-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам’яне), код за ДК 021:2015 09110000-3
джерело фінансування кошти місцевого бюджету
Завершена
1 273 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.9% або 12 000.00 UAH
мін. крок: 0.9% або 12 000.00 UAH
Період оскарження:
22.02.2021 15:49 - 23.04.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення тендерного комітету у формі протоколу № 3 від 03 березня 2021 року про відміну процедури закупівлі
Номер:
f8426f4f6a79458aa6667564c1716b2c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-22-012252-b.c1
Назва:
СКАРГА на рішення тендерного комітету у формі протоколу № 3 від 03 березня 2021 року про відміну процедури закупівлі
Скарга:
22 лютого 2021 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" за адресою в мережі Інтернет https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-22-012252-b вийшло оголошення Замовника про початок процедури закупівлі ДК 021: 2015 09110000-3 — ТВЕРДЕ ПАЛИВО (Вугілля кам’яне марки Г(Г2) (25-50) або еквівалент), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-22-012252-b.
.
Аукціон повинен був відбутися 11 березня 2021 року.
Протоколом № 3 від 03.03.2021 року у процедурі відкритих торгів UA-2021-02-22-012252-b було прийнято рішення про скасування закупівлі.
ТОВ «КЕВПРОД» не погоджується з цим рішенням Замовника і вважає, що тендерний комітет Замовника безпідставно скасував процедуру закупівлі UA-2021-02-22-012252-b виходячи з наступного:
Відповідно до частини першої статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник зазначив причину відміни – неможливість усунення порушень, що виникли через порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Замовником оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу протокол щодо прийняття рішення тендерним комітетом від 03.03.2021, в якому зазначено, зокрема:
Слухали:
Тобто, причиною скасування торгів Замовник зазначає – неможливість внесення змін у річний план закупівель.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі», планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі – річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
У свою чергу, відповідно до пункту 5 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі», в річному плані замовник зокрема вказує вид закупівлі та орієнтовний початок проведення.
Так, виходячи зі змісту пункту 5 частини другої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі», до річного плану зокрема вноситься інформація про закупівлі, вартість предмета закупівлі яких менше відповідних вартісних меж, визначених частиною першою статті 2 Закону, та які передбачають проведення замовником спрощених закупівель або оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Отже, оскільки складання річного плану та внесення до нього змін є передумовою здійснення закупівель та передує їх проведенню, замовник в залежності від наявної потреби може періодично вносити зміни в річний план.
З огляду на викладене не зрозуміло, які такі «технічні неможливості» заважали Замовнику внести зміни до плану закупівель і взагалі, яким чином внесення змін до плану закупівель заважало Замовнику провести процедуру закупівлі, яка була відмінена.
Замовник знехтував обов’язком описати порушення, які неможливо було усунути аби провести публічну закупівлю.
Варто також зазначити, що зазначена Замовником підстава для відміни тендерної закупівлі передбачає «неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель». За текстом протоколу № 3 від 03.03.2021 року відсутній опис тих порушень, які були виявлені Замовником після оголошення процедури закупівлі і які неможливо було усунути після їх виявлення.
Разом з тим, дана закупівля була передбачена річним планом закупівель Замовника на 2021 рік з розміром відповідного бюджетного призначення.
Для того аби говорити про неможливість усунення порушень у сфері публічних закупівель, потрібно щоб такі порушення існували об’єктивно. Як вбачається зі змісту опублікованого протоколу засідання тендерного комітету рішення про відміну торгів по цій закупівлі не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами.
Тобто, рішення Замовника зводиться до констатації факту без його обгрунтування, що є порушенням права ТОВ «КЕВПРОД» на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників.
Необгрунтована відміна Замовником відкритих торгів позбавляє ТОВ «КЕВПРОД» на участь у такій закупівлі.
Будь-яка дія Замовника повинна бути законною та обгрунтованою, але просте бажання відмінити процедуру закупівлі не можна назвати законним та обгрунтованим. Замовник взагалі не наводить доказів на обгрунтування свого рішення.
Таким чином ТОВ «КЕВПРОД» вважає, що тендерний комітет ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ОБОЛОНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ безпідставно скасував закупівлю UA-2021-02-22-012252-b чим порушив право ТОВ «КЕВПРОД» на участь у процедурі закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників (стаття 5 Закону).
Аналогічною є практика АМКУ, зокрема у рішеннях № 19504-р/пк-пз від 19.10.2020 року, № 16262-р/пк-пз від 28.08.2020 року, № 15185-р/пк-пз від 07.08.2020р.у яких Колегія зобов'язала замовників скасувати неправомірне рішення про відміну закупівлі.
На підставі наведеного, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі",
ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати тендерний комітет Замовника відмінити рішення про скасування закупівлі UA-2021-02-22-012252-b.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол розгляду.pdf 13.04.2021 15:18
- Пояснення 3.pdf 22.03.2021 16:06
- Пояснення 3.doc 22.03.2021 16:06
- рішення від 17.03.2021 №5262+лист замовнику.pdf 17.03.2021 19:39
- рішення від 26.03.2021 №6119.pdf 31.03.2021 22:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2021 №6119.pdf 29.03.2021 17:04
- Скарга в АМКУ на відміну торгів.docx 13.03.2021 16:01
- СКАРГА в АМКУ.pdf 13.03.2021 16:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.03.2021 16:05
Дата розгляду скарги:
26.03.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.03.2021 19:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.03.2021 22:33
Дата виконання рішення Замовником:
13.04.2021 15:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Настанови АМКУ виконано, рішення скасовано