-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електронне обладнання
більш детально викладено в тендерній документації
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 1 166 робочих днів
1 474 410.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 744.10 UAH
мін. крок: 1% або 14 744.10 UAH
Період оскарження:
12.02.2021 14:06 - 24.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення процедури закупівлі шляхом безпідставного відхилення тендерної пропозиції Суб`єкта оскарження
Номер:
651e1a1373d1429d836fa5f2218e04e1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-12-007252-c.a1
Назва:
СКАРГА щодо порушення процедури закупівлі шляхом безпідставного відхилення тендерної пропозиції Суб`єкта оскарження
Скарга:
12 лютого 2021 року замовником Комунальним підприємством
«Одесміськелектротранс» (ідентифікаційний код юридичної особи 03328497,
місцезнаходження юридичної особи: 65007, Україна, Одеська обл., місто Одеса, вул.
Водопровідна, 1) (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю товарів за
кодом ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання «Електронне обладнання» (далі –
Процедура закупівлі) очікуваною вартістю 1 474 410,00 гривень. Ідентифікатор закупівлі в
електронній системі закупівель – UA-2021-02-12-007252-c.
Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕЛЛІ» (ідентифікаційний
код юридичної особи: 37593697, місцезнаходження: 03035, Україна, м. Київ, вул. Льва
Толстого, 63, офіс 19) (далі – Суб`єкт оскарження) взяв участь у Процедурі закупівлі.
За результатами оцінки найбільш економічно вигідною пропозицією було
автоматично визначено тендерну пропозицію учасника Товариство з обмеженою
відповідальністю Науково-впроваджувальна фірма «Гранато» #14305453. 02 березня 2021
року пропозицію учасника Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-
впроваджувальна фірма «Гранато» #14305453 було відхилено Замовником.
ТОВ «Інтеллі»
Україна, 03035, м. Київ, вул. Льва Толстого 63
Код ЄДПРОУ 37593697
Тел. +38 (044) 362-29-56,
Факс +38 (044) 249-44-45
E-mail: info@intelli.com.ua
Наступною найбільш економічно вигідною пропозицією була пропозиція Суб`єкта
оскарження.
Після оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників тендерним комітетом
Замовника було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта
оскарження, оформлене протоколом № 4 від 12 березня 2021 року, оприлюднене на веб-
порталі Уповноваженого органу 12 березня 2021 року (далі – Оскаржуване рішення).
Після прийняття Оскаржуваного рішення тендерним комітетом Замовника було
також прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Товариство з
обмеженою відповідальністю «СЕА Електротехніка» #38013959, оформлене протоколом №
5 від 13 березня 2021 року тендерного комітету Замовника, та рішення про відміну торгів,
оформлене протоколом № 6 від 13 березня 2021 року тендерного комітету Замовника.
У рішенні про відхилення тендерної пропозиції Суб`єкта оскарження, яке було
оформлене протоколом № 4 від 12 березня 2021 року тендерного комітету Замовника, в
якості підстав відхилення тендерної пропозиції Суб`єкта оскарження тендерний комітет
Замовника посилався на наступне:
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Тендерна
документація містить наступні вимоги, а саме: «Учасник в складі тендерної пропозиції
завантажує заповнений проект договору (в проекті договору не заповнюється ціна та
дані щодо забезпечення виконання договору).» - про що вказано у тендерній документації.
Учасник в складі тендерної пропозиції надав не заповнений проект договору.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам тендерної
документації.
Згідно з абз. 1 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)
замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі
закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної
специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі
зазначеної норми».
Суб`єкт оскарження не погоджується з Оскаржуваним рішенням тендерного
комітету Замовника про відхилення своєї пропозиції. Суб`єкт оскарження вважає
Оскаржуване рішення безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням
принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні
закупівлі», та всупереч статтям 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а
висновки Замовника щодо наявності підстав для відхилення його тендерної пропозиції –
хибними, виходячи з наступного.
1. Щодо незаповнення, на думку Замовника, проекту договору.
1.1. Надання заповненого проекту договору.
Пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з
підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Процедури закупівлі
встановлено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему
закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається
інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення
замовником), та завантаження файлів з:
<…>
іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної
документації та додатків до неї».
Згідно з пунктом 3 «Проект договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів
та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації Процедури закупівлі,
учасник в складі тендерної пропозиції завантажує заповнений проект договору (в
проекті договору не заповнюється ціна та дані щодо забезпечення виконання договору).
Проект Договору про закупівлю викладено в Додатку 3 Тендерної документації
Процедури закупівлі.
На виконання вищезазначеної вимоги Суб`єкт оскарження надав у складі тендерної
пропозиції наступні документи:
Довідку про згоду з проектом договору № 7252-2 від 25.02.2021 року (файл «02. Довідка
про згоду з проектом договору.pdf» архіву «02. Довідка про згоду з проектом
договору.pdf.p7s.zip»);
Заповнений Проект договору (файл «02. Довідка про згоду з проектом договору.pdf»
архіву «02. Довідка про згоду з проектом договору.pdf.p7s.zip»), який зокрема містив
інформацію про найменування учасника, його адресу, податковий статус,
індивідуальний податковий номер, банківські реквізити, телефон, а також посаду,
прізвище, ім’я, по-батькові уповноваженої на підписання договору особи.
По-перше, Суб`єкт оскарження звертає увагу, що в Додатку 3 Тендерної
документації Процедури закупівлі окрім Проекту договору завантажено також «Додаток №
1 до договору про закупівлю № Т-ВМТЗ-П/2021/______ від «___» __________ 2021 року
СПЕЦИФІКАЦІЯ» та «Додаток № 2 до договору про закупівлю № Т -ВМТЗ-П/2021/______
від «___» __________ 2021 року ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ».
Вищеперелічені додатки є невід’ємними частинами саме Договору, а не Проекту
договору.
Тендерна документація Процедури закупівлі не містить вимог щодо необхідності
завантаження учасником у складі тендерної пропозиції заповнених додатків саме до
договору.
Таким чином, додатки до договору не є невід'ємною частиною саме проекту
договору, тому учасники не зобов'язані їх заповнювати.
Проект договору було заповнено Суб`єктом оскарження відповідно до вимог
Тендерної документації Процедури закупівлі.
По-друге, Тендерна документація не містить вимог переліку інформації, яку учасник
повинен зазначити у складі проекту договору про закупівлю, визначення поняття
«заповнений проект договору». Тому Суб’єкт оскарження вважає, що заповненим є наданий
ним проект договору, який містить містив інформацію про найменування учасника, його
адресу, податковий статус, індивідуальний податковий номер, банківські реквізити,
телефон, а також посаду, прізвище, ім’я, по-батькові уповноваженої на підписання
договору особи.
Таким чином, тендерна пропозиція Суб`єкта оскарження відповідає умовам
Тендерної документації Процедури закупівлі у цій частині. Суб`єктом оскарження
повністю виконано пункт 3 «Проект договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів
та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації Процедури закупівлі та не
порушено вимог Тендерної документації в цій частині.
Правильність висновку щодо неналежності додатків до договору до проекту
договору підтверджується численною практикою Постійно діючої адміністративної колегії
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Тому, Суб`єкт
оскарження вважає за необхідне зазначити рішення Постійно діючої адміністративної
колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за
результатами розгляду аналогічних випадків.
У Рішенні № 22692 від 08.12.2020 року за результатами розгляду скарги у закупівлі
UA-2020-10-30-002341-c Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
…
Відповідно до пункту 3 розділу 6 Документації проект договору складається
замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі.
Учасник надає у складі тендерної пропозиції заповнений проект договору у
відповідності до додатку 5 цієї документації, із збереженням змісту такого додатку та
згідно умов, передбачених цією тендерною документацією.
Додаток 5 Документації містить проект договору постачання природного газу для
потреб не побутових споживачів; додаток 1, додаток 2 та додаток 3 до Договору
постачання природного газу для потреб непобутових споживачів.
У складі Пропозиції Скаржника міститься заповнений проект договору (від
11.11.2020 №3/1451) та незаповнені додатки 1,2,3 до договору.
Разом з тим, додатки до договору не є невід'ємною частиною саме проекту
договору, тому учасники не зобов'язані їх заповнювати згідно з умовами Документації.
Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена
Замовником з наведеної вище підстави».
У Рішенні № 17767 від 21.09.2020 року за результатами розгляду скарги у закупівлі
UA-2020-08-06-007037-a Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
…
Відповідно до пункту 1 розділу 3 Документації кваліфікаційна частина складається,
зокрема, проект договору із зазначенням порядку змін його умов (викладений в Додатку 4
до цієї тендерної документації) заповнений та засвідчений з боку учасника.
У додатку 4 Документації міститься проект договору про закупівлю за державні
кошти. Відповідно до пункту 12.1 Невід'ємною частиною цього Договору є Специфікація
(Додаток №1 до Договору).
Таким чином, специфікація є невід'ємною частиною саме договору, а не проекту
договору. У складі Пропозиції Переможця міститься проект договору, завірений підписом
Заєць Т.В.
Враховуючи наведене, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
У Рішенні №18789 від 06.10.2020 року за результатами розгляду скарги у закупівлі
UA-2020-08-21-004619-a Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
…
Відповідно пункту 1 розділу III Пропозиція подається в електронному вигляді через
електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями,
де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його
відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у
статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних
документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- проекту Договору, заповненого, підписаного та завіреного печаткою (в разі її
використання) з боку учасника (додатки № 6.1, 6.2, 6.3) Відповідно додатку 6.2
Документації містить проект договору та додаток № 1 до договору - специфікація.
Згідно з інформацією на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу первина
цінова пропозиція Скаржника 732 780,50 UAH з ПДВ, остаточна цінова пропозиція – 727
410,00 UAH з ПДВ.
Відповідно частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не
повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатам
електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури
закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у раз застосування
переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов'язання в
іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного
аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення
обсягів закупівлі.
Документація не містить вимог щодо необхідності надання учасником у складі
Пропозиції додатку № 1 саме до договору.
Враховуючи вище викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена
Замовником з наведеної підстави».
У Рішенні № 23327 від 16.12.2020 року за результатами розгляду скарги у закупівлі
UA-2020-10-30-002341-c Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
…
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається
в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення
електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація
від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям,
наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній
документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються
Замовником у цій Документації, а саме, зокрема: інші документи, необхідність подання
яких у складі Пропозиції передбачена умовами цієї Документації.
Відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 розділу VI Документації проект договору
складається Замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі;
Учасник надає у складі Пропозиції заповнений проект договору у відповідності до
додатку 5 цієї Документації, із збереженням змісту такого додатку та згідно умов,
передбачених цією Документацією.
Додаток 5 містить встановлену форму проекту договору з додатками до договору.
Відповідно до пункту 1.4 проекту договору передача газу за цим Договором
здійснюється на межах балансової належності об'єктів Споживача відповідно до актів
розмежування ділянок обслуговування (далі - пункти призначення). Перелік точок
комерційного обліку Споживача вказаний в додатку 2, що є невід'ємною частиною цього
договору.
Слід зазначити, що додатки до договору не є додатками до проекту договору.
У складі Пропозиції Скаржника міститься: проект договору від 09.11.2020 № 39
(файл. 39 Проект дог..pdf), заповнений зі сторони Скаржника з підписом і відбитком
печатки Скаржника.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена
Замовником з наведеної вище підстави в цій частині».
У Рішенні № 1116 від 22.01.2021 року за результатами розгляду скарги у закупівлі
UA-2020-11-25-010990-c Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
…
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна
документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені
законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної
документації.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в
електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення
електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація
від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям,
наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній
документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються
замовником у цій тендерній документації, зокрема, з інших документів, необхідність
подання яких у складі Пропозиції передбачена умовами цієї Документації.
Відповідно до пункту 3 розділу VI Документації проект договору складається
замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі.
Учасник надає у складі тендерної пропозиції заповнений проект договору у
відповідності до додатку 5 цієї документації, із збереженням змісту такого додатку та
згідно умов, передбачених цією Документацією.
Додаток 5 Документації містить проєкт договору постачання природного газу для
потреб непобутових споживачів, в якому, зокрема, зазначено:
"№ ______________ ; м. __________________; "____"_____________20___ р.
Договір розподілу природного газу між Споживачем та Оператором ГРМ укладено
на підставі заяви приєднання №__________.від __.___._______.
1.3. Планові обсяги постачання газу по місяцях визначено в Додатку 1, що є
невід'ємною частиною цього Договору.
1.4. Передача газу за цим Договором здійснюється на межах балансової належності
об'єктів Споживача відповідно до актів розмежування ділянок обслуговування (далі –
пункти призначення). Перелік точок комерційного обліку Споживача вказаний в Додатку
2, що є невід'ємною частиною цього Договору.
2.3. Заявки надаються Споживачем на електронну адресу Постачальника, що
визначена у Додатку 3 до Договору, який є невід'ємною частиною цього Договору, з
наступним направленням заявок у письмовому вигляді на адресу Постачальника".
За таких умов вищенаведені додатки є невід'ємною частиною саме договору, а
не проєкту договору.
У складі Пропозиції Переможця міститься, зокрема, довідка згода з проектом
договору (фал Згода з проектом договору.pdf) наступного змісту: "Ми, Товариство з
обмеженою відповідальністю "СЕРВІС ГРУПП ЛТД" в особі директора Рождественської
Наталії Михайлівни, погоджуємось з проектом договору про закупівлю, у т.ч. його
істотними (основними) умовами, наведеному у Додатку 5 до тендерної документації, у
разі укладення із нами договору про закупівлю, гарантуємо належне виконання взятих
зобов'язань за цим договором та будемо дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції
протягом строку встановленого до цієї тендерної документації".
Також у складі Пропозиції Переможця міститься, зокрема, проект договору
постачання природного газу для потреб непобутових споживачів (файл проект
договору.pdf), який містить підпис директора та печатку ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД".
Враховуючи вищезазначене, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій
частині».
У Рішенні № 1813 від 29.01.2020 року за результатами розгляду скарги у закупівлі
UA-2019-11-18-001071-c Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
…
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в
електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з Пропозицією
подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими
полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення
Замовником), та завантаження кольорових сканованих файлу/файлів у форматі "PDF" або
"JPEG", які повинні містити наступні документи та інформацію, зокрема, проект
договору 10 (додаток 5), який повинен бути заповнений для сторони учасника, включаючи
додатки та специфікації до нього, підписаний уповноваженою особою учасника.
Додаток 5 Документації містить проект договору.
Додаток 5 Документації містить також додаток 1 "Специфікація" до договору.
У складі Пропозиції ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" міститься, зокрема,
проект договору та додаток 1 "Специфікація" до договору (файл "26.договір.PDF"), в
яких заповнені, зокрема, реквізити учасника.
Враховуючи наведене, ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" не порушило умови
Документації в цій частині, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій
частині».
У Рішенні № 21093 від 12.11.2020 року за результатами розгляду скарги у закупівлі
UA-2020-10-02-009507-a Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
…
Відповідно до пункту 1 розділу 2 Документації Пропозиція подається в
електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких
зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення
Замовником), та завантаження файлу(ів), який(і) повинен(ні) містити, зокрема,
заповнений та підписаний проект договору про закупівлю відповідно до додатку № 6 до ТД.
Відповідно до пункту 4 розділу 5 Документації учасник надає у складі тендерної
пропозиції заповнений проект договору у відповідності до Додатку №6 цієї документації
(в тому числі з реквізитами Сторін), із збереженням змісту такого додатку, та згідно
умов, передбачених згідно цієї тендерної документації.
Додаток 6 Документації містить проект договору, у якому зазначено, зокрема:
"10.4.3. Сторони домовились, що все листування, заявки, претензії та інші
документи обох Сторін проводяться шляхом електронного листування.
Контактні дані Сторін:
Сторона e-mail № контактного телефону
Замовник PAVEL.OLEX@i.ua +380507788992
Постачальник
11.1. Постачальник забезпечив виконання своїх зобов'язань за Договором у розмірі
5% від суми Договору, що підтверджено банківською гарантією від _________ №
_____ видана ______________ на суму _____ (прописом) грн".
Документація не містить визначення "реквізити Сторін", а також не містить
окремих вимог щодо необхідності заповнення наведених вище пунктів проекту договору
саме з боку постачальника.
У складі Пропозиції Переможця містяться:
- проект договору (архівна папка "Мол прод.rar", файл "Довідки.pdf"), у якому ФОП
Майстренко М. О. незаповнено пункти 10.4.3 та 11.1.
Враховуючи наведене, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
1.2. Щодо наявності інформації для укладення додатків до договору в
інших частинах тендерної пропозиції.
Тендерна пропозиція Суб’єкта оскарження містить інформацію про технічні, якісні,
кількісні характеристики товару, що пропонується Суб’єктом оскарження в якості предмета
закупівлі, у наступних файлах:
- Технічна специфікація за вих. № 7252-16 від 26.02.2021 р. (файл «16. Технічна
специфікація.pdf» в архіві «16. Технічна специфікація.pdf.p7s.zip»);
- Порівняльна таблиця за вих. № 7252-25 від 26.02.2021 р. (файл «25. Порівняльна
таблиця.pdf» в архіві «25.Порівняльна таблиця.pdf.p7s.zip»);
- Лист щодо характеристик еквіваленту за вих. № 7252-26 від 26.02.2021 р. (файл
«26. Лист щодо характеристик еквіваленту.pdf» в архіві «26. Лист щодо
характеристик еквіваленту.pdf.p7s.zip»).
Пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з
підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Процедури закупівлі
встановлено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему
закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається
інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення
замовником), та завантаження файлів з:
інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним
(кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
<…>
іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної
документації та додатків до неї».
У пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з
підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Процедури закупівлі зазначено:
«Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням
тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні
помилки та описки».
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні
закупівлі», формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням
тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні
помилки та описки.
Оскільки тендерна пропозиція Суб’єкта оскарження містить інформацію про
технічні, якісні, кількісні характеристики товару, що пропонується Суб’єктом оскарження
в якості предмета закупівлі, в інших документах, її відсутність у додатках до договору, які
не є додатками до проекту договору і відтак навіть не є частиною тендерної пропозиції –
не впливає на зміст пропозиції.
Правильність висновку щодо неналежності додатків до договору до проекту
договору підтверджується численною практикою Постійно діючої адміністративної колегії
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Тому, Суб`єкт
оскарження вважає за необхідне зазначити рішення Постійно діючої адміністративної
колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за
результатами розгляду аналогічних випадків.
У Рішенні № 22161 від 30.11.2020 року за результатами розгляду скарги у закупівлі
UA-2020-10-02-009516-a Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
…
Відповідно до пункту 4 розділу 5 Документації учасник надає у складі тендерної
пропозиції заповнений проект договору у відповідності до Додатку №6 цієї документації
(в тому числі з реквізитами Сторін), із збереженням змісту такого додатку, та згідно
умов, передбачених згідно цієї тендерної документації.
У додатку № 6 Документації міститься проект договору в якому зазначається
наступне: - 10.4.3. Сторони домовились, що все листування, заявки, претензії та інші
документи обох Сторін проводяться шляхом електронного листування.
Контактні дані Сторін:
Сторона e-mail № контактного телефону
Замовник PAVEL.OLEX@i.ua +380507788992
Постачальник
- 11.1. Постачальник забезпечив виконання своїх зобов'язань за Договором у розмірі
5% від суми Договору, що підтверджено банківською гарантією від _________ №
_____ видана ______________ на суму _____ (прописом) грн.
У складі Пропозиції Переможця міститься архівна папка "М ясо.rar", в якій
міститься, зокрема:
- проєкт договору про закупівлю товарів (файл "довідки. pdf"), із заповненими
реквізитами Скаржника, в якому зазначено наступне:
"- 10.4.3. Сторони домовились, що все листування, заявки, претензії та інші
документи обох Сторін проводяться шляхом електронного листування.
Контактні дані Сторін:
Сторона e-mail № контактного телефону
Замовник PAVEL.OLEX@i.ua +380507788992
Постачальник
- 11.1. Постачальник забезпечив виконання своїх зобов'язань за Договором у розмірі
5% від суми Договору, що підтверджено банківською гарантією від _________ №
_____ видана ______________ на суму _____ (прописом) грн".
Слід зазначити, що умовами Документації надання забезпечення виконання
договору не вимагається.
Також у складі Пропозиції Переможця міститься відомості про учасника (файл
Довідки 2.pdf), які містять інформацію, зокрема, про e-mail, № контактного телефону.
Враховуючи вищенаведене, зокрема, наявність необхідної інформації у іншому
документі, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
1.3. Щодо незазначення Суб`єктом оскарження виду підприємництва.
Пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з
підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Процедури закупівлі
встановлено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему
закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається
інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення
замовником), та завантаження файлів з:
інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним
(кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
<…>
іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної
документації та додатків до неї».
У пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з
підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Процедури закупівлі зазначено:
«Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням
тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні
помилки та описки».
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні
закупівлі», формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням
тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні
помилки та описки.
Згідно з пунктом 3 «Проект договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів
та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації Процедури закупівлі,
учасник в складі тендерної пропозиції завантажує заповнений проект договору (в
проекті договору не заповнюється ціна та дані щодо забезпечення виконання договору).
Проект Договору про закупівлю викладено в Додатку 3 Тендерної документації
Процедури закупівлі.
У пункті 14.10 Проекту договору, який викладено у Додатку 3 Тендерної
документації Процедури закупівлі, зазначено:
«Постачальник, як суб’єкт господарювання є суб’єктом мікро/
малого/середнього/великого підприємництва (вказати необхідне)».
Суб`єкт оскарження звертає увагу, що вищезазначена вимога стосується саме
«Постачальника», тобто учасника, якого буде визнано переможцем у Процедурі закупівлі
та з яким буде укладатися договір про закупівлю.
В Тендерної документації відсутні вимоги щодо зазначення виду підприємства у
проекті договору.
Інформація про вид підприємництва міститься в інших документах, наданих
Суб’єктом оскарження у складі тендерної пропозиції.
Пунктом 2 «Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності
УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні
закупівлі ”» Додатку 1 Тендерної документації Процедури закупівлі встановлено:
2. Наявність фінансової
спроможності*
* Замовник не вимагає надання
підтвердження обсягу річного
доходу (виручки) у розмірі
більшому, ніж очікувана
вартість предмета закупівлі
(пропорційно очікуваній
вартості частини предмета
закупівлі (лота) в разі поділу
предмета закупівель на
частини).
2.1. На підтвердження фінансової
спроможності учасник надає фінансову
звітність за 2019 рік згідно Розділу ІІ (Склад та
елементи фінансової звітності) Наказу
Міністерства Фінансів України «Про
затвердження Національного положення
(стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні
вимоги до фінансової звітності»» № 73 від
07.02.2013.
Звітним періодом для складання фінансової
звітності є календарний рік.
Ті учасники, що працюють менше одного року
надають документи на підтвердження
фінансової спроможності за період роботи (з дня
державної реєстрації створення Учасника і до
дня оголошення цієї процедури закупівлі включно).
У випадку якщо учасником із законодавчих причин
не складається фінансова звітність, він надає
лист-роз’яснення з відповідним поясненням та
посиланням на нормативні акти.
На виконання вищезазначених вимог Суб`єкт оскарження надав у складі тендерної
пропозиції наступні документи:
Довідку про згоду з проектом договору № 7252-2 від 25.02.2021 року (файл «02. Довідка
про згоду з проектом договору.pdf» архіву «02. Довідка про згоду з проектом
договору.pdf.p7s.zip»);
Заповнений Проект договору (файл «02. Довідка про згоду з проектом договору.pdf»
архіву «02. Довідка про згоду з проектом договору.pdf.p7s.zip»);
Фінансова звітність малого підприємництва за 2019 рік (файл «27. Фінансова звітність
за 2019 рік .pdf» архіву «27. Фінансова звітність за 2019 рік .pdf.p7s.zip»).
Відповідно до наданої Суб’єктом оскарження у складі тендерної пропозиції
Фінансової звітності малого підприємництва за 2019 рік (файл «27. Фінансова звітність за
2019 рік .pdf» архіву «27. Фінансова звітність за 2019 рік .pdf.p7s.zip») Суб`єкт оскарження
є суб’єктом малого підприємництва.
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким чином оформлення
тендерної пропозиції Суб`єкта оскарження в наведений вище спосіб впливає на зміст
Пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція Суб`єкта оскарження відповідає умовам
Тендерної документації Процедури закупівлі у цій частині. Суб`єктом оскарження повністю
виконано пункт 3 «Проект договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів та
укладання договору про закупівлю» Тендерної документації Процедури закупівлі та
не порушено вимог Тендерної документації в цій частині.
Правильність такого висновку підтверджується практикою Постійно діючої
адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних
закупівель. Тому, Суб`єкт оскарження вважає за необхідне зазначити рішення Постійно
діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері
публічних закупівель за результатами розгляду аналогічних випадків.
У Рішенні № 3200 від 22.02.2021 року за результатами розгляду скарги у закупівлі
UA-2020-12-02-002430-b Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
…
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 Документації Пропозиція подається
в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких
зазначається інформація про ціну та завантаження файлу(ів), який(і) повинен(ні) містити
(по кожному лоту окремо), зокрема, тендерну пропозицію за формою, наведеною у
Додатку 1 не зазначаючи вартість в колонках 8, 9 та загальну вартість (розкривається в
момент закінчення прийому тендерних пропозицій).
Відповідно до пункту 1 розділу 3 Документації відповідно до умов цієї тендерної
документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з
оформленням тендерних пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме
відсутність інформації, надання якої вимагається у документі, якщо така інформація
міститься в іншому документі або документах тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 5 додатку 1 Документації форма власності, юридичний
статус підприємства (організації), організаційно-правова форма господарювання, дата
утворення, місце реєстрації, спеціалізація.
У складі Пропозиції ТОВ "Бетон Нова Інтернешнл" міститься, зокрема:
- тендерна пропозиція за лотом № 3 (файл "Пропозиція.pdf"), де в пункті 5 не
зазначено організаційно-правову форму господарювання. Пропозиція викладене на
фірмовому бланку, який містить організаційно-правову форму господарювання.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації
зазначаються такі відомості, зокрема, опис та приклади формальних (несуттєвих)
помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням
тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні
помилки та описки.
Скаржник також не довів та документально не підтвердив, яким чином
оформлення Пропозиції у наведений вище спосіб впливає на зміст Пропозиції.
Враховуючи викладене, а також визначення формальних помилок у Документації та
Законі, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
У Рішенні № 16409 від 31.08.2020 року за результатами розгляду скарги у закупівлі
UA-2020-07-07-004363-c Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила наступне:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
…
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в
електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких
зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення
замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність
кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (-ю), наявність / відсутність підстав,
установлених у статті 17 Закону та в тендерній документації, та шляхом завантаження
необхідних документів у форматі “PDF” або будь-якому іншому форматі, який
передбачено до застосування для даного виду файлів.
Пропозиція повинна складатися, зокрема, з інформації про відповідність Пропозиції
учасника технічній специфікації (опис предмета закупівлі), встановленим в додатку 4 до
Документації. У випадку коли Замовником в технічній специфікації зазначено "або", "не
менше", "не більше", "повинен мати" або "в разі наявності" тощо, Учасник обов'язково
повинен зазначити конкретний розмір, конкретну величину параметру, показник, функцію
тощо (у разі якщо такі величини передбачені технічними характеристиками товару, який
пропонує учасник в своїй Пропозиції).
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації учасники Процедури закупівлі
повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які
підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічній специфікаці
Пов'язані документи:
Учасник
- 2021_03_22_Скарга_на_відхилення_в_UA_2021_02_12_007252_c.pdf 22.03.2021 16:45
- рішення від 24.03.2021 № 5893 + лист Замовнику.pdf 25.03.2021 12:34
- інформація про резолютивну частину рішення від 05.04.2021 № 6924.pdf 06.04.2021 18:01
- рішення від 05.04.2021 № 6924.pdf 08.04.2021 13:49
- Пояснення по суті Скарги 30.03.2021 13:17
- Квітанціії до суду 30.04.2021 10:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.03.2021 17:34
Дата розгляду скарги:
05.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.03.2021 12:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.04.2021 13:49
Дата виконання рішення Замовником:
30.04.2021 10:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
У відповідності до ч. 23 ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник повідомляє про незгоду з рішенням АМКУ №6924-р/пк-пз від 05.04.2021 та повідомляє про оскарження даного висовку в судовому порядку.