• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

вугілля кам'яне (вугілля марки Д (25-50) вугілля марки АОМ (13-50))

вугілля кам'яне (вугілля марки Д (25-50) вугілля марки АОМ (13-50))

Торги відмінено

1 671 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 357.00 UAH
Період оскарження: 18.02.2021 18:44 - 05.06.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 38c56835a8774dec9ef702d8142aa965
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-18-006872-a.b3
Назва: Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ВІДДІЛ ОСВІТИ ТЕПЛИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ АРЦИЗЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (Код ЄДРПОУ: 44018132) 18 лютого 2021 р. було оголошено відкриті торги на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (вугілля кам'яне (вугілля марки Д (25-50) вугілля марки АОМ (13-50)). Рішенням Уповноваженої особи Проданової Ганни Степанівни було затверджено Тендерну документацію. 15.05.2021р. було внесено останні зміни до Тендерної документації. ТОВ «ЕНЕРГО СИСТЕМИ», в особі директора Івана Бабурнича, вважає наступну вимогу Замовника дискримінаційною, а саме: Товариство з обмеженою відповідальністю «Енерго Системи» (код ЄДРПОУ 36731895) має намір взяти участь у відповідному тендері та маємо можливість поставити необхідний товар, однак, ознайомившись з Тендерною документацією (Далі за текстом — ТД), ми - Товариство з обмеженою відповідальністю «Енерго Системи» (далі за текстом - Скаржник) виявили в ній вимоги, які не відповідають нормам Закону України «Про публічні закупівлі», обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме. По-перше, відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази вимагає у Учасників «Наявність складських приміщень на території Одеської області з наданням копій відповідних документів, що підтверджують підставу використання.» Тобто, в Учасника повинно бути власне або орендоване складське приміщення на території Одеської області. Скаржник має у користуванні комплекс будівель та споруд паливного складу №24 площею 430,1 кв.м розташованого за адресою: Україна, Закарпатська область, Виноградівський район, смт.Вілок, вул.Мала Польова буд.2, однак Замовник обмежує його участь в закупівлі встановлюючи вимогу про наявність складського приміщення на території Одеської області. Отже участь в закупівлі зможуть прийняти лише ті суб'єкти господарювання, котрі мають власні або орендовані складські приміщення на території Одеської області Скаржник вважає, що встановлення Замовником вище наведеної вимоги ТД, фактично обмежує участь у процедурі закупівлі учасників, які не мають у власності або у користуванні складського приміщення на території Одеської області ТД не містить інформації, що вугілля потребує складування, тому вугілля буде доставлятись опосередковано з складів Учасника, і не потребує зберігання в складах на території Одеської області. Встановлення вимоги про наявність складського приміщення на конкретно визначеній території, змушує учасників, які не мають складів на території Одеської області, брати на себе додаткові зобов'язання у вигляді укладання відповідних договорів оренди складських приміщень тощо, котрі розташовані на території Одеської області і, як наслідок, такі зобов'язання вплинуть на формування ціни за одиницю товару в подальшому, адже додаткові витрати постачальнику вугілля камяного слід чимось їх компенсувати. Така свого роду "компенсація" витрат нівелює основоположний принцип здійснення публічних закупівель – максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачено в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом - Закон), а також спотворює мету Закону, що являє собою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Таким чином, встановлення в ТД вимоги щодо наявності в учасника (власного або орендованого) складського приміщення на території Одеської області є дискримінацією за територіальним принципом. Наведена вище умова ТД порушує права та законні інтереси Скаржника. Статтею 16 Закону відсутні обмеження щодо місцезнаходження учасника торгів. Таким чином, вважаємо, що встановлення такої вимоги є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів. Згідно з частиною чотири ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині. В рішеннях постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних зобов’язала Замовників внести зміни в умови документації в частині територіального обмеження (рішення №14085-р/пк-пз від 21.07.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-30-000746-b), рішення №17108-р/пк-пз від 11.09.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-05-005649-a), рішення №13801-р/пк-пз від 16.07.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-19-002747-b)) По-друге, відповідно до Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам,визначеним у статті 17 Закону» «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17, в тому числі: 1) копію або оригінал довідки про те, чи була фізична особа або службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку, що видана уповноваженим на те органом не раніше дати оприлюднення оголошення про закупівлю; 2) довідку про те, що учасник не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) видану уповноваженим на те органом.» Зазначена вимога тендерної документації суперечить нормам Закону. Таким чином тендерну документацію замовника викладено з порушенням норм Закону. Відповідно до частини пятої ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. З 29 жовтня 2019 року система Prozorro інтегрувалася з реєстром Державної податкової служби (раніше Державна фіскальна служба України). Тому дані щодо відсутності/наявності податкової заборгованості переможця тендеру потрапляють в систему за автоматичним запитом. Згідно з «Порядком взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України, в учасника процедури закупівлі» затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від17.01.2018за № 37/11 довідка про відсутність заборгованості з’являється в електронній системи закупівель у документах постачальника автоматично після формування повідомлення про намір укласти договір. Отже, з 29 жовтня 2019 року, завдяки інтеграції система Prozorro та Державної податкової служби (раніше Державна фіскальна служба України), інформація щодо відсутності/наявності податкової заборгованості переможця процедури закупівлі є публічною інформацією, що є доступною в електронній системі закупівель. Тобто довідка є доступною в електронній системі закупівель. Замовником не обґрунтовано необхідність встановлення у ТД наведеної вище умови. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Аналіз практики постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель свідчить, що «встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.» (рішення №16796-р/пк-пз від 07.09.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-05-005146-a), рішення №21459-р/пк-пз від 18.11.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-13-006642-c)) Тому, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині. Враховуючи викладене вважаємо, що дії Замовника в частині зазначених вище умов порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до яких тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель, зоктема – недискримінація учасників та рівне ставлення до (частина перша статті 5 Закону. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання вугільної продукції. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. Додатки: 1. Договір оренди комплексу будівель та споруд паливного складу №24 №03-11/20 від 03.11.2020 2. Тендерна_документація_2021_вугілля (зі змінами)2 (3).docx Директор________________Бабурнич І.В.
Дата розгляду скарги: 03.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.05.2021 21:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.06.2021 20:53
Автор: ТОВ "ЕНЕРГО СИСТЕМИ", Енерго Системи +380503722910 energysystems2010@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

щодо дискриминаційних умов

Номер: 6713e3c5d90440239e801f8176a55455
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-18-006872-a.a2
Назва: щодо дискриминаційних умов
Скарга:
у доданих файлах
Дата розгляду скарги: 16.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2021 13:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.03.2021 21:08
Дата виконання рішення Замовником: 01.06.2021 16:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Вимоги виконані
Автор: ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ "ОБЛПАЛИВО", ТПК Облпаливо Товариство +380965971559 41701548@ukr.net
Вимога
Відхилено

ДИСКРИМІНАЦІЯ!

Номер: 6a7ffcf60ad846b3840b6db6c8e2e6ea
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-18-006872-a.a1
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЯ!
Вимога:
- документи, які підтверджують відповідність учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником у цьому Додатку Документації, зокрема, на підтвердження статусу легального виробника (вугілля виробництва якого пропонується до постачання) документи (довідки, дозволи, висновки тощо) на експлуатування устаткування щодо дроблення, сортування, переробки тощо, видані уповноваженими органами, які підтверджують законне право, виробничу потужність та можливість виробника виробляти ( збагачувати, переробляти тощо) марочне вугілля з урахуванням санкційного законодавства, а також надати висновок з оцінки впливу на довкілля або посилання на висновок в реєстрі відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" №2059-VIII від 23.05.2017, який є обов’язковим до виконання при виконанні робіт з переробки, сортування, грохочення або збагачення вугілля. Шановний Замовнику, а на якій підставі ви обмежуєте участь у закупівлі тільки тими учасниками , що пропрнують до постачання вугілля виготовлене в Україні (перероблене),!? Доводимо до вашого відома, що вугілля марки Д та А НЕ ВИДОБУВАЄТЬСЯ на теріторії України, а ІМПОРТУЄТЬСЯ! То ж надайте нормативно-правове обргрунтування встановленій вимозі, зокрема на якій підставі виробники нерезиденти повинні мати докменти, що ви вимгаете, адже таки вимоги передбачені тільки Українським законодавством!, І друге питання які технічні, якісні або кількісті вимоги (вимого до предмета закупівлі) підтвержують на підтвердження статусу легального виробника (вугілля виробництва якого пропонується до постачання) документи (довідки, дозволи, висновки тощо) на експлуатування устаткування щодо дроблення, сортування, переробки тощо, видані уповноваженими органами, які підтверджують законне право, виробничу потужність та можливість виробника виробляти ( збагачувати, переробляти тощо) марочне вугілля з урахуванням санкційного законодавства, а також надати висновок з оцінки впливу на довкілля або посилання на висновок в реєстрі відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" №2059-VIII від 23.05.2017, який є обов’язковим до виконання при виконанні робіт з переробки, сортування, грохочення або збагачення вугілля. (ЧІТКО ВКАЗАТИ ЯКІ САМЕ ВИМОГИ - ПУНКТ,РОЗДІЛ/ДОДАТОК Тендерної документеації та павови підтви) Чи ви обиреєте виробника? а не товар? ВИМАГАЄМО надати чітку та обгрунтовану відповідь та виключити незаконну вимогу, у випадку ненадання відповіді будемо вимушені звернутись до ДАСУ та АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Вимогам тендерної передбачено наступне, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем - нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов'язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз'яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/ переможця - нерезидента і завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів. Дискримінація відсутня. Аргументація згідно законодавства про публічні закупівлі наступна: стаття 22 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачає, що тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Аргументація від Замовника - це забезпечення безперебійного освітнього процесу в опалювальний період закладів освіти Теплицької сільської ради Одеської області якісним вугіллям, яке реалізоване легальним шляхом з дотриманням всіх правових, санкційних та дозвільних законодавчих норм.
Статус вимоги: Відхилено