-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
15330000-0 - Оброблені фрукти та овочі (Оброблені фрукти та овочі)
Торги не відбулися
1 052 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 263.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 263.00 UAH
Період оскарження:
11.02.2021 22:23 - 19.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на тендерну документацію
Номер:
456a3fbcf5f642eabb0977b2a0fd83a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-11-006911-c.c2
Назва:
Скарга на тендерну документацію
Скарга:
Скарга на тендерну документацію
Пов'язані документи:
Учасник
Орган оскарження
- рішення від 25.02.2021 № 3449 + лист Замовнику.pdf 26.02.2021 13:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.03.2021 № 4383.pdf 10.03.2021 17:45
- рішення від 09.03.2021 № 4383.pdf 12.03.2021 18:35
- Пояснення по суті скарги 02.03.2021 22:44
- Пояснення по суті скарги 02.03.2021 22:44
- Пояснення 03.03.2021 12:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.02.2021 14:06
Дата розгляду скарги:
09.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.02.2021 13:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.03.2021 18:36
Дата виконання рішення Замовником:
23.03.2021 16:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Зміни внесено відповідно до рішення органу оскарження.
Вимога
Вирішена
внесення змін в ТД
Номер:
335908b664ca44eabce4ed65788e2ebb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-11-006911-c.c1
Назва:
внесення змін в ТД
Вимога:
Шановний Замовник!
1.Тендерна документація містить вимогу щодо надання сертифікатів ISO органами сертифікації, що акредитовані Національним агенством з акредитації України та документ, виданий уповноваженим на це органом з акредитації, який підтверджує компетентність органу сертифікації (лабораторії або випробувального центру) щодо вимог стандартам ISO 22000:2019, ISO 9001:2015, ISO 14001:2015.
Дана вимога в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» є дискримінаційною, тому що згідно положень комітету ISO орган сертифікації повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності.Процедура підтвердження носить добровільний характер.«Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності» (https://www.iso.org/certification.html).Статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено основні принципи діяльності з акредитації, зокрема добровільність акредитації.На офіційному сайті Національного агентства за акредитації України зазначена наступна інформація:«Основними принципами діяльності НААУ є:
- забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх зацікавлених сторін;
- загальнодоступність та неупередженість проведення робіт з акредитації;
- прозорість діяльності з акредитації;
- професійна компетентність виконавців робіт;
- добровільність акредитації;
- забезпечення участі органів виконавчої влади та громадських організацій на паритетній основі;
- застосування гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації;
- дотримання суспільних інтересів;
- конфіденційність інформації, отриманої в процесі акредитації.» (https://naau.org.ua/nacionalne-agentstvo-z-akreditaciyi-ukrayini/).
Цю ж інформацію викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України, яке затверджено Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Т.С. Миловановим від 21.11.2019 (https://naau.org.ua/wp-content/uploads/2019/12/Polozhennya-pro-NAAU-2019-na-sajt.pdf).
В статті 10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але, даний Закон не передбачає обов’язкову акредитацію Національним агентством з Акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним так і міжнародним нормам.
Сертифікація систем менеджменту носить добровільний характер та не входить в законодавчорегульовану сферу.
Враховуючи вищевикладене на сьогодні відсутній нормативно-правовий акт, що встановлює обов’язковість призначення та акредитації органів сертифікації систем менеджменту.
Просимо вищезазначені пункти виправити в тендерній документації.
2. В тендерній документації зазначено наступне : «1. Товар який буде поставляється, вибірково проходить лабораторний аналіз (протокол випробувань або експертний висновок, тощо), виданий відповідною лабораторією (випробувальним центром) Державного підприємства, установи, організації, закладу, щодо оцінки відповідності товару вимогам державних стандартів (національних (регіональних)) або ТУ, за умови відсутності державних стандартів (національних (регіональних)) на зазначений товар (а саме: органолептичним показникам, мікробіологічним показникам, фізико-хімічним показникам, для томатної пасти додаткові показники: масова частка розчиних сухих речовин, масова частка мінеральних домішок)), не більше тримісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції. Зазначена вимога не стосується винограду сушеного, суміші сушених фруктів та документ, виданий уповноваженим на це органом з акредитації, який підтверджує компетентність органу сертифікації (лабораторії або випробувального центру) щодо вимог стандартам ISO 22000:2019, ISO 9001:2015, ISO 14001:2015.»
Просимо внести зміни і чітко зазначити на якій стадії буде надаватись протокол випробувань під час поставки чи в складі пропозиції учасника. Також просимо видалити вимогу щодо акредитації лабораторії у зв’язку з зазначеними вище підставами, так як це є дискримінаційною вимогою.
3.Також міститься вимога щодо свідоцтво про реєстрацію спеціалізованого транспортного засобу з відміткою про наявність холодильного обладнання. Відповідно до Наказу «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі картоплею та плодоовочевою продукцією» температура зберігання консервованих овочів становить 0-+20, тому дана вимога є дискримінаційною і не має законодавчих підстав. Просимо видалити відмітку про наявність холодильного обладнання.
4. В тендерній документації зазначено вимогу щодо надання аналогічного договору тобто поставку товару код за ЄЗС 021:2015 – 15330000-0 - Оброблені фрукти та овочі (Оброблені фрукти та овочі), а відповідно до наказу № 708 від 15.04.20 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» предмет закупівлі товарів за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, а відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» аналогічний договір надається за предметом закупівлі, а отже має вимагатись аналогічний договір за 15330000-0 - Оброблені фрукти та овочі.
Якщо вимоги не будуть враховані то це призведе до подачі скарги в АМКУ на дискримінаційні вимоги, що в свою чергу призведе до затягування процесу проведення закупівелі.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога 16.02.2021 09:53
Дата подачі:
16.02.2021 09:53
Вирішення:
Доброго дня! Уповноваженою особою буде розгянуто Ваше звернення та, в разі погодження, буде внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено