• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

fentanyl, fentanyl

Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою.

Торги не відбулися

100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
Період оскарження: 17.02.2021 17:44 - 05.04.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Усунення дискримінаційних умов

Номер: e422eaa53110495fbd5f56a6ee91c3ad
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-17-005554-b.b2
Назва: Усунення дискримінаційних умов
Скарга:
Оскарження дискримінаційних вимог положень тендерної документації
Дата розгляду скарги: 25.03.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.03.2021 14:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.03.2021 20:32
Дата виконання рішення Замовником: 01.04.2021 12:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою виконання рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (РІШЕННЯ №6032 - р/пк-пз від 25.03.2021) КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ виконує внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі – "fentanyl, fentanyl", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-02-17-005554-b, з метою усунення порушень.
Автор: ТОВ "ХАРКІВСЬКЕ ФАРМАЦЕВТИЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗДОРОВ'Я НАРОДУ", Андрей Ратушный +380675403874 ratushnyy@zn.kharkov.ua
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: f7d06a9dbb3d492dbf99816e1fa927ce
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-17-005554-b.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Вих №25 від 09.03.21 р. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ Вимога Комунальним некомерційним підприємством "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ " було оголошено процедуру закупівлі із застосуванням системи електронних торгів предмету закупівлі: ДК 021:2015: 33661200-3 Анальгетичні засоби від від 17.02.2021 Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-17-005554-b. Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовником 10 лютого 2021 року було розміщено в системі електронних торгів тендерну документацію, якою повинні керуватися в процесі закупівлі Замовник та Учасники закупівлі. Предметом закупівлі Замовником визначені наступні лікарські засоби: № Міжнародна назва Дозування Од. виміру Кількість 1 fentanyl Трансдермальний пластир 75 мкг/год Уп. 5 2 fentanyl Фентаніл 0,05 мг/мл 2мл. амп. 1300 Вважаємо, що затверджена рішенням тендерного комітету Замовника тендерна документація суперечить вимогам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлені принципи публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Більш того, частина четверта статті 5 забороняє Замовникам встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до Учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» також передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників Між тим, Замовником встановлена дискримінаційна вимога в пункті 5 Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАДАННЯ», а саме: 5. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, якості та в терміни. Гарантійний лист виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) повинен включати: повну назву учасника, мати назву предмету закупівлі, номер оголошення даних електронних торгів. Тобто ненадання виробником або його офіційним представником такого гарантійного листа щодо хоча б одного лікарського засобу із переліку лікарських засобів, позбавляє Учасника можливості взяти участь в процедурі закупівлі всіх лікарських засобів. Таке поєднання вимог в тендерній документації Замовника явно не сприятиме ані конкуренції при здійсненні процедури закупівлі, ані максимальній економії та ефективності використання бюджетних коштів. На наш погляд, вимога Замовника щодо надання гарантійних листів виробника (заявника або уповноваженого представника, представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) грубо порушує вимоги чинного законодавства. Стаття 546 Цивільного кодексу України передбачає, що виконання зобов’язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності. Договором або законом можуть бути встановлені інші види забезпечення виконання зобов’язання. Законом України «Про публічні закупівлі» встановлені лише такі види забезпечення виконання зобов’язань при здійсненні процедур закупівлі: забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції (стаття 25) та забезпечення виконання договору про закупівлю (стаття 27). Згідно статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Стаття 27 Закону передбачено право Замовника вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. При цьому розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю. Таким чином, вимоги тендерної документації Замовника в цій частині обмежують коло можливих Учасників та порушують принципи здійснення публічних закупівель. З урахуванням наведеного та підставі статей 1, 2, 5, 22–24 Закону України «Про публічні закупівлі», – ПРОСИМО: 1.Привести тендерну документацію процедури закупівлі у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою усунення дискримінаційних умов тендерної документації, зазначених у цій вимозі, виключити із Додатка 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАДАННЯ» пункт 5 в частині надання Учасником у складі своєї тендерної пропозиції оригінал гарантійного листа виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, якості та в терміни. Гарантійний лист виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) повинен включати: повну назву учасника, мати назву предмету закупівлі, номер оголошення даних електронних торгів.
Вирішення: 1) Згідно Додатку 2 тендерної документації передбачено «5». З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, якості та в терміни. Гарантійний лист виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) повинен включати: повну назву учасника, мати назву предмету закупівлі, номер оголошення даних електронних торгів Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою: 1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних препаратів учасником торгів. Надання гарантійного листа виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на фармацевтичному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку лікарського засобу Замовнику. Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки життєво необхідних лікарських засобів з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому. 2. Забезпечення високої якості препаратів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності медикаментів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником лікарських засобів. 3. Забезпеченні мінімальної націнки на лікарські засоби, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни. (принцип максимальної економії ) 4. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що лікарські засоби які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. 5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником лікарських засобів але й представником, дилером, дистриб'ютором, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України. «Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб,що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. На сьогодні КНП «Хмельницький обласний протипухлинний цент» Хмельницької обласної ради не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні гарантійного листа учаснику торгів. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.04.2021 18:04