-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин - А-95,дизельне пальне
Торги не відбулися
408 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 080.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 080.00 UAH
Період оскарження:
16.02.2021 11:35 - 28.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови - Власні АЗС
Номер:
a6a4889228aa49fead0b0af427a01f69
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-16-005173-a.b6
Назва:
Дискримінаційні умови - Власні АЗС
Вимога:
Вимагаючи від Учасників реалізовувати паливо через власні АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога щодо реалізації палива через власні АЗС – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерських АЗС.
В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив:
«Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.».
Зазначене вище підтверджує думку, що вимагаючи реалізовувати паливо через власні АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС.
Вимагаємо вилучити вимогу щодо реалізації палива через власні, додавши можливість використання партнерських.
У разі не вилучення вищезазначених умов тендерної документації - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.02.2021 13:34
Вирішення:
Шановний Учасник!
Замовник повідомляє, що в ТД п.15.6. вказано якщо наявні партнерські договори то Учасник надає всі дані про партнерів і договори включно. Тому пунктами 15.5 - 15.6 передбачено можливість і власних/орендованих та АЗС партнерів.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні умови - Інтелектуальна власність
Номер:
bfcdbde5906d49e5894b3ae737093f7e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-16-005173-a.b5
Назва:
Дискримінаційні умови - Інтелектуальна власність
Вимога:
Вимагаючи від учасників наявність документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то дана вимога тендерної документації фактично унеможливлює виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС та продають талони торгової марки власника мережі АЗС.
Отже, без жодного належного обґрунтування необхідності, вимагає наявність інтелектуальних прав на використання цієї торгової марки.
Відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Враховуючи рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності права на використання об’єктів інтелектуальної власності, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають партнерські АЗС.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників».
У разі не вилучення вищезазначених умов тендерної документації - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.02.2021 13:32
Вирішення:
Шановний Учасник!
Ознайомившись з вимогою повідомляємо наступне :
вимога буде задоволена та внесено зміни до ТД.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні умови - Єдиний зразок талонів
Номер:
86642215b09d48a38d4190fb8d54cb4c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-16-005173-a.b4
Назва:
Дискримінаційні умови - Єдиний зразок талонів
Вимога:
Вимагаючи від учасників відпуск палива за єдиним зразком талонів - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлює виконання вимог Тендерної документації ї в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС та продають талони торгової марки власника мережі АЗС.
В кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу, оскільки здійснюють продаж талонів не власної торгової марки, а торгової марки мережі АЗС партнера.
Аналогічної думки дотримується й колегія АМКУ: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.».
Отже, вимогою щодо наявності талону єдиного зразка, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають партнерські АЗС. Наявність талонів марки мережі АЗС-партнера жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
У разі не вилучення вищезазначених умов тендерної документації - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.02.2021 13:31
Вирішення:
Шановний Учасник!
Ознайомившись з вимогою повідомляємо наступне :
Умова тендерної документації щодо надання дозвільних документів Ваша вимога буде задоволена та внесено зміни до Тендерної документації .
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні мови - Лист від власника,зазначенні переліку АЗС у партнерському договорі
Номер:
7eea6326784849c5894f305d642d9eac
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-16-005173-a.b3
Назва:
Дискримінаційні мови - Лист від власника,зазначенні переліку АЗС у партнерському договорі
Вимога:
По- перше, Достатнім підтвердженням партнерських відносин між Учасниками та власником АЗС є відповідні партнерські договори, які надаються Учасниками. Саме договір є найсуворішою формою відповідальності між Партнером та Учасником – оскільки в ньому передбачені взаємні обов’язки сторін, відповідальність за невиконання цих обов’язків.
Оригінал листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на стаціонарних АЗС/АЗК, який вимагає Замовник, не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа. В дійсності, вимоги надання оригіналу листа від власника/орендаря/управителя, фактично полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками, що штучно ускладнює збір документів для участі в процедурі закупівель, особливо з урахуванням відсутності юридичного сенсу в надані такого листа за наявності договорів.
Таким чином, вимога щодо надання оригіналу листа від власника/орендаря/управителя носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству.
По-друге, Вимогою наявності в партнерських договорах наявність інформації про перелік стаціонарних АЗС - Замовник обмежує учасників які пропонують відпуск палива з використанням АЗС на основі партнерських договорів. Підтвердженням відпуску палива на АЗС є відповідні договори партнерства з конкретними мережами АЗС, які надаються Учасниками.
Достатньою необмежувальною вимогою виступає сама наявність договорів, а всю необхідну інформацію про перелік АЗС Замовник може отримати завітавши на офіційний сайт, де власне мітиться необхідна інформація про кількість та місцерозташування АЗС, посилання на який буде наявне в договорі. Самий перелік АЗС відсутній у більшості договорів, бо не існує жодного правового обов’язку його наявності в змісті Договору.
Отже, вимога зазначення інформації про перелік стаціонарних АЗС зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник має право здійснювати продаж талонів АЗС, проте не зможе взяти участь у закупівлі через встановлену вимогу, при цьому такий учасник здатний виконати умови тендерної документації по всім термінам поставки та якості товару.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.02.2021 13:29
Вирішення:
Шановний Учасник!
Фактично відпуск пального відбувається з АЗС Ваших партнерів, що в свою чергу не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому партнер в будь - який час може розірвати угоду на постачання пального. Для виконання термінових та невідкладних завдань.
Лист необхідний для інформування нас як споживача про можливість отримання вказаного товару. Партнерській договір є угодою між Вами та Вашим партнером, в свою чергу ми як споживач не убезпечені від розірванння між Вами угоди. Замовник є органом місцевого самоврядування який є виконавцем певних функцій які є невідкладними.
Враховуючи вищевикладене та з метою гарантованого своєчасного забезпечення пальним відповідної кількості, наші вимоги вважаємо обгрунтованими та не вбачаємо порушення ЗУ "Про публічні закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови - Копії талонів завірені власником.
Номер:
003da02c399c4c94b0ef1a59715aa42d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-16-005173-a.b2
Назва:
Дискримінаційні умови - Копії талонів завірені власником.
Вимога:
Тендерна документація у закупівлі за ідентифікатором UA-2021-02-16-005173-a містить дискримінаційні умови та суперечать ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Димагаєчи від учасників надання Копії (зразки) наданих талонів повинні бути завірені підписом посадової особи (із зазначенням посади та ПІБ) власника (емітента) талонів на пальне та завірені його печаткою (у разі використання) -Замовник встановлює надмірні вимоги які суперечать основним принципам проведення публічних закупівель. Достатнім підтвердженням партнерських відносин між Учасниками та партнером є відповідні партнерські договори, які надаються Учасниками. Саме договір є найсуворішою формою відповідальності між Партнером та Учасником – оскільки в ньому передбачені взаємні обов’язки сторін, відповідальність за невиконання цих обов’язків.
Документи, копії зразків талонів завірені Власником, який вимагає Замовник, не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа. В дійсності, вимоги про надання копії талонів завірених власником, фактично полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками, що штучно ускладнює збір документів для участі в процедурі закупівель, особливо з урахуванням відсутності юридичного сенсу в надані таких документів за наявності договорів.
Таким чином, вимога щодо надання Копії (зразки) наданих талонів завірених підписом посадової особи (із зазначенням посади та ПІБ) власника (емітента) талонів на пальне та завірені його печаткою (у разі використання) носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству.
У разі не вилучення вищезазначених умов тендерної документації - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.02.2021 13:24
Вирішення:
Шановний Учасник!
Фактично відпуск пального відбувається з АЗС Ваших партнерів, що в свою чергу не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому о партнер в будь - який час може розірвати угоду на постачання пального. Для виконання термінових та невідкладних завдань. Враховуючи вищевикладене та з метою гарантованого своєчасного забезпечення пальним відповідної кількості, наші вимоги вважаємо обгрунтованими та не вбачаємо порушення ЗУ "Про публічні закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні умови - Ліцензія на роздрібну торгівлю
Номер:
94a99a849b1c44c18dd871226022102c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-16-005173-a.b1
Назва:
Дискримінаційні умови - Ліцензія на роздрібну торгівлю
Вимога:
Тендерна документація у закупівлі за ідентифікатором UA-2021-02-16-005173-a містить дискримінаційні умови та суперечать ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Надання ліцензії на право роздрібної торгівлі – свідчить про обмеження учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС, оскільки дану ліцензію отримують власники мережі АЗС на кожну АЗС окремо, а на право оптової торгівлі отримують партнери.
Вимагаючи від учасників наявність ліцензій право роздрібної торгівлі – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів.
Колегія Антимонопольного комітету України дотримується аналогічної думки, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу.
У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації до надмірних вимог до учасників належать:
- наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час, як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним;
Законом чітко визначено, що якщо суб’єкт господарювання не має місць торгівлі пальним – такий суб’єкт повинен отримати одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним.
1. Вимагаємо вилучити дискримінаційні вимоги Тендерної документації, керуючись статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі, щодо:
- надання Ліцензії на роздрібну торгівлю пальним та Ліцензії на право зберігання пального на АЗС.
У разі не вилучення вищезазначених умов тендерної документації - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.02.2021 13:19
Вирішення:
Шановний Учасник!
Ознайомившись з вимогою повідомляємо наступне :
Умова тендерної документації щодо надання дозвільних документів Ваша вимога буде задоволена та внесено зміни до Тендерної документації .
Статус вимоги:
Задоволено