Збирання, погрузка і перевезення сміття в селищі Олександрівка Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області
Оцінка пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Єдиним критерієм оцінки пропозицій є ціна (питома вага цінового критерію – 100%. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ-у разі, якщо Учасник не є платником ПДВ або на предмет закупівлі ПДВ не нараховується). Детально - в доданому до цього оголошення файлі. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: визначається у додатку №1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (доданий файл).
Завершена
130 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
Період оскарження:15.02.2021 17:29 - 19.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено
щодо дискримінаційних умов закупівлі
Номер:e58574931e794fb48c1214b4194d6128
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-15-010682-c.b1
Назва: щодо дискримінаційних умов закупівлі
Вимога:
“15” лютого 2020 року Олександрівською селищною адміністрацією Чорноморської міської ради Одеської області (надалі - Замовник) було розміщено Оголошення про проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель за показником національного класифікатора України Код ДК 021:2015 - 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям - Збирання, погрузка і перевезення сміття в селищі Олександрівка Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області.
Пунктом 4.12 Розділу ІІІ Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником передбачена наступна вимога для учасників: “Учасник повинен мати затверджені тарифи у Чорноморській міській раді Одеської області. Надати документальне підтвердження наявності затверджених тарифів у Чорноморській міській раді Одеської області.” Вважаємо вказану вимогу дискримінацію та незаконную у зв'язку з наступним:
Закон України “Про публічні закупівлі” визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає недискримінацію учасників як один з основних принципів закупівлі. У статті 5 вказаного Закону також прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить і стаття 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Так, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Відповідно до публічної інформації Чорноморської міської ради Одеської області, що розміщена на сайті (https://cmr.gov.ua/prozora/documents/), Чорноморська міська рада Одеської області не затверджувала тарифи на вивезення відходів жодному з підприємств. В свою чергу Виконавчий комітет Чорноморської міської ради Одеської області станом на 18.02.2021 року затвердив тарифи на послуги з вивезення твердих побутових та великогабаритних відходів лише одному підприємству - Товариство з обмеженою відповідальністю “ТВ-Серрус” (рішення №49 від 04.03.2019 року).
Таким чином, виконати вимогу Замовника про надання документального підтвердження наявності затверджених тарифів у Чорноморській міській раді Одеської області, може виконати лише один учасник - ТОВ “ТВ-Серрус”.
На території міста Одеси та Одеської області здійснюють діяльність близько 30 суб’єктів господарювання, що мають необхідну матеріальну та технічну базу для якісного та своєчасного надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, кваліфікованих працівника та багаторічний успішний досвід роботи у сфері вивезення побутових відходів. Натомість встановлюючи вказану вимогу Олександрівська селищна адміністрація Чорноморської міської ради Одеської області умисно звузила кількості потенційних учасників закупівлі до 1 (ТОВ “ТВ-Серрус”), а тим самим порушила основний принцип публічних закупівель.
Кваліфікаційна вимога Замовника є дискримінаційною та надмірною, яка жодним чином не впливає на якість товару, при цьому вказана вимога прямо перешкоджає всім суб'єктам господарювання, окрім ТОВ “ТВ-Серрус”, приймати участь у публічній закупівлі, надавати свої конкурентні цінові пропозиції, торгуватися під час аукціони, що позбавляє Замовника обрати переможця та укласти договір з підприємством, яке здатне запропонувати найкращу ціну та забезпечити Замовнику дотримання принципу максимальної економії та ефективності закупівлі, визначеної ст.5 Закону України “Про публічні закупівлі”. Крім того вказана вимога Замовника спотворює економічну конкуренцію на ринку послуг з вивезення твердих побутових та великогабаритних відходів та є грубим зловживанням у процедурі закупівлі як Замовником, так і учасниками.
Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з ТОВ “ТВ-Серрус”, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань.
Вказані дії є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також містить прямі ознаки корупційних проявів та зловживань Замовника та учасника закупівлі, та є складом правопорушення, передбаченого ст.50 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, а також склад кримінальних злочинів, передбачених ст.191 Кримінального кодексу України у вигляді привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, та злочину, передбаченого ст.364 Кримінального кодексу України у вигляді зловживання владою або службовим становищем.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що вимога Олександрівської селищної адміністрації Чорноморської міської ради Одеської області щодо необхідності надання підтвердження, що “учасник повинен мати затверджені тарифи у Чорноморській міській раді Одеської області. Надати документальне підтвердження наявності затверджених тарифів у Чорноморській міській раді Одеської області.” є дискримінаційною, порушує права учасників закупівлі та суперечить принципам публічних закупівель.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо виключити з Оголошення про проведення спрощеної закупівлі пункт 4.12 Розділу ІІІ Додатку 2, який передбачає вимогу про те, що “Учасник повинен мати затверджені тарифи у Чорноморській міській раді Одеської області. Надати документальне підтвердження наявності затверджених тарифів у Чорноморській міській раді Одеської області.” як таку, що є незаконною.
У разі незадоволення даної вимоги змушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби та правоохоронних органів з відповідними заявами щодо ініціювання перевірки спрощеної закупівлі та притягнення Вас до передбаченої законом відповідальності, а також змушені будемо оскаржувати умови закупівлі та незаконні дії Замовника у судовому порядку з віднесенням на Вас усіх судових витрат.
Крім того, нашим підприємством буде розміщений негативний відгук про роботу Замовника на сайті https://dozorro.org/ , а також оприлюднено у інших засобах масової інформації антиконкуренті, дискримінаційні та незаконні дії Олександрівської селищною адміністрацієї Чорноморської міської ради Одеської області під час проведення державних закупівель.
Вирішення:Доброго дня! Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше звернення повідомляємо, що зазначена вимога не є дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію з огляду на наступне.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
У відповідності до Закону України «Про відходи»:
Власник відходів - фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами.
Джерело утворення побутових відходів - об'єкт, на якому утворюються побутові відходи (житловий будинок, підприємство, установа, організація, земельна ділянка).
Згідно статті 9 Закону України «Про відходи», суб'єктами права власності на відходи є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи та організації усіх форм власності, територіальні громади, Автономна Республіка Крим і держава.
Відповідно до статті 21 Закону України «Про відходи» Органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують виконання вимог законодавства про відходи.
Згідно зі статтею 17 Закону України «Про відходи» суб'єкти господарювання у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об'єкт утворення відходів.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про відходи» суб'єктами у сфері поводження з відходами є громадяни України, іноземці та особи без громадянства, а також підприємства, установи та організації усіх форм власності, діяльність яких пов'язана із поводженням з відходами.
Відповідно до статті 35-1 Закону України «Про відходи», поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів і правил. Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладають договори з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів, здійснюють оплату таких послуг та забезпечують роздільне збирання твердих побутових відходів. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюється юридичною особою, відповідно до Правил надання послуг з повадження з побутовими відходами яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 , спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Отже, діючим законодавством у сфері поводження з відходами покладено обов'язок на власників або наймачів, користувачів, у тому числі орендарів, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладати договори про надання послуг з вивезення побутових відходів з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту.
Виконавець послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту визначається на конкурсних засадах органом місцевого самоврядування.
Метою проведення конкурсу є надання суб’єкту господарювання права надавати споживачам послуги з вивезення твердих побутових відходів у межах певної території на підставі переваг, отриманих над іншими суб’єктами господарювання завдяки власним досягненням, внаслідок чого споживачі матимуть можливість обирати між кількома продавцями.
Конкурс по своїй суті – це конкурентний спосіб надання права на вивезення побутових відходів, основною метою проведення якого, є розвиток конкуренції та вибір на конкурсних засадах виконавців відповідних послуг, які спроможні забезпечувати належну якість обслуговування споживачів.
Тобто неврахування підсумків проведеного конкурсу призведе до спотворення конкуренції на ринку надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на теріторії Чорноморської міської ради.
Додатково повідомляємо, що ст.22 Закону «Тендерна документація» застосовується під час проведення процедури закупівлі відкриті торги і не застосовується у випадку проведення спрощеної закупівлі.