• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Персональні комп'ютери, код за ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)

Завершена

200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 22.02.2021 11:16 - 06.03.2021 00:00
Скарга
Відхилено

ГРУБЕ ПОРУШЕННЯ вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права»

Номер: b8876dce721f4611b37d98bb5252d61b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-22-004097-b.b3
Назва: ГРУБЕ ПОРУШЕННЯ вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права»
Скарга:
Невідповідність пропозиції учасника-переможця вимогам тендерної документації
Дата розгляду скарги: 18.05.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2021 12:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.05.2021 17:46
Автор: ФОП "ЗУБ ОЛЬГА ОЛЕГІВНА", Ольга Зуб +380532642042, +380971674023, +380684745789, +380509760085 dostupno_444@ukr.net
Вимога
Є відповідь

ГРУБЕ ПОРУШЕННЯ вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права»

Номер: 0650416f267f406b9512715141a73439
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-22-004097-b.c2
Назва: ГРУБЕ ПОРУШЕННЯ вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права»
Вимога:
Уважно розглянувши тендерну пропозицію переможця ФОП Кучерявий Костянтин Григорович у тендерній закупівлі № UA-2021-02-22-004097-b наступним хочемо повідомити, що пропозиція НЕ ВІДПОВІДАЄ вимогам закупівлі, а саме: - Замовником у Додатку № 1 вимагалося надати: АВТОРИЗАЦІЙНИЙ ЛИСТ-ПІДТВЕРДЖЕННЯ від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути забезпечений оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері: - – усупереч вимогам Замовника, у пропозиції ФОП Кучерявий К.Г. – ВІДСУТНІЙ Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, чим самим порушила вимоги тендерної документації. Тобто, Замовник в своїй тендерній документації чітко встановив те, що учасник повинен надати авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні. Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є: MTI LLC ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI" FOREIGN COMPANY ERC - Хочемо зауважити, що Замовник є юридичною особою, що забезпечує потреби держави або територіальної громади, а, отже, повинен дотримуватися у своїй діяльності Постанови КМУ від 10 вересня 2003 року № 1433 «Про затвердження Порядку використання комп’ютерних програм в органах виконавчої влади» а саме п. 7 Слід зауважити, що встановлення Замовником вимоги надати авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб'ютора Microsoft в Україні не є дискримінаційною умовою для учасників публічної закупівлі, адже попереджає порушення учасниками Закону України «Про авторське право і суміжні права», зокрема пункт «б» статті 50: «піратство у сфері авторського права і (або) суміжних прав - опублікування, відтворення, ввезення на митну територію України, вивезення з митної території України і розповсюдження контрафактних примірників творів (у тому числі комп’ютерних програм і баз даних), фонограм, відеограм, незаконне оприлюднення програм організацій мовлення, камкординг, кардшейрінг, а також Інтернет-піратство, тобто вчинення будь-яких дій, які відповідно до цієї статті визнаються порушенням авторського права і (або) суміжних прав з використанням мережі Інтернет». Отже, виходячи із вище викладеного УЧАСНИК, свідомо порушує вимоги Закону України «Про авторське право і суміжні права», виконують закупівлю програмного забезпечення, використовуючи нелегальні джерела, які знаходяться в загальному доступі. При цьому вартість такого програмного забезпечення значно менша за вартість офіційних дистрибутивів та ліцензійних ключів активації. Нижче наводимо порівняння цін постачальників неліцензійної продукції з цінами офіційних постачальників, через які легально відбувається поставка програмного забезпечення Вартість неліцензійного програмного забезпечення Вартість ліцензійного програмного забезпечення Крім того, такі дії постачальників щодо закупівлі неліцензійного програмного забезпечення, яке є значно дешевшим, ніж ліцензійне, порушує принцип добросовісної конкуренції, який встановлений статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Тобто, постачальники, які пропонують неліцензійну продукцію отримують перевагу під час формування цінової пропозиції, оскільки вартість неліцензійного програмного забезпечення є нижчою. Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Отже, тільки шляхом надання офіційного листа від виробника або офіційного дистриб’ютора виробника в Україні постачальник може дійсно підтвердити та гарантувати ліцензійність поставленого програмного забезпечення! Також, керуючись рішенням АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020- 04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..". Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання. Рішення АМКУ по цій закупівлі: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).. просимо: - Враховуючи наведене вище, керуючись ст. 30 п. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII ретельно переглянути пропозицію ФОП Кучерявий К.Г. та ДИСКВАЛІФІКУВАТИ, як такого, що не відповідає вимогам закупівлі. В іншому випадку ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного Комітету України та Державної Аудиторської Служби України, громадських організацій та опублікуємо інформацію стосовно даної закупівлі в “Спільноті реформаторів”. Детально із вимогою можна ознайомитися у вкладенні
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до пункту 1 Додатку 1 Тендерної документації містилась вимога: «1. З метою запобігання порушення авторського права та закупівлі нелегальної продукції Windows 10 Pro Учасник у складі тендерної пропозиції має надати авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути забезпечений оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо вітчизняним виробником обладнання чи було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника (у разі пропозиції програмного забезпеченя у складі імпортного пристрою для первірки достовірності наданої інформації про встановлене програмне забезпечення) або лист вiд виробника обладнання, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання з документальним підтвердженням від виробника (представника виробника) програмного забезпечення про повноваження виробника пристрою на таке встановлення.» Учасник ФОП Кучерявий К.Г. в своїй тендерній пропозиції надав файл «Технічні вимоги.pdf», де зазначив, що програмне забезпечення Windows 10 Pro ukr 64 bit вбудоване виробником та надав посилання на сайт виробника по кожній одиці комп’ютерного обладнання, що пропонується, чим виконав вимогу Замовника щодо підтвердження легальної продукції Windows 10 Pro.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Не погоджуюсь з рішенням замовника

Номер: 7a09fc1a0cad429995e25e312e97c153
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-22-004097-b.c1
Назва: Не погоджуюсь з рішенням замовника
Скарга:
Не погоджуюсь з рішенням замовника. Детально у вкладенні.
Дата розгляду скарги: 31.03.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.03.2021 12:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.04.2021 19:50
Дата виконання рішення Замовником: 20.04.2021 11:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: 03.03.2021 року Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закукпівель (далі – Колегія) розглянула скаргу ФОП Кучерявий К.Г. щодо неправомірного відхилення його пропозиції при здійсненні закупівлі персональних комп’ютерів, код 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина), ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-22-003721-в та постановила скасувати рішення тендерного комітету Бучанської міської ради від 16.03.2021р. Протокол № 28 про відхилення пропозиції ФОП Кучерявий К.Г. Враховуючи вищезазначене тендерний комітет Бучанської міської скасував своє рішення від 16.03.2021р. Протокол № 28 та повернув учасника ФОП Кучерявий К.Г. на повторну кваліфікацію .
Автор: ФОП Кучерявий Костянтин Григорович, Кучерявий Костянтин Григорович +380986873011 kkg14@ukr.net