• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Технічний нагляд за будівництвом на об’єкті «Будівництво автомобільної дороги державного значення М-04 Знам’янка – Луганськ – Ізварине (на м. Волгоград через мм. Дніпро, Донецьк) на ділянці обходу м. Дніпра від автомобільної дороги державного значення Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь до межі м. Дніпра, км 4+200 – межа м. Дніпра» ( 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)

Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою. Допускається наявність у складі тендерної пропозиції Учасника та не потребують перекладу українською мовою документи на російській мові, складені Учасником в минулих періодах, або надані сторонніми підприємствами, організаціями чи установами, зокрема, але не виключно: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо. Також, виняток складають стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування; інформація коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). У разі неможливості подання учасниками документів до складу тендерної пропозиції українською мовою, вони можуть бути надані іноземною мовою. При цьому документи, які складені іноземною мовою беспосередньо учасником - довідкі, гарантійні листи, листи у довільній формі або інше, обовязково надаються з перекладом на українську мову з нотаріальним засвідченням підпису перекладача. Щодо подання учасниками до складу тендерної пропозиції офіційних документів, які складені іноземною мовою: Для підтвердження дійсності оригіналів офіційних документів учасника, з метою використання їх на території України, документи повинні бути легалізовані у встановленому порядку або засвідчені спеціальним штампом «Apostille» (апостиль), якщо країна, в якій цей учасник зареєстрований, підписала відповідну конвенцію, крім випадку, якщо існують угоди між двома або декількома державами, які відміняють або спрощують зазначену процедуру або звільняють сам документ від легалізації. Документи легалізуються учасниками торгів –іноземними суб’єктами господарювання наступним чином: а) за спрощеною процедурою проставлення Апостиля (Apostille) відповідно до статей 3 та 4 Гаазької Конвенції від 05.10.1961 року або б) за процедурою консульської легалізації відповідно до Віденської Конвенції «Про консульські зносини» 1963 року або в) завірений(-і) нотаріально відповідно до глави 11 Закону України «Про нотаріат» (в разі, якщо документ не потребує легалізації згідно з міжнародною угодою (конвенцією тощо) між Україною та країною-учасника торгів ) та в такому випадку надається лист-роз‘яснення, складений в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), з посиланням на відповідну міжнародну угоду (конвенцію тощо) між Україною та країною-учасника торгів, згідно з якою документ не потребує легалізації. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гарантії (далі - банківська гарантія) з накладеним електронно-цифровим підписом/кваліфікованого електронного підпису гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Електронна гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Електронна гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити електронний цифровий підпис/кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження ЕЦП/КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється Замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням ЕЦП/КЕП гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 0,5 % очікуваної вартості закупівлі, а саме 20 439,00 грн. (двадцять тисяч чотириста тридцять дев’ять гривень 00 коп.) Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. У разі, якщо Учасник бере участь в одному тендері Замовника, проте за певними лотами, то на кожен лот він надає окрему гарантвю. Гарантія має передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати-заборонені). В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: - Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання вимог Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов; - Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття , видані Банком- гарантом, завірені печаткою Банка-гаранта та підписом уповноваженої особи від Банку-гаранта. Грошове покриття прередбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника (Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Банківська гарантія з повним грошовим покриттям повинна бути надана одним із системно важливих банків, перелік яких затверджується НБУ. Перелік цих банків є загальнодоступним та публікується на сайті НБУ. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена Замовником. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області код ЄДРПОУ:25843931 ПАТ КБ «Приватбанк» р/р UA773052990000026009050020830 Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції в разі: 1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; 2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі; 3) відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; 4) закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається в разі: 1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. За зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав повернення забезпечення тендерної пропозиції.

Завершена

4 087 908.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 439.54 UAH
Період оскарження: 23.02.2021 14:17 - 01.05.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога шодо усунення дискримінаційних вимог тендернох документації

Номер: 2db0f9b6e22644dc9dafc158b23c4c26
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-23-008924-b.c2
Назва: Вимога шодо усунення дискримінаційних вимог тендернох документації
Вимога:
Відповідно до умов тендерної документації розділу 3 пункту 2 "Банківська гарантія з повним грошовим покриттям повинна бути надана одним із системно важливих банків, перелік яких затверджується НБУ. Перелік цих банків є загальнодоступним та публікується на сайті НБУ.". Вимоги Документації щодо надання банківської гарантії виключно системно важливим банком є дискримінаційними та такими, що порушують принципи здійснення публічних закупівель загалом та законні права та інтереси Учасника зокрема з огляду на наступне Відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність" системно важливий банк – банк, що відповідає критеріям, встановленим Національним банком України, діяльність якого впливає на стабільність банківської системи. Відповідно до Положення "Про забезпечення безперервного функціонування інформаційних систем Національного банку України та банків України", затвердженого Постановою Правління НБУ від 17.06.2004 за №265, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2004 року за № 857/9456, системний банк – банк (або інша установа), неможливість функціонування якого (якої) спричиняє значний вплив на функціонування банківської системи України в цілому внаслідок великого обсягу його (її) операцій, розгалуженої мережі філій та інших факторів. Таку класифікацію проводить Національний банк України щороку за даними станом на 01 січня з-поміж банків, які здійснюють свою діяльність в Україні (крім банків, віднесених Національним банком до категорії неплатоспроможних). Наразі відповідно до відомостей Національного банку України до переліку системно важливих банків віднесено 14 банківських установ. Разом з цим, відповідно до довідника банків, які мають банківську ліцензію Національного банку України наразі функціонують 73 банка. На банки, які потрапляють в дану категорію системно важливих банків поширюються підвищені вимоги (такі як достатність капіталу, формування резервів під боргові зобов'язання, тощо), які покликані зменшити ризики порушення їх фінансової стабільності. З огляду на зазначене юридична значимість категорії "системно важливий банк" полягає у підвищених вимогах до такого банку з боку Національного банку України як центрального банку України. Більше того, віднесення до переліку "системно важливого банку" абсолютно не гарантує невизнання його банкрутства. Також зазначимо, що обслуговування в таких банках має певні недоліки, які полягають у більшій ніж у середньому на ринку, вартості такого обслуговування (більша плата за відкриття і обслуговування рахунків, нижчі відсотки за вкладами, вищі тарифи на оформлення гарантій тощо). Разом з цим, слід звернути увагу на позицію Національного банку України, що набуття статусу системно важливого банку накладає на банк додаткове навантаження, вони повинні виконувати окремі підвищені вимоги для забезпечення їх запасу міцності, а саме: - виконувати посилені значення нормативів; - формувати додатково до нормативного значення достатності основного капіталу буфер системної важливості, який почав діяти з 1 січня 2021 року; - розробити план відновлення діяльності згідно до вимог Національного банку, який сприятиме швидкій стабілізації роботи цих установ в умовах кризи. Тобто статус "системно важливого банку" жодною мірою ані юридично, ані практично не впливає на порядок та процедуру видачі банківських гарантій, виконання взятих на себе зобов’язань банком у подальшому та не створює жодних додаткових привілеїв чи гарантій для Замовника у подальшому. Більше того, банківська гарантія видана банком, що входить до переліку системно важливих банків є повною мірою аналогічною банківській гарантії, що видана банком, не віднесеного до системно важливих. Незалежно від того чи є банк системно важливим чи ні, обсяг зобов’язань щодо виконання банківської гарантії обмежено виключно сумою такої гарантії, та у момент настання гарантійного випадку підлягають обов’язковому виконанню в незалежності від статусу банку гаранта (державний, комерційний, системно важливий тощо). Також зазначимо, що у історії здійснення публічних закупівель був прецедент, стосовно вимог тендерної документації щодо видачі банківської гарантії банками, які входять до переліку системно важливих банків, визначеного Національним банком України. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення №3670 -р/пк-пз від 26.02.2021 про встановлення Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог таких, що порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Просимо Замовника внести зміни до Документації та усунути умови, що дискримінують нас як потенційного учасника зазначеної процедури закупівлі, а саме видалити вимоги щодо видачі банківської гарантії банками, які входять до переліку системно важливих банків, визначеного Національним банком України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Під час проведення закупівель на послуги згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» Службою автомобільних доріг у тендерній документації передбачались вимоги щодо надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії без зазначення особливих вимог до банків-гарантів. Проте, за останні роки систематично фіксуються випадки невиконання банківськими установами гарантійних зобов’язань за наданими банківськими гарантіями, чим нівельовано норму вище вказаного Закону та право замовників на стягнення з недобросовісних організацій гарантійних сум. Аналізом, проведеним Укравтодором за період 2018-2020 років випадки неповернення тендерного забезпечення виникли з такими фінансовими установами як ПАТ «PBC Банк», АТ, «АБ «Радабанк», ПАТ «Банк інвестицій та заощаджень», АБ «Південний», ПАТ «Комерційний банк «Центр», ТОВ «КБ «Глобус», ПАТ АКБ «Конкорд» на загальну суму близько 16 млн грн. Відповідно до частини шостої статті 25 Закону кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників. Таким чином, враховуючи, що закупівлі робіт та послуг на автомобільних дорогах загального користування здійснюються за рахунок бюджетних коштів, державний бюджет недоотримав надходжень на суму вищевказаних неповернутих гарантій. Враховуючи таку ситуацію, з метою захисту прав замовників безпосередньо та інтересів держави в цілому, Служба автомобільних доріг, вважає за доцільне передбачати вимогу надання учасниками закупівель тендерного забезпечення у формі банківської гарантії, виданих одним із системно важливих банків. Відповідно до Закону України «Про банки і банківську діяльність» системно важливий банк - банк, що відповідає критеріям, встановленим Національним банком України, діяльність якого впливає на стабільність банківської системи. Положення про порядок визначення системно важливих банків затверджений постановою Правління Національного банку України від 25.12.2014 № 863. Для системно важливих банків діють підвищені вимоги, покликані забезпечити додатковий запас їх стійкості, що є додатковою гарантією виконання фінансовою установою взятих на себе зобов’язань. Перелік банків, які вважаються системно важливими, затверджено рішенням Правління Національного банку України від 3 березня 2020 року № 155-рш «Про визначення системно важливих банків».
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИмога щодо усунення дискримінаційних умов тд

Номер: 993cd7c801a44c32a3e2e28167e8f2c9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-23-008924-b.a1
Назва: ВИмога щодо усунення дискримінаційних умов тд
Вимога:
Відповідно до Додатку 2 ТД Замовником викладена вимога щодо документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг згідно предмету закупівлі. Так, для документального підтвердження наявності в учасника працівників та інформації: «Учасник повинен надати скан-копії дипломів про закінчення учбових закладів, для працівників обов’язкова наявність вищої освіти з кваліфікацією «будівельник», «інженер-будівельник» тощо, за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія». Освітня програма повинна бути пов’язаною з будівництвом, експлуатаційним утриманням і ремонтом автомобільних доріг, мостів і аеродромів, це може бути «Автомобільні дороги і аеродроми», згідно ч. 6 ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність». Дана вимога є надмірною, дискримінаційною та незаконною, такою, що звужує коло потенційних учасників. У нас, як потенційного учасника, у штаті наявна необхідна кількість працівників, а саме - інженерів технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг об’єктів класу наслідків СС3, які закінчили навчання за іншою спеціальністю, але досвід і стаж роботи у галузі технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг мають значно більший ніж 5 років, що підтверджує відповідну кваліфікацію у працівників, необхідні знання та досвід, а також гарантує Замовнику належну якість виконання робіт. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено вимогу для сертифікації інженерів технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг об’єктів класу наслідків СС3 необхідність щоб «Освітня програма була пов’язаною з будівництвом, експлуатаційним утриманням і ремонтом автомобільних доріг, мостів і аеродромів, ( «Автомобільні дороги і аеродроми», згідно ч. 6 ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність»»). Так, відповідно до ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» та Постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» до професійної атестації допускаються громадяни, які здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки. Отже, для підтвердження кваліфікаційних вимог Замовника, а саме наявності в структурі Учасника, інженера технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг, не потрібно вимагати наявність диплому про закінчення навчання щоб освітня програма була повязана із Будівництвом автомобільних доріг. У нас в штаті наявні не менше 3 працівників зі спеціальністю інженер з технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг. Вищевказаними працівниками було успішно пройдено навчання, складено відповідні екзамени та отримано кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) класу наслідків – СС3, пов’язаних із створенням об’єкта архітектури із спроможністю виконувати роботи (послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури за спеціалізацією «Технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг». Проте, згідно дипломів про освіту – спеціальність у них «Промислове та цивільне будівництво». Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» від 29.04.2015 р. № 266 передбачено таку галузь знань, як «Архітектура та будівництво», що включає в себе такі спеціальності: Архітектура та містобудування, Будівництво та цивільна інженерія, Геодезія та землеустрій, Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про особливості запровадження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 266» від 06.11.2015 № 1151 вже більш конкретизовано, а саме – до спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія» передбачено більше 15 Напрямів підготовки, тільки одним із яких є «будівництво, експлуатація і ремонт автомобільних доріг і аеродромів». Отже, Замовником під виглядом вимоги «Освітня програма повинна бути пов’язаною з будівництвом, експлуатаційним утриманням і ремонтом автомобільних доріг, мостів і аеродромів, це може бути «Автомобільні дороги і аеродроми», згідно ч. 6 ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність»» насправді встановив вимогу щодо підтвердження напряму підготовки. Вимога щодо Освітньої програми пов’язаної з будівництвом, експлуатаційним утриманням і ремонтом автомобільних доріг, мостів і аеродромів, «Автомобільні дороги і аеродроми»є необґрунтованою і дискримінаційною, оскільки сильно звужує конкурентність між учасниками. Для підтвердження кваліфікаційних вимог, які викладені замовником до працівників Учасника достатньо встановлення вимоги про надання диплому про закінчення навчання за спеціальністю «Промислове та цивільне будівництво (Будівництво та цивільна інженерія)», а не конкретно «Будівництво автомобільних доріг». Просимо змінити вищезазначену умову тендерної документації. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Законом України «Про публічну закупівлю» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Зазначаємо, що аналогічну вимогу по закупівлі UA-2021-02-01-002982-b було оскаржено до АМКУ, За результатами розгляду скарги замовника було зобов’язано внести зміни до ТД Кореспондуючись з викладеним, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. З урахуванням викладеного, керуючись вимогами ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: внести зміни до тендерної документації в частині вимоги щодо «Освітньої програма повинна бути пов’язаною з будівництвом, експлуатаційним утриманням і ремонтом автомобільних доріг, мостів і аеродромів, це може бути «Автомобільні дороги і аеродроми» виключивши дану вимогу
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник діє згідно специфіки своєї господарської діяльності та в рамках діючого законодавства. Всі вимоги в тендерній документації відповідають та сформовані згідно Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням специфіки своєї господарської діяльності. Просимо Учасника, більш детальніше ознайомитись з тендерною документацією та при формуванні тендерної пропозиції врахувати усі вимоги тендерної документації. Замовник завжди дотримується вимог, які не обмежують конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників та згідно ст.22 Закону: « тендерна документація може містити іншу інформацію , вимоги щодо наявності якої передбачені законом та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Статус вимоги: Відхилено