-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливні пелети з лушпиння соняшнику (15413000-6 Тверді залишки рослинних жирів та олій)
Торги не відбулися
484 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 420.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 420.00 UAH
Період оскарження:
17.02.2021 13:48 - 22.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга в АМКУ
Номер:
1b2527c5960848198bfcd37bc13ea796
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-17-001590-b.b1
Назва:
Скарга в АМКУ
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вул. Митрополита Василя Липківського, 45
м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «РІАТ»
код ЄДРПОУ 42437454
Юридична адреса: Запорізька обл., місто Запоріжжя, вул. Діагональна, буд. 8
Поштова адреса: Запорізька обл., місто Запоріжжя,
вул. Ладозька, буд. 36, кВ. 84
електронна пошта: Julyazh1406@gmail.com
телефон: +380992242557
Замовник: Комунальне некомерційне підприємство "Центр надання соціальних послуг та медичної реабілітації" Мелітопольської міської ради Запорізької області
код ЄДРПОУ 38070121
Місцезнаходження: 72311, Україна , Запорізька обл., місто Мелітополь, вул. Вакуленчука, 30
+380619490022
centr-melitopol@ukr.net
Підстави подання скарги: Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації та невідповідність Тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер закупівлі
та назва предмету
закупівлі UA-2021-02-17-001590-b
Паливні пелети з лушпиння соняшнику (15413000-6 Тверді залишки рослинних жирів та олій)
(код за ДК 021:2015:15410000-5: Сирі олії та тваринні і рослинні жири)
Дотримання строку
подання скарги Скарга подається у строк, визначений
ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Про порушення своїх прав ТОВ «РІАТ» дізналося – 17.02.2021р.
СКАРГА
17.02.2021р. Комунальне некомерційне підприємство "Центр надання соціальних послуг та медичної реабілітації" Мелітопольської міської ради Запорізької області код ЄДРПОУ 38070121 (надалі-Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2021-02-17-001590-b ● a6e67648e9e149f287d479dda567c2d9 про проведення закупівлі Паливні пелети з лушпиння соняшнику (15413000-6 Тверді залишки рослинних жирів та олій) (код за ДК 021:2015:15410000-5: Сирі олії та тваринні і рослинні жири) очікуваною вартістю 484 000,00 гривень.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РІАТ» (надалі – Скаржник, Учасник) вирішило взяти участь у відкритих торгах. Однак при вивченні Тендерної документації Замовника на закупівлю за Паливні пелети з лушпиння соняшнику (15413000-6 Тверді залишки рослинних жирів та олій) (код за ДК 021:2015:15410000-5: Сирі олії та тваринні і рослинні жири /надалі – тендерна документація/, виявилось, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та не відповідає вимогам чинного законодавства.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі) , закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак, Замовником грубо порушується принцип недискримінації учасників процедури закупівлі та штучно обмежується конкуренція та коло учасників з огляду на наступне.
1. Скаржник зазначає, що умови Тендерної документації повинні відповідати (не можуть суперечити) положенням Закону про публічні закупівлі, проте це не дотримано Замовником в наступних випадках:
- пункти 1.5. та 4.3. розділу ІІІ Тендерної документації не відповідають вимогам ч.6 статті 17 Закону про публічні закупівлі;
- пункт 5 Додатку 1 до Тендерної документації «Форма «Тендерна пропозиція» суперечить вимогам ч.5-6 ст.33 Закону про публічні закупівлі, в частині встановлення умови щодо оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу.
2. В п.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження окремих файлів (можливо групування у папки) у вигляді сканованих документів, які містять, зокрема, інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток 2);
Відповідно до вимог встановлених в Додатку 2 до Тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Учасники мають надати Аналогічний договір щодо предмету закупівлі, укладений у 2019-2020 роках. (копія, один).
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, так як така вимога містить обмеження щодо можливості взяти участь у закупівлі тих учасників, які не виконували (не мали) договорів протягом 2019-2020 років, однак мають багаторічний успішний досвід роботи у даній сфері з різними Замовниками, на різні обсяги та в інші періоди.
Більше того, Замовником в Тендерній документації встановлено, ще одну додаткову (дискримінаційну) вимогу, визначивши, що «Аналогічним договором вважається:
договір (двосторонній або декілька сторонній) на поставку Паливних пелет з лушпиння соняшнику (15413000-6 Тверді залишки рослинних жирів та олій) за кодом ДК 021:2015:15410000-5: Сирі олії та тваринні і рослинні жири.».
Вважаємо, що оскаржуване положення Тендерної документації значно звужує конкуренцію, призводить до дискримінації потенційних учасників, у т.ч. Скаржника який є активним учасником ринку Паливних пелет (гранул) та має значний досвід у виконанні договорів на поставку Паливних пелет (гранул) за іншим кодом ДК, наприклад ДК 021:2015 – 09110000-3.
Наголошуємо, що статтею 16 Закону про публічні закупівлі не передбачено жодних обмежень стосовно предмету закупівлі за кодом ДК, контрагента за договором, періоду укладання та виконання, кількості та обсягів закупівель.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначеної вимоги є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
3. У відповідності до вимог п. 4 Додатку 2 до Тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання Учасником довідки складеної в довільній формі із зазначенням осіб відповідальних за поставку товару (не менше двох працівників із зазначених в довідці), з наданням документів (оригінал посвідчення, витяг з протоколу засідання комісії, декларація відповідності МТБ вимогам законодавства з охорони праці та пожежної безпеки), що підтверджують проходження періодичного навчання із охорони праці, пожежної безпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій на виробництві, надання першої допомоги потерпілим від нещасного випадку.
При цьому Замовником в Тендерній документації взагалі не встановлено такого кваліфікаційного критерію як «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», однак встановлюються вимоги на його підтвердження.
Вважаємо, що вимагання Замовником документів визначених п. 4 Додатку 2 до Тендерної документації свідчить про нечітке та неоднозначне визначення вимог до потенційних учасників закупівлі. Більше того, Скаржнику навіть не зрозуміло які саме оригінал посвідчення (не зрозуміло, що саме має посвідчувати), витяг з протоколу засідання комісії (якої комісії?), декларація відповідності МТБ вимогам законодавства з охорони праці та пожежної безпеки необхідно надавати.
Вказана вимога є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників, адже, за таких умов, взяти участь у закупівлі зможе лише той учасник, який заздалегідь має усі перелічені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, в т.ч. Скаржника.
Отже, в цій частині Тендерна документація не відповідає вимогам Закону про публічні закупівлі та відповідно порушує права потенційних учасників процедури закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч.4. ст. 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначених ч.1 ст. 5 Закону про публічні закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що встановивши вищевказані дискримінаційні вимоги, Замовник свідомо позбавляє можливості Товариству з обмеженою відповідальністю «РІАТ» подати тендерну пропозицію та взяти участь у процедурі закупівлі, чим порушуються його права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі.
Інтерес Товариства з обмеженою відповідальністю «РІАТ» в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлю та одержанні прибутку від реалізації Товару. Товариство з обмеженою відповідальністю «РІАТ» є реальним учасником ринку паливних пелетів (гранул), тобто закупівля UA-2021-02-17-001590-b повністю відповідає сфері наших інтересів.
Проте, в зв’язку з допущеними Замовником порушеннями вимог чинного законодавства та невідповідністю Тендерної документації чинному законодавству, створено дискримінаційні, непрозорі та незаконні вимоги до учасників, що значно звужують їх коло, які виключають здійснення закупівлі UA-2021-02-17-001590-b за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім того, такі порушення можуть повністю перекреслити шанс на перемогу Учаснику за суб’єктивними причинами, при цьому Учасник в будь-якому разі понесе суттєві витрати на участь у процедурі закупівлі.
Таким чином, порушуються права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «РІАТ» як Учасника процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО :
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі за Паливні пелети з лушпиння соняшнику (15413000-6 Тверді залишки рослинних жирів та олій) (код за ДК 021:2015:15410000-5: Сирі олії та тваринні і рослинні жири) згідно з оголошенням UA-2021-02-17-001590-b ● a6e67648e9e149f287d479dda567c2d9 Замовником якої є Комунальне некомерційне підприємство "Центр надання соціальних послуг та медичної реабілітації" Мелітопольської міської ради Запорізької області код ЄДРПОУ 38070121 по питаннях наведених в Скарзі та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації за цією процедурою закупівлі, з метою усунення виявлених порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
З повагою,
Директор ТОВ "РІАТ" Ю. М. Жданова
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ Мелітополь.PDF 28.02.2021 19:50
- Скарга АМКУ Мелітополь.docx 28.02.2021 19:50
- рішення від 03.03.2021 №3997 + лист Замовнику.pdf 03.03.2021 21:37
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.03.2021 №4545.pdf 11.03.2021 18:26
- рішення від 10.03.2021 № 4545.pdf 15.03.2021 19:09
- АМКУ Пояснення Замовника по суті скарги.PDF 09.03.2021 16:43
- АКМУ Пояснення замовника по суті скарги..docx 09.03.2021 16:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.02.2021 19:57
Дата розгляду скарги:
10.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.03.2021 21:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.03.2021 19:09
Дата виконання рішення Замовником:
18.03.2021 14:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано.
Внесені зміни до Тендерної документації