• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні

Завершена

5 192 410.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 367.50 UAH
Період оскарження: 09.02.2021 14:22 - 05.03.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Доставка товару

Номер: c1fa02c88a514376a83b3d7080210e9d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-008009-a.c4
Назва: Доставка товару
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатоку 4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі пункт 1 "Поставка автотранспортом Учасника та за його рахунок, з дотриманням ліцензійних умов з наявності дозвільних документів на перевезення медичних матеріалів та товарно-транспортної накладної" - повідомляємо, що не всі учасники можуть мати власний автотранспорт та не всі можуть знаходитись в даному регіоні (Полтавська область). Тому на основі вищевикладеного, просимо змінити або видалити дану вимогу та дозволити поставляти товар за допомогою транспортних компаній (Нова Пошта, Делівері тощо), адже доставка буде здійснюватися у визначене місце, у визначений час та товар буде передано безпосередньо уповноваженій особі, відповідальній за прийом товару.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня. Ваша скаргя взята до уваги та відповідні зміни внесені до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови закупівлі

Номер: 8bd84abddd1249ad8b4a40a5b5a22e86
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-008009-a.a3
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації 09.02.2021 року Замовник оголосив закупівлю: ДК 021:2015 – 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», яка передбачає лоти № 1-5. Ознайомившись з тендерною документацією щодо Лоту №4, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”. Відповідно у Додатку 4 до Тендерної документації (Медико-технічні вимоги) наведений перелік медичних виробів з ВИМОГАМИ до них, які закуповуються Замовником саме за Лотом 4. Звертаємо Вашу увагу, що лише ОДИН виробник - DISERA TIBBI MALZEME LOJISTIK SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина) - має змогу запропонувати наступні медичні вироби, враховуючи СУКУПНІ ВИМОГИ до них (Лот 4): позиція № 1 “Вакуумна пробірка без наповнювача 9мл”( в частині: колір кришки- білий); позиція №5 “Пробірка вакуумна з К3 ЕДТА, 4.5 мл, стерильна, 100 шт/уп. (бузкова)” (в частині: мати кришку, що закручується, для запобігання аерозольного ефекту... з об’ємом 4.5 мл.); позиція № 7 “Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення 3.5 мл (золотиста)” ( в частині: розмір пробірки: 13х100 мм). Слід зазначити, що наразі існують декілька виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, в тому числі ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати медичні вироби згідно наведеного у Додатку 4 (Лот 4) переліку, які відповідають загальновстановленим стандартам щодо пробірок, проте з іншими характеристиками (з іншим кольором кришки, об'ємом, розміром пробірки тощо). Однак саме наявність вищезгаданих медичних виробів, з їх СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ (позиції № 1, 5, 7 Лот 4, які можуть запропонувати лише ОДИН вищезазначений виробник, з огляду на вищевикладені ВИМОГИ до пробірок) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі за Лотом 4, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника, оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити медичні вироби (проте з іншим кольором кришки, об'ємом, розміром пробірки тощо) за Лотом 4 згідно переліку, які відповідають загальновстановленим стандартам, однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог) !!! Вищезгадані ВИМОГИ Замовника щодо позицій № 1, 5, 7 Лот 4 є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, наявність дискримінаційних вимог — медичних виробів з вищенаведеними ВИМОГАМИ до них (позиції № 1, 5, 7 Лот 4, які можуть запропонувати лише ОДИН вищезазначений виробник, з огляду на вищезгадані ВИМОГИ до пробірок) суттєво обмежує конкуренцію та порушує права учасника ТОВ “Ледум” (позбавляє можливості прийняти участь у даній закупівлі за Лотом 4) !!! Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: ДК 021:2015 – 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» - Лот 4 (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-09-008009-a). 2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2021-02-09-008009-a. 3.Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації щодо Лоту 4: Щодо позиції № 1 (Вакуумна пробірка без наповнювача 9мл”): виключити вимогу “колір кришки — білий”. Щодо позиції №5 (Пробірка вакуумна з К3 ЕДТА, 4.5 мл, стерильна, 100 шт/уп. (бузкова): виключити вимогу “мати кришку, що закручується, для запобігання аерозольного ефекту...”, а іншу вимогу змінити та викласти в такій редакції “об’єм взяття венозної крові 4мл.”). Щодо позиції №7 (Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення 3.5 мл (золотиста): вимогу змінити та викласти в такій редакції “розмір пробірки: 13х75 мм”. Додатки: 1. Оплата за скаргу здійснена у відповідності до ч.2 ст.18 ЗУ “Про публічні закупівлі”. 2. Документи щодо медичних виробів (вакуумні пробірки) виробника DISERA Туреччина. 3. Роздруківка з сайту: вакуумні пробірки (з іншими характеристиками: колір, об'єм, розміри), які пропонує ТОВ “Ледум”. Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко 11.02.2021 року
Дата розгляду скарги: 24.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.02.2021 12:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.03.2021 18:35
Дата виконання рішення Замовником: 10.03.2021 08:33
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення по скарзі задоволено в повному обсязі.
Автор: ТОВ "ЛЕДУМ", Наталія Коваленко +380563705472, +380675605242 dedusheva.irina.ledum@gmail.com
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога

Номер: 8818e33dc5a342368d29d69ddbd01bf9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-008009-a.a2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацію згідно предмету закупівлі код за ДК 021:2015 – 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (чотири лоти), повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України Про публічні закупівлі (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9 ст.89){Із змінами, внесеними згідно із Законами № 1078-VIII від 12.04.2016, ВВР, 2016, № 21, ст.407 № 1356-VIII від 12.05.2016, ВВР, 2016, № 24, ст.488 (далі – Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників тендерних торгів. Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів за державні кошти. Принципам здійснення закупівель за державні кошти (ст.3 Закону) є максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; добросовісна конкуренція серед учасників. Зазначене свідчить, що документація тендерних торгів викладена у такий спосіб, який не дає можливості Скаржнику брати участь у процедурі закупівлі, оскільки Замовник встановив вимоги тендерної документації для зменшення конкуренції серед учасників ринку медичних матеріалів. Замовником встановлено наступна дискримінаційна вимога до Учасників: «На момент постачання на склад покупця залишок терміну зберігання товару повинен бути не менше 80% загального терміну зберігання (вимога стосується медичних матеріалів з обмеженим терміном придатності), про що учасник повинен надати у складі тендерної документації гарантійний лист виробника чи уповноваженого ним представника щодо терміну придатності товару. Якщо видається не виробником. У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати копії документів, що підтверджують повноваження представника (представництва, філії) виробника цих товаріфв. Лист виробника товару чи уповноваженого ним представника повинен включати: назву учасника, номер тендеру, к-ть товару та назву замовника торгів.» (Відповідно у Додатку 4 до Тендерної документації ). Хочемо зазначити, що більша частина вказаного товару по кожному лоту належать тільки ОДНОМУ виробнику / уповноваженому представнику в Україні. Так як товар по наданих характеристикам належить тільки одному виробнику, то й видається гарантійний лист тільки ОДНОМУ Учаснику. Еквівалентів запропонувати у більшості випадків неможливо, адже вказані конкретні найменування чи характеристики, які притаманні конкретному виробнику. Своїми діями Замовник штучно звужує коло потенційних учасників торгів, що призводить до обмеження конкуренції та унеможливлює створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, унеможливлює запобігання проявам корупції, унеможливлює розвиток добросовісної конкуренції та унеможливлює здешевлення предмету закупівлі. Скоріше за все Замовник має бажання закупити товари через систему Прозорро у дуже конкретного Учасника. Дії Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Отже, виходячи із вищезазначеного просимо виключити з Тендерної документації наступну вимогу: «На момент постачання на склад покупця залишок терміну зберігання товару повинен бути не менше 80% загального терміну зберігання (вимога стосується медичних матеріалів з обмеженим терміном придатності), про що учасник повинен надати у складі тендерної документації гарантійний лист виробника чи уповноваженого ним представника щодо терміну придатності товару. Якщо видається не виробником. У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати копії документів, що підтверджують повноваження представника (представництва, філії) виробника цих товаріфв. Лист виробника товару чи уповноваженого ним представника повинен включати: назву учасника, номер тендеру, к-ть товару та назву замовника торгів» або змінити, щоб данний лист видавався учасником, а не виробником, як вимагається в тендерній документації, до того ж хочемо зазначити, що результатом проведення торгів є заключення двостороннього договору між УЧАСНИКОМ та ЗАМОВНИКОМ, а не тристороннього (Учасник, Замовник, Виробник), відповідно всю відповідальність за якість та терміни поставки повністю несе УЧАСНИК. В протилежному випадку, якщо не будуть внесені зміни, залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Дякуємо за звернення Ваша вимога задоволена.
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Так
Вимога
Відхилено

Вимога на умови закупівлі

Номер: 42acfa898fec403fa7e082fb2631d4c6
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-008009-a.a1
Назва: Вимога на умови закупівлі
Вимога:
09.02.2021 року Замовник оголосив закупівлю: ДК 021:2015 – 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», яка передбачає лоти № 1-4. Ознайомившись з тендерною документацією щодо Лоту №4, ми виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію. Відповідно у Додатку 4 до Тендерної документації (Медико-технічні вимоги) наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником за Лотом 4. Звертаємо Вашу увагу, що лише ОДИН виробник DISERA TIBBI MALZEME LOJISTIK SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина) має змогу запропонувати наступні медичні вироби, враховуючи СУКУПНІ ВИМОГИ до них (Лот 4): позиція № 1 “Вакуумна пробірка без наповнювача 9мл”( в частині: колір кришки- білий); позиція №5 “Пробірка вакуумна з К3 ЕДТА, 4.5 мл, стерильна, 100 шт/уп. (бузкова)” (в частині: мати кришку, що закручується, для запобігання аерозольного ефекту... з об’ємом 4.5 мл.); позиція № 7 “Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення 3.5 мл (золотиста)” ( в частині: розмір пробірки: 13х100 мм). Слід зазначити, що наразі існують декілька виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні та мають можливість запропонувати медичні вироби згідно наведеного у Додатку 4 (Лот 4) переліку, які відповідають загальновстановленим стандартам щодо пробірок, проте з іншими характеристиками (з іншим коліром кришки, об'ємом, розміром пробірки тощо). Однак саме через наявність вищезгаданих медичних виробів, з їх СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ (позиції № 1, 5, 7 Лот 4) інші компанії не можуть прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням прав цих учасників. Дані вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, наявність у Додатку 4 медичних виробів (Лот 4: позиції № 1, 5, 7), які дозволені до введення в обіг лише в ОДНОГО виробника суттєво обмежує конкуренцію, оскільки інші компанії не можуть прийняти участь у закупівлі !!! Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ з аналогічних обставин вже неодноразово приймав рішення !!! Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог (наявність лише одного виробника), а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації !!! Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” З метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення фактичної конкуренції, керуючись ст.ст. 5, 20, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, прошу внести зміни до тендерної документації за Лотом 4: 1. Щодо позиції № 1 (Вакуумна пробірка без наповнювача 9мл”): виключити вимогу “колір кришки - білий”. 2. Щодо позиції №5 (Пробірка вакуумна з К3 ЕДТА, 4.5 мл, стерильна, 100 шт/уп. (бузкова): виключити вимогу “мати кришку, що закручується, для запобігання аерозольного ефекту...”, а іншу вимогу змінити та викласти в такій редакції “об’єм взяття венозної крові 4мл.”). 3. Щодо позиції №7 (Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення 3.5 мл (золотиста): вимогу змінити та викласти в такій редакції “розмір пробірки: 13х75 мм”. В разі незадоволення даної вимоги, наша компанія залишає за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !!! Додаток: копії рішень АМКУ (аналогічні обставини).
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі. Отже, після визначення Замовником предмету закупівлі на підставі наявної потреби, з метою оптимального формування переліку товарів, що становлять предмет закупівлі згідно тендерної документації, Замовником проводиться певний аналіз ринку, в даному випадку медичних виробів, на предмет наявних пропозицій та відповідного товару. З метою недопущення порушення принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, при плануванні даної закупівлі Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог до учасників. Наведені у вимозі дані не відповідають дійсності, оскільки проведеним аналізом ринку Замовником отримано інформацію, що не відповідає даним наведеним у вимозі. За інформацією Замовника дані пробірки є у багатьох виробників і дистрибьюторів на території України,у таких як ПП «Альфамед» (Завод виробник Ayset Tibbiurunler ve plastic tekstil electronic gida temizlik maddeleri sanayi a.s.), ТОВ «Кратія медтехніка» (завод виробник Becton Dickinson and Company (BD)), ТОВ «Єксімкарготрейд», тощо. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства
Статус вимоги: Відхилено