• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Документи про вищу освіту

17

Завершена

266 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 331.25 UAH
Період оскарження: 09.02.2021 16:10 - 21.02.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо виключення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: b1934fb95bd343d8818690b4dcbf4fb2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-011160-a.a2
Назва: Щодо виключення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
У тендерній документації вказано, що «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропонованих ним товарів за своїми екологічними та іншими характеристиками вимогам діючих в України державних стандартів та санітарних норм, відповідно до Технічного завдання (Додаток 3 до Тендерної документації, відповідно до якого в учасників вимагається надання копії чинного сертифіката на систему управління якістю Учасника стосовно виробництва персоналізованих документів, який підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) ». Разом з тим, чинним законодавством України не передбачено обов’язкового отримання сертифікату на систему управління якістю стосовно виробництва персоналізованих документів, який підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) учасниками, які здійснюють діяльність на ринку поліграфічних послуг та друкованої продукції. Оскільки ДСТУ ISO 9001:2015 має виключно рекомендаційний характер, то це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників. Отже, Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Варто зазначити, що ДСТУ ISO 9001:2015 визначає положення щодо системи управління якістю, а саме стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку, а отже немає відношення до технічних характеристик предмета закупівлі. Такі дії Замовника вказують на обмеження кола потенційних учасників, які можуть прийняти участь у даній процедурі закупівлі лише тими суб’єктами господарювання, які незважаючи на відсутність такої вимоги у чинному законодавстві України, передбачали встановлення Замовником оскаржуваної вимоги. Вважаємо, що встановленням зазначеної вимоги Замовник порушив один із принципів здійснення закупівель, а саме – принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Оскаржуване положення тендерної документації унеможливлює участь на рівних умовах, отже, Замовником порушено принцип недискримінації учасників. На підставі вищенаведеного просимо виключити з Тендерної документації вимогу щодо надання Учасником копії чинного сертифіката на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник. За результатом опрацювання Вашої скарги тендерний комітет повідомляє таке. Поняття та види дискримінації наведено в ст.ст. 31, 32 Господарського кодексу України http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/436-15/conv/print1481096729293392 Зазначені в даному Кодексі види дискримінації не мають жодного відношення до викладених у скарзі тверджень щодо порушення Замовником принципу недискримінації учасників. Міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі. Крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Сертифікат на систему управління якістю Учасника стосовно виробництва персоналізованих документів, який підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) підтверджує відповідність Учасника вимогам відповідного ДСТУ. Зазначений сертифікат може отримати будь-яке підприємство, яке має на то всі необхідні можливості. Отже, в даному випадку, дискримінація Учасників відсутня. Таким чином Скаржником не надано належних та переконливих доказів наявності дискримінації в тендерній документації. З огляду на викладене скарга задоволенню не підлягає.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.02.2021 10:00
Скарга
Скасована

Щодо виключення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 4f17358bc8b54d7bb3f91dff9af35cfb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-011160-a.a1
Назва: Щодо виключення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації вказано, що «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропонованих ним товарів за своїми екологічними та іншими характеристиками вимогам діючих в України державних стандартів та санітарних норм, відповідно до Технічного завдання (Додаток 3 до Тендерної документації, відповідно до якого в учасників вимагається надання копії чинного сертифіката на систему управління якістю Учасника стосовно виробництва персоналізованих документів, який підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) ». Разом з тим, чинним законодавством України не передбачено обов’язкового отримання сертифікату на систему управління якістю стосовно виробництва персоналізованих документів, який підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) учасниками, які здійснюють діяльність на ринку поліграфічних послуг та друкованої продукції. Оскільки ДСТУ ISO 9001:2015 має виключно рекомендаційний характер, то це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників. Отже, Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Варто зазначити, що ДСТУ ISO 9001:2015 визначає положення щодо системи управління якістю, а саме стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку, а отже немає відношення до технічних характеристик предмета закупівлі. Такі дії Замовника вказують на обмеження кола потенційних учасників, які можуть прийняти участь у даній процедурі закупівлі лише тими суб’єктами господарювання, які незважаючи на відсутність такої вимоги у чинному законодавстві України, передбачали встановлення Замовником оскаржуваної вимоги. Вважаємо, що встановленням зазначеної вимоги Замовник порушив один із принципів здійснення закупівель, а саме – принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Оскаржуване положення тендерної документації унеможливлює участь на рівних умовах, отже, Замовником порушено принцип недискримінації учасників. На підставі вищенаведеного просимо виключити з Тендерної документації вимогу щодо надання Учасником копії чинного сертифіката на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 13.02.2021 10:41
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРІНТ Ю УКРАЇНА", Суднік Дар'я 380953130271 dtoropova@printu.com.ua http://printu.com.ua/