• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Медичні матеріали

Завершена

1 640 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 50.00 UAH
Період оскарження: 18.02.2021 10:22 - 02.03.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо дискримінаційних вимог в ТД

Номер: 810dfe4d75624e42a69f750fb315d880
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-18-002106-b.b1
Назва: Вимога щодо дискримінаційних вимог в ТД
Вимога:
Шановний замовник, повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами). 1) В Тендерній документації в позиції № 35 вказано, що лікарня серед іншого закуповує: Рукавички хір «подвійні» латекс з пудрою + нітрил без пудри стер. р.7,0 (Дві пари рукавичок різного матеріалу та забарвлення: Рукавички виготовлені з гіпоалергенного нітрилу, одягаються на руку; - Без пудри, вкрита полімерами ,вдягається на мокру руку; - Текстурована; - Зеленого кольору; - Довжина рукавичок від 290 мм; - Товщина рукавичок в зоні пальців від 0,16 мм, в зоні долоні від 0,15 мм, в зоні манжети 0,14 мм; - Анатомічна форма - ліва та права. Рукавички виготовлені з натурального латекса, одягається поверх нітрилової рукавички; - З пудрою; - Текстурована; - Довжина рукавичок від 285 мм; - Товщина в зоні пальців від 0,22 мм, в зоні долоні від 0,19 мм, в зоні манжети 0,16 мм; - Анатомічна форма ліва та права. Валик на манжеті; Великий палець під кутом; Розмір: 7,0; Стерильні, апірогенні, нетоксичні; Пакування по 2 пари в стерильну індивідуальну упаковку з маркуванням українською мовою.) Дана позиція є унікальною і безеквівалентною від виробника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОПОМОГА-І". Тобто на ринку України відсутній адекватний еквівалент, який би підходив до даного опису замовника за всіма ознаками, який би був рівнозамінний. З цього можна зробити висновок, що переможцем у відкритій публічній закупівлі можуть бути лише учасник, який запропонує товар певного, чітко визначеного виробника. Вказане свідчить про суттєве порушення принципів відкритості закупівель, добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивного визначення переможця, максимальної економії та ефективності, рівності учасників. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово розглядала скарги учасників про те, що безеквівалентна позиція є дискримінацією учасників, і визнавала це дискримінацією. Також в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглядала питання об’єднання в одну закупівлю різних за характеристиками виробів, і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі. Тобто, унікальний, безеквівалентний товар, який суттєво обмежує коло можливих учасників, повинен закупатися або окремим лотом. Виокремлення предмету закупівлі в окремі лоти буде лише сприяти залученню максимальної кількості учасників, від чого економічну вигоду отримає лікарня. 2) Згідно пункту 3.1 Додатку 3 Тендерної документації: «З метою запобігання закупівлі фальсифікованої продукції, яка може нанести шкоду здоров'ю пацієнтів та персоналу, забезпечення безпечної роботи персоналу та дотримання законодавства щодо охрани праці, учасник повинен надати файл відсканований з оригіналу гарантійного листа виробника (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника виробника на території України на запропонований товар, для, підтвердження можливості постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в терміни, визначені цією документацією торгів та пропозицією учасника. Гарантійний лист повинен містити запропонований товар в необхідній кількості, найменування Замовника та номер оголошення закупівлі». Таким чином, за умовами Тендерної документації учасниками в оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, яким виробник чи його офіційний представник нададуть гарантійний лист (лист авторизації) та документи, що підтверджують їх повноваження. Однак, виробник продукції або його представник мають можливість НА ВЛАСНИЙ РОЗСУД обрати кому надавати зазначені листи авторизації. Не існує закону, який би зобов’язував виробника (представника виробника) надавати будь-які гарантійні листи своєму покупцю, дилеру, учаснику закупівлі. Тобто, УЧАСТЬ УЧАСНИКА В ЗАКУПІВЛІ (А ВІДПОВІДНО І ВЗАГАЛІ ЗАВЕРШЕННЯ ЗАКУПІВЛІ ПІДПИСАННЯМ ДОГОВОРУ) ПОСТАВЛЕНІ В ПРЯМУ ЗАЛЕЖНІСТЬ ВІД ВОЛІ ПЕВНОГО ВИРОБНИКА АБО ЙОГО ПРЕДСТАВНИКА в Україні, що, в свою чергу, призводить до дискримінації інших учасників. Хочемо звернути увагу, що наявність гарантійного листа від виробника жодним чином не гарантує належної поставки товару належної якості у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником. Так само наявність листа авторизації не гарантує в подальшому належну якість виробів, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Гарантійний лист виробника (його представника) жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим від учасника, що б не вкладалося в дане поняття. Умова в Тендерній документації про надання листа авторизації свідчить про створення штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має домовленість з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) щодо надання листа авторизації, не зміг прийняти участь у закупівлі. В той же час: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядала питання законності вимог замовників про надання листів авторизації чи діючих договорів. Так, в рішеннях № 8435-р/пк-пз від 17.08.2018 р., № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018 р. та №21265-р/пк-пз 16.11.2020 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала, що вимога надати лист авторизації є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі. Таким чином, уповноваженим органом вже неодноразово встановлювалося, що вимога надавати гарантійний лист від виробника або його офіційного представника (лист авторизації) порушує принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Наголошуємо, що вимоги, зазначені в тендерній документації є порушенням п. 4 статті 5 Закону (Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників), частини 3 статті 22 (Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону) Керуючись нормами Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме : 1. Вилучити з тендерної документації вимогу надання гарантійних листів від виробника. 2. Внести змінити по позиції № 35 Додатку 3 Рукавички хір «подвійні» латекс з пудрою + нітрил без пудри стер. р.7,0, а саме: винести зазначену позицію в окремий лот. За собою залишаємо право оскарження умов тендерної документації в АМКУ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Статтею 5 зазначеного нормативно – правового акту визначено, що закупівлі здійснюються, в тому числі, за принципом максимальної економії, ефективності та пропорційності. При плануванні здійснення закупівлі Замовником визначена потреба в певних медичних виробах, керуючись принципом максимальної ефективності, виходячи з наявного досвіду використання тих чи інших виробів, враховуючи також зручність під час проведення відповідних маніпуляцій та досліджень. На меті вирішення проблеми вибору не тільки ефективного і безпечного, а й економічно вигідного медичного виробу з існуючого арсеналу запропонованих на ринку України. Процедура вибору медичного виробу як предмету закупівлі здійснюється згідно складному алгоритму, що ґрунтується на ієрархії чинників: клінічних, економічних, соціальних та ін. З урахуванням зазначеного вище, Тендерною документацією визначено предмет закупівлі, в даному випадку позиція 35 що має певні медико – технічні вимоги та характеристики. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічна специфікація (медико – технічні вимоги) до предмета закупівлі встановлена у Додатку 3 до Тендерної документації. Тендерна документація підготовлена Замовником у суворій відповідності до вимог статей 22-23 Закону і не містить незаконних вимог чи будь яких дискримінаційних вимог до потенційних учасників. Таким чином, у Додатку 3 «Технічна специфікація (Медико – технічні вимоги)» зазначено наступне: «якщо вище містяться посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як - «або еквівалент». Еквівалентом є продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. В розумінні здійснення закупівель еквівалентом є товари, роботи, послуги будь-якої торгівельної марки, фірми та ін., з аналогічними технічними специфікаціями. Відповідно до розділу 1 статті 1 пункту 31 Закону, тендерна документація, технічні характеристики та вимоги до предмету закупівлі розробляються та затверджуються Замовником. Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що визначення потреби, кількісних та якісних характеристик предмету закупівлі є виключним правом Замовника. Закупівля медичних виробів з певними медико - технічними і якісними характеристиками обґрунтована наявними потребами Замовника з урахуванням наступного. Закупівля та використання якісних товарів, що надає змогу підвищити ефективність процесів, прискорити виконання завдань установи є невід’ємною і необхідною умовою функціонування закладу в цілому та, безумовно, впливає на своєчасність здійснення відповідних маніпуляцій іі таким чином відповідає службовим вимогам персоналу закладу, що направлені на виконання посадових обов’язків. Технічні характеристики, вказані Замовником у тендерній документації ніяким чином не порушують принців закупівель, передбачених ст. 5 Закону, у тому числі таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Всі ці принципи в повній мірі дотримуються при проведенні процедури відкритих торгів. Коли в технічній характеристиці вказано «або еквівалент», то це стосується не тільки назви медичного виробу, а й всіх технічних характеристик, але не гірше запропонованих Замовником. Тобто всі пропозиції з такими або кращими технічними характеристиками будуть розглянуті згідно Закону України «Про публічні закупівлі». З метою ефективного та прозорого здійснення даної закупівлі Замовник дотримувався вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до статті 3 даного Закону дотримувався таких принципів здійснення закупівлі: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. З метою запобігання отримання фальсифікатів та контрабандної продукції Учасник повинен надати відсканований оригінал гарантійного листа виробника (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника виробника на території України на запропонований товар, для, підтвердження можливості постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в терміни, визначені цією документацією торгів та пропозицією учасника. Гарантійний лист повинен містити запропонований товар в необхідній кількості, найменування Замовника та номер оголошення закупівлі . Згідно статті 22 вище зазначеного Закону тендерна документація повинна містити крім інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), кваліфікаційних критеріїв, проекту договору іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вказана нами вимога в оголошенні про проведення даної закупівлі не є дискримінаційною, оскільки дана вимога передусім зумовлена уникненням ситуації пов’язаної із закупівлею фальсифікатів та неякісних медичних виробів, а також забезпечення безперебійної та своєчасної поставки необхідного товару учасником закупівлі. Щодо дискримінації учасників та дотримання принципів здійснення закупівелі, таких як конкуренція, в України не один і не два постачальника медичних матеріалів, що само по собі призводить до виникнення конкуренції.. Твердження про дискримінаційний характер вимоги є безпідставним, оскільки Вами не доведено, що виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) не надали Вам гарантійних листів, або договору про співпрацю як особі, яка бажає реалізовувати їх продукцію. Таким чином, у Вашому зверненні не доведено необхідність внесення змін до документації в цій частині, а також не зазначено яким чином зазначена умова порушує Ваші права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Отже, тендерна документація повністю відповідає вимогам статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Статус вимоги: Відхилено