-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Інфузійні лікарські засоби
Sodium chloride; Sodium chloride; Sodium chloride; Paracetamol; Levofloxacin; Levofloxacin; Electrolytes; Electrolytes; Electrolytes in combination with other drugs; Potassium chloride; Bupivacaine; Mannitol
Завершена
422 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 220.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 220.00 UAH
Період оскарження:
19.02.2021 12:11 - 05.03.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Можлива дискримінація, гарантійні листи виробників
Номер:
30d8cb04714d4f86a16fd66f0fed940d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-19-001340-c.a1
Назва:
Можлива дискримінація, гарантійні листи виробників
Вимога:
Ознаки можливої дискримінації і обмеження кола учасників, гарантійні листи виробників (детальніше в файлі)
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 01.03.2021 12:10
Дата подачі:
26.02.2021 17:52
Вирішення:
Тендерний комітет Комунального підприємства "Хмельницький міський перинатальний центр" Хмельницької міської ради уважно розглянув Ваше прохання.
Зважаючи на специфіку роботи Комунального підприємства "Хмельницький міський перинатальний центр" Хмельницької міської ради, зокрема:
- забезпечення кваліфікованої стаціонарною лікувально-профілактичною допомогою пацієнтів згідно з діючими стандартами надання стаціонарної, акушерсько-гінекологічної та неонатологічної допомоги.
- консультативно-діагностична та лікувально-профілактична допомога вагітним з не виношуванням, іншою акушерською та екстрагенітальною патологією групи високого та вкрай високого ступеню ризику.
- кваліфікована анестезіологічна та реанімаційна допомога пацієнтам.
- раціональне розродження вагітних високого та вкрай високого ступеня акушерського та перинатального ризику, КП «ХМПЦ» заклад використовує медикаменти відповідно до чинних стандартів медичної допомоги (акушерство та гінекологія), клінічних протоколів, специфіки закладу.
В той же час, повідомляємо Вам, що згідно ч.4. ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»:
- технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Відповідно до ч.4. ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Додаток №4 до тендерної документації «Медико-технічне завдання» містить примітку для Учасників закупівлі:
*всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент».
А також, згідно з Додатком №4 до тендерної документації «Медико-технічне завдання» ч.3.:
- Еквівалентом (аналогом) лікарського засобу в розумінні даної тендерної документації є лікарський засіб якість, діюча речовина препарату (міжнародна назва), дозування, форма випуску, концентрація та інші стандартні характеристики товару абсолютно співпадають з характеристиками препарату, що є предметом закупівлі. Стандартні характеристики еквіваленту товару на який відбувається заміна повинні відповідати вимогам діючих стандартів щодо даних товарів. Запропонований препарат повинен відповідати всім нижче наведеним вимогам та бути біодоступним та біоеквівалентним в порівнянні з лікарським засобом, що є предметом закупівлі.
Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 3 Закону) та з метою:
1.Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних препаратів учасником торгів. Надання гарантійного листа від виробника або його представника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на фармацевтичному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує достатній термін придатності, якість та своєчасну поставку лікарського засобу Замовнику.
Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки життєво необхідних лікарських засобів з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому.
2.Забезпечення високої якості препаратів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності медикаментів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником лікарських засобів.
3.Забезпеченні мінімальної націнки на лікарські засоби, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни. (принцип максимальної економії )
4.Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що лікарські засоби які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5.В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником лікарських засобів але й уповноваженим представником, філією виробника.
«Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки.
Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдження, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Разом з тим, повідомляємо, що згідно пункту 8 листа – роз’яснення Мінекономрозвитку та МОЗ України від 19.12.2018 №3301-04/55905-03/01.7/33810 «Щодо закупівлі лікарських засобів» вказано, що Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість постачання лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарського засобу та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників.
Тобто Замовником торгів у повній мірі дотримано рекомендацій Мінекономрозвитку України та МОЗ України, які вказані у листі №3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 року «Щодо закупівлі лікарських засобів».
Тому, незрозуміло яким чином умова тендерної документації щодо надання гарантійного листа виробника щодо терміну придатності лікарських засобів (представництва, філії виробника, уповноваженого на це виробником) дискримінує та позбавляє права подати тендерну пропозицію. Внесення такої вимоги до документації є соціально обгрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки лікарських засобів з вини постачальника може призвести до негативних наслідків та загрози здоров’я пацієнтів.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.03.2021 13:01