• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку працівників закладів освіти ДК 021:2015 – 66510000-8

Торги відмінено

95 700.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 478.50 UAH
Період оскарження: 10.02.2021 10:12 - 16.02.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційні вимоги

Номер: ff591c9fadef455090f20941d12a3008
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-10-002096-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний замовник! Вказані вище вимоги до учасника закупівлі не підтверджені Замовником жодними розрахунками та не ґрунтуються на положеннях жодних нормативно-правових актів, які регулюють страхову діяльність в Україні. Вимоги, згідно з частиною першою статті 984 Цивільного кодексу України, яким повинні відповідати страховики, порядок ліцензування їх діяльності та здійснення державного нагляду за страховою діяльністю встановлюються законом. Відносини у сфері страхування в Україні регулюються Законами України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», іншими нормативно-правовими актами. Головними умовами, яким має відповідати страховик, є умови забезпечення платоспроможності, а також вимоги до формування страхових резервів, що врегульовано статтями 30 та 31 Закону України «Про страхування». Так, обов’язковими умовами забезпечення платоспроможності страховиків є: 1) наявність сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів та наявності гарантійного фонду страховика; 2) створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум i страхових відшкодувань; 3) перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності. Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)» №913 від 07.12.2016 (далі — Ліцензійні умови), встановлено вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом (страховиком). Відповідно до пункту 34 Ліцензійних умов, фінансова установа зобов’язана на будь-яку дату дотримуватися обов’язкових критеріїв i нормативів достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій, додержання інших показників i вимог, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами, установлених законами та/або нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, а також вимог законодавства щодо формування резервного капіталу та інших обов’язкових резервів. Відповідно до пункту 36 Ліцензійних умов фінансова установа зобов’язана виконувати нормативно-правові акти, якими встановлені умови провадження діяльності з надання фінансових послуг, вимоги та рішення Нацкомфінпослуг, що відповідають її повноваженням, визначеним законом, зокрема надавати на такі вимоги та рішення інформацію i звітність у встановлений у них строк. Відповідно до пункту 45 Ліцензійних умов страховик зобов’язаний дотримуватися умов забезпечення платоспроможності страховика. Згідно з Положенням про обов’язкові критерії i нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика, затвердженим Розпорядженням Нацкомфінпослуг від 07.06.2018 р. № 850 (далі — Положення № 850), а саме, згідно з пунктом 3 розділу 1, страховик зобов’язаний на будь-яку дату дотримуватись критеріїв ліквідності, прибутковості та якості активів страховика, нормативу платоспроможності та достатності капіталу, нормативу ризиковості операцій та нормативу якості активів. При цьому, норматив платоспроможності та достатності капіталу — це сума прийнятних активів, яка на будь-яку дату має бути не меншою нормативного обсягу активів. Нормативний обсяг активів визначасться за формулою, затвердженою Положенням № 850 (пункт 1 розділу 3 вказаного Положення). Отже, звертаємо увагу, що вимоги Замовника стосовно відповідності фінансових показників учасника певним значенням не передбачені (не встановлені) положеннями нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні. Також Законом України «Про страхування» та іншими нормативно-правовими актами не передбачено встановлення чи обмеження таких показників як «активи страховика», «страхові резерви страховика» та «рівень виплат», яких вимагає Замовник для участі в Процедурі закупівлі, а також не визначено їх мінімального та/або максимального значення, що їх мали б виконувати страховики, тим більше, за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори добровільного медичного страхування та добровільного страхування від нещасних випадків. Крім того, зауважимо, що онлайн-видання «InsuranceTop», на яке посилається Замовник, не є визначеним на законодавчому рівні офіційним виданням у сфері страхування, а є онлайн-журналом, що здійснює публікації на страхову тематику. Інформація (дані по показникам), яка розміщена на вказаному сайті, щодо рейтингу страхових компаній за 6 місяців 2020 підготовлена на підставі даних онлайн-видання «InsuranceTop». Брати участь у рейтингах онлайн-видання «InsuranceTop» та відповідати певним показникам та місцям будь-яких рейтингів вказаного видання не входить до обов’язків страховика, та не є передумовою для провадження страховиком страхової діяльності, в тому числі й можливістю укладення ним із страхувальниками договорів добровільного медичного страхування і добровільного страхування від нещасних випадків. Отже, вимоги Замовника стосовно відповідності учасника Процедури закупівлі певним значенням фінансових та інших показників, зазначених у Тендерній документації, що не передбачені нормативно-правовими актами, які регулюють страхову діяльність, а також не підтверджені будь-якими розрахунками Замовника, які б грунтувались на положеннях конкретних нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері страхування, є дискримінаційними та такими, що створюють штучне та/або формальне обмеження кола учасників Процедури закупівлі. Враховуючи викладене, вважаємо, що встановлюючи наведені вище вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Процедуру закупівлі буде скасовано для виправлення документації
Статус вимоги: Задоволено