• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт огорожі Херсонської ЗОШ № 46

Завершена

230 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 150.00 UAH
Період оскарження: 16.02.2021 10:17 - 22.02.2021 08:00
Вимога
Відхилено

Щодо дискримінаційної вимоги в оголошенні

Номер: d6a395882921470b9e3aa362deb096c4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-16-002668-a.b1
Назва: Щодо дискримінаційної вимоги в оголошенні
Вимога:
Щодо дискримінаційної вимоги в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі: «Аналогічним договором в розумінні цієї документації є виконаний договір з капітального ремонту огорожі з використанням бетонних плит на протязі 2018-2020 років укладений з бюджетними (бюджетною) установою». Згідно із статтею 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. «Аналогічні» договори не означає «повністю тотожні» у зв`язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Тож, з урахуванням правової природи договору аналогічним може бути визнаний будь який договір із однаковим предметом. Метою встановлення кваліфікаційних критеріїв є перевірка можливості виконання договору з боку потенційного переможця закупівлі. Питання заборони дискримінації є актуальним для усіх держав-учасниць Конвенції. Не становить виключення й Україна. Згідно ст. 14 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, користування правами та свободами, визнаними в цій Конвенції, має бути забезпечене без дискримінації за будь-якою ознакою. Непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Згідно ст. 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» від 06 вересня 2012 року №5207-VI, відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені статтею 5 цього Закону, забороняються. Головна ознака умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі та додатків до нього, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника закупівлі або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та додатків до нього дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, вимога замовника про надання підтверджень виконання за замовленням держави/для конкретної категорії підприємств є необґрунтованою, а відхилення пропозиції на підставі невиконання цих необґрунтованих вимог – незаконним. Встановивши такі вимоги, замовник обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише такими, які мають певний договір, при цьому не довівши та не підтвердивши документально необхідність встановлення в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі такої вимоги. Враховуючи викладе та керуючись статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та усунути дискримінаційну вимогу: «Аналогічним договором в розумінні цієї документації є виконаний договір з бюджетними (бюджетною) установою». У разі не виконання вимоги, ми будемо змушені звернутися до суду за примусовим виконанням, при цьому Рішенням Окружного адміністративного суду від 04 липня 2019 року справа № 420/3409/19, підтверджено законність нашої вимоги.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Докладніше у прикріпленому файлі
Статус вимоги: Відхилено