• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015: 39110000-6 «Сидіння , стільці та супутні вироби і частини для них» (Театральні крісла для облаштування актового залу Управління)

Виробництво крісел має відповідати Системі управління якістю та Системі екологічного управління, що підтверджується відповідним Сертифікатом ДСТУ ISO 9001: 2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікатом ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT). Крісла повинні бути виготовлені згідно ТУ виробника.

Торги не відбулися

215 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 075.00 UAH
Період оскарження: 17.02.2021 15:07 - 01.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження відміни тендеру та неправомірної дискваліфікації

Номер: d9f3c4f1acf340d68b6383a89136d431
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-17-002403-c.c3
Назва: Оскарження відміни тендеру та неправомірної дискваліфікації
Скарга:
Управління ДСНС України у Тернопільській області (далі – Замовник) проводиться закупівля UA-2021-02-17-002403-c, предметом якої є Код ДК 021:2015: 39110000-6 «Сидіння , стільці та супутні вироби і частини для них» (Театральні крісла для облаштування актового залу Управління). Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету Управління Державної служба України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області щодо організації та проведення процедур закупівель у 2021 році від 20.04.2021 р. № 4 (додаток 2) пропозицію учасника ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» відхилено як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації. Вважаємо, що зазначена процедура закупівлі супроводжувалася порушеннями з боку Замовника, його рішення про відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» суперечить приписам ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а тендерна пропозиція ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» (додаток 3) відповідає тендерній документації Замовника (далі – тендерна документація, додаток 4), тому рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА», оформлене Протоколом засідання тендерного комітету від 20.04.2021 р. № 4 має бути скасоване з огляду на наступне. Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону цей Закон застосовується, в тому числі, до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Враховуючи, що вартість предмета закупівлі товару перевищує 200 тисяч гривень, порядок проведення зазначеної закупівлі регулюється Законом. Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону). Частиною 1 ст. 5 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з п. 31 ст. 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до п. 1 ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Згідно з п. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до статті 1 Закону, Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Згідно з коментованою статтею, Переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Тобто відповідно до зазначеної імперативної норми закону, обов’язковою умовою для відхилення пропозиції учасника є невідповідність його тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зі змісту Протоколу засідання тендерного комітету від 20.04.2021 р. № 4 вбачається, що Замовник дійшов висновку про начебто невиконання ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» вимог абзацу першого розділу «Технічний опис» Додатку 5 до Тендерної документації, відповідно до яких «...ТУ повинні бути...та погоджені з ГУ ДСНС України». В обґрунтування такого висновку Замовником зазначено, що відповідно до пп.5 п.1 розділу 3 Тендерної документації зазначається, що "...Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: 5. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі(Додаток 5)". Відповідно до абзацу першого розділу «Технічний опис» Додатку 5 до Тендерної документації зазначається, що "...Крісла повинні бути виготовлені згідно ТУ виробника. На підтвердження цього учасник повинен надати сканований оригінал ТУ, розроблених для виробника. ТУ повинні бути зареєстровані в регіональному органі сертифікації та стандартизації, внесені до бази даних «Технічні умови України» та погоджені з ГУ ДСНС України та мати Висновок Санітарно-Епідеміологічної експертизи на ТУ". Відповідно до п.22 ч.1 ст.1 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 (далі - Закон № 1315-VII) технічні умови -нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Відповідно до пп.72 п.4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052 ДСНС відповідно до покладених на неї завдань погоджує проекти нормативно-правових актів, будівельних норм, стандартів, правил, технічних умов і регламентів та інших нормативно-технічних документів з питань, що належать до компетенції ДСНС, які розробляються міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями. Учасником ТОВ "МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ'ЄРА" на зазначену вимогу Тендерної документації в складі своєї тендерної пропозиції було надано Технічні умови (ТУ У 31.0-33410877-001:2018) на крісла для глядацьких залів, меблі для сидіння та лежання погоджені протоколом ДВЛ АРЗ СП ГУ ДСНС України у Харківській області від 21.11.2018 №58-ГТМ(14)-2018. Відповідно до абзацу першого листа 3 Технічних умов (ТУ У 31.0-33410877-001:2018) зазначається "...Ці технічні умови (ТУ У) поширюються на крісла для глядацьких залів, меблі для сидіння та лежання (далі за текстом - крісла, меблі, вироби)". Асортимент виробів і перелік артикулів наведені в таблиці 1 (лист 4 ТУ У 31.0-33410877-001:2018). У якості доказів Замовнику вдалося віднайти той самий протокол ДВЛ АРЗ СП ГУ ДСНС України у Харківській області від 21.11.2018 №58-ГТМ(14)-2018 (Додаток 5), яким нібито погоджені Технічні умови (ТУ У 31.0-33410877-001:2018) на крісла для глядацьких залів, меблі для сидіння та лежання, що надані Учасником ТОВ ’’МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА” в складі тендерної пропозиції по даній закупівлі. Так, протокол №58-ГТМ(14)-2018 від 21.11.2018, виданий Дослідно-випробувальною лабораторією Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління ДСНС України у Харківській області та затверджений 21.11.2018, складений щодо випробувань по визначенню групи горючості зразків тканини згідно з п.4.3 ГОСТ 12.1.044-89. Отже, на думку Замовника, протокол №58-ГТМ( 14)-2018, виданий ДВЛ АРЗ СП ГУ ДСНС України у Харківській області та затверджений 21.11.2018, мав би погоджувати Технічні умови (ТУ У 31.0-33410877-001:2018) Учасника ТОВ "МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ'ЄРА" (як виробника) саме до таких виробів як крісла для глядацьких залів, меблі для сидіння та лежання, а не горючість зразків тканини. На що зазначаємо, що зміст зазначеного протоколу жодним чином не спростовує факту реєстрації ТУ в регіональному органі сертифікації та стандартизації, внесені до бази даних «Технічні умови України» та погоджені з ГУ ДСНС, що є обов’язковим відповідно до тендерної документації. Протокол та ТУ не скасовані, не визнані недійними, тощо. При цьому, зміст наданого скаржником протоколу навпаки додатково підтверджує проведення відповідних випробувань та, у сукупності з іншими документами, той факт, що запропонований ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА «ПРЕМ’ЄРА» товар має реальну можливість найкращим чином задовольнити інтереси Замовника, який в силу приписів Закону є найбільш зацікавленою особою в найвигіднішому результаті закупівлі. Сканований оригінал ТУ відповідно до вимог тендерної документації учасником ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА «ПРЕМ’ЄРА» надано. Підтвердження реєстрації та надання протоколу за умовами тендерної документації не вимагається. А відтак відсутні будь-які порушення тендерної документації та Закону з боку ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА «ПРЕМ’ЄРА», а тому такі висновки Замовника є необґрунтованими. Доводи Замовника також спростовуються Консультативним висновком на проект технічних умов ТУ У 31.0-33410877-001:2018 «Крісла для глядацьких залів, меблі для сидіння та лежання» № 770/7-11 від 03.03.2021 року (Додаток 6), відповідно до якого в технічних умовах ТУ У 31.0-33410877-001:2018 «КРІСЛА ДЛЯ ГЛЯДАЦЬКИХ ЗАЛІВ, МЕБЛІ ДЛЯ СИДІННЯ ТА ЛЕЖАННЯ», які затверджені ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» враховано вимоги нормативних документів щодо забезпечення пожежної безпеки. Більше того, зазначена Замовником підстава для відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» вже була предметом розгляду у Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. У Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.03.2021 р. № 5792-р/пк-пз (Додаток 7) зроблено висновок, що наявність та зміст протоколу ДВЛ АРЗ СП ГУ ДСНС України у Харківській області від 21.11.2018 №58-ГТМ(14)-2018 не доводить того факту, що ТУ не зареєстровані, у тому числі, не погоджені у державних установах. Таким чином, рішення про відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» суперечить приписам ст. 31 Закону, тендерна пропозиція ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» відповідає тендерній документації Замовника, тому рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА», оформлене Протоколом засідання тендерного комітету від 20.04.2021 р. № 4 має бути скасоване. Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: - про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); - про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі: 1) подання для участі: у відкритих торгах - менше двох тендерних пропозицій; у конкурентному діалозі - менше трьох тендерних пропозицій; у відкритих торгах для укладення рамкових угод - менше трьох тендерних пропозицій; у кваліфікаційному відборі першого етапу торгів з обмеженою участю - менше чотирьох пропозицій; 2) допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, а в разі застосування конкурентного діалогу, другого етапу торгів із обмеженою участю або здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох тендерних пропозицій; 3) відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Згідно з Протоколом засідання тендерного комітету Управління Державної служба України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області щодо організації та проведення процедур закупівель у 2021 році від 20.04.2021 р. № 4 Замовником на підставі ч. 2 ст. 32 Закону відмінено торги. Враховуючи, що рішення про відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» є незаконним, що доведено вище, відміна Замовником торгів на підставі ч. 2 ст. 32 Закону є передчасною та суперечить приписам ч. 2 ст. 32 Закону, а тому таке рішення Замовника про відміну торгів є незаконним та має бути скасованим. Відповідно до абз. 3 ч.8 ст. 18 Закону № 922- VIII скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулись після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатись про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 3, 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,- ПРОСИМО ВАС: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Управління ДСНС України у Тернопільській області скасувати його рішення, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області щодо організації та проведення процедур закупівель у 2021 році від 20.04.2021 р. № 4 в частині відміни торгів. 3. Зобов’язати Управління ДСНС України у Тернопільській області скасувати його рішення, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області щодо організації та проведення процедур закупівель у 2021 році від 20.04.202
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.05.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2021 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.06.2021 22:51
Дата виконання рішення Замовником: 15.06.2021 11:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано вимогу Колегії, скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Меблева фабрика Прем'єра" та рішення про відміну процедури закупівлі — "Код ДК 021:2015: 39110000-6 "Сидіння , стільці та супутні вироби і частини для них" (Театральні крісла для облаштування актового залу Управління)" у зв’язку з тим, що Колегією встановлено, що пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав наведених у протоколі від 20.04.2021 № 4 та в результаті відхилення всіх пропозицій неправомірно відмінено Процедуру закупівлі з наведених підстав.
Автор: ТОВ "Меблева фабрика Прем'єра", Анастасія Гупало +380577514815 brand@premiera-factory.com http://www.premiera-factory.com/
Скарга
Залишено без розгляду

Оскарження дискваліфікації

Номер: 788703fb12064b5b9e3eab5fde291d64
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-17-002403-c.a2
Назва: Оскарження дискваліфікації
Скарга:
Управління ДСНС України у Тернопільській області (далі – Замовник) проводиться закупівля UA-2021-02-17-002403-c, предметом якої є Код ДК 021:2015: 39110000-6 «Сидіння , стільці та супутні вироби і частини для них» (Театральні крісла для облаштування актового залу Управління). Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету Управління Державної служба України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області щодо організації та проведення процедур закупівель у 2021 році від 20.04.2021 р. № 4 (додаток 2) пропозицію учасника ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» відхилено як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації. Вважаємо, що зазначена процедура закупівлі супроводжувалася порушеннями з боку Замовника, його рішення про відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» суперечить приписам ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а тендерна пропозиція ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» (додаток 3) відповідає тендерній документації Замовника (далі – тендерна документація, додаток 4), тому рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА», оформлене Протоколом засідання тендерного комітету від 20.04.2021 р. № 4 має бути скасоване з огляду на наступне. Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону цей Закон застосовується, в тому числі, до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Враховуючи, що вартість предмета закупівлі товару перевищує 200 тисяч гривень, порядок проведення зазначеної закупівлі регулюється Законом. Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону). Частиною 1 ст. 5 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з п. 31 ст. 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до п. 1 ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Згідно з п. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до статті 1 Закону, Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Згідно з коментованою статтею, Переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Тобто відповідно до зазначеної імперативної норми закону, обов’язковою умовою для відхилення пропозиції учасника є невідповідність його тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зі змісту Протоколу засідання тендерного комітету від 20.04.2021 р. № 4 вбачається, що Замовник дійшов висновку про начебто невиконання ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» вимог абзацу першого розділу «Технічний опис» Додатку 5 до Тендерної документації, відповідно до яких «...ТУ повинні бути...та погоджені з ГУ ДСНС України». В обґрунтування такого висновку Замовником зазначено, що відповідно до пп.5 п.1 розділу 3 Тендерної документації зазначається, що "...Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: 5. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі(Додаток 5)". Відповідно до абзацу першого розділу «Технічний опис» Додатку 5 до Тендерної документації зазначається, що "...Крісла повинні бути виготовлені згідно ТУ виробника. На підтвердження цього учасник повинен надати сканований оригінал ТУ, розроблених для виробника. ТУ повинні бути зареєстровані в регіональному органі сертифікації та стандартизації, внесені до бази даних «Технічні умови України» та погоджені з ГУ ДСНС України та мати Висновок Санітарно-Епідеміологічної експертизи на ТУ". Відповідно до п.22 ч.1 ст.1 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 (далі - Закон № 1315-VII) технічні умови -нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Відповідно до пп.72 п.4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052 ДСНС відповідно до покладених на неї завдань погоджує проекти нормативно-правових актів, будівельних норм, стандартів, правил, технічних умов і регламентів та інших нормативно-технічних документів з питань, що належать до компетенції ДСНС, які розробляються міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями. Учасником ТОВ "МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ'ЄРА" на зазначену вимогу Тендерної документації в складі своєї тендерної пропозиції було надано Технічні умови (ТУ У 31.0-33410877-001:2018) на крісла для глядацьких залів, меблі для сидіння та лежання погоджені протоколом ДВЛ АРЗ СП ГУ ДСНС України у Харківській області від 21.11.2018 №58-ГТМ(14)-2018. Відповідно до абзацу першого листа 3 Технічних умов (ТУ У 31.0-33410877-001:2018) зазначається "...Ці технічні умови (ТУ У) поширюються на крісла для глядацьких залів, меблі для сидіння та лежання (далі за текстом - крісла, меблі, вироби)". Асортимент виробів і перелік артикулів наведені в таблиці 1 (лист 4 ТУ У 31.0-33410877-001:2018). У якості доказів Замовнику вдалося віднайти той самий протокол ДВЛ АРЗ СП ГУ ДСНС України у Харківській області від 21.11.2018 №58-ГТМ(14)-2018 (Додаток 5), яким нібито погоджені Технічні умови (ТУ У 31.0-33410877-001:2018) на крісла для глядацьких залів, меблі для сидіння та лежання, що надані Учасником ТОВ ’’МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА” в складі тендерної пропозиції по даній закупівлі. Так, протокол №58-ГТМ(14)-2018 від 21.11.2018, виданий Дослідно-випробувальною лабораторією Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління ДСНС України у Харківській області та затверджений 21.11.2018, складений щодо випробувань по визначенню групи горючості зразків тканини згідно з п.4.3 ГОСТ 12.1.044-89. Отже, на думку Замовника, протокол №58-ГТМ( 14)-2018, виданий ДВЛ АРЗ СП ГУ ДСНС України у Харківській області та затверджений 21.11.2018, мав би погоджувати Технічні умови (ТУ У 31.0-33410877-001:2018) Учасника ТОВ "МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ'ЄРА" (як виробника) саме до таких виробів як крісла для глядацьких залів, меблі для сидіння та лежання, а не горючість зразків тканини. На що зазначаємо, що зміст зазначеного протоколу жодним чином не спростовує факту реєстрації ТУ в регіональному органі сертифікації та стандартизації, внесені до бази даних «Технічні умови України» та погоджені з ГУ ДСНС, що є обов’язковим відповідно до тендерної документації. Протокол та ТУ не скасовані, не визнані недійними, тощо. При цьому, зміст наданого скаржником протоколу навпаки додатково підтверджує проведення відповідних випробувань та, у сукупності з іншими документами, той факт, що запропонований ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» товар має реальну можливість найкращим чином задовольнити інтереси Замовника, який в силу приписів Закону є найбільш зацікавленою особою в найвигіднішому результаті закупівлі. Сканований оригінал ТУ відповідно до вимог тендерної документації учасником ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» надано. Підтвердження реєстрації та надання протоколу за умовами тендерної документації не вимагається. А відтак відсутні будь-які порушення тендерної документації та Закону з боку ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА», а тому такі висновки Замовника є необґрунтованими. Доводи Замовника також спростовуються Консультативним висновком на проект технічних умов ТУ У 31.0-33410877-001:2018 «Крісла для глядацьких залів, меблі для сидіння та лежання» № 770/7-11 від 03.03.2021 року (Додаток 6), відповідно до якого в технічних умовах ТУ У 31.0-33410877-001:2018 «КРІСЛА ДЛЯ ГЛЯДАЦЬКИХ ЗАЛІВ, МЕБЛІ ДЛЯ СИДІННЯ ТА ЛЕЖАННЯ», які затверджені ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» враховано вимоги нормативних документів щодо забезпечення пожежної безпеки. Більше того, зазначена Замовником підстава для відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» вже була предметом розгляду у Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. У Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.03.2021 р. № 5792-р/пк-пз (Додаток 7) зроблено висновок, що наявність та зміст протоколу ДВЛ АРЗ СП ГУ ДСНС України у Харківській області від 21.11.2018 №58-ГТМ(14)-2018 не доводить того факту, що ТУ не зареєстровані, у тому числі, не погоджені у державних установах. Таким чином, рішення про відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» суперечить приписам ст. 31 Закону, тендерна пропозиція ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА» відповідає тендерній документації Замовника, тому рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА», оформлене Протоколом засідання тендерного комітету від 20.04.2021 р. № 4 має бути скасоване. Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: - про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); - про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Відповідно до абз. 3 ч.8 ст. 18 Закону № 922- VIII скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулись після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатись про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 3, 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,- ПРОСИМО ВАС: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Управління ДСНС України у Тернопільській області скасувати його рішення, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області щодо організації та проведення процедур закупівель у 2021 році від 20.04.2021 р. № 4 в частині відхилення пропозиції учасника ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА ПРЕМ’ЄРА».
Причина: До дня подання скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 30.04.2021 13:09
Автор: ТОВ "Меблева фабрика Прем'єра", Анастасія Гупало +380577514815 brand@premiera-factory.com http://www.premiera-factory.com/
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення Замовника у порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"

Номер: 57ae5c36633849c7bde1c3a185abde88
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-17-002403-c.b1
Назва: Скарга на рішення Замовника у порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Скарга:
Управління ДСНС України у Тернопільській області (далі – Замовник) проводиться закупівля UA-2021-02-17-002403-c, предметом якої є Код ДК 021:2015: 39110000-6 «Сидіння , стільці та супутні вироби і частини для них» (Театральні крісла для облаштування актового залу Управління). Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету Управління Державної служба України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області щодо організації та проведення процедур закупівель у 2021 році від 15.03.2021 р. № 3 (додаток 2) учасник ФОП Заможський Віктор Федорович (код ЄДРПОУ 2171100133) був визнаний переможцем відкритих торгів. Вважаємо, що зазначена процедура закупівлі супроводжувалася порушеннями з боку Замовника, його рішення про визнання переможцем ФОП Заможського Віктора Федоровича суперечить приписам ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а тендерна пропозиція ФОП Заможського Віктора Федоровича (додаток 3) не відповідає тендерній документації Замовника (далі – тендерна документація, додаток 4), тому рішення Замовника про визнання переможцем ФОП Заможського Віктора Федоровича, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету від 15.03.2021 р. № 3 має бути скасоване з огляду на наступне. Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону цей Закон застосовується, в тому числі, до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Враховуючи, що вартість предмета закупівлі товару перевищує 200 тисяч гривень, порядок проведення зазначеної закупівлі регулюється Законом. Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону). Частиною 1 ст. 5 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Щодо рішення Замовника про відповідність тендерної пропозиції ФОП Заможського Віктора Федоровича його тендерній документації: По-перше, відповідно до відповідно до п. 2 розділу 5 Тендерної документації зазначається, що «…Для забезпечення нормального стану навколишнього середовища Учасник зобов’язується: своєчасно запобігати виникненню аварійних ситуацій, запобігати утворенню та зменшувати обсяги відходів, здійснювати збирання, складування та вивезення на звалище сміття та відходів, які утворюються при виконанні договору, визначених договірними зобов’язаннями щодо предмета закупівлі, здійснювати заходи одо зниження токсичності викидів, не порушувати екологічні права і законні інтереси громади. Відповідальність за виконання вимог екологічної безпеки несуть керівники Переможця. В підтвердження можливості виконання вищезазначеного учасник має надати гарантійних лист в складі пропозиції». Проте в супереч зазначеним вимогам тендерної документації Учасником ФОП Заможським В.Ф. не виконано даної вимоги, гарантійний лист Учасника у складі тендерної пропозиції не подано, а гарантійний лист Виробника, який не є учасником не може вважатися належним виконанням такої умови тендерної документації По-друге, відповідно до пункту 1 додатку 5 до Тендерної документації: «Конструкція крісел має відповідати вимогам та стандартам ДСТУ ГОСТ 16371:2016 та ДСТУ ГОСТ 19917:2016, що повинно бути підтверджено копією Сертифіката відповідності та копією Санітарно-Епідеміологічного Висновку, що є дійсним на момент пропозицій електронних торгів. Проте в супереч зазначеним вимогам тендерної документації Учасником ФОП Заможським В.Ф дані сертифікати у складі тендерної пропозиції не подані. По-третє, відповідно до пункту 1 додатку 5 до Тендерної документації : «Крісла повинні бути виготовлені відповідно Технічних умов виробника. На підтвердження цього учасник має надати сканований оригінал технічних умов, розроблених для виробника. Технічні умови повинні бути зареєстровані в регіональному органі сертифікації та стандартизації, внесені до бази даних «Технічні умови України» та погоджені з ГУ ДСНС України та мати Висновок Санітарно-Епідеміологічної експертизи на технічні умови. Проте в супереч зазначеним вимогам тендерної документації технічні умови, надані ФОП Заможським В.Ф. не були погоджені з ГУ ДСНС України. Таким чином, Замовник з урахуванням зазначених доказів невідповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Заможського В.Ф. тендерній документації зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію останнього, а визнавши його переможцем, порушив приписи ст.ст. 5, 31 Закону. Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: - про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); - про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Відповідно до абз. 3 ч.8 ст. 18 Закону № 922- VIII скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулись після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатись про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 3, 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,- ПРОСИМО ВАС: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Управління ДСНС України у Тернопільській області скасувати його рішення, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Управління Державної служба України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області щодо організації та проведення процедур закупівель у 2021 році від 15.03.2021 р. № 3 про визнання ФОП Заможського Віктора Федоровича переможцем закупівлі UA-2021-02-17-002403-c (предмет закупівлі Код ДК 021:2015: 39110000-6 «Сидіння , стільці та супутні вироби і частини для них» (Театральні крісла для облаштування актового залу Управління). Додатки: 1) Докази оплати за подання скарги 2) Копія Протоколу засідання тендерного комітету Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області щодо організації та проведення процедур закупівель у 2021 році від 15.03.2021 р. № 3. 3) Копія тендерної пропозиції ФОП Заможського Віктора Федоровича (у вигляді pdf-формату файла). 4) Тендерна документація Управління ДСНС України у Тернопільській області (у вигляді pdf -формату файла).
Дата розгляду скарги: 02.04.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2021 11:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.04.2021 17:34
Дата виконання рішення Замовником: 20.04.2021 14:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) від 12.04.2021 № 7590-р/пк-пз щодо скасування рішення про визначення фізичної особи-підприємця Заможського Віктора Федоровича переможцем процедури закупівлі — "Код ДК 021:2015: 39110000-6 "Сидіння, стільці та супутні вироби і частини для них" (Театральні крісла для облаштування актового залу Управління)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2021-02-17-002403-c - ВИКОНАНО.
Автор: ТОВ "Меблева фабрика Прем'єра", Анастасія Гупало +380577514815 brand@premiera-factory.com http://www.premiera-factory.com/