• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013, Виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків в м. Дніпро, та становить складову частину загальної вартості робіт з капітального ремонту

Під час проведення процедури закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Тендерні пропозиції учасників можуть бути складені як українською, так і російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська або російська, учасник надає нотаріально завірений переклад цього документа. Вид забезпечення - електронна банківська гарантія, умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені у п.2 Розділу 3 тендерної документації. Обсяг виконання робіт зазначено в Додатку 2 до тендерної документації.

Торги не відбулися

3 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 500.00 UAH
Період оскарження: 10.02.2021 16:05 - 22.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на рішення тендерного комітету Замовника

Номер: 0c5e39321e1d43be90f5eefbf7d428eb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-10-011317-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення тендерного комітету Замовника
Скарга:
СКАРГА на рішення тендерного комітету Замовника (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон)) Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-10-011317-a Департаментом житлового господарства Дніпровської міської ради (далі - Замовник), було оголошено відкриті торги на закупівлю ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013, Виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків в м. Дніпро, та становить складову частину загальної вартості робіт з капітального ремонту. Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕНОБАУ» (надалі- ТОВ «РЕНОБАУ», Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та згідно умов тендерної документації подало свою тендерну пропозицію. Згідно інформації, розміщеної на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua, свої тендерні пропозиції на участь у процедурі закупівлі подали наступні учасники: 1. ТОВ "РЕНОБАУ"; 2. ТОВ "МАРКОН КОМПАНІ"; 3. ТОВ "БІПОС ХІМБУД". Разом з тим, відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 04 березня 2021 № 62, тендерна пропозиція Скаржника була відхилена Замовником з наступних підстав: - Учасником ТОВ "РЕНОБАУ" не було зазначено про обставини, що передбачені частиною 2 ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі" - надано розрахунки договірної ціни (кошториси) на загальну суму 37 812 615,13 грн., яка перевищує суму закупівлі та відрізняється від суми вказаної в тендерній пропозиції 1 723 000,00 грн. 1) ТОВ "РЕНОБАУ" не погоджується з прийнятим Замовником рішенням про відхилення нашої тендерної пропозиції та вважає дане рішення необґрунтованим, незаконним, прийнятим з порушенням норм чинного законодавства України та таким, що порушує наші права. 1.1) Щодо першої підстави відхилення. Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та завантажуються файлу в форматі PDF, що містять наступну інформацію, а саме інформацію щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (згідно додатку 1). У таблиці 3 додатку 1 тендерної документації міститься інформація щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону та встановлено, що на підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону учасник подає інформацію в довільній формі (однією довідкою в довільній формі) за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі наявності). Тендерна документація не містить конкретизації та окремих вимог щодо оформлення документу, який повинен надаватися у складі тендерної пропозиції. Зазначаємо, що у разі відсутності чітких вимог щодо складу та/чи виду документу, інформації якої він повинен містити та який необхідно надавати у складі тендерної пропозиції, учасники мають право надавати документи із інформацією на свій розсуд, тому у Замовника відсутні підстави для відхилення такої тендерної пропозиції за вищенаведеною підставою. У складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕНОБАУ» надано, зокрема: - довідку від 23.02.2021 року № 2302/12 в якій, зокрема, зазначено: "Цим листом підтверджуємо, що учасника закупівлі «ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013, Виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків в м. Дніпро, та становить складову частину загальної вартості робіт з капітального ремонту», ТОВ «РЕНОБАУ», в особі директора Кузьменко В.М., не має жодної з підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених у частині першій і частині другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» "; - довідку від 23.02.2021 року № 2302/11 про не притягнення службової особи за вчинення правопорушення пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь якими формами торгівлі людьми; - довідка від 23.02.2021 року № 2302/10 про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів; - довідка від 23.02.2021 року № 2302/9 про не притягнення до кримінальної відповідальності посадової особи. Окрім того, під час подання нашої тендерної пропозиції через авторизований електронний майданчик, ТОВ «РЕНОБАУ» зазначив інформацію (підтвердження) про відсутність підстав для відмови в участі у торгах (стаття 17 Закону) шляхом внесення до відповідного поля електронної форми інформації (позначки) про підтвердження такої відповідності. Внесення такої інформації автоматично перевіряється системою (майданчиком) і без заповнення вказаного поля система не дозволяє подати тендерну пропозицію. Скаржник зазначає, що він, подаючи тендерну пропозицію, фактично надав інформацію про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, шляхом заповнення відповідного поля електронної форми в системі закупівель (на авторизованому електронному майданчику). Таким чином, враховуючи наявність інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених у частині першій і частині другій статті 17 Закону, яка вказана у довідці від 23.02.2021 року № 2302/12 та на електронному майданчику, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. 1.2) Щодо другої підстави відхилення. Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та завантажуються файлу в форматі PDF, що містять наступну інформацію, а саме інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно додатку 2). У пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації вказано, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (згідно з Додатком № 2 до тендерної документації). Учасник надає гарантійний лист у довільній формі про те, що вартість тендерної пропозиції учасника включає в себе повний обсяг робіт з розробки проектно-кошторисної документації згідно з Додатком № 2 до тендерної документації. По-перше, у тендерній документації відсутня вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції розрахованої договірної ціни (кошторисів), а також відсутні окремі вимоги до порядку розрахунку, окрім того, що ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.7-1:2013 «Правил визначення вартості проектних робіт та експертизи». У складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕНОБАУ» надано, зокрема: - тендерна пропозиція від 23.02.2021 року № 2302/14 в якій вказано загальну вартість пропозиції -1 723 000,00 грн (з ПДВ) (один мільйон сімсот двадцять три тисячі гривень, 00 коп.); - додаток 2 Технічне завдання ДК 021:2015 код 71240000-2 – Архітектурні, інженерні та планувальні послуги (ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013, Виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків в м. Дніпро, та становить складову частину загальної вартості робіт з капітального ремонту); - лист від 23.02.2021 року № 2302/1 щодо вартості тендерної пропозиції наступного змісту: "Цим листом гарантуємо, що вартість тендерної пропозиції учасника закупівлі «ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013, Виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків в м. Дніпро, та становить складову частину загальної вартості робіт з капітального ремонту», ТОВ «РЕНОБАУ», включає в себе повний обсяг робіт з розробки проектно-кошторисної документації згідно з Додатком № 2 до Тендерної документації, та враховує поточну кон’юнктуру ринку послуг з розробки проєктно-кошторисної документації". По-друге, надані документи підтверджують можливість виконати повний обсяг робіт з розробки проектно-кошторисної документації згідно з Додатком № 2 за ціну, яка вказана у тендерній пропозиції. Скаржник повідомляє, що ціна його тендерної пропозиції не перевищує очікувану вартість закупівлі, відповідає діючому ринку цін та вимогам чинного законодавства, щодо недопущення перевитрат державних коштів та завищення закупівельних цін, і є найбільш економічно вигідною. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, цінова пропозиція ТОВ «РЕНОБАУ» за результатами аукціону складає 1 723 000,00 грн., яка не перевищує очікувану вартість процедури закупівлі. Рішення Колегії під час розгляду аналогічного питання Підтвердженням правомірності нашої скарги є аналогічне рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішення №17813-р/пк-пз від 02.12.2019 встановлено наступне "Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, цінова пропозиція ТОВ "УКРЕКОСЕРВІС" за результатами аукціону складає 346 000,00 грн, первинна пропозиція 483 664,80 грн. Скаржник не зазначив, яку умову Документації порушив Переможець в цій частині. Враховуючи викладене, ТОВ "УКРЕКОСЕРВІС" не порушило умови Документації в цій частині, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині". Разом з тим, відповідно до статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Таким чином, під час підписання договору про закупівлю буде враховуватися ціна, яка зазначена за результатами електронного аукціону. Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. 2) ТОВ "РЕНОБАУ" не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо вибору переможцем процедури закупівлі тендерної пропозиції ТОВ "МАРКОН КОМПАНІ", оскільки вона не відповідає вимогам тендерної документації. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації відповідно до частини 3 статті 12 Закону України "Про публічні закупівлі" створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Відповідно пропозиція учасника в цілому повинна бути скріплена, шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої службової учасника процедури закупівлі, тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи учасника процедури закупівлі (окрім учасників-нерезидентів). Скаржник зазначає, що відповідно до статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» Кваліфікований електронний підпис чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки. Відповідно до частини першої статті 19 Закону України «Про електронні довірчі послуги» засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки повинні забезпечувати, зокрема, захист від доступу до особистих ключів сторонніх осіб. Відповідно до пункту 131 Постанови 992 для надання кваліфікованих електронних довірчих послуг використовуються засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які повинні мати документи про відповідність або позитивний експертний висновок за результатами їх державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації. Скаржник зазначає, що у складі тендерної пропозиції Переможця міститься файл "sign.p7s". За результатами перевірки файлі "sign.p7s" на веб-порталі Центрального засвідчувального органу, було встановлено, що підпис здійснено не на захищеному носії, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Знімок екрану подається у Скарзі. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція ТОВ «МАРКОН КОМПАНІ» не підписана, саме кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Також у тендерній документації вказано, що у випадку відсутності КЕП учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі підпункту 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону. Рішення Колегії під час розгляду аналогічного питання Підтвердженням правомірності нашої скарги є аналогічне рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішення №2525-р/пк-пз від 11.02.2021 встановлено наступне " Враховуючи викладене, на Пропозицію Переможця не накладено саме кваліфікований електронний підпис. Враховуючи викладене, Переможець не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.". Також, звертаємо увагу, що в тендерній пропозиції ТОВ «БІПОС ХІМБУД» наявні аналогічні порушення вимог тендерної документації щодо відсутності кваліфікованого електронного підпису на тендерній пропозиції цього учасника. Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», що передбачає порядок оскарження процедур закупівлі, Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням про відхилення нашої тендерної пропозиції, оскільки вона відповідала всім встановленим вимогам Замовника, а також з рішенням про обрання переможцем ТОВ «МАРКОН КОМПАНІ». Відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Прийняті Замовником рішення порушують законодавчо встановлені права та інтереси ТОВ «РЕНОБАУ», оскільки тендерну пропозицію Скаржника було неправомірно дискваліфіковано, в той час коли тендерна пропозиція ТОВ «МАРКОН КОМПАНІ» не відповідає вимогам тендерної документації була обрана переможцем. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "РЕНОБАУ" та скасування рішення про вибір переможця. На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Провести перевірку викладених в скарзі фактів. 3. Встановити наявність порушень в порядку проведення процедури закупівлі ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013, Виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків в м. Дніпро, та становить складову частину загальної вартості робіт з капітального ремонту. 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РЕНОБАУ». 5. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про вибір переможцем процедури закупівлі, а саме тендерної пропозиції ТОВ «МАРКОН КОМПАНІ». З повагою, Директор ТОВ «РЕНОБАУ» Володимир Михайлович Кузьменко М/Т.: +38 067 240 19 87 Е.: vmk@renobau.ua
Дата розгляду скарги: 23.03.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.03.2021 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.03.2021 19:35
Дата виконання рішення Замовником: 30.03.2021 11:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано Рішення Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.03.2021 № 5768-р/пк-пз
Автор: ТОВ "РЕНОБАУ", Кузьменко Володимир 380672401987 vk@plato-plus.biz https://renobau.ua/