-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комплект обладнання для кабінету хімії, комплект обладнання для кабінету біології
Місцезнаходження замовника: 29000, місто Хмельницький, вулиця Курчатова, 4/3. Категорія замовника: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Мова, якою подаються пропозиції - українська. Код ДК 021:2015 - 39160000-1- Шкільні меблі.
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
22.02.2021 13:16 - 09.03.2021 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА НА ДІЇ ЗАМОВНИКА
Номер:
f5a15aee20744be7bd8b575bed3ba49b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-22-007285-b.a2
Назва:
СКАРГА НА ДІЇ ЗАМОВНИКА
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
ВОРДКОМ
02096, М. КИЇВ, ХАРКІВСЬКЕ ШОСЕ,19
Р/р UA123808050000000026006507066
в АТ «Райффайзен Банк АВАЛЬ» м.Київ,
МФО 380805, ЄДРПОУ 40170269, тел.:+38 (044) 338-39-37
e-mail: wordcom.llc@gmail.com
_____________________________________________________________________________________________
Вих.№ 2403/С1-21 24.03.2021р.
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, буд.45, м. Київ, 03035
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю “ВОРДКОМ”
Адреса: Харківське Шосе, буд.19, 02096
ЄДРПОУ 40170269
тел.:+38 (044) 338-39-37
e-mail: wordcom.llc@gmail.com
Замовник: Навчально-виховний комплекс № 7 м. Хмельницького
Адреса: вулиця Курчатова, 4/3, м. Хмельницький, 29000 ЄДРПОУ 25803007
Телефон (0382) 716-325
Email:khmnvk7@ukr.net
Інформація про закупівлю: код ДК 021:2015 - 39160000-1- Шкільні меблі
(Комплект обладнання для кабінету хімії, комплект обладнання для кабінету біології)
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-22-007285-b
ID 05aa6def5ec449399e892a9eb914b226
Плата за подання скарги: 3000 (три тисячі гривні) 00 коп.
СКАРГА НА ДІЇ ЗАМОВНИКА
(Навчально-виховний комплекс № 7 м. Хмельницького)
Навчально-виховним комплексом № 7 м. Хмельницького (далі - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-22-007285-b.
Товариство з обмеженою відповідальністю “ВОРДКОМ” (далі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало тендерну пропозицію. Предмет закупівлі: код ДК 021:2015 - 39160000-1- Шкільні меблі (Комплект обладнання для кабінету хімії, комплект обладнання для кабінету біології).
22.03.2021 року за результатами розгляду пропозиції Скаржника, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю “ВОРДКОМ” (Протокол № 13 засідання тендерного комітету Навчально-виховного комплексу № 7 м. Хмельницького від 22 березня 2021 року), як таку, що не відповідає п.1 ч.1 ст.31 “Про публічні закупівлі” (не відповідність вимогам тендерної документації на проведення закупівлі відкритих торгів).
Детально вивчивши Протокол № 13 від 22 березня 2021 року про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю “ВОРДКОМ”, в якому Замовник навів наступні причини відхилення пропозиції Скаржника, хочемо зазначити наступне.
Так, Замовник у своєму Протоколі, вказує на те, що Скаржник у складі своєї тендерної пропозиції, повинен надати згоду з тим, що остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі, що є Додатком 3 до цієї тендерної документації та надсилається переможцю у спосіб обраний Замовником (п.3 Розділу 6 Тендерної документації).
Наступною причиною відхилення тендерної пропозиції Скаржника, було зазначено, те що електронний підпис Учасника, не є кваліфікованим, оскільки інформація про тип носія особистого ключа “не захищений” тому такий електронний підпис не відноситься до КЕП, тому на думку Замовника Скаржником було порушено пп.12 п.1 Розділу 3 Тендерної документації, оскільки Скаржник на думку Замовника не наклав КЕП на пропозицію або на кожний електронний документ окремо.
Скаржник детально вивчивши причини відхилення тендерної пропозиції, не може погодитися із прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) з наступних підстав.
1) Щодо не надання згоди на укладення проекту Договору
Так, відповідно до п.3 (Проект договору про закупівлю) Розділу 6 Тендерної документації (Результати торгів та укладання договору про закупівлю) самим Замовником було зазначено наступне:
“Проект Договору про закупівлю викладено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Договір про закупівлю укладається відповідно до умов цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця у письмовій формі у вигляді єдиного документа.
Остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проекту договору про закупівлю, що є Додатком 3 до цієї тендерної документації, та надсилається переможцю у спосіб, обраний замовником, про що учасник у складі пропозиції надає згоду. Переможець повинен підписати 2 примірники договору у строки, визначені пунктом 2 «Строк укладення договору» цього розділу та у день підписання передати замовнику один примірник договору. Не підписання переможцем договору та/або не передання одного примірника цього договору у вказаний строк буде розцінено як відмова переможця від укладення договору про закупівлю, що спричиняє наслідки, передбачені пунктом 5 цієї Документації «Дії замовника при відмові переможця торгів підписати договір про закупівлю» цього розділу. Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.”
В свою чергу відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Під час проведення процедури закупівлі договір має бути вже на етапі формування тендерної документації. Адже, згідно з ст. 22 Закону тендерна документація має містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону: договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно із ст.181 (Загальний порядок укладання господарських договорів) Господарського кодексу України встановлено, що господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів (ч.1). Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках (ч.2). Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцяти денний строк після одержання договору (ч.3). За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором (ч.4). Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов'язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони (ч.5). Таким чином у відповідності до норм Господарського кодексу України згода на укладення проекту договору є підписаний однією із сторін запропонований іншою стороною проект Договору.
Скаржником у складі тендерної пропозиції був наданий (завантажений у систему) Замовнику підписаний проект Договору (Додаток 3), який у відповідності до Додатку 3 і ПОВИНЕН БУВ ПІДПИСАТИ УЧАСНИК, що за своєю суттю і правовим змістом і є ЗГОДОЮ учасника на укладення договору, що в повній мірі відповідає положенням ЦК і ГК України.
Таким чином дана підстава відхилення тендерної пропозиції є протиправною та такою, що не відповідає національному законодавству України.
2) Щодо не накладення КЕП на тендерну пропозицію або на кожний електронний документ окремо
Так, Замовником у пп.12 п.1 Розділу 3 Тендерної документації зазначено наступне:
“Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.
Допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відповідно до частини третьої статті 12 Закону, під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів АБО електронних документів в електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify . Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель). Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію.”
Перш за все слід зазначити, що вимога викладена у тендерній документації про обов’язковість наявності у учасника публічної закупівлі КЕП є противоправною та носить дискримінаційний характер.
Так, відповідно до Закону України “Про електронні довірчі послуги” удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови КМУ № 193 від 03.03.2020 р “Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів” встановлено, що до 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи на кваліфікованому сертифікаті (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Таким чином багато учасників ще не робили кваліфіковані електронні підписи (КЕП), що говорить про те, що вимагаючи підписати пропозицію саме КЕП Замовник таким чином може зменшити конкуренцію на своєму тендері, а тому дана умова є дискримінаційною.
З огляду на вищенаведене Учасник може підписати свою пропозицію як кваліфікованим електронним підписом так удосконаленим електронним підписом на кваліфікованому сертифікаті, що і було зроблено Скаржником.
Крім того жодний НПА України взагалі не зобов’язує суб’єкта господарювання мати електронний підпис.
Так, зокрема згідно ст.1 Закону України “Про електронні документи” встановлено, що електронний цифровий підпис (далі — ЕЦП) — це «вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа». Свою чергою, особистий ключ — це «параметр криптографічного алгоритму формування електронного цифрового підпису, доступний тільки підписувачу», а відкритий ключ — це «параметр криптографічного алгоритму перевірки електронного цифрового підпису, доступний суб'єктам відносин у сфері використання електронного цифрового підпису».
Згідно зі ст. 6 Закону “Про електронні документи” встановлено, що ЕЦП є обов'язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими суб'єктами електронного документообігу.
Таким чином електронний підпис існує в Україні виключно для зручності суб’єктів господарювання та підписання електронного документа і поряд з цим суб’єкт господарювання може використовувати і стандартні документи із накладенням власноручного підпису уповноваженої підприємством особи та печаткою юридичної особи.
Більше того в самій тендерній документації зазначено, що документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
Скаржником були надані (завантажені) документи саме не у формі електронного документа, а скановані стандартні документи у тому числі і Тендерна пропозиція, а безпосередньо у самій системі Скаржник наклав електронний підпис на всю подану тендерну документацію.
Таким чином, Скаржником були виконані усі вимоги встановленні, як законодавством України так і безпосередньо тендерною документацією складеною Замовником, а підстава відхилення тендерної пропозиція Скаржника є противоправною та такою, що суперечить діючому національному законодавству України.
Крім того відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не розмістивши повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев’ятої статті 26 Закону.
З огляду на всі вищезазначені обставини, вважаємо прийняте Замовником рішення оформлене Протокол № 13 засідання тендерного комітету Навчально-виховного комплексу № 7 м. Хмельницького від 22 березня 2021 року противоправним та таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно до ст.5 Закону України “Про публічні закупівлі” принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі вищенаведеного, керуючись Конституцією України, Законом України “Про публічні закупівлі”,
ПРОСИМО:
1) Прийняти скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень в процедури закупівлі код ДК 021:2015 - 39160000-1- Шкільні меблі (Комплект обладнання для кабінету хімії, комплект обладнання для кабінету біології), Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-22-007285-b.
3) Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю “ВОРДКОМ” зазначене у Протоколі № 13 засідання тендерного комітету Навчально-виховного комплексу № 7 м. Хмельницького від 22 березня 2021 року.
Директор ТОВ «ВОРДКОМ» Дудка І.В.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 30.03.2021№6391+лист замовнику.pdf 31.03.2021 16:12
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.04.2021 №7386.pdf 09.04.2021 16:50
- рішення від 08.04.2021№7386.pdf 13.04.2021 20:03
- Пояснення .docx 02.04.2021 14:16
- Пояснення до скарги.PDF 02.04.2021 14:16
- добірка документів для відповіді на скаргу.zip 02.04.2021 14:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.03.2021 17:02
Дата розгляду скарги:
08.04.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.03.2021 16:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
13.04.2021 20:03
Вимога
Відхилено
щодо проведення публічної закупівлі в порядку статті 24 Закону України “Про публічні закупівлі”
Номер:
3a165ddfd6544293a410df04befb1fb6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-22-007285-b.b1
Назва:
щодо проведення публічної закупівлі в порядку статті 24 Закону України “Про публічні закупівлі”
Вимога:
Здійснивши аналіз публічної закупівлі яка проводиться Навчально – виховним комплексом № 7 м. Хмельницького щодо закупівлі комплекту обладнання для кабінету хімії, комплекту обладнання для кабінету біології вважаємо, що певні вимоги які ставляться Замовником від Учасників публічної закупівлі у Тендерній документації є такими, що порушують діюче законодавство України.
1) Вимога щодо документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до п.3 Розділу 1 додатку № 1 до Тендерної документації по процедурі відкриті торги, предметом закупівлі якої є код ДК 021:2015 - 39160000-1- Шкільні меблі (Комплект обладнання для кабінету хімії, комплект обладнання для кабінету біології) встановлений наступний кваліфікаційним критерій визначений у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, а саме: учасник закупівлі повинен для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) надати довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше двох договорів). При цьому Замовник зазначає, що аналогічним вважається договір, предмет якого відповідає коду ДК 021:2015 -39160000-1- Шкільні меблі (деталізований код ДК 021:2015 39162100-6 –навчальне обладнання). На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати: не менше 2-х копій договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору), лист-відгук про якісне постачання товару до кожного договору, що зазначений в довідці.
Разом з тим на нашу думку така вимога Замовника є дискримінаційною з наступних підстав. Так, законодавство України не містить визначення поняття «аналогічний договір». Відповідно до Академічного тлумачного словника (том 1, 1970–1980, стор. 42) аналогічний — це той, який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий. Із цього визначення можна зробити висновок, що аналогічний — це не одне і те ж саме, що тотожний чи ідентичний.
Разом з тим у даній закупівлі висувається вимога щодо надання аналогічних договорів на закупівлю ідентичного товару відповідну до предметові закупівлі та більше того, який відповідає коду ДК 021:2015 -39160000-1- Шкільні меблі (деталізований код ДК 021:2015 39162100-6 –навчальне обладнання).
Фактично Замовник звужує (обмежує) коло потенційних учасників до тих, які мають у своєму розпорядженні договори НЕ АНАЛОГІЧНІ, А ІДЕНТИЧНІ, що на нашу думку є дискримінаційною вимогою, яка підлягає зміні, як така, що порушує права потенційних Учасників публічної закупівлі.
Дана позиція підтверджується і відповідною практикою розгляду скарг органом оскарження, зокрема рішенням АМКУ № 797-р/пк-пз від 23.09.2016 (оголошення № UA-2016-09-02-001082-с), відповідно до якого така вимога Замовника є дискримінаційною і такою, що обмежує коло учасників та залишає поза межами тендерної процедури тих учасників, які не мають попереднього досвіду виконання договорів тотожних або аналогічних предметові закупівлі, а тому орган оскарження прийняв рішення по зобов’язання замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації.
2) Вимога щодо надання Учасником копії довідки про присвоєння ідентифікаційного коду/Картки та належним чином завіреної копії паспорту
Відповідно до п.1 Розділу 4 додатку № 1 до Тендерної документації по процедурі відкриті торги, предметом закупівлі якої є ДК 021:2015 - 39160000-1- Шкільні меблі (Комплект обладнання для кабінету хімії, комплект обладнання для кабінету біології), Замовник вимагає від Учасників (юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) публічної закупівлі надати інші документи у тому числі: копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду/Картка про присвоєння ідентифікаційного коду, у разі відсутності з релігійних переконань, копію сторінки паспорта з відповідною відміткою або лист-пояснення із зазначенням законодавчих підстав ненадання документу - для фізичних осіб, фізичних осіб- підприємців) та копію паспорту (1-6 сторінки та місце проживання) у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки, завірений належним чином, або копією обох сторін паспорту, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, або копією іншого документа, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 №5492-VI (із змінами)- для фізичних осіб, фізичних осіб- підприємців. Разом з тим нами як потенційним Учасником НЕЗРОЗУМІЛО, як і на підставі яких нормативно правових актів України, юридична особа Учасник публічної закупівлі може надати копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду/Картки про присвоєння ідентифікаційного коду та паспорт. Можливо у даній нормі Тендерної документації, Замовник, мав на увазі, що Учасник – юридична особа повинна надати зазначені вище документи на керівника юридичної особи чи підписанта? У будь-якому разі дане питання повинне бути уточнено Замовником. Крім того керівником юридичної особи – Учасника публічної закупівлі може бути громадянин іноземної країни де форма та вид паспорту може бути зовсім інший ніж той, що становлений для паспорта громадянина України, а тому вимога про надання копії паспорту (1-6 сторінки та місце проживання) у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки, завірений належним чином, або копією обох сторін паспорту, якщо такий паспорт оформлено у формі картки є взагалі дискримінаційною та такою, що обмежує потенційне коло учасників публічної закупівлі. Більше того порядок надання довідки з ідентифікаційним номером Державного реєстру фізичних осіб визначався Положенням про порядок видачі довідки з ідентифікаційним номером (затвердженого наказом ДПА України від 08.04.1999 року № 191), який було скасовано на підставі Наказу ДПА 21.12.2001 за № 512. На даний час взагалі діє Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (затвердженого Наказом ДПС України від 17.12.2010 року № 954), згідно з яким на даний час взагалі повинен присвоюватися реєстраційний номер облікової картки платників податку. З огляду на це вимога Замовника надати копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду/Картка про присвоєння ідентифікаційного коду навіть на керівника юридичної особи є дискримінаційною та такою, що потенційно обмежує коло учасників до тих де є особи (керівники юридичних осіб, фізичні особи - підприємці), які мають ідентифікаційний код, а не ідентифікаційний номер платника податків, а тому на нашу думку вимога Замовника викладена у п.1 Розділу 4 додатку № 1 до Тендерної документації підлягає видаленню.
3) Щодо встановлення дискримінаційних вимог у Додатку № 2 до тендерної документації (Технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі)
3.1. Щодо технічних та якісних вимог до електронного освітнього ресурсу (ЕОР) з хімії
Відповідно до п.25 Розділу б/н (Комплект обладнання для кабінету хімії) додатку № 2 (Технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі) до Тендерної документації по процедурі відкриті торги, предметом закупівлі якої є ДК 021:2015 - 39160000-1- Шкільні меблі (Комплект обладнання для кабінету хімії, комплект обладнання для кабінету біології) Замовником встановленні наступні технічні та якісні вимоги до електронного освітнього ресурсу (ЕОР) з хімії, а саме даний ЕОР повинен включати: Електронний освітній ресурс (ЕОР) з хімії, який повинен включати: методичні рекомендації з хімії, щодо виконання практичних робіт відповідно до чинної навчальної програми Міністерства освіти і науки України з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів; не менше ніж 15 унікальних інтерактивних завдань; не менше 10 віртуальних експериментів для вивчення явищ з курсу хімії. Вимоги до методичних рекомендацій та інтерактивних завдань до них: методичні рекомендації повинні містити теоретичні відомості та рекомендації щодо проведення експерименту; усі завдання мають бути структуровані за темами навчальної програми з курсу хімії; можливість внесення даних та додавання зображень щодо результатів експерименту в онлайн-режимі; можливість збереження та надсилання звіту про виконання інтерактивного завдання електронною поштою можливість виконати завдання повторно необмежену кількість раз. Вимоги до віртуальних експериментів: усі експерименти мають бути структуровані за темами навчальної програми з курсу хімії; повинні наочно демонструвати те чи інше хімічне явище або процес із можливістю зміни параметрів моделі в ході симуляції експерименту; наявність завдань із ігровою складовою; можливість виконати завдання повторно необмежену кількість раз. У складі пропозиції має бути надано посилання на сайт ЕОР та кольорові екранні копії ЕОР хімії (копії різних експериментів, не менше 5); ЕОР повинен мати захист та керування авторськими правами (підтримка функцій DRM). Термін дії ліцензії не менше 12 місяців.
Єдиним нормативно правовим актом України, який регулює питання про електронні освітні ресурси є Положення про електронні освітні ресурси, яке затверджено Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 за № 1060.
Відповідно до Розділу III зазначеного вище Положення (загальні вимоги до ЕОР) НЕ ВСТАНОВЛЕНО вимоги про те, що ЕОР повинно мати сайт та кольорові екранні копії ЕОР хімії (копії різних експериментів, не менше 5) та про те, що ЕОР повинен мати захист та керування авторськими правами (підтримка функцій DRM). Термін дії ліцензії не менше 12 місяців.
З огляду на вищенаведене, технічні та якісні вимоги до електронного освітнього ресурсу (ЕОР) з хімії у вигляді зобов’язання Учасника публічних торгів у складі пропозиції має бути надано посилання на сайт ЕОР та кольорові екранні копії ЕОР хімії (копії різних експериментів, не менше 5) та про те, що ЕОР повинен мати захист та керування авторськими правами (підтримка функцій DRM). Термін дії ліцензії не менше 12 місяців, підлягає видаленню, як така, що носить дискримінаційний характер.
3.2. Щодо погодження технічних умови МОН України
Відповідно до п.6 Розділу б/н (Технічні вимоги до предмету закупівлі) додатку № 2 (Технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі) до Тендерної документації по процедурі відкриті торги, предметом закупівлі якої є ДК 021:2015 - 39160000-1- Шкільні меблі (Комплект обладнання для кабінету хімії, комплект обладнання для кабінету біології) Замовником з метою підтвердження відповідності товару, що поставляється, технічним вимогам, Учасник у тому числі повинен надати в електронному вигляді в складі своєї пропозиції копію титульної сторінки Технічних умов на виробництво кабінетів навчальних, засобів навчання та обладнання, які мають бути погоджені відповідним органом МОН України (надати копію документа про погодження);
Разом з тим вимога про погодження Технічних умов відповідним органом МОН України та надання копії документа про погодження є не тільки дискримінаційною, а такою, що суперечить нормам діючого законодавства України з наступних підстав.
Так станом на 26.02.2021 року чинне законодавство не містить порядку такого погодження. Жодні нормативно-правові акти, навіть накази МОН, не містять відповідного порядку, а отже отримати таке погодження у законний шлях неможливо.
Більше того Статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а самою документацією не передбачено порядок погодження техічних умов, що призводить до неоднозначного трактування вказаної вище умови Документації Учасниками під час підготовки тендерних пропозицій та Замовником під час здійснення оцінки тендерних пропозицій, що свідчить про непрозорість такої умови Документації по відношенню до суб'єктів господарювання, які планують взяти участь у Процедурі закупівлі,
Крім того відповідно до визначення наведеному у ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» - який є спеціальним нормативно правовим актом, який регулює питання стандартизації в Україні, технічні умови це документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинні відповідати продукція, процеси чи послуги. Технічні умови можуть бути стандартом, частиною стандарту або окремим документом. У технічних умовах описуються вимоги до якості, виконання, основними характеристиками, сировини, методів випробувань, безпеки, пакування та маркування, транспортування та зберігання продукції, що виготовляється. Пунктом 1 частини 1 ст. 16 Закону України «Про стандартизацію», визначено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації, зокрема: розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати стандарти, кодекси усталеної практики, технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування.
Таким чином навіть спеціальний Закон України не зобов’язує підприємство виробника погоджувати технічні умови.
Також додатково хочемо зазначити про те, що переліки необхідних документів для засобів навчання та обладнання визначені наступними нормативно правовими актами України: Типовим переліком засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи, затвердженого наказом МОН від 07.02.2020 N 143, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.03.2020 за N 258/34541, Типовим переліком засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН від 29.04.2020 N 574, зареєстрованим Міністерством юстиції України 07.05.2020 N 410/34693, та Типовим переліком комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженого наказом МОН від 02.11.2017 N 1440, зареєстрованим Міністерством юстиції України 15.01.2018 за No55/31507.
Жодний із вищезазначених нормативно правових актів не містить вимоги про погодження технічних умов виробників обладнання для кабінету хімії та комплекту обладнання для кабінету біології МОН України, а тому Учасник не повинен не погоджувати такі технічні умови і тим більше не надавати у складі тендерної пропозиції копію документа про таке погодження.
Зазначена вище правова позиція підтверджується листом Міністерства освіти і науки України вих.№ 4/1992-20 від 28.05.2020 року, який надавався учасником публічної закупівлі UA-2020-06-26-001332-a.
З огляду на вищенаведене, вимога Замовника викладена у п.6 Розділу б/н (Технічні вимоги до предмету закупівлі) додатку № 2 (Технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі) до Тендерної документації по процедурі відкриті торги, предметом закупівлі якої є ДК 021:2015 - 39160000-1- Шкільні меблі (Комплект обладнання для кабінету хімії, комплект обладнання для кабінету біології) в частинні надання Учасником в електронному вигляді в складі своєї пропозиції копію титульної сторінки Технічних умов на виробництво кабінетів навчальних, засобів навчання та обладнання, які мають бути погоджені відповідним органом МОН України (надати копію документа про погодження), підлягає видаленню, як така, що носить дискримінаційний характер.
Згідно з п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація (далі — ТД) — це документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється і затверджується замовником та оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. У ТД замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Вимоги до ТД викладені у ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).
Відповідно до п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно із ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону (п.1). Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону. (п.2).
На підставі вищенаведеного, керуючись Конституцією України, Законом України “Про публічні закупівлі”,
ВИМАГАЄМО:
1) Враховуючи аргументи та мотиви викладені потенційним Учасником публічної закупівлі в мотивувальній частині даної вимоги щодо публічної закупівлі яка проводиться Навчально – виховним комплексом № 7 м. Хмельницького щодо закупівлі комплекту обладнання для кабінету хімії, комплекту обладнання для кабінету біології – внести зміни в тендерну документацію закупівлі затвердженої рішенням Тендерним комітетом Протокол №11 від 22.02.2021 року з метою усунення дискримінаційних умов та приведення документації у відповідності до норм чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.02.2021 16:30
Вирішення:
Шановний учаснику, Ваша вимога ретельно розглянута, та за результатами її розгляду повідомляємо наступне.
1) Вимога щодо документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно вимог Тендерної документації, аналогічним вважається договір, предмет якого відповідає коду ДК 021:2015 - 39160000-1- Шкільні меблі (деталізований код ДК 021:2015 39162100-6 –навчальне обладнання).
У системі PROZORRO можна знайти тисячі закупівель за аналогічним кодом ДК, які були успішно завершені та переможцями у яких є десятки різних учасників, наприклад:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-09-25-009079-a переможець ТОВ БМС ТЕХНО;
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-11-23-000344-b переможець ТОВ "БІ-ПРО.ЮА";
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-11-10-006625-c переможець ТОВ "ЛАКІ СЕЙЛЗ".
Таким чином, дана вимога замовника встановлена на підставі п. 3 ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», цю вимогу виконують багато різних учасників публічних закупівель, а тому вона не є дискримінаційною.
2) Вимога щодо надання Учасником копії довідки про присвоєння ідентифікаційного коду/Картки та належним чином завіреної копії паспорту.
Дана вимога встановлена замовником для однозначної ідентифікації особи учасника (керівника учасника). Жодної дискримінації в даному випадку немає, оскільки всі учасники подають потрібні документи на рівних умовах. В разі якщо учасник через релігійні або інші переконання не має ідентифікаційного номера, він вправі надати підтверджуючі документи, та в такому разі пропозиція не буде відхилятись з вказаної підстави.
3.1. Щодо технічних та якісних вимог до електронного освітнього ресурсу (ЕОР) з хімії
Вимоги до ЕОР з хімії визначено замовником у відповідності до вимог ч. 1 та 3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимоги щодо наявності сайту та екранних копій ЕОР встановлено для можливості перевірки технічних характеристик пропозицій учасників. Оскільки характеристики більшості ЕОР розміщуються на сайтах їхніх виробників з можливістю робити екранні копії, то дана вимога не є дискримінаційною.
3.2. Щодо погодження технічних умов МОН України.
Дана вимога встановлена замовником з огляду на часті випадки поставки неякісного обладнання недобросовісними учасниками, з метою мінімізації ризику поставки неякісного обладнання. Згідно практики розгляду скарг Антимонопольним комітетом України, дана вимога не є дискримінаційною та виконується багатьма різними учасниками публічних закупівель, що було встановлено наприклад у наступних закупівлях:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-30-004988-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-19-004320-c
Таким чином, у замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Статус вимоги:
Відхилено