Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі зазначена у додатку 1 документації оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Місцезнаходження замовника - Україна, 25002, Кіровоградська обл., місто Кропивницький, ВУЛИЦЯ КАВАЛЕРІЙСЬКА, будинок 8. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади). Вид закупівлі - спрощена закупівля - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Назва товарів кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, та код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015: 09132100-4 — Неетильований бензин; ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо. Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної закупівлі є ціна (питома вага критерію – 100%).
Завершена
195 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 975.00 UAH
Період оскарження:18.02.2021 11:50 - 24.02.2021 10:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні у мови та зловживання службовим становишем
У випадку незадовільнення вимоги звернемося до Національної поліції України з повідомленням про зловживання службовим становищем посадовимим особами Замовника, ст. 364 Кримінального кодексу України.
Номер:230c113f12914a0589740662cdb373e8
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-18-004479-b.b2
Назва:Дискримінаційні у мови та зловживання службовим становишем
У випадку незадовільнення вимоги звернемося до Національної поліції України з повідомленням про зловживання службовим становищем посадовимим особами Замовника, ст. 364 Кримінального кодексу України.
Вимога:
Доброго дня! Дякуємо за вашу відповідь, проте ВИМОГОЮ надання гарантійного листа від власника (орендаря) АЗС про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК та надання письмового дозволу емітента талонівЗамовник нехтує той факт, що відповідно до договору, укладеного між нами та власниками товару – наші партнери здійснюють продаж палива. Це їх основний вид діяльності. Вони не здійснюють друк та розсилку кореспонденції. За 2020 рік, а це 12 місяців, наше підприємство прийняло участь у більше ніж в 1 500 закупівлях. Кожен раз просити партнера надати листи - є не етично з нашого боку, а ми здійснюємо добросовісну діяльність та цінуємо час нашого партнера.
Варто зауважити, що Замовник може звернутися за підтвердженням наданої у складі пропозиції інформації. Доказом наявності співпраці є не лист, а сам договір, і цього досить, щоб підтвердити гарантії отримання палива.
Дана вимога позбавлена будь-якого сенсу, оскільки суть існування талонів встановленого зразка і полягає в гарантії заправок автотранспорту на АЗС власника (емітента, партнера). В дійсності, вимоги про надання гарантійного листа від партнера учасника, фактично полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками.
Підтвердженням господарських відносин між Учасниками та партнером можуть бути відповідні партнерські договори, які надаються Учасниками. У випадку наявності сумнівів стосовно наданої Учасником інформації, Замовник може звернутися з відповідними запитами як до самого Учасника, так і до його контрагентів.
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до правоохороних органів, зокрема ДАСУ, з метою моніторингу даної закупівлі.
Вимагаючи від учасників наявність талонів єдиного зразка Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної докуменатції є дискримінаційною, оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тенденої документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС з мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі. На підтвердження цього,
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу.
Очевидно, що вимога «єдиного зразку талонів» штучно звужує коло учасників, що суперечить принципам статті 5 Закону, які передбачають: добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У разі вилучення дискримінаційної вимоги, взяти участь у закупівлі Замовника зможе більша кількість учасників, які здатні створити конкуренцію постійним постачальникам Замовника, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога «єдиний зразок талона» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови тендерної документації по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з НЕєдиними талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що ТД Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до ДАСУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:24.02.2021 11:17
Вирішення:Доброго дня! Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше звернення відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону замовником надається наступна інформація.
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, у відповідності до його преамбули.
Стаття 1 Закону містить визначення основних термінів, які вживаються у Законі. Так, згідно пункту 31 ст. 1 Закону ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ - документація щодо умов проведення ТЕНДЕРУ, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; згідно пункту 32 ТЕНДЕРНА пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ подає замовнику відповідно до вимог ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. В той же час, зазначена стаття містить ряд визначень, які безпосередньо стосуються спрощеної закупівлі, яка в свою чергу не є ПРОЦЕДУРОЮ ЗАКУПІВЛІ (тендером), що передбачені ст. 13 Закону.
Отже, як наслідок, терміни «тендерна документація», «тендерна пропозиція», «процедура закупівлі», тощо не мають жодного відношення до даної СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ.
Звертаємо Вашу увагу, що дана СПРОЩЕНА ЗАКУПІВЛЯ проводиться замовником у відповідності до ст. 14 Закону. Зазначена стаття не містить жодних вимог щодо розроблення замовником тендерної документації, а передбачає виключно оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі з обов’язковим зазначенням інформації, що передбачена ч. 3 ст. 14 Закону.
В той же час, щодо Вашого звернення «Про виключення вимог, що приводять до дискримінації учасників», доводимо до Вашого відома, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур/спрощених закупівель – це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги передбачені оголошенням про проведення спрощеної закупівлі стосуються без виключень всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, які не суперечить законодавству.
Обставини викладені у Вашій вимозі, свідчать лише про небажання Вас як учасника готувати належним чином документи пропозиції, що є виключно суб’єктивним фактором, що залежить виключно від Вашої волі, а не від умов передбачених в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги:Відхилено
Задовільнена:Ні
declined
0
resolved
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови Оголошення
Номер:8098edf74874442da36a0f5baf5bcf5f
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-18-004479-b.b1
Назва:Дискримінаційні умови Оголошення
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційну умову Оголошення щодо:
- надання оригіналу листа від партнера про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК та надання письмового дозволу емітента талонів;
- надання талонів єдиного зразку.
Детальний опис вимоги міститься у доданому файлі.
У разі невилучення вищезазначених дискриміна
ційних умов - звернемося до правоохорогих органів , зокрема ДАСУ, з метою моніторингу даної закупівлі та виявлення правопорушень.
Вирішення:Доброго дня, шановний Учаснику!
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, у відповідності до його преамбули.
Відповідно до статті 3 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вимог пункту 3 частини 3 статті 14 Закону Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі зазначена інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація.
Таким чином, Замовник самостійно визначає технічні, якісні та інші характеристики до предмета закупівлі.
Гарантія забезпечення своєчасного відпуску палива пов’язана із специфікою діяльності Замовника. Під час виконання покладених на замовника функцій та обов’язків існує необхідність своєчасної, належної та оперативної заправки автотранспорту Замовника, що забезпечує мобільність та оперативність працівників щодо своєчасного забезпечення і ефективного реагування у випадку аварійних ситуацій, стихійних, надзвичайних ситуацій та забезпечення належної діяльності Замовника.
Нажаль, відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому що партнер в будь-який час може розірвати партнерську угоду (з учасником), та не несе будь яких зобов’язань і не виступає гарантом перед Замовником, щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю (оскільки не є стороною в договорі про закупівлю). Ці дії можуть привести до збоїв та взагалі до припинення відпуску палива на партнерських АЗС, а в результаті до невиконання умов Договору про закупівлю.
З аналізу норм законодавства, що регулюють правовідносини в частині проведення закупівель та, зокрема, змісту положень Закону можна зробити висновок, що Закон обмежує умови щодо визначення конкретної торговельної марки, фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, проте не забороняє визначати в документації необхідні технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Отже, Замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та іншими характеристиками.
Виходячи з вищевикладеного, Ваша вимога не може бути задоволеною.
Дії замовника під час проведення даної спрощеної закупівлі виконувались у відповідності до вимог Закону.