-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин марки А-92 (ДК 021:2015 «09130000-9- Нафта і дистиляти» (Бензин марки А-92 - ДК 021:2015 - 09132000-3 – Бензин)
Торги не відбулися
575 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 750.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 750.00 UAH
Період оскарження:
11.02.2021 14:27 - 20.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження умов закупівлі
Номер:
aeb33e8f73e04cab85bce722e1f7ac72
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-11-008123-a.b2
Назва:
Оскарження умов закупівлі
Скарга:
Деталі у файлі з тестом скарги
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.PDF 18.02.2021 08:58
- рішення від 22.02.2021 № 3159 + лист Замовника.pdf 23.02.2021 14:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.03.2021 № 4073.pdf 04.03.2021 15:55
- рішення від 03.03.2021 № 4073.pdf 09.03.2021 20:03
- Відповідь на вимогу.doc 26.02.2021 15:09
- Зміни до ТД.docx 16.03.2021 10:51
- Нова ТД зі змінами .doc 16.03.2021 10:51
- Додаток 1 зі змінами.doc 16.03.2021 10:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.02.2021 08:59
Дата розгляду скарги:
03.03.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.02.2021 14:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.03.2021 20:04
Дата виконання рішення Замовником:
16.03.2021 10:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконавчим комітетом Костянтинівської міської ради відповідно до рішення Антимонопольного комітету від 03.03.2021 № 4073 було внесено відповідні зміни до тендерної докуметації
Вимога
Відхилено
Про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
9706c1d3db284ab78976bb544a4b4bca
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-11-008123-a.a1
Назва:
Про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
Статею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) встановлено принципи здійснення закупівель, якими є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В свою чергу, відповідно до вимог тендерної документації п.2.7 підрозділу 2 Інша інформація розділу Оцінка тендерної документації відкритих торгів Бензин марки А-92 (ДК 021:2015 «09130000-9- Нафта і дистиляти» (Бензин марки А-92 - ДК 021:2015 - 09132000-3 – Бензин) зазначено - На учасника-переможця процедури закупівлі відповідно до ст. 527, 528, 629, 903, 904 Цивільного кодексу України, покладаються всі витрати, пов'язані з укладенням договору у сумі 6000 гривень. Зазначена вище сума має бути сплачена протягом 5 робочих днів з дня отримання нами повідомлення про намір укласти договір на рахунок Консультанта торгів, відповідно до укладеної між замовником та Консультантом угоди (договір на користь третьої особи) (надати гарантійний лист).
Згідно з пунктом 22 ч.1 ст. ст.1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
Відповідно до п.34 ч.2 ст.1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів
Предметом закупівлі згідно закупівлі (Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-02-11-008123-a) є Бензин марки А-92 (ДК 021:2015 «09130000-9- Нафта і дистиляти» (Бензин марки А-92 - ДК 021:2015 - 09132000-3 – Бензин), а не юридично-консультаційні послуги пов’язані з укладанням договору, також дана вимога вплине на ціну тендерних пропозицій поданих в рамках такої закупівлі, а Закон не передбачає можливість встановлення додаткових вимог, якими є оплата переможцем витрат, пов’язаних з наданням послуг Замовнику третьою особою
Таким чином, витрати, пов’язані з юридично-консультаційними послугами, не відносяться до предмету закупівлі, а отже не можуть бути включені до ТД, про це не одноразово зазначалось у рішеннях постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення№№ 2047-р/пк-ск від 25.12.2013р., 864-р/пк-ск від 29.07.2014р., 75871-р/пк-пз від 27.10.2017р.)
Таким чином, витрати, пов’язані з юридично-консультаційними послугами, а саме всі витрати, пов'язані з укладенням договору у сумі 6000 гривень., не відносяться до предмету закупівлі, а отже не можуть бути включені до тендерної документації.
Додатково повідомляємо Вам, що згідно положення про уповноважену особу з публічних закупівель виконавчого комітету Костянтинівської міської ради затвердженого рішенням виконавчого комітету міської ради 16.09.2020 № 752 згідно п.13. розділу 2 в уповноваженої особи відсутнє право при проведенні процедури закупівель/спрощених закупівель залучення консультантів для проведення торгів, тому просимо Вас привести свою діяльність у відповідності до Законодавства України.
Згідно Додатку 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ,
ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ в п.4 зазначено - Стаціонарні АЗС мають бути розташовані по всій території України (крім тимчасово окупованої території Донецької, Луганської областей та АР Крим), зазначаємо наступне, згідно ч.1 ст.23 Закону - Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Отже встановлення даної вимоги, щодо розташування АЗС по всій території України є правомірною, але ТОВ «Вейт-ЛТД» є постачальником пального для Виконавчого комітету Костянтинівської міської ради вже більше ніж 5 років поспіль згідно проведених тендерних закупівель, зауважень щодо своєчасності та якості поставленого товару не надходило, і для перемог в даних закупівлях, жодного разу Виконавчим комітетом Костянтинівської міської ради не ставилася вимога наявності АЗС на всій території України, адже територією безпосередньої діяльності є Костянтинівська об’єднана територіальна громада, а встановлення такої вимоги, як наявність азс по всій Україні приведе до того, що більшості постачальників пального прийдеться укладати партнерські договори з іншими постачальниками пального, що призведе до підвищення цін при підготовці цінової пропозиції,а основними принципами здійснення закупівель є максимальна економія. Тому ТОВ «Вейт-ЛТД» просить Вас:
1.Привести тендерну документацію у відповідність з вимогами чинного законодавства, шляхом усунення дискримінаційних умов шляхом внесення змін до вимог тендерної документації:
- п.2.7 підрозділу 2 Інша інформація розділу Оцінка тендерної документації;
-п.4 Додатку 2 до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога(91).PDF 15.02.2021 20:32
- Відповідь на вимогу.doc 17.02.2021 10:37
Дата подачі:
15.02.2021 20:32
Вирішення:
Шановний учаснику!
На вашу вимогу щодо закупівлі Бензин марки А-92 (ДК 021:2015 «09130000-9- Нафта і дистиляти» (Бензин марки А-92 - ДК 021:2015 - 09132000-3 – Бензин) уповноважена особа Виконавчого комітету Костянтинівської міської ради повідомляє наступне.
Щодо встановлення в запиті цінових пропозицій умови про оплату послуг консультанта торгів.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тож, відповідно до Закону Замовником в тендерній документації було встановлено вимогу, що відповідно до ст. 527, 528, 629, 903, 904 Цивільного кодексу України на учасника-переможця процедури закупівлі покладаються всі витрати, пов'язані з укладенням договору у сумі: 6 000,00 гривень. Зазначена вище сума має бути сплачена протягом 5 робочих днів з дня отримання нами повідомлення про намір укласти договір на рахунок Консультанта торгів, відповідно до укладеної між замовником та Консультантом угоди (договір на користь третьої особи).
Вимогу щодо оплати Учасником-переможцем торгів витрат, пов’язаних з наданням консультаційних, інформаційних послуг при проведенні зазначеної закупівлі, було встановлено відповідно до укладеного Договору між Консультантом та Замовником (договір на користь третьої особи).
Такий договір укладено для отримання юридичної допомоги при проведенні конкурсних торгів, допомоги у підготовці проектів усіх необхідних процедурних документів при проведенні конкурсних торгів (проекти: протоколів, річного плану, запитів цінових пропозицій, спрощених закупівель, обґрунтувань проведення процедури закупівлі, звітів, оголошень тощо вивчення пропозицій конкурсних торгів,), та допомоги в оприлюдненні відповідних документів на веб - порталі Уповноваженого органу та в допомозі проведення відповідних процедур закупівель/закупівель, відповідно до вимог чинного законодавства.
Зокрема, стаття 627 Цивільного кодексу України, зазначає, що сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог законодавства. Тобто, сторони у договорі мають право врегулювати навіть ті відносини, які не визначені у положеннях актів цивільного законодавства, а також відступати від положень, що визначені цими актами, і самостійно врегульовувати свої відносини. Крім того, ч.1 ст. 628 ЦКУ передбачає право сторін укладати договір, в якому містяться елементи різних договорів (змішаний договір). Прямої заборони у Цивільному чи Господарському кодексах України, щодо укладення такого виду договору, як договір на надання юридично-консультаційних послуг у сфері державних закупівель, немає.
Такої ж позиції дотримується і Антимонопольний комітет України. Відповідно до одного із рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (№39-р/ПК-ск від 04.02.2011 р.), залучення експертів, консультантів, юристів для надання допомоги в організації та проведенні конкурсних торгів Замовниками відповідає положенням Цивільного та Господарського кодексів України. Оскільки вимога щодо оплати таких послуг учасником-переможцем, стосується будь-якого учасника процедури закупівлі, якого за результатами оцінки пропозицій конкурсних торгів буде визначено переможцем. Отже, вона не є дискримінаційною по відношенню до учасників процедури закупівлі.
Зазначаємо також, що й Одеський апеляційний суд Постановою 916/62/13-г визнав правомірність встановлення такої вимоги.
При цьому також зазначаємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить прямої імперативної норми, яка б забороняла встановлювати вищезгадану умову. Разом з цим, звертаємо увагу на те, що в підпункті 6.6. пункту 6 «Інформація про валюту, у якій повинно бути розраховано та зазначено ціну тендерної пропозиції» розділу «Загальні положення» до ціни тендерної пропозиції не включаються витрати, пов'язані з укладенням договору.
Додатково зазначаємо, що відповідно до положення про уповноважену особу з публічних закупівель виконавчого комітету Костянтиніської міської ради немає заборони на залучення консультантів для проведення торгів, натомість у уповноваженої особи є право здійснювати інші дії, передбачені Законом. Саме цим пунктом і керується замовник для залучення консультанта для проведення закупівель.
Враховуючи викладене, комітет при складанні запиту цінових пропозицій діяв в межах чинного законодавства.
Додаток: копія постанови Одеського апеляційного суду 916/62/13-г.
Щодо розташування мереж АЗС.
Замовник самостійно встановлює вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, у відповідності до потреб підприємства. В даному випадку у замовника є потреба в наявності мереж АЗС, які були б розташовані по всій території України (крім тимчасово окупованої території Донецької, Луганської областей та АР Крим). Тому відповідно до потреб замовника корегувати технічні вимоги до предмета закупівлі відповідно до вашої вимоги, у замовника немає можливості. Разом з цим, звертаємо увагу на те, що в підпункті 6.6. пункту 6 «Інформація про валюту, у якій повинно бути розраховано та зазначено ціну тендерної пропозиції» розділу «Загальні положення» до ціни тендерної пропозиції не включаються витрати, пов'язані з укладенням договору.
Також хочемо зазначити, що прийняття рішення про участь в процедурі закупівлі є добровільним і відповідне рішення учасник приймає самостійно у разі якщо вимоги закупівлі його задовольняють.
Статус вимоги:
Відхилено