-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Коагулянт (гідроксихлорид алюмінію)
Більш докладно – в тендерній документації. Джерело фінансування - власні кошти підприємства. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська. Забезпечення тендерних пропозицій - не вимагається.
Торги відмінено
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
10.02.2021 14:55 - 26.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
6c6f3f2832b34183ba434cac62ed5dd7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-10-009139-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
СКАРГА
на умови тендерної документації
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-02-10-009139-a міським комунальним підприємством "Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" (далі – Замовник) було розпочато процедуру публічних закупівель (далі – Закупівля).
Я маю намір прийняти участь у відкритих торгах. Ознайомившись з тендерною документацією вважаю, що замовником не обґрунтовано включено деякі вимоги до тендерної документації, що позбавляє можливості бути переможцем та виконувати умови договору, чим не дотримано Закон України «Про публічні закупівлі».
В п. 3.6 додатку 3 тендерної документації вказано, що коагулянт має бути зареєстрований у регламенті REACH. Для підтвердження надати копію декларації про відповідність із вказаним реєстраційним номером товару, що пропонується Учасником до закупівлі від заводу-виробника, виданий на ім’я Учасника. Реєстраційний номер REACH має відображати повну інформацію із останніми чотирьома цифрами, які відображають номер виробника хімічної продукції, що пропонується Учасником. Реєстраційний номер REACH має ідентифікуватися з виробником продукції. Замовник залишає за собою право перевірити реєстрацію виробника продукції на сайті Європейського хімічного агенства https://echa.europa.eu/.
На одне з запитань по закупівлі Замовник зазначив:
«у своєму запитанні Ви вказуєте, що «У випадку, якщо виробник коагулянту не знаходиться на території Європейського Союзу, він може зареєструвати свою продукцію в REACH тільки через свого повіреного в Європейському Союзі». Ми з Вами цілком погоджуємось ….».
Таким чином, для виконання даного пункту я зобов’язана шукати повіреного в Європейському союзі, а не готувати тендерну пропозицію, що свідчить про безпідставність даної пункту.
З огляду на той факт, що Регламент Європейського Парламенту та Ради ЄС від 18.12.2006 № 1907/2006 стосовно запровадження нової системи регулювання виробництва та використання хімічної продукції REACH є внутрішнім чинним актом Європейського Союзу, формат співпраці з Європейським Союзом у рамках експорту до ЄС українських товарів, що підпадають під дію законодавства REACН, може здійснюватись лише через Європейське агентство хімічних речовин (ЄАХР) (European Chemicals Agency – ECHA) (Гельсінкі, Фінляндія), що є єдиною офіційною установою в ЄС, яка уповноважена координувати процес реєстрації хімічних субстанцій відповідно до законодавства (адреса веб – сайту http://echa.europa.eu).
При цьому необхідно взяти до уваги, що відповідно до положень REACH щодо регулювання виробництва та використання хімічної продукції , кожне окреме підприємство безпосередньо несе відповідальність та витрати за сертифікацію своєї власної продукції.
Без реєстрації хімічні речовини будуть розглядатися як недозволені для виробництва, імпорту, продажу і використання на території країн Європейського Союзу.
Отже, я не зобов’язана реєструвати продукцію в цьому регламенті для збуту на території України.
Відповідно до Регламенту № 340/2008 базова ціна реєстрації становить від 1600 євро для субстанцій, що експортуються до ЄС в обсязі до 10 тонн, до 31000 євро для субстанцій, що експортуються в обсязі більше 1000 тонн.
Вартість реєстрації однієї хімічної речовини становитиме від 30 до 700 тис. євро залежно від особливостей характеристик речовини, витрат на формування реєстраційного досьє, підготовку технічної документації, тестування, лабораторних досліджень тощо.
Детальна інформація розміщена за посиланням: https://www.zoda.gov.ua/news/17961/informatsiya-shodo-zaprovadzhennya-jevropeyskim-sojuzom.html
Така вимога безпідставно покладає додаткові фінансові витрати на потенційних учасників.
Строк реєстрації становить не менше 4 місяців, що позбавляє з дати оголошення закупівлі зареєструвати товар, що також підтверджує безпідставність вимоги.
Постановою Головного Державного санітарного лікаря України від 20 травня 2002 року N 19 була затверджена Карта небезпечного фактора як обов’язковий супроводжувальний документ для індивідуальних хімічних і біологічних речовин, в тому числі полімерів і матеріалів на їх основі, а також входять до складу сумішевої продукції, які виробляються та/або застосовуються на території України, а також товарів, що ввозяться з-за кордону.
Карта небезпечного фактора надається замовнику державної реєстрації конкретного речовини разом з свідоцтвом про державну реєстрацію небезпечного фактора і є офіційним документом, який підтверджує факт державної реєстрації небезпечного фактора разом із відповідним свідоцтвом.
Отже, на підтвердження безпечності продукції в Україні споживачам послуг надається карта даних.
Я погоджуюсь з даною вимогою для учасників, які здійснюють постачання товару виробника Європейського Союзу, а не національного, що свідчить про невірне формулювання даного пункту тендерної документації.
В п. 4.2 додатку 3 тендерної документації учасник повинен надати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи для використання товару в системі водопідготовки питної води (очищення води), який видано на Учасника.
Згідно з п. 3.1. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затв. Наказом Міністерства охорони здоров'я України 09.10.2000р. №247 державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають об'єкти, визначені в статті 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об'єкта чи вповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об'єкт.
Державна санітарно-епідеміологічна експертиза діючих об'єктів експертизи призначається лише в разі наявності в головного державного санітарного лікаря офіційних матеріалів про негативний вплив об'єктів на здоров'я людей або зміну їх властивостей, що може спричинити такий вплив, а також у разі внесення змін до санітарного законодавства, якими встановлюються більш жорсткі вимоги до об'єктів експертизи (п. 3.4 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи).
Отже, підставами для проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи є: 1) якщо, раніше не проводилась експертиза; 2) власник не має діючого позитивного висновку; 3) наявність офіційних матеріалів про негативний вплив об'єктів на здоров'я людей; 4) зміна властивостей об’єкта експертизи, що може вплинути на здоров’я людей.
Таким чином, встановлення в тендерній документації вимоги надання висновку саме учаснику закупівлі не ґрунтується на вимогах закону. Разом із цим, будь-які особи не можуть отримати ще один позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, якщо такий був виданий власнику або уповноважену ним органу на об’єкт експертизи. А тому, замовником передбачено вимогу, яка не може бути виконана іншими учасниками, крім власників об’єкта експертизи, що є дискримінацією по відношенню до інших учасників.
Між тим, відповідно до п. 5.1 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи заявниками державної санітарно-епідеміологічної експертизи є власники об'єкта експертизи або вповноважені ними особи.
З огляду на це, учасники, які здійснюють поставку товару і не перебувають в господарських відносинах із власником об’єкта експертизи не можуть замовити даний висновок.
В п. 4.6 додатку 3 тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати договір про отримання товару у виробника на 2021 рік.
Я маю можливість постачати продукцію, яку закуповую у постачальників продукції, а не безпосередньо у заводу виробника.
Взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які співпрацюють з виробником, що є дискримінацією по відношенню до мене.
Вважаю, що замовник штучно обмежено коло учасників закупівлі.
В п. 4.8 додатку 1 тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати витяг з реєстру платників податку на додану вартість або єдиного податку у відповідності до порядку оподаткування Учасника, виданого у 2020 році.
Вважаю, що така вимога є необґрунтованою та безпідставною, оскільки такий витяг можливо отримати в будь-який час, а не у 2020 році.
При цьому, для даного документу не має значення рік його видачі.
Таким чином, встановлення таких вимог в документації позбавляє мене можливості прийняти участь у закупівлі , чим порушує мої права як можливого учасника.
На підставі викладеного, прошу Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язати міське комунальне підприємство "Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 19.02.2021 16:41
- Лист пояснення.pdf 26.02.2021 11:09
- Таблиці технічних регламентів під Угоду про асоціацію.pdf 26.02.2021 11:09
- рішення від 24.02.2021 №3367+лист замовнику.pdf 24.02.2021 21:47
- інформація про перенесення розгляду скарги від 04.03.2021 №2815.pdf 05.03.2021 10:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17 03 2021 №5297.pdf 18.03.2021 13:18
- рішення від 17.03.2021 №5297.pdf 22.03.2021 20:10
- Пояснення (pdf) 25.02.2021 10:05
- Пояснення (doc) 25.02.2021 10:05
- Доповнення до пояснення (pdf) 01.03.2021 14:31
- Доповнення до пояснення (doc) 01.03.2021 14:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.02.2021 16:58
Дата розгляду скарги:
04.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.02.2021 21:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.03.2021 20:11
Дата виконання рішення Замовником:
23.03.2021 14:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження прийняте до виконання