• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

М'ясо (код ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо)

Постачання продуктів харчування до закладів освіти Божедарвської селищної ради, згідно з переліком, окремими партіями в кожний окремий заклад згідно заявок та графіку постачання впродовж дії договору.

Завершена

534 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 672.00 UAH
Період оскарження: 09.02.2021 17:22 - 24.03.2021 23:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: bed4d4b33eef44f3b3b6babd9f13540a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-012781-a.b2
Назва: Скарга відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
Скарга міститься в прикріпленому файлі
Дата розгляду скарги: 04.03.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.02.2021 18:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.03.2021 19:49
Дата виконання рішення Замовником: 18.03.2021 11:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконаня рішення Постійно діючої колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняте рішення № 4190-р/пк-пз від 04.03.2021 року, Замовником прийняте рішення: 1.Внести зміни до тендерної документації даної закупівлі шляхом виключення з неї вимог щодо постачання Учасником, пропозиція якого за результатами проведеного аукціону має найнижчу ціну, на стадії кваліфікації під час розгляду пропозиції, протягом 2-х днів, окремо до кожного закладу освіти пробної партії товару. 2. Затвердити тендерну документацію даної закупівлі зі змінами від 18.03.2021 року. 3. Продовжити строк подання тендерних пропозицій на участь у закупівлі М'ясо (код ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо) (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-09-012781-a) до 23.00 год. 29.03.2021 року. 18 березня 2021 року о 09:51 год. дану закупівлю було відкореговано.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Гарант-2010", Гентеш Ірина Григоріївна Garant-2010@i.ua
Вимога
Відхилено

Вимога щодо незаконних умов відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: d881892866dd4505bd6952434ded4ea1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-012781-a.a1
Назва: Вимога щодо незаконних умов відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації замовником вимагається зокрема «Учасник, пропозиція якого за результатами проведеного аукціону має найнижчу ціну, повинен на стадії кваліфікації під час розгляду пропозиції, протягом 2-х днів, привезти (поставити) окремо до кожного закладу освіти пробну партію товару в кількості від 0,25 кг. до 0,5 кг. кожного продукту харчування, зазначеного у Додатку 1, у тому вигляді та тієї якості, якої планується постачання протягом 2021 року з відповідними документами, що підтверджують якість товару (декларація виробника, сертифікат якості та ін.) у час зазначений у графіку поставок (Додаток 7), без затримок та отримати від закладу підтвердження отримання товару. Підтверджуючу інформацію про постачання пробної партії та відгук про якість товару Замовнику надає керівництво закладу освіти.» Також відповідно до «Особливих вимог» Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається зокрема: «Учасник, пропозиція якого за результатами проведеного аукціону має найнижчу ціну, повинен на стадії кваліфікації під час розгляду пропозиції, протягом 2-х днів, привезти (поставити) окремо до кожного закладу освіти пробну партію товару в кількості від 0,25 кг. до 0,5 кг. кожного продукту харчування, зазначеного у Додатку 1, у тому вигляді та тієї якості, якої планується постачання протягом 2021 року з відповідними документами, що підтверджують якість товару (декларація виробника, сертифікат якості та ін.) у час зазначений у графіку поставок (Додаток 7), без затримок та отримати від закладу підтвердження отримання товару. Підтверджуючу інформацію про постачання пробної партії та відгук про якість товару Замовнику надає керівництво закладу освіти. Якщо переможець не здійснить поставку пробної партії товарів, здійснить але із затримкою (не своєчасно) або відмовиться від поставки пробної партії продуктів харчування, він буде автоматично дискваліфікований.» Слід зазначити, що відповідно до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах. Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота). Згідно зі статтею 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п'ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Враховуючи викладене, наведені вище у Документації пробні партії товару не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданої пробної партії чи її ненадання не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону. Але Замовником встановлено, що «Якщо переможець не здійснить поставку пробної партії товарів, здійснить але із затримкою (не своєчасно) або відмовиться від поставки пробної партії продуктів харчування, він буде автоматично дискваліфікований». Такі вимоги є незаконними та дискримінуючими. З питання зразків (пробних партій) існує усталена практика АМКУ, щодо незаконності такої вимоги. Наприклад, рішення № 18208-р/пк-пз від 28.09.2020р. за закупівлею https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-11-000031-b . Таким чином вимагаємо: Виключити вищенаведені вимоги з надання пробних партій товару та дискваліфікацію за їх не надання з п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації та з «Особливих вимог» Додатку 1 до тендерної документації. У разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України з відповідною Скаргою.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! Розглянувши Вашу «Вимогу» повідомляємо наступне. Замовники самостійно встановлюють вимоги щодо технічних, якісних та інші характеристик предмета закупівлі, строків, кількості та місця поставки товарів виходячи зі власних потреб та специфіки предмета закупівлі. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога Замовника щодо якої висунуто Вашу «Вимогу» не перешкоджає Учасникам (Постачальникам) взяти участь у процедурі закупівлі, які мають можливість та намір здійснювати постачання даних продуктів харчування до закладів освіти Замовника у подальшому. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Також звертаємо Вашу увагу на те, що лише рішенням органу оскарження може бути обґрунтована та встановлена невідповідність конкретної тендерної документації принципу недискримінації. Вимога Замовника, яка зазначена у п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації: «Учасник, пропозиція якого за результатами проведеного аукціону має найнижчу ціну, повинен на стадії кваліфікації під час розгляду пропозиції, протягом 2-х днів, привезти (поставити) окремо до кожного закладу освіти пробну партію товару в кількості від 0,25 кг. до 0,5 кг. кожного продукту харчування, зазначеного у Додатку 1, у тому вигляді та тієї якості, якої планується постачання протягом 2021 року з відповідними документами, що підтверджують якість товару (декларація виробника, сертифікат якості та ін.) у час зазначений у графіку поставок (Додаток 7), без затримок та отримати від закладу підтвердження отримання товару. Підтверджуючу інформацію про постачання пробної партії та відгук про якість товару Замовнику надає керівництво закладу освіти.» - не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників. Дана вимога до Учасників цієї закупівлі була зазначена Замовником з метою визначення та підтвердження Учасником своєї спроможності щодо своєчасного та безперебійного постачання м’яса до закладів освіти Замовника у подальшому під час здійснення планових поставок продуктів харчування впродовж 2021 року саме у дні тижня та час, які зазначені у даному графіку та згідно маршруту постачання, а також можливості оцінювання якості зразків продуктів харчування, які поставить Учасник в якості пробної партії та перевірки супровідних документів. Ще раз звертаємо Вашу увагу на те, що дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Вимога стосовно постачання пробної партії товарів ні як не обмежує конкуренцію учасників. У графіку постачання продуктів харчування зазначено час коли харчоблоки закладів освіти вже відкриті, посадові особи, які призначені відповідальними за прийняття продуктів харчування та проінструктовані про порядок прийняття пробної партії товарів, вже на робочому місці. Дороги відкриті, в’їзд до населених пунктів, в яких розташовані заклади освіти не заблокований. Виконання даної вимоги дасть можливість Учаснику, пропозиція якого за результатами проведеного аукціону має найнижчу ціну, ознайомитися із маршрутом, відвідати кожний окремий заклад освіти Замовника, самостійно знайти місцем їх розташування, оцінити стан доріг для аналізу та розрахунку часу необхідного для своєчасного та безперебійного постачання продуктів харчування до закладів освіти Замовника у подальшому, з метою безперешкодного виконання умов укладеного договору постачання. Щодо інформації зазначеної у Додатку 1 до Тендерної документації стосовно дискваліфікації Учасника, пропозиція якого за результатами проведеного аукціону має найнижчу ціну, який не здійснить поставку пробної партії товарів, здійснить але із затримкою (не своєчасно) або відмовиться від поставки пробної партії продуктів харчування, він буде автоматично дискваліфікований, повідомляємо, що у такому випадку пропозицію даного учасника буде відхилена як така, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації відповідно до п.1 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а Учасник дискваліфікований. Розглянувши наведений Вами приклад у вигляді рішення Постійно діючої колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18208-р/пк-пз від 28.09.2020 р. за закупівлею https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-11-000031-b, повідомляємо, що даний приклад є не вдалим та недоречним. Пропонуємо Вам уважно прочитати його. По – перше: предмет закупівлі не має ніякого навіть опосередковано відношення до продуктів харчування, зразки (пробну партію) яких поставити цілком можливо. По – друге: Вимоги до Навчальних кабінетів та STEM-лабораторії як до предмету закупівлі та вимоги до М’яса ні як не можливо порівнювати. По – трете: У даній скарзі мова йде про надання зразків на етапі після визначення переможця перед підписанням договору, що не співпадає із зазначеним у нашій тендерній документації періодом для постачання пробної партії товарів. По – четверте: Умови, строки, обсяги, графіки, маршрути, супровідні документи та вимоги до предмету закупівлі також не йдуть в ніяке порівняння один з другим. Також у даному рішенні зазначено, що практика надання зразків продукції переможцем тендеру є широко розповсюдженою у світі та Україні. Це практикується у закупівлях на етапі розгляду пропозиції переможця тендеру, перед підписанням договору. Перевірка продукції на етапі надання зразків переможцем тендеру, убезпечує Замовника від недобросовісних учасників, які не мають наміру постачати якісну продукцію, зменшує ризик зриву закупівлі, розірвання укладених договорів та необхідності розгляду спорів у судах щодо якості поставленої продукції. Більше того, добросовісні учасники зацікавлені у підтвердженні якості запропонованої продукції на етапі підписання договору для уникнення розбіжностей та непорозумінь в майбутньому при прийомці товару, що поставляється Враховуючи вищевикладене повідомляємо Вам, що Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації відхилено, в зв’язку з тим, що Вами лише було названо нашу вимогу дискримінаційною та не законною, а також висунуто вимогу про виключення вимог до учасників в частині постачання пробної партії товарів, але не було роз’яснено та обґрунтовано чому саме постачання пробної партії товару є дискримінаційною вимогою, що заважає або перешкоджає Вам та не дає можливості здійснити постачання пробної партії товарів. Одразу після надання Вами обґрунтувань та роз’яснень ми гарантуємо розглянути питання щодо виключення вищенаведених вимоги щодо надання пробних партій товару та дискваліфікацію за їх не надання.
Статус вимоги: Відхилено