-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
М'ясо (код ДК 021:2015 – 15110000-2): свинина охолоджена (лопаткова частина без кістки), (15113000-3), курятина охолоджена (філе куряче), (15112130-6)
Відповідно до тендерної документації та проекту договору
Торги не відбулися
301 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 505.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 505.00 UAH
Період оскарження:
15.02.2021 18:01 - 27.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
щодо можливих порушень
Номер:
8228b9dd3adf42a9bd0d985b5794a1fb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-15-005592-a.a1
Назва:
щодо можливих порушень
Скарга:
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
ЗамовникомНавчально-виховний комплекс "Олександрійський колегіум-спеціалізована школа"(далі – Замовник) було оголошено відкриті торги щодо закупівлі товару М'ясо (код ДК 021:2015 – 15110000-2): свинина охолоджена (лопаткова частина без кістки), (15113000-3), курятина охолоджена (філе куряче).
Очікувана вартість – 301000,00грн. з ПДВ.
Статус процедури – відкриті торги.
Кінцева дата подання пропозицій – 03березня 2021 року.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №63 від 05.03.2021, що опубліковано в системі Prozorro 05березня 2021року (дата, коли ТОВ «САВВА ГРУПП» (надалі – Скаржник) стало відомо відхилення власної тендерної пропозиції), Замовниквідхилив тендерну пропозицію ТОВ «САВВА ГРУПП» (надалі – Скаржник) та протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №64 від 05.03.2021опублікував повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ВКФ «Оксамит» (надалі – Переможець).
Кінцевий строк подання скарги, відповідно до діючого законодавства – 15.03.2021.
Скаржник, вивчивши зазначені протоколине погоджується ані з рішенням Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника, ані з рішенням Замовника щодо вибору переможця торгів. Скаржниказазначає про дискримінацію власних інтересів, як учасника, що реально претендує на перемогу в процедурі закупівлі і укладання договору на постачання товару.
Скаржник вважає, що Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника та визначив Переможця з порушеннями чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, адже тендерна пропозиція Скаржника є такою, що відповідає вимогам тендерної документації Замовника та чинному законодавству України, а тендерна пропозиція Переможця є такою, яка не відповідає тендерній документації, положенням чинного законодавства України в сфері публічних закупівель.
ЧАСТИНА ПЕРША
Щодо неправомірного відхилення пропозиції Скаржника
1. Детально проаналізувавши протокол відхилення власної тендерної пропозиції, Скаржник повідомляє, що відхилення відбулось з наступних причин:
Скаржник зазначає, що Додатком 4 до тендерної документації встановлено Технічні вимоги до продукції що закуповується, а саме:
«ДОДАТОК 4
до Тендерної документації
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
М'ясо (код ДК 021:2015 – 15110000-2): свинина охолоджена (лопаткова частина без кістки),(15113000-3), курятина охолоджена (філе куряче), (15112130-6).
1. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам, затвердженим у встановленому законодавством порядку, відповідати вимогам Законів України «Про безпечність та якість харчових продуктів», спільних наказів МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 р. № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах», від 15.08.2006 р. №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», від 01.06.2005 № 242/329.
2. М'ясо повинно бути вітчизняного виробництва мати маркування з найменуванням товару, визначенням дати виготовлення, терміну придатності, походження товару, найменування виробника тощо.
Найменування товару Кількість, кг. Вимоги до предмету закупівлі
Свинина охолоджена (лопаткова частина без кістки),(15113000-3 – Свинина)
1000 Лопаткова частини без кістки.
Повинна бути від свині м’ясної породи І або ІІ категорії. Напівфабрикати м’ясні крупно - шматкові натуральні від 3-5 кг, без кісток (м’якоть), охолоджене з температурою в товщині м’якоті від +4 до 0°С, без заморожування та бути одержано від забою здорової тварини, виготовлено на підприємстві, без вакуумної упаковки.
З м’яса повинні бути видалені: груба сполучна тканина (сухожилля, фасції, в'язок та ін.) і жирова тканина, дрібні кістки, хрящі, крупні кровоносні судини, лімфатичні вузли і кров'яні згустки. Оцінка якості згідно ДСТУ 4590:2006 ТУ та інших документів діючих на території України. Термін придатності від загального терміну зберігання, передбаченого виробником, на час поставки не менше 90%. Поставка товару здійснюється Постачальником відповідно до заявки, три рази на тиждень
Курятина охолоджена (філе куряче)
(15112130-6 – Курятина)
1400 Філе куряче охолоджене без кістки, шкіри, сторонніх запахів, видимих плям крові, не пошкоджене. Свіже або охолоджене блідо-рожевого кольору. охолоджене з температурою в товщині м’якоті від +4 до 0°С, без заморожування та бути одержано від забою здорової тварини, виготовлено на підприємстві, без вакуумної упаковки. Філе не має містити генетично-модифікованих організмів. Зовнішня поверхня суха, не завітрена.
Оцінка якості згідно ДСТУ 3143:2013, ТУ та інших документів діючих на території України. Термін придатності від загального терміну зберігання, передбаченого виробником, на час поставки не менше 90%.. Поставка товару здійснюється Постачальником відповідно до заявки, три рази на тиждень
!!! На підтвердження якості та безпечності запропонованої продукції Учасник у складі тендерної пропозиції має надати наступні документи:
1. Копію посвідчення про якість та/або декларація виробника (відповідно до яких зробленийпротокол випробувань та/або експертний висновок);
2. Протокол випробувань та/або експертний висновок, виданий відповідною акредитованою лабораторією (надати копію акредитаційного документу такої лабораторії та договір з лабораторією, дійсний впродовж 2021 року), щодо оцінки відповідності товарувимогам нормативних документів за основними показниками: органолептичні та фізико-хімічні, мікробіологічні, за вмістом антибіотиків та радіонуклідів, датований не більше 30 днів відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
3. Кольорову скан - копію договору, який підтверджує відносини з виробником (дистриб’ютором, дилером, тощо) на продукцію, яка є предметом закупівлі (дилерська угода та/або дистриб’юторский договір та/або договір поставки, тощо) дійсний впродовж 2021 року.»
Як вбачається з викладеного, тендерна документація взагалі не містить умов стосовно заборони чи окремого дозволу щодо фасування товару у вакуумну упаковку. Більше того, постачання товару, фасованого у вакуумну упаковку є значно безпечніше, ніж без вакуумної упаковки.
Стосовно твердження Замовника про відсутність печатки Виробника на декларації, натомість наявності печатки ДЕРЖВЕТНАГЛЯДУ (див ст.117/333 файлу «на загрузку UA-2021-02-15-005592-a (2).pdf»), Скаржник повідомляє, що:
по-перше: на декларації наявні підписи уповноважених осіб виробника
по-друге: ст..58-1 ГКУ визначає, що наявність печатки на документах не обов’язкова:
«1. Суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим.
2. Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого суб’єкта господарювання або особистий підпис фізичної особи - підприємця. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріального засвідчення вірності копії документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом.
3. Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.
4. Виготовлення, продаж та/або придбання печаток здійснюється без одержання будь-яких документів дозвільного характеру.»
Враховуючи це, Скаржник повідомляє про неправомірність відхилення власної тендерної пропозиції.
Скаржник наполягає на тому, що він виконав вимоги тендерної документації. Підстави для відхилення пропозиції Скаржника – відсутні.
2. Детально проаналізувавши протокол відхилення власної тендерної пропозиції, Скаржник повідомляє, що відхилення відбулось з наступних причин:
Дійсно, ч.3 Додатку 2 до тендерної документації встановлені вимоги:
3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору 3.1. Довідка довільної форми про виконання аналогічного* договору (не менше двох) протягом 2020 року;
3.2. Для підтвердження інформації, вказаної у п.3.1. учасник повинен надати:
3.2.1. Копії договору з додатками, зазначеного у довідці;
3.2.2.Позитивний лист-відгук про виконання аналогічного договору, зазначеного у довідці, датований не пізніше місячної давнини відносно дати подання такого документу, завірений печаткою Замовника, 3.2.3.Гарантійний лист, в якому Учасник гарантує відсутність рекламацій, претензій, листів про непоставку або несвоєчасну поставку, або невиконання інших умов договору, або поставку неякісного товару від Замовників при виконанні Учасником аналогічних договорів. Замовник має право перевірити достовірність наданої інформації Учасником. У разі виявлення недостовірності такої інформації, тендерна пропозиція такого Учасника буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.
*Під аналогічними договорами розуміються договори на постачання м’яса свіжого чи охолодженогодо закладів дошкільної /загальної середньої освіти/закладів охорони здоров’я.
В складі тендерної пропозиції Скаржника міститься довідка, де зазначено договір постачання із ДЗОВ «Жовтень», який було виконано в 2019 році(див ст.20/333 файлу «на загрузку UA-2021-02-15-005592-a (2).pdf»). Проте, така помилка, згідно із Законом відноситься до кваліфікаційних критеріїв, що визначені Замовником, на які Замовник повинен надати 24 години на виправлення помилок.
Більше того, сам Замовник у ч.8 Розділу 3 тендерної документації вказав:
8 Унесення змін або відкликання тендерної пропозиції учасником 8.1. Учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Враховуючи це, Скаржник повідомляє про неправомірність відхилення власної тендерної пропозиції.
Скаржник наполягає на виконанні Замовником вимог Закону та наданні Скаржнику 24 годин на виправлення зазначеної помилки.
3. Детально проаналізувавши протокол відхилення власної тендерної пропозиції, Скаржник повідомляє, що відхилення відбулось з наступних причин:
Дійсно, п.3 Додатку 4 тендерної документації містить таку вимогу щодо надання документів у складі пропозиції:
«Кольоровускан - копіюдоговору, якийпідтверджуєвідносини з виробником (дистриб’ютором, дилером, тощо) напродукцію, яка є предметомзакупівлі (дилерськаугодата/абодистриб’юторскийдоговірта/абодоговірпоставки, тощо) дійсний впродовж 2021 року.»
На виконання цієї Вимоги ТОВ «САВВА ГРУПП» у складі своєї пропозиції надав договір, що укладений між виробником курятини (ТОВ «Агро-Рось») та Учасником №ПО-КЗ/122019/42 від 11.12.2019 (див ст.295/333 файлу «на загрузку UA-2021-02-15-005592-a (2).pdf»).
П.8.1. Розділу 8 встановлено таке:
«8.1. Договір набуває чинності з моменту його підписання Сторонами і діє до 31.12.2020, але в будь-якому випадку до повного виконання ними свої зобов’язань за Договором. Дія Договору продовжується на кожен наступний календарний рікна тих самих умовах, в разі якщо жодна із Сторін не ініціює його припинення чи зміну умов не пізніше ніж за 30 календарних днів до закінчення строку дії Договору.»
Скаржник підкреслює, що договір автоматично подовжується без укладання будь-яких додаткових угод до Договору чи укладання нового договору із Виробником. ТОВ «Агро-Рось» є національним виробником курятини і такий договір постачання продукції для них є базовим. Цей договір повністю відповідає чинному законодавству України. Скаржник наголошує на тому, що договір є чинним станом на 2021 рік, у відповідності до його умов.
Враховуючи це, Скаржник повідомляє про неправомірність відхилення власної тендерної пропозиції.
Скаржник наполягає на тому, що він виконав вимоги тендерної документації. Підстави для відхилення пропозиції Скаржника – відсутні.
ЧАСТИНА ДРУГА
Щодо неправомірного визначення Переможця торгів
1. Ч.1 Розділу 3 Тендерної документації Замовника містить таку вимогу:
Розділ ІІІ. Інструкція з підготовкитендерноїпропозиції
1 Зміст і спосібподаннятендерноїпропозиції …
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від Учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів у форматі PDF (PortableDocumentFormat), що вимагаються Замовником у тендерній документації. Тендерна пропозиція Учасника повинна містити наступні документи:
…
Крім того, ч.5. Розділу 3 містить вимогу стосовно підтвердження всіх підстав для відхилення, в т.ч. за ч.2 ст.17 ЗУ «Про публічні Закупівлі».
В складі пропозиції ТОВ «ВКФ «Оксамит» не надано підтвердження відсутності підстав за ч.2. ст.17 Закону.
Отже пропозиція ТОВ «ВКФ «Оксамит» – підлягає відхиленню, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.
2. п.1 та п.2. Розділу «ІншідокументиякіподаєУчасник у складітендерноїпропозиціїнапідтвердженнявідповідностікваліфікаційнимкритеріям» Додатку 2 Тендерної документації Замовника містить таку вимогу щодо надання документів:
«1. Кольорову скан – копію оригіналуексплуатаційногодозволуучасника, щодозволяєйомузайматисяреалізацією та зберіганням предмету закупівлі;
2. Копію рішення (витяг, лист) компетентного органу про державнуреєстраціюпотужностей оператору ринку (спорудиабо комплексу споруд, приміщення, будівлі, обладнання та іншихзасобів, включаючитранспортнізасоби, а такожтериторії, щовикористовуються у виробництві та /абообігуоб’єктівсанітарнихзаходів) – власнихабоорендованихУчасника, щобудутьвикористовуватися при реалізації та зберіганні харчових продуктів;»
В складі пропозиції ТОВ «ВКФ «Оксамит» надано експлуатаційний дозвіл, який не дозволяє йому займатися реалізацією та зберіганням предмету закупівлі, як це передбачено тендерної документацією )див файл «Єксплуатдозвілтапояснення..pd»
Слід зазначити, що документи за п.2вищезазначеної вимоги:
2. Копію рішення (витяг, лист) компетентного органу про державну реєстрацію потужностей оператору ринку (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби, а також території, що використовуються у виробництві та /або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих Учасника, що будуть використовуватися при реалізації та зберіганні харчових продуктів;»
ТОВ «ВКФ ОКСАМИТ» НЕ НАДАЛО ВЗАГАЛІ В СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ.
Скаржник наполягає нанеобхідності відхилення пропозиції ТОВ «ВКФ «Оксамит» на підставі суттєвих невідповідностей тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, а також на необхідності скасування рішення про дискваліфікацію Скаржника.
На пiдставi викладеного, керуючись положеннями ЗУ «Про Публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення Замовником процедури закупівлі за номером UA-2021-02-15-005592-aстосовно визначення Переможця.
3. Встановити порушення Замовником процедури закупівлі за номером UA-2021-02-15-005592-a стосовно дискваліфікації пропозиції Скаржника.
4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визначення Переможця та дискваліфікувати ТОВ «ВКФ «Оксамит» у відкритих торгах з ідентифікатором закупівлі UA-2021-02-15-005592-a
5. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про дискваліфікацію Скаржника та у відкритих торгах з ідентифікатором закупівлі UA-2021-02-15-005592-a
Додатки:
- Всі документи за цією скаргою знаходяться у публічному доступі за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-15-005592-a
Директор Пономаренко О.І.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ 09.03.2021 09:50
- рішення від 11.03.2021 №4638 + лист замовнику.pdf 12.03.2021 11:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.03.2021 № 5635.pdf 23.03.2021 15:12
- рішення від 22.03.2021 № 5635 .pdf 25.03.2021 17:05
- Відповідь антимонопольному.pdf.pdf 16.03.2021 10:15
- Додаток 8.pdf 16.03.2021 10:16
- Додаток 7.pdf 16.03.2021 10:16
- Додаток 9.pdf 16.03.2021 10:16
- Додаток 3.pdf 16.03.2021 10:16
- Відповідь антимонопольному.docx 16.03.2021 10:16
- Додаток 10.pdf 16.03.2021 10:16
- Додаток 1.pdf 16.03.2021 10:16
- Додаток 5.pdf 16.03.2021 10:16
- Додаток 2.pdf 16.03.2021 10:16
- Додаток 4.pdf 16.03.2021 10:16
- Додаток 6.pdf 16.03.2021 10:16
- Протокол 71.pdf 17.04.2021 13:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.03.2021 10:27
Дата розгляду скарги:
22.03.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.03.2021 11:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.03.2021 17:06
Дата виконання рішення Замовником:
17.04.2021 13:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ВСТАНОВЛЕНО:
1. Рішенням АМКУ №5635-р/пк–пз від 22.03.2021 року зобов’язано НВК «Олександрійський колегіум спеціалізована школа» (далі – Замовник) скасувати рішення про визначення переможця відкритих торгів щодо предмета закупівлі – М'ясо (код ДК 021:2015 – 15110000-2): свинина охолоджена (лопаткова частина без кістки), (15113000-3), курятина охолоджена (філе куряче), (15112130-6), у зв’язку з тим, що Замовник порушив право Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, об'єктивно та неупереджено визначивши Переможця, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
2. Відповідно до рішення АМКУ №5635-р/пк–пз від 22.03.2021 року наявні підстави для відхилення пропозиції Переможця, відповідно до ч.1 ст.31 Закону.
3. Відповідно до рішення АМКУ №5635-р/пк–пз від 22.03.2021 року наявні підстави для відхилення пропозиції Скаржника відповідно до ч.1 ст.31 Закону.
ВИРІШЕНО:
1. Скасувати рішення про визначення переможця відкритих торгів щодо предмета закупівлі – М'ясо (код ДК 021:2015 – 15110000-2): свинина охолоджена (лопаткова частина без кістки), (15113000-3), курятина охолоджена (філе куряче), (15112130-6)
2. Відхилити пропозицію учасника ТОВ «Савва Групп» на підставі ч.1 ст.31 Закону.
3. Відхилити пропозицію учасника ТОВ «ВКФ Оксамит» на підставі ч.1 ст.31 Закону.
4. Про прийняте рішення повідомити Антимонопольний комітет України шляхом оприлюднення даного протоколу на веб – порталі Уповноваженого органу.