-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Газ природний
Торги не відбулися
134 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 672.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 672.00 UAH
Період оскарження:
11.02.2021 15:06 - 17.02.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо надання копії чинного договору про надання послуг з приймання, захоронення та утилізації (знешкодження) відходів (терміном дії до 31.12.2021 або більше)
Номер:
c367c565bc144c90a36cb85f99e173f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-11-004809-b.c2
Назва:
Щодо надання копії чинного договору про надання послуг з приймання, захоронення та утилізації (знешкодження) відходів (терміном дії до 31.12.2021 або більше)
Вимога:
Шановний Замовник, під час аналізу умов розміщеного Вами Оголошення про проведення спрощеної закупівлі згідно предмету закупівлі ДК 021:2015:09120000-6 Газове паливо (Природний газ) (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-02-11-004809-b )встановлено наявність дискримінаційного положення, що полягає в наступному: відповідно до п.1 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” Тендерної документації, замовник вимагає для підтвердження застосування заходів із захисту довкілля копію чинного договору про надання послуг з приймання, захоронення та утилізації (знешкодження) відходів (терміном дії до 31.12.2021 або більше) разом із підтверджуючими документами про надання даних послуг та додатковими угодами
Предметом даної закупівлі є природний газ. Поводження з побутовими відходами в Україні здійснюється відповідно до державних норм і стандартів. Ці правила закріплені у законах України «Про житлово-комунальні послуги», «Про відходи» та «Про місцеве самоврядування в Україні». Механізм надання суб’єктами господарювання незалежно від форми їх власності послуг з поводження з побутовими відходами у містах, селищах і селах визначено Правилами надання послуг з поводження з побутовими відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 року № 1070 (зі змінами). Відповідно до ст.1 Закону України “Про відходи”, відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення; Відповідно до ст.4 Закону України “Про відходи”, особливості регулювання відносин щодо поводження з невловлюваними газоподібними речовинами, що викидаються безпосередньо у повітря, речовинами, що скидаються із стічними водами у водні об'єкти (крім тих, які акумулюються і підлягають вивезенню у спеціально відведені місця складування), радіоактивними відходами і речовинами, забрудненими ними, розкривними породами гірничодобувних підприємств, які за технологією зворотного відвалоутворення використовуються для закладення виробленого простору, металобрухтом, включаючи побічні продукти від виробництва та обробки чорних і кольорових металів та їх сплавів (шлаки, шлами та інше), а також вторинними матеріальними чи енергетичними ресурсами та іншими відходами визначаються відповідними законами. Переважно учасники мають статус трейдера без можливості здійснювати видобування природного газу. У своїй діяльності учасники зобов'язані не порушувати законодавство з питань охорони навколишнього природного середовища, дотримується заходів із захисту довкілля, в підтвердженням чого надати довідку та звіт про екологічний аудит екологічного аудитора, сертифікованого Мінрегіоном України експерта в частині забезпечення життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища, забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.(долучаємо до скарги). Разом з тим, надати у складі своєї пропозиції вищенаведений договір не вбачається можливим, оскільки порядок укладення договору про надання послуг з приймання, захоронення та утилізації (знешкодження) відходів для трейдерів не передбачений, а Типовий договір про надання послуг з приймання, захоронення та утилізації (знешкодження) відходів для трейдерів не розроблений та не затверджений уповноваженим органом. Провадження господарської діяльності газопостачальної компанії, що має статус трейлера без укладення вищезазначеного договору не порушує вимоги чинного законодавства України. Однак, вимога Замовника про наявність такого договору в діяльності трейдера (учасника торгів) порушує та дискримінує учасників на участь у відкритих торгах, оскільки порядок укладення такого договору не регульований чинним законодавством України, відсутній перелік суб’єктів господарювання, які мають право надавати послуги з приймання, захоронення та утилізації (знешкодження) невловлюваних газоподібних речовин. Вимагаючи такий договір, що не передбачений чинним законодавством України, Замовник втручається у господарську діяльність учасника, перешкодаючи йому брати участь у відкритих торгах. Таким чином, дана вимога є дискримінаційною та такою що порушує право на участь в торгах. Замовник не обгрунтовує необхідносмті надання такого договору. Така вимога Замовника також визнана дискримінаційною у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 286-р/пк-пз від 11.01.2021 року та № 1720-р/пк-пз від 01.02.2021 року. Тому, Замовник повинен внести відповідні зміни у ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.02.2021 17:11
Вирішення:
Що стосується надання копії чинного договору про надання послуг з приймання, захоронення та утилізації (знешкодження) відходів (терміном дії до 31.12.2021 року або більше) повідомляємо, що відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Також зазначаємо, що відповідно до тендерної документації документи та інформація, які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України для учасників або законодавством країн учасників-нерезидентів для таких учасників, не подаються останніми в складі своєї тендерної пропозиції. При цьому, такий учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати або аналог документу (при наявності) з відповідним поясненням подання аналогу документу або ПОЯСНЮВАЛЬНУ ЗАПИСКУ з обґрунтуванням та причинами неподання документів та інформації, у т.ч. аналогів документу/інформації. Замовник не заперечує щодо надання учасником за його бажанням будь-яких додаткових документів про досвід учасника та його технічні можливості щодо постачання предмета закупівлі. Неподання таких додаткових документів, які не вимагаються тендерною документацією, не буде розцінено як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації. Додатково необхідно зазначити, що поводження з побутовими відходами в Україні здійснюється відповідно до державних норм і стандартів. Ці правила закріплені у законах України «Про житлово-комунальні послуги», «Про відходи» та «Про місцеве самоврядування в Україні». Механізм надання суб’єктами господарювання незалежно від форми їх власності послуг з поводження з побутовими відходами у містах, селищах і селах визначено Правилами надання послуг з поводження з побутовими відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 року № 1070 (зі змінами). п.3 ст 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Також Вами не доведено та необґрунтовано яким чином вимога стосовно надання вищевказаного договору заключення договору (не як з трейдером), а суб’єктом господарювання, обмежує його в праві заключення договору та участі у публічних закупівлях є дискримінаційною та унеможливлює подання даного документу або відповідно обґрунтування в разі неподання даного документу в складі тендерної пропозиції. Посилання на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в Рішеннях № 286-р/пк-пз від 11.01.2021 року; № 798-р/пк-пз від 18.01.2021 року; № 13019-р/пк-пз від 1.09.2019 року, № 8289-р/пк-пз від 24.06.2019 року, 3961-р/пк-пз від 03.04.2019 року жодним чином не має відношення по суті розгляду даної вимоги, оскільки не стосується даної закупівлі. Враховуючи наведене, Замовником не порушено умови вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги Учасника
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.02.2021 19:52
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо 10 аналогічних договорів
Номер:
1b35193b3bcd41b5acc7418f54d8a26d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-11-004809-b.c1
Назва:
Щодо 10 аналогічних договорів
Вимога:
Шановний Замовник, під час аналізу умов розміщеного Вами Оголошення про проведення спрощеної закупівлі згідно предмету закупівлі ДК 021:2015:09120000-6 Газове паливо (Природний газ) (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-02-11-004809-b ) встановлено наявність дискримінаційного положення, що полягає в наступному: у розділі «Інші документи що подаються Учасниками» вказаного оголошення наявна вимога для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів»*: - Довідка у довільній формі про досвід виконання аналогічного договору, завірена власним підписом та печаткою учасника: «*Аналогічними договорами в розумінні оголошення є договори на постачання природного газу кінцевим споживачам у відповідності до законодавства у сфері постачання природного газу та правил постачання природного газу. Аналогічними договорами в розумінні оголошення є договори, що укладені із замовниками (контрагентами) за результатами відбору відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» або інформація про них знаходиться у публічному доступі. Учасники закупівлі повинні документально підтвердити факт проведення даного відбору, за яким були укладені договори, що пропонуються до вивчення в рамках цієї закупівлі як аналогічні договори або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладені аналогічні договори. Учасники зобов’язані надати аналогічний договір (договори), що сумарно підтверджують факт поставки природного газу кінцевим споживачам у обсязі не меншому ніж той, що складає предмет даної закупівлі; Відтак, в складі пропозиції учасником подається не менше десяти повністю виконаних аналогічних договорів з документами, що засвідчують факт його повного виконання».
Висунута вимога обумовлює створення дискримінаційних вимог. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким може відповідати обмежена кількість учасників.
З огляду на зазначене, взяти участь у Процедурі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати не менше десяти повністю виконаних аналогічних договорів з документами, що засвідчують факт його повного виконання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Подібні положення суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі.
Відповідно до пункту 3 ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено такий кваліфікаційний критерій процедури закупівлі як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Разом з тим, вимоги щодо кількості договорів для підтвердження цього критерію не передбачено як і не передбачено вимоги, що аналогічні договори - це ті, що укладені за результатами відбору відповідно до зазначеного Закону.
Така вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які мають позитивний досвід у постачанні природного газу, в тому числі – укладених не за результатами відбору відповідно до Закону, та кількість укладених договорів є меншою, аніж десять договорів.
В оголошені відсутнє обґрунтування необхідності подачі у складі пропозиції саме десяти договорів. Тим більше, кількість укладених договорів не завжди свідчить про належний досвід поставки товару. Обсяг поставки товару по одному договору може значно перевищити сумарний обсяг по усіх десятьох таких договорах. Тому, така вимога є дискримінаційною, оскільки, маючи позитивний досвід постачання природного газу, не всі учасники можуть взяти участь у даних торгах.
В обґрунтування, необхідності внесення відповідних змін в оголошення, слід наголосити, що частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 вказаного Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Тому дії Замовника в частині встановлення у документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 1 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені зазначеними положеннями Закону.
В той же час, Замовник, встановлюючи подібну вимогу, штучно звужує та обмежує участь у вказаній закупівлі потенційних Учасників.
На підтвердження викладеної позиції звертаємо увагу на усталену практику Уповноваженого органу – Рішення Антимонопольного Комітету України, зокрема № 286-р/пк-пз від 11.01.2021 року; № 1720-р/пк-пз від 01.02.2021 року та інші. Звертаємо Вашу увагу, що даними рішеннями було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації.
Так, системний аналіз наведених рішень обумовлює висновок, що встановлення вимог щодо необґрунтованого визначення «аналогічності договору», вимог щодо кількості, року/років виконання, предмета, обсягу, тощо свідчать про дискримінаційність такої вимоги. Враховуючи вище наведені положення законодавства та відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір», виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати поняття «аналогічний договір» змістом договору, роками його заключення, термінами виконання та щодо кількості.
В даному контексті слід відмітити, що надання в тому числі чинного договору постачання природного газу, в якому включені всі обов’язкові умови постачання відповідного товару, що є істотними для цього виду договору; а також позиція контрагента про належне виконання відповідного договору (відгук) – може бути достатнім підтвердженням технічної можливості належного виконання договірних відносин щодо постачання природного газу, належної якості та необхідної кількості.
На підставі зазначеного, просимо внести відповідні зміни у Оголошення про проведення спрощеної закупівлі згідно предмету закупівлі ДК 021:2015:09120000-6 Газове паливо (Природний газ) (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-02-11-004809-b), видаливши вимогу щодо кількості виконаних аналогічних договорів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.02.2021 17:10
Вирішення:
Згідно з нормами частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та вказує у Документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Враховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому Документацією не встановлено обмежень, що аналогічними договорами повинні бути виключно договори, укладені за наслідками процедур, проведених відповідно до вимог законів України "Про здійснення державних закупівель" та "Про публічні закупівлі". Крім того в Законі немає такого поняття як "новостворене підприємство" та Законом не надається ніяких преференцій підприємствам, створеним рік або півтора до моменту початку процедури закупівлі. Саме, наявність вищезазначених документів є належним підтвердженням наявності у Учасника досвіду ВИКОНАННЯ аналогічного договору. Зазначені вимоги тендерної документації не є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки не суперечать чинному законодавству, а надають замовнику можливість обрати надійного постачальника, який має підтверджений досвід виконання аналогічних договорів. Наше завдання - оптимально використати державні кошти. А для цього нам потрібно обрати надійного і досвідченого Постачальника. Встановлюючи вищевказану вимогу, ми мали єдину мету - відібрати учасників потенційно спроможних виконати замовлення. Вами не доведено та документально не підтверджено неможливість виконання даної вимоги та яким чином дана вимога дискримінує саме Вас як учасника процедури закупівлі. У зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення даної вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.02.2021 19:52