• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне

Торги не відбулися

2 030 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 307.00 UAH
Період оскарження: 20.04.2017 15:21 - 31.05.2017 00:00
Вимога
Відхилено

Протизаконні вимоги при проведенні закупівлі

Номер: cc2cf1c8f8634ae9b2d775506cf2f033
Ідентифікатор запиту: UA-2017-04-20-000534-a.b1
Назва: Протизаконні вимоги при проведенні закупівлі
Вимога:
Відповідно з останнім Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 березня 2017 року «Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України» та недопущення фінансування тероризму, а також з метою дотримання вимог Закону України «Про санкції», Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», Указу Президента України від 16 вересня 2015 року № 549/2015 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», визначення Замовником вугілля антрацитової групи як предмета закупівлі є необґрунтованим та незаконним в умовах сьогодення, адже даний товар не переміщується вільно по всій території України, зокрема, через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, що унеможливлює участь у даних конкурсних торгах усіх бажаючих учасників. Родовища вугілля "антрацит" (марка А) на території України знаходяться у Луганській і Донецькій областях. На даний момент на території вказаних областей проводиться антитерористична операція (надалі – АТО). Згідно з даними Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, виробництво вугілля антрацитової групи, зокрема АО 25-50, на підконтрольних українській владі територіях Донецької та Луганської областей взагалі не здійснюється. Відповідно до п.1 Наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 25 листопада 2014 року N 841, «Про заходи стабілізації соціально-економічної ситуації у Донецькій та Луганській областях», з 28 листопада 2014 року припинено виробничу та фінансово-господарську діяльність державних підприємств, установ, організацій та об’єднань, що належать до сфери управління Міненерговугілля та господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, які знаходяться у зоні здійснення антитерористичної операції. Також, як вбачається із рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель № 323-р/пк-ск від 16.03.2015р., листом від 24.02.2015 № 2/07-37-721 Міністерство енергетики та вугільної промисловості України повідомило, зокрема, про наступне: "на території Донецької і Луганської областей, які контролюються українською владою виробництво вугілля марок AM (13-25), АС (6-13), АКО (25-100), АО(25-50) взагалі не здійснюється". Постачання вугілля, видобутого на території Луганської та Донецької областей є неконтрольованим, та може бути припинено у будь який час із причин проведення Антитерористичної операції, тому існує великий ризик зриву поставки товару за даною процедурою. Тому, Замовник не має право закуповувати товар із неконтрольованої території та вимагати від учасників «наявність договірних відносин з виробником такого вугілля (шахтою, вугільною компанією, тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки». Отже задля дотримання Замовником законодавства України та уникнення ризику зриву поставки товару, закупівлю вугілля антрацитової групи вимагаємо замінити на вугілля газове (марка Г) або довгополум’яне-газове (марка ДГ), яке може бути еквівалентом вугілля марки А та яке видобувається/переробляється на території України, і є значно дешевшим за антрацит та з метою дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме недискримінації учасників, видалити вимогу про «наявність договірних відносин з виробником такого вугілля». В іншому випадку ми вимушені будемо звернутися за захистом своїх прав та інтересів до Антимонопольного Комітету України, та правоохоронних органів, які мають повноваження як самостійно здійснювати перевірку документів у сфері закупівель, з метою виявлення у діях посадових та службових осіб ознак злочину, так і порушувати кримінальні справи на підставі матеріалів перевірок (ревізій), які передаються до правоохоронних органів іншими контролюючими органами в цій сфері (зокрема, органами ДКРС, Рахункової палати, Антимонопольного комітету) при виявленні ними ознак злочину.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Тендерний комітет ознайомився з вимогою № UA-2017-04-20-000534-a.b1 від 22 квітня 2017 20:34 «Протизаконні вимоги при проведенні закупівлі» щодо процедури закупівлі – відкриті торги: «ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам’яне)» [оголошення в ЦБД: UA-2017-04-20-000534-a ● 9493b218e74f448c87b4719232672873] (надалі - Вимоги) та повідомляє, що дана вимога не має під собою правового підґрунтя та має на меті виключно лобіювання власних інтересів учасника, що подав дану скаргу, оскільки: По-перше, зміст кожного розділу тендерної документації визначено замовником з дотриманням вимог Закону України “Про публічні закупівлі” та Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680. Предмет закупівлі та вимоги, що зазначені у тендерній документації замовником до учасників відповідають чинному законодавству у сфері державних закупівель. По-друге, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та згідно п. 3 ч. 2 цієї ж статті Закону, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. На виконання чого, Замовником відповідно до власних потреб та технічного паспорта котлів, що експлуатуються, зазначена фракція та марка вугілля кам’яного. Замовник не зобов’язаний та учасник не має права зобов’язати Замовника здійснити заміну котлів під конкретну марку вугілля (в т.ч. ту яку пропонується скаржником у Вимогах), оскільки така заміна котлів несе витрати, на які не передбачене бюджетне призначення у 2017 році. По-третє, тендерним комітетом була приділена особлива увага рішенням Постійно діючої адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (надалі - Колегія) (зокрема №323-р/пк-ск від 16.03.2015) на які посилається скаржник у Вимогах, а також розглянуто інші рішення щодо подібних скарг (зокрема No 1013-р/пк-ск від 25.06.2015), та встановлено, що згідно п. 14 рішення Колегії №323-р/пк-ск від 16.03.2015, - «Скаржник не обґрунтував та не надав документального підтвердження неможливості взяти участь у Процедурі закупівлі через встановлення наведеної вимоги (примітка Замовника: у нашому випадку аналогічні вимоги зазначені у підпункті «а» пункту 1.1 Додатку №1 до тендерної документації, а саме – «Інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам повинна бути підтверджена наступними документами: Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником вугілля (шахтою, вугільною компанією, тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки. Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників вугілля. У разі надання копії договору не з виробником, а з його представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем учасник повинен документально підтвердити наявність відносин між такими представниками і виробником») Документації. Таким чином, у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.» Та згідно п. 4 рішення Колегії No 1013-р/пк-ск від 25.06.2015, - «4. ПП "ВОСТОКСЕРВІС" у Скарзі повідомило, що предметом закупівлі є вугілля марок АС (6-13) та АО (25-50). Скаржник стверджує, що родовища вугілля "антрацит" (марка А) на території України знаходяться у Луганській та Донецькій областях. На даний момент на території вказаних областей проводиться антитерористична операція (надалі – АТО). За інформацією Скаржника, на території, що контролюється Урядом України, немає вугледобувних та вуглепереробних підприємств, які виробляють/збагачують вугілля марки А. Вугілля антрацит, яке продається на території України, має своє походження із зони АТО. Зазначене, як повідомляє ПП "ВОСТОКСЕРВІС", підтверджується листом державного підприємства "Вугілля України" від 28.01.2015 No 0125/05. Скаржник зауважив, що у Генеральній прокуратурі України підтримують позицію Кабінету Міністрів України про неприпустимість закупівлі вугілля у самопроголошених республік: "Україна не може купувати вугілля, видобуте в зоні антитерористичної операції, оскільки такі дії є фактично фінансуванням тероризму". Про це 08.12.2014 під час прес-конференції повідомив Генеральний прокурор України, зокрема, він заявив, що "покупка (вугілля із зони АТО) не дозволяється, оскільки це фінансування тероризму і за це є кримінальна відповідальність. Якщо туди віддають гроші, а тому йде вугілля, значать, це називається фінансування тероризму. Це частина п'ята статті 258 Кримінального кодексу України". Скаржник просить зобов'язати Замовника замінити вугілля антрацитової групи на вугілля марки Г або ДГ. Замовник з цього питання повідомив, що у Документації зазначена фракція та марка вугілля відповідно до технічного паспорта котлів, що експлуатуються. Як зазначає Замовник, заміна котлів несе витрати, на які не передбачено бюджетне призначення на 2015 рік. У ході розгляду зазначеного питання Колегія встановила наступне. Відповідно до Документації Замовником закуповується вугілля кам'яне марок АС (6-13) та АО (25-50). Листом від 29.05.2015 No 20-29.1/06-1833-дз Колегією було направлено запит до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України з проханням надати наступну інформацію: 1) чи здійснюється на території України (у тому числі, на території проведення антитерористичної операції) видобування вугілля кам'яного антрацитової групи (АС, АМ, АО, АК, АКО); 2) чи здійснюється постачання на території України вугілля кам’яного (вітчизняного або імпортованого) антрацитової групи (АС, АМ, АО, АК, АКО); 3) чи виробляється за кордоном зазначене вище вугілля, і чи здійснюється/можливе здійснення на території України імпорту вказаного вище вугілля. Листом від 19.06.2015 No 2/35-2062 (надісланим на адресу Комітету засобами факсимільного зв'язку) Міністерство енергетики та вугільної промисловості України повідомило, зокрема, про наступне: "на території підконтрольній українській владі вугілля антрацитової групи не видобувається. Родовища вугілля, зокрема, марки А розташовані у частині Луганської та Донецької областей, яка контролюється незаконними збройними формуваннями. Ввезення вугілля здійснюється відповідно до Положення тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінія зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, затвердженого наказом Першого заступника керівника АТЦ при СБ України від 12.06.2015 No 415-ог". Враховуючи викладене, зокрема, інформацію, наведену у листі Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 19.06.2015 No 2/35-2062, а також те, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість прийняти участь у Процедурі закупівлі, у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.» Враховуючи усе вищевикладене, керуючись п. 14 рішення Колегії №323-р/пк-ск від 16.03.2015 та п. 4 рішення Колегії No 1013-р/пк-ск від 25.06.2015, та беручи до уваги те, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість прийняти участь у процедурі закупівлі - відкриті торги: «ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам’яне)» [оголошення в ЦБД: UA-2017-04-20-000534-a ● 9493b218e74f448c87b4719232672873], у тендерного комітету відсутні підстави для задоволення скарги, у зв’язку з чим, вимоги № UA-2017-04-20-000534-a.b1 від 22 квітня 2017 20:34 - відхиллено. Сканована копія розгорнутої рішення замовника щодо вимоги UA-2017-04-20-000534-a.b1 від 22 квітня 2017 20:34 додається. Завчасно вдячні за порозуміння. З повагою, тендерний комітет.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Відхилено

щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів

Номер: 6416ced4674c4ab9a34b40d61b96f80c
Ідентифікатор запиту: UA-2017-04-20-000534-a.c2
Назва: щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі». 20 квітня 2017 року КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "САРАТСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ" (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю Вугілля кам'яного марки АО (25-50) в кількості 534 тони. Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми вважаємо що Вимога Замовника щодо постачання вугілля марки АО (антрацит) є дискримінаційним та обмежує конкуренцію, з наступних причин: Відповідно з останнім Указом Президента України №62/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 березня 2017 року «Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України», який передбачає заборону переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської, областей, а також з метою дотримання вимог Закону України «Про санкції», Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», Указу Президента України від 16 вересня 2015 року № 549/2015 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», визначення Замовником вугілля антрацитової групи (АО 25-50) як предмета закупівлі є необґрунтованим та незаконним в умовах сьогодення. Адже даний товар не переміщується вільно по всій території України, зокрема, через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, що унеможливлює участь у даних конкурсних торгах усіх бажаючих учасників. Родовища вугілля "антрацит" (марка А) на території України знаходяться у Луганській і Донецькій областях. На даний момент на території вказаних областей проводиться антитерористична операція (надалі – АТО). Згідно з даними Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, виробництво вугілля антрацитової групи, зокрема АО 25-50, на підконтрольних українській владі територіях Донецької та Луганської областей взагалі не здійснюється. Відповідно до п.1 Наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 25 листопада 2014 року N 841, «Про заходи стабілізації соціально-економічної ситуації у Донецькій та Луганській областях», з 28 листопада 2014 року припинено виробничу та фінансово-господарську діяльність державних підприємств, установ, організацій та об’єднань, що належать до сфери управління Міненерговугілля та господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, які знаходяться у зоні здійснення антитерористичної операції. Також, як вбачається із листа від 24.02.2015 № 2/07-37-721 Міністерство енергетики та вугільної промисловості України повідомляло АМКУ, зокрема, про наступне: "на території Донецької і Луганської областей, які контролюються українською владою виробництво вугілля марок AM (13-25), АС (6-13), АКО (25-100), АО(25-50) взагалі не здійснюється". Тому, Замовник не має право закуповувати товар із неконтрольованої території та вимагати від учасників «наявність договірних відносин з виробником такого вугілля (шахтою, вугільною компанією, тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки». Отже задля дотримання Замовником законодавства України та уникнення ризику зриву поставки товару, закупівлю вугілля антрацитової групи Замовник може замінити на вугілля газове (марка Г) або довгополум’яне-газове (марка ДГ), яке може бути еквівалентом вугілля марки А, та яке видобувається/переробляється на території підконтрольній Українській владі. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку вугілля. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету;
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.05.2017 22:23
Автор: ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО", Лукянов Олександр Степанович +380487868293 otpzdc@mail.ru