• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Засоби для догдяду за малюками (підгузки для дорослих, підгузки для дітей)

Завершена

326 202.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 631.01 UAH
Період оскарження: 23.02.2021 12:35 - 07.03.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо дискримінації

Номер: 6bce7b3af26743adaccc6a252f443bd7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-23-006504-b.a1
Назва: Щодо дискримінації
Вимога:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог За результатами розгляду оголошення закупівлі UA-2021-02-23-006504-b, оприлюдненого на веб-порталі prozorro.gov.ua, Комунальним некомерційним підприємством "ГНІВАНСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" Гніванської міської ради, на закупівлю «Засобів для догляду за малюками (підгузки для дорослих, підгузки для дітей)» в Тендерній документації, а саме Додаток 4 Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, у вимогах до якості, обов’язковою вимогою встановлено обхват талії підгузків. Провівши порівняльну характеристику властивостей підгузків для дорослих серед виробників та торгових марок, провівши аналіз чинного законодавства України, щодо стандартів, було встановлено, що дані вимоги є дискримінаційними. Так як містять вимогу конкретно визначений об’єм талії, яка є індивідуально визначеною та обмежує конкуренцію. Варто зазначити, що дані характеристики підгузків, не є вирішальними при встановленні їх якості та призначенні підгузків. Одноразові підгузки працюють таким чином - рідина проходить через покривний шар і поглинається абсорбуючим матеріалом. При цьому рідина перетворюється на гель, що дозволяє їй утримуватися всередині підгузка, залишаючи поверхню сухою. Головне призначення підгузка – сухість та поглинальна здатність, а не визначений об’єм талії та ширина липучок з еластичними вставками. На ринку України існує велика кількість «еквівалентів» підгузків для дорослих такої ж та кращої якості, у яких зазначено межі (можливості) об’єму талії від і до, в залежності від розміру та іншими особливостями, які повною мірою задовольняють потреби пацієнтів, широко застосовуються в медичних закладах всієї країни. Визначений об’єм талії та ширина липучок з еластичними вставками, не має визначального відношення до основних характеристик підгузка. Враховуючи вище викладене, дана умова є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію. Голова ознака умов тендеру, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Державні закупівлі здійснюються відповідно Закону України “Про публічні закупівлі”, згідно основним принципам, які визначені статтею 5, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; Дискримінація - негативне або упереджене ставлення до суб'єкта, або позбавлення його певних прав на підставі наявності якоїсь ознаки. У нашому випадку ознаки, яка позбавляє учасника права участі у закупівлі - наявність еластичної гумки в поясі з переду. Встановлюючи дані вимоги до предмета закупівлі, Замовник - Комунальне некомерційне підприємство "ГНІВАНСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" Гніванської міської ради порушуєте права учасників, бо суттєво зменшуєте можливість запропоновувати підгузки, що функціонально та якісно являються еквівалентними замовленим. Тому встановлення таких вимог є неприпустимим та таким, що порушує основоположний принцип здійснення публічних закупівель, як недискримінація учасників. Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну, а таким чином порушується такий принцип здійснення процедури державних закупівель як максимальна економія та ефективність, що передбачений ч.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищезазначене, Замовником порушено основний Закон України «Про публічні закупівлі» (ст.5, ст.22), Закон України «Про захист економічної конкуренції» (ст.6), шляхом встановлення вищевикладених технічних, якісних характеристик, що є необґрунтованими та такими, що усувають конкуренцію і містять ознаки дискримінації. Враховуючи вище викладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» ПРОШУ Внести зміни до Тендерної документації, Додаток 4 Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі UA-2021-02-23-006504-b, на закупівлю «Засобів для догляду за малюками (підгузки для дорослих, підгузки для дітей)», та виключити, вимогу щодо якості предмету закупівлі, обмежуючу конкуренцію: - обхват талії підгузків та ширина липучок з еластичними вставками.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Детально розглянувши вимогу щодо усунення дискримінаційних вимог в закупівлі «Засоби для догляду за малюками (підгузки для дорослих, підгузки для дітей) в тендерній документації, а саме Додаток 4 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі», керуючись п.4 ч. 1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерний комітет Замовника покладається на основний принцип закупівлі, «недискримінація учасників та рівне ставлення до них». Вимоги встановлені у Тендерній документації, а саме Додатком 4 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» розроблені згідно ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та не містять жодних ознак дискримінації. Технічні умови та характеристики підгузок для дорослих розроблені Замовником згідно ч.2 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням потреб осіб з інвалідністю, а саме для забезпечення догляду за особами із середнім і важким нетриманням сечі, для малорухомих і лежачих пацієнтів. Розміри підгузок визначалися під конкретних пацієнтів (людей з інвалідністю) та є необхідними для забезпечення їх потреб, які визначені в індивідуальній програмі реабілітації та зазначені в медичних висновках ЛКК. Стосовно технічних характеристик, вказаних у вимозі повідомляємо наступне: 1) липучки з еластичними вставками це елемент звичної конструкції підгузку, вони повинні бути «широкими» задля комфортного використання та надійної фіксації виробу на пацієнті. Більш детальних вимог щодо ширини липучок Тендерною документацією не встановлено. Відповідно ця характеристика не може бути такою, що призводить до дискримінації потенційних учасників. 2) щодо об’єму талії, то ці параметри є важливими для комфортного та ефективного застосування підгузків. У випадку не відповідного розміру медичного виробу пацієнти відчувають дискомфорт, підгузок може перетискати, натирати, протікати, тощо. Замовник керуючись ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» зацікавлений у забезпеченні основних принципів здійснення закупівлі, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. З таких міркувань нами були встановлені оптимальні вимоги щодо якості предмету закупівлі, які дають змогу забезпечити потреби наших пацієнтів на достойному рівні. У Додатку 4 встановлений лише мінімальний нижній поріг обхвату талії, що дає нам змогу переконатись у дійсній відповідності розміру у буквеному виразі (Small, Medium, тощо…) реальним потребам наших пацієнтів. Обхват талії що вимагається є мінімально можливим для наших пацієнтів та відповідає характеристикам більшості виробників. Також звертаємо вашу увагу на те, що максимального обхвату талії не встановлено аби надати можливість максимально широкому колу постачальників прийняти участь у тендерній процедурі. Тендерна документація складена у суворій відповідності до норм чинного законодавства, зокрема принципів здійснення публічних закупівель та виключає можливість будь-якої дискримінації учасників.
Статус вимоги: Відхилено