-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Молоко та вершки (молоко пастеризоване)
Завершена
3 274 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 371.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 371.00 UAH
Період оскарження:
17.02.2021 18:46 - 01.03.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Усунути дискримінаційні умови, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Номер:
a83f4860d07a4bc2ac40de7af7692ccc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-17-005964-b.b1
Назва:
Усунути дискримінаційні умови, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику!
В тендерній документації, а саме в Додатку 3, п.2 зазначено, що Учасника має надати: «Довідка в довільній формі, за власноручним підписом керівника або уповноваженої особи та завірений печаткою (за наявності), про наявність автотранспорту в кількості, необхідній для забезпечення своєчасного постачання товару (не менш ніж 2 одиниці автотранспорту) (автотранспорт повинен бути придатним для перевезення харчових продуктів)»
Враховуючи викладене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності не менше 2 транспортних засобів, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, Скаржника, які спроможні виконувати відповідні договори поставки товару, що закуповується Замовником з використанням транспортних засобів в меншій кількості.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
В Додатку №3, п.2 зазначено: «У разі використання учасником послуг з перевезення – необхідно надати підтвердження реєстрації потужностей відповідним оператором ринку харчових продуктів.»
Вказані вимоги є дискримінаційними до учасників, що не мають власних транспортних засобів, як передбачено вимогами тендерної документації, та звертатимуться до суб’єктів, які здійснюють перевезення на договірних засадах.
І саме на цього суб’єкта покладатиметься відповідальність за проведення дезінфекції, санітарної обробки транспортних засобів, реєстрації потужностей з транспортування харчових продуктів, проходження заходів контролю, тощо.
Виконання встановлених замовником в цьому пункті вимог (надання зазначених документів) цілком залежить від дій та волі третьої особи, яка може надати або не надати відповідні документи.
Встановлення зазначеної вимоги документації обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими, що здійснюватимуть самостійно перевезення продуктів харчування.
Аналогічна позиція зазначена в рішенні органу оскарження № 2157-р/пк-пз від 12.03.2018.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути дискримінаційні умови, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.02.2021 17:03
Вирішення:
У відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне.
Згідно ч.1, ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації Замовник визначає один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, норми діючого законодавства делегують Замовнику право самостійно визначати перелік кваліфікаційних критеріїв для підтвердження відповідності учасників торгів вимогам Замовника з огляду на необхідність забезпечення належного постачання продукції. Водночас діючим законодавством не встановлено будь-яких обмежень щодо можливості Замовника визначати необхідну на його думку кількість обладнання та матеріально-технічної бази, яке має бути в наявності у потенційних контрагентів, які приймають участь у торгах чи жодних інших документів для підтвердження відповідності учасників. Визначені в тендерній документації Замовника кваліфікаційні критерії щодо наявності в Учасників торгів не менше 2 одиниць автотранспорту придатного для перевезення харчових продуктів, а також щодо надання, у разі використання послуг з перевезення, документів. які підтверджують реєстрацію потужностей відповідного оператора ринку харчових продуктів, в жодному випадку не є дискримінаційними та покликані забезпечити своєчасне, безперебійне та належне постачання продукції до освітніх закладів міста Миколаєва та інших визначених дислокацією об’єктів. Звертаємо увагу, що умови тендерної документації є однаковими, без виключення, для всіх учасників торгів та забезпечують можливість постачальників змагатися на рівних умовах. Також потрібно зазначити, що відповідно до п.п. 5.2. Розділу V Додаток 7 та п.4 Додатку 2 до тендерної документації Постачальник зобов'язаний здійснювати постачання Товару протягом 3 (трьох) календарних днів з моменту отримання Заявки від Покупця, а у разі необхідності – щоденно. В Додатку 2 Проекту договору поставки наведена Дислокація дошкільних навчальних закладів міста Миколаєва й інших пунктів доставки (Об`єктів), яка нараховує 125 пунктів доставки продуктів харчування. Так, з урахуванням очікуваної необхідності щоденної поставки товарів, Замовник вважає неможливим та таким, що ставить під сумнів спроможність Постачальника своєчасно та належно виконати у передбачені Проектом договору строки поставку продукції до навчальних закладів за умови наявності лише одного автомобіля. Додатково наголошуємо, що предметом закупівлі є продукти харчування, які будуть використовуватися для організації харчування дітей, які є учнями загальноосвітніх навчальних закладів. Також щодо оскаржуваної вами вимоги про необхідність надання, у разі використання учасником послуг з перевезення, підтвердження реєстрації потужностей оператором ринку харчових продуктів зазначаємо, що згідно із діючим законодавством обов’язок, а саме згідно положень ст. 44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку зобов’язані використовувати лише транспортні засоби для перевезення харчових продуктів, які є чистими, утримуються у належному стані, що забезпечує захист харчових продуктів від забруднення, та мають таку конструкцію, що забезпечує результативне чищення та/або дезінфекцію. У разі залучення учасниками торгів до виконання послуг суб’єктів, які здійснюють перевезення на договірних засадах, останнє не позбавляє потенційних постачальників обов’язку щодо контролю за належним станом транспортних засобів, якими буде здійснюватись постачання предмету закупівлі та наявності визначених тендерною документацією Замовника документів.
З огляду на вищенаведене, потрібно зазначити, що важливим є забезпечення належного процесу поставки продукції, оскільки останнє може вплинути на подальше функціонування навчального процесу. Отже, невідповідність Учасників визначеним Замовником кваліфікаційним критеріям ставить під загрозу можливу закупівлю необхідної продукції для подальшої організації харчування дітей.
Окремо зауважуємо, що наведене рішення органу оскарження № 2157-р/пк-пз від 12.03.2018 не має жодного відношення до оскаржуваних вами вимог тендерної документації.
З урахуванням наданих обґрунтувань вважаємо доцільним залишити положення первісної редакції тендерної документації без змін.
Статус вимоги:
Відхилено