-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Система захисту каналів іонізаційних камер для ВП РАЕС
Завершена
11 972 671.15
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 59 863.36 UAH
мін. крок: 0.5% або 59 863.36 UAH
Період оскарження:
23.02.2017 09:10 - 02.04.2017 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Порушення ст.1, 3, 16 З-ну України "Про публічні закупівлі"
Номер:
bc2376201a01462caeeedf52f92d03ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-02-23-000102-c.c1
Назва:
Порушення ст.1, 3, 16 З-ну України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
№2 від 22.03.2017
Скарга
Замовник:
Державне підприємство «Державна атомна
енергогенеруюча компанія «Енергоатом»
Скаржник:
«АТП-АТОМТОПЛОПРОЕКТ” ООД
Адрес: София 1407, ул.“Златен рог“ 16А, ет.9
Тел.: +359 2 423 37 31; +359 887 022 556
Факс: +359 2 426 26 83
Мобилен: +359 888 843 991
e-mail: v.yurukov@atomtoploproekt.com
Підставою подання скарги є рішення Замовника щодо затвердження тендерної документації (номер ЦБД UA-2017-02-23-000102-c), що містить вимоги, що порушують Закон України «Про публічні закупівлі», а саме:
1. Відповідно до ч.2 ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Проте, тендерна документація Замовника містить вимогу щодо наявності у учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, а саме, необхідно надати довідку встановленої форми (Додаток 4 до ТД), підписану керівником та скріплена печаткою учасника (у разі наявності), із зазначенням аналогічних договорів, разом з переліком суб’єктів, з якими було укладено такі договори, їхніми адресами та контактними телефонами, номерами та датами, загальними сумами, найменуванням продукції, обсягами поставки та інформацією про стан виконання Аналогічними договорами вважаються договори на постачання технологічного обладнання для АЕС.
Зазначена вимога суперечить формулюванню, визначеному в Законі та містить дискримінаційні вимоги до учасників, а саме:
- обмежує законне право учасників, які мають досвід виконання одного аналогічного договору, але саме такого, що стосується постачання зазначеного предмету закупівлі.
За таких обставин: дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови документації конкурсних торгів) порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників.
Також, наведене Замовником трактування аналогічних договорів: «аналогічними договорами вважаються договори на постачання технологічного обладнання для АЕС», є хибним, оскільки поняття технологічне обладнання для АЄС може включати обладнання для задоволення потреб будь-якої діяльності АЄС в т.ч. технологічне обладнання для їдальні АЄС, для автотранспортного підприємства АЄС тощо. При встановленні такої вимоги Замовник заздалегідь допускає, що кваліфікація учасника не буде достатньою для такої складної закупки.
Таким чином: дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище кваліфікаційної вимоги в тендерній документації) порушують вимоги частини другої статті 16 Закону та один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія і ефективність.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників.
2. Тендерна документація містить вимогу щодо придбання товару ДК 021:2015 35110000 – 8 Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання. Відповідно до Додатку 5 «Технічні вимоги та умови постачання продукції, що має запобігти ранньому бойпасуванню ГО в разі попадання розплавлених мас активної зони із шахти реактора за межі гермооб'єму», а саме: п. 1.2., п.2 та далі за текстом зазначається, що відносно предмета закупівлі повинно бути здійснено:
- Проектування;
- Виготовлення;
- Випробування;
- Пусконаладка;
- Монтаж.
В той же час пп.32 п.1 Закону дає визначення поняття товари - це продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Постачання товарів – це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару…(Подробнее: http://kodeksy.com.ua/dictionary/p/postachannya_tovariv.htm).
За таких умов, можливо зробити висновок, що товар, це вже існуючий об'єкт, що виготовлення кого вже проведені певні дії: з проектування, виготовлення тощо.
В той же час, умови, що знаходяться в тендерній документації не дають опису товару або його якісних або технічних характеристик товару, але в повному об'ємі дають опис послуг, що повинні забезпечити проектування товару, його виготовлення та послуги пов’язані з постачанням товару.
Крім цього, проектування та виготовлення товару, жодним чином не є послугою пов’язаною з постачанням таких товарів, оскільки на момент проектування такий товар відсутній.
Проектування та виготовлення є окремим предметом закупівлі та потребує проведення окремої відкритої процедури на закупівлю послуг з проектування та виготовлення.
Також необхідно зазначити, що процес проектування потребує точних технічних характеристик із врахуванням розмірів, матеріалів, температур тощо.
Тендерна документація не містить в собі умов, що дозволяють провести точне та коректне проектування, але дозволяє учаснику у якого є заздалегідь підготовлений проект, подати свої пропозиції у повній відповідності з умовами заздалегідь договореної тендерної документації.
3. Також розділ ІІІ п.6 тендерної документації містить умови, які обмежують конкуренцію та ставлять в нерівні умови учасників тендеру, оскільки:
3.1. Подання ТУ, Технічного опису обладнання (настанови з експлуатації), технічні характеристики та креслення можливі виключно як результат проектування предмету закупівлі.
3.2. Інформація щодо проведення апробації (дослідної експлуатації) є порушенням безпеки експлуатації атомних електростанцій, оскільки апробація або дослідна експлуатація можлива і з негативним результатом. Замовник не зазначив в тендерній документації які результати апробації він бажає бачити.
Визначення, як обов'язкової складової тендерної пропозиції, інформації про проведення апробації або тестової експлуатації обмежує право учасників у яких наявний досвід введення в експлуатацію зазначеного обладнання в участі в тендері.
Також, необхідно зазначити, що досвід проведення апробації та дослідної експлуатації на атомних електростанціях протирічить кваліфікаційній вимозі щодо досвіду виконання аналогічних договорів.
Можливо зробити високо з тендерної документації Замовника, що Замовник оголосив тендер в якому мають примати участь виключно некваліфіковані учасники. Допущення до участі в тендері осіб, що мають досвід виключно з апробації та тестової експлуатації, а так укладання відповідного договору є реальною загрозою національній безпеці України.
Крім цього, витребування інформації щодо апробації чи дослідної експлуатації є необідним при закупівлі послуг з апробації чи з тестової експлуатації.
За таких обставин, Замовник порушив вимоги Закону, щодо визначення предмету закупівлі, здійснив дискримінаційні дії та порушив вимоги закону щодо визначення кваліфікації учасників.
За таких обставин та враховуюче все вище викладене,
ПРОШУ:
1. Відмінити процедуру закупівлі UA-2017-02-23-000102-c, що оголошена ДП "НАЕК "Енергоатом" (Код ЄДРПОУ 24584661) у зв'язку з суттєвими порушеннями Закону «Про публічні закупівлі» .
2. Зобов'язати Замовника:
- визначити предмет закупівлі відповідно до пп.35 п.1 ст.1 Закону;
- оголосити тендер на проектування Протипожежного, рятувального та захисного обладнання: Система запобігання раннього байпасування ГО для ВП РАЕС;
- сформувати технічне завдання для проведення проектування Протипожежного, рятувального та захисного обладнання: Система запобігання раннього байпасування ГО для ВП РАЕС.
Додатки:
1. Тендерна документація з додатком 5.
2. Платіжне доручення з відміткою банку про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження.
Управитель «АТП-АТОМТОПЛОПРОЕКТ” Стефан Цветков Симовски
22.03.2017
Пов'язані документи:
Учасник
- 20170322_170355.jpg 22.03.2017 18:40
- 20170322_170403.jpg 22.03.2017 18:40
- Додаток 5 до ТД-ТВ УП-1.PDF 22.03.2017 18:40
- Скарга РАЭС.docx 22.03.2017 18:40
- ТД - 4900.doc 22.03.2017 18:40
- Скарга РАЭС виправ.docx 23.03.2017 09:51
- рішення від 27.03.2017 № 1554.pdf 27.03.2017 19:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.03.2017 18:40
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.03.2017 19:58