-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Акрилова фарба білого, чорного кольорів для розмітки доріг,двокомпонентний пластик холодного нанесення білого, червоного та чорного кольорів для розмітки доріг.
Завершена
3 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 000.00 UAH
Період оскарження:
15.02.2021 15:23 - 05.03.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення порушень
Номер:
b9e76f9edf1b4cb6b84605db85ddbaf4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-15-001949-b.b1
Назва:
Вимога про усунення порушень
Вимога:
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ТЕНДЕРУ
У відповідності до титульного аркушу Тендерної документації по процедурі відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015 44810000-1 Фарби та п.4.1.Розділу 1 Замовником визначена назва предмета закупівлі: ДК 021:2015 –44810000-1 Фарби.
В пункті 4.3. «кількість товару та місце поставки» зазначено «Акрилова фарба білого кольору для розмітки доріг - 2 000,00 кг; Акрилова фарба чорного кольору для корекції ліній розмітки при зміні схеми дорожнього руху - 2 000,00 кг; Двокомпонентний пластик холодного нанесення білого кольору для розмітки доріг - 20 000,00кг; Двокомпонентний пластик холодного нанесення червоного кольору для розмітки доріг - 5 000,00 кг; Двокомпонентний пластик холодного нанесення чорного кольору для корекції ліній розмітки при зміні схеми дорожнього руху - 2000,00 кг. м. Одеса, вул. 3-я Станційна, 25.
Вважаємо, що предмет закупівлі визначено з порушенням вимог «Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015», затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 р. № 1749. Так у відповідності до розділу І передбачено:
«Цей класифікатор Український Єдиний закупівельний словник (далі - ЄЗС) призначений замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій як у межах, так і поза межами України.
Основний словник ЄЗС установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель.
Додатковий словник ЄЗС установлює коди та описи призначеності чи додаткових характеристик продукції та послуг, що уточнюють предмет закупівлі».
Таким чином, предмет закупівлі визначений замовником належним чином охоплює лише частину товару, який є предметом закупівлі, а саме: Акрилова фарба білого кольору для розмітки доріг та Акрилова фарба чорного кольору для корекції ліній розмітки при зміні схеми дорожнього руху.
Двокомпонентний пластик відноситься до іншого розділу, групи та класу ЄЗС. Найбільш схожими визначеннями для двокомпонентного пластику є ДК 021:2015 19500000-1 - Гумові та пластмасові матеріали, або ДК 021:2015- 24950000-8 - Спеціалізована хімічна продукція.
На підстав викладеного, вимагаємо приведення тендерної документації в частині предмета закупівлі до вимог Українського Єдиного закупівельного словнику.
У відповідності до додатку 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Замовником у розділі І «1. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ФАРБИ ДЛЯ ДОРОЖНЬОЇ РОЗМІТКИ» зазначено «Крім того, на відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати свідоцтво про випробування акрилової фарби білого кольору для розмітки доріг у відповідності до стандарту EN 1436, має витримувати 4 млн. наїздів та після 4 млн. наїздів мати наступні мінімальні показники: Коефіцієнт відбиття яскравості RL в нічну видимість в суху погоду (mcd-m-2-lx-1) не менше 180, у вологу погоду (mcd-m-2-lx-1) не менше 70; Денна видимість Qd (mcd-m-2-lx-1) не менше 200; Опір ковзанню SRT не менше 50». «Гарантійний термін експлуатації акрилової фарби для розмітки доріг - нанесена розмітка має витримувати 4 млн наїздів згідно EN 1436».
Вважаємо, що вимога про надання свідоцтва про випробування акрилової фарби білого кольору для розмітки доріг у відповідності до стандарту EN 1436 є незаконною, дискримінаційною та антиконкурентною. EN - європейський стандарт, який без будь-яких змін приймається всіма членами Європейського комітету зі стандартизації та Європейського електротехнічного комітету зі стандартизації. Частиною 2 ст. 21 Закону України «Про стандартизацію» встановлено, що міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них національним органом стандартизації. 01.01.2016 р. набув чинності пункт 1 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 30.12.2014 року № 1494 "Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, змін до національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні". Відповідно до положень цього пункту, європейські та міжнародні нормативні документи прийнято як національні стандарти України методом підтвердження. Зазначені документи викладені в Додатку 1 до цього Наказу. Так, національний стандарт України ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2014 є ідентичним (IDT) європейському та міжнародному стандарту EN ISO/IEC 17065:2012. Органом сертифікації, акредитованим НААУ за напрямком акредитації ДСТУ EN ISO/IEC 17065 (Атестат про акредитацію № 10159 від 14.09.2015 р.) є Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна». Отже, сертифікати відповідності, які видаються ДП «ДерждорНДІ», відповідають європейським вимогам.
На території України діє Стандарт СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування», автором якого є Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгіна. Зазначене СОУ розроблено відповідності до положень Державного стандарту України ДСТУ 2587:2010 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальна технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування».
В жодному нормативному документі не зазначено законних підстав для застосування стандарту EN 1436 в Україні як рівнозначного діючим українським стандартам. Вимога Замовника щодо відповідності фарби стандарту EN 1436 містить посилання на конкретний іноземний стандарт, що є дискримінаційною вимогою, оскільки така відповідність може підтверджуватися національними стандартами, які прирівняні до європейських та міжнародних. Крім того, жодний орган сертифікації України не має законних підстав видати сертифікат відповідності або свідоцтво про випробування, керуючись стандартом, який не діє на території України.
Частиною 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник не може встановлювати жодних дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 ст. 22 цього Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
У відповідності до додатку 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Замовником у розділі І «2. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ДВОКОМПОНЕНТНОГО ПЛАСТИКУ ХОЛОДНОГО НАНЕСЕННЯ ДЛЯ РОЗМІЧАННЯ ПРОЇЗДНОЇ ЧАСТИНИ ДОРІГ» зазначено «Документи, які необхідно надати Учаснику для підтвердження відповідності холодного пластику технічним вимогам: копію Свідоцтва про випробування двокомпонентного пластику холодного нанесення у відповідності до стандарту EN 1436, який має витримувати 4 млн. наїздів Р7 та мати наступні мінімальні показники: коефіцієнт відбиття яскравості RL в нічну видимість в суху погоду (mcd-m-2-lx-1) не менше 500, у вологу погоду (mcd-m-2-lx-1) не менше 150. Денна видимість Qd (mcd-m-2-lx-1) не менше 200. Опір ковзанню SRT не менше 40.
Слід звернути увагу Замовника, що предмет закупівлі взагалі не містить «холодного пластику», а отже надання документів для підтвердження відповідності холодного пластику технічним вимогам є безпідставним. Напевно в тендерній документації замість словосполучення «холодного пластику» повинно бути зазначено «двокомпонентного пластику холодного нанесення».
На території України діє Стандарт СОУ 42.1-37641918-090:2012 - «Пластики, спрей-пластики холодного та гарячого нанесення для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги ти методи випробування», автором якого є Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгіна.
Вважаємо, що вимога про надання свідоцтва про випробування двокомпонентного пластику холодного нанесення у відповідності до стандарту EN 1436 є незаконною, дискримінаційною та антиконкурентною (правове обґрунтування вимоги, аналогічне наведеному щодо «акрилової фарби білого кольору для розмітки доріг»).
Таким чином, встановлення Замовником в Тендерній документації зазначених вище вимог, порушує положення ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недопустимість дискримінації учасників, а може свідчить, що Замовник суттєво обмежує конкуренцію, призводить до дискримінації учасників та ставить на меті встановлення вимоги під конкретного учасника, який має сертифікат відповідності EN 1436, тим самим штучно обмежуючи коло учасників та конкуренцію.
На підставі викладеного вимагаємо видалити ці вимоги з тендерної документації для того, щоб не дискримінувати інших потенційних учасників та для того, щоб торги відбувались із дотриманням здорової конкуренції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.02.2021 18:46
Вирішення:
Щодо визначення замовником коду та назви продукції послуг, що можуть бути предметом закупівлі, повідомляємо:
Відповідно до частини 10 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом.
Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Згідно з частиною першою статті 13 Закону закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.
Разом з тим відповідно до частини першої статі 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Однак, крім цього наголошуємо, що на Замовника покладено обов’язок із забезпечення безпеки дорожнього руху, а роз’єднання процедур за різними кодами предмету закупівель створять для Замовника додатковий ризик того, що певна частка розміточних матеріалів, які будуть проведені за спрощеною процедурою не буде запропонована учасниками у зв’язку з невеликою кількістю закуповуваних матеріалів, через що Замовник не зможе забезпечити своєчасне комплексне виконання запланованих робіт із нанесення дорожньої розмітки, що може призвести до неналежного забезпечення безпеки дорожнього руху та утримання автомобільних шляхів.
Також наголошуємо, що визначення окремих частин предмета закупівлі є правом, а не обов’язком Замовника.
Крім, цього Вами документально не підтверджено у вимозі, яким чином визначення предмета закупівлі у спосіб, наведений, порушує Ваші права та законні інтереси, пов’язані із участю у процедурі закупівлі та перешкоджає подати свою тендерну пропозицію для участі.
Щодо європейського стандарту EN 1436 повідомляємо:
Враховуючи п. 29 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закону), тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою ст. 22 Закону. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Подані тендерні пропозиції , якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній тендерній документації, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням ч.3 ст.5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у ст. 3 Закону.
Європейський стандарт EN 1436 «матеріали дорожнього маркування. Показники дорожньої розмітки для користувачів дороги, та методи випробувань» містить вимоги, яким повинна відповідати якість дорожніх матеріалів в суху і мокру погоду із забезпечення (підтвердженням) гарантії їхньої якості, оскільки Україна є асоційованим членом Європейського союзу Українське законодавство не заперечує застосовувати у перевірці якості європейські стандарти. Згідно ч. 2 ст. 21 Закону України « Про стандартизацію» встановлено, що міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти національним органом стандартизації.01.01.2016 року набув чинності пункт Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 30.12.2014 № 1494 «Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». В європейських країнах крім або в якості національних стандартів обов’язково приймають європейську директиву EN 1436, крім того всі європейські виробники дорожньо – розміточних матеріалів сертифіковані по EN 1436. При розробці вітчизняного нормативу СОУ 42.1-37641918-116:2014 « Фарби для горизонтальної розмітки автомобільних доріг». Технічні вимоги та методи випробування» користувалися європейською директивою EN 1436. Випробування згідно EN 1436 передбачає наступні параметри якості – довговічність, світло повертання в часі в суху та мокру погоду, коефіцієнт зчеплення коліс автомобіля з дорожньо - розміточним матеріалом в суху та мокру погоду. Данні показники є обов’язковими та впливають на якість, довговічність розмітки, забезпечують безпеку руху в будь-яку погоду. Сертифікація згідно EN 1436 є основним підґрунтям для використання високоякісних дорожньо - розміточних матеріалів, для забезпечення довготривалої безпеки руху. Встановлення вимоги надання свідоцтва на матеріали відповідності до стандарту EN 1436 не є дискримінаційною вимогою для учасників, а є вимогою до якості наданих послуг та стосується усіх учасників. Замовником з урахуванням вимог Закону та з метою задоволення потреб територіальної громади міста Одеси у забезпеченні безпеки дорожнього руху встановлено такі вимоги до предмета закупівлі, виконання яких учасниками надасть можливість отримати якісний, довговічний матеріал, якій відповідає європейським стандартам та дозволить більш раціонально використовувати матеріальні ресурси установи.
Крім цього, АМК України підтвердив низкою своїх рішень правомірність включення даного стандарту до вимог Замовників та довів, що така вимога не є дискримінаційною для інших учасників торгів!
Вищезазначене свідчить про абсолютно можливість виконання вимог ТД щодо якості матеріалів та наявність досвіду і прикладів відповідності тих чи інших матеріалів встановленим вимогам, що підтверджує можливість проведення сертифікації на відповідність встановленому стандарту як в Україні, так і за її межами, а так само придбання якісних матеріалів, які відповідають встановленим вимогам - як в Україні, так і за її межами.
Крім цього, замовник має право сам визначати якісні та кількісні характеристики закупівлі, яку проводить. Учаснику не забороняється звернутись до інституту та отримати документ, який надасть підтвердження відповідності критеріїв якості його товару, щодо стандарту EN 1436.
Отже, як визначено, Замовником з урахуванням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою задоволення потреб у забезпеченні безпеки дорожнього руху встановлено такі вимоги до предмета закупівлі (зокрема, вимоги щодо якості використовуваних матеріалів), виконання яких учасниками надасть можливість отримати якісний, довговічний матеріал, якій відповідає європейським стандартам та дозволить більш раціонально використовувати матеріальні ресурси замовника та забезпечить більш тривалий період експлуатації розмітки при виконанні її якісними матеріалами.
Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога є необґрунтованою та безпідставною та підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Відхилено