• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Однолотова
  • КЕП

код - ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-07 Шостка-Кролевець (окремими ділянками) ( 45233142-6 — Ремонт доріг)

код - ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-07 Шостка-Кролевець (окремими ділянками) ( 45233142-6 — Ремонт доріг)

Торги не відбулися

321 345 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 213 458.00 UAH
Період оскарження: 15.03.2017 14:50 - 16.04.2017 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга в порядку, встановленому ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: 3fc200f74e37476a853f01f476a4a6ad
Ідентифікатор запиту: UA-2017-03-15-000975-a.a1
Назва: Скарга в порядку, встановленому ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРОЖНЄ ПІДПРИЄМСТВО "АЛЬКОР" Код ЄДРПОУ 39507877 01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, буд. 52, офіс 623 тел/факс 044-374-11-19 Вих. № 27 від 28.04.2017 р. Орган оскарження: Антимонопольний комітет України (Колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) 03035, м. Київ, вул. Митрополита В. Липківського, 45 Замовник, рішення якого оскаржується: Служба автомобільних доріг у Сумській області (код ЄДРПОУ 24014538) 40002, Сумська область, м. Суми, вул. Роменська, 79/2 Контактні особи замовника: Овчаренко Сергій Михайлович Мельник Анатолій Григорович тел. 0542-700-290, 0542-700-285, тел./факс 0542-700-285 email: sad_invest@ukr.net Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю "Дорожнє підприємство "Алькор" Код ЄДРПОУ 39507877 01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, буд. 52, офіс 623 тел./факс 044-374-11-19, email: office@alcor.ua Скарга в порядку, встановленому ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» 15 березня 2017 року Службою автомобільних доріг у Сумській області (надалі - Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднене оголошення про закупівлю послуг код - ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-07 Шостка-Кролевець (окремими ділянками) ( 45233142-6 — Ремонт доріг) (номер у ЦБД UA-2017-03-15-000975-a; ID у ЦБД a0f15cfd19774361881d99c273da214c) за процедурою відкритих торгів, а також була оприлюднена документація цих конкурсних торгів із наступними змінами до них (надалі - Закупівля). На підставі та у відповідності з встановленими Замовником в Тендерній документації вимог та критеріїв до учасників Закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "Дорожнє підприємство "Алькор" подало свою Тендерну пропозицію. 26 квітня 2017 року члени Тендерного комітету Замовника розглянули тендерні пропозиції учасників на закупівлю послуг код - ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-07 Шостка-Кролевець (окремими ділянками), за результатами якого було складено відповідний протокол та 27 квітня 2017 року оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу. Рішенням Тендерного комітету Тендерна пропозиція ТОВ "ДП "Алькор" була відхилена як така, що не відповідає кваліфікаційному критерію тендерної документації «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», та така, що не відповідає умовам тендерної документації. Ознайомившись з наведеними у протоколі аргументами для відхилення Тендерної пропозиції, ТОВ "ДП "Алькор" приходить до висновку про безпідставність висновків Тендерного комітету та не погоджується з ними. Вважаємо, що Замовником Тендерну пропозицію нашого підприємства було оцінено необ’єктивно та упереджено з порушенням вимог, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з чим вимушені звернутись до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів. 1. Замовником при проведенні Закупівлі були встановлені наступні кваліфікаційні критерії (п.5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації): наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, відсутність підстав, визначених у частинах 1 і 2 статті 17. Відповідно до умов Тендерній документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» учасник повинен надати довідку про досвід виконання об’єктів за аналогічними послугами/роботами за останні три календарні роки (Додаток 2 Тендерної документації) та позитивні відгуки Замовника робіт/послуг (балансоутримувача об’єкту будівництва або ремонту) за вказаними у довідці договорами. На виконання даної вимоги ТОВ "ДП "Алькор" надало в складі своєї Тендерної пропозиції довідку про досвід виконання об’єктів за аналогічними послугами/роботами. Для підтвердження наявності такого досвіду та усунення будь-яких сумнівів у Замовника щодо спроможності виконати роботи за Закупівлею ТОВ "ДП "Алькор" зазначило інформацію по сімнадцятьом ! договорам, за якими наше підприємство виконувало аналогічні послуги/роботи. Серед іншого, такий досвід було отримано при виконанні робіт за Договором про закупівлю послуг за державні кошти № 4 Пк-ДД від 23.08.2016 року на поточний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-07 Шостка-Кролевець. Замовник вважає зазначення досвіду за даним договором недостовірною інформацією, що є суттєвою при визначенні результатів процедури Закупівлі, посилаючись на рішення Господарського суду Сумської області по справі № 920/1252/16 від 02.03.2017 року, яким зазначений вище договір визнано недійсним. З такими висновками Тендерного комітету Замовника неможливо погодитись, оскільки рішення Господарського суду Сумської області по справі № 920/1252/16 від 02.03.2017 року було оскаржено в апеляційному порядку. Відповідно до ст. 85 ГПК України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано, у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом. Таким чином дане рішення не набуло законної сили, Договір № 4 Пк-ДД від 23.08.2016 року є чинним, отже ТОВ "ДП "Алькор" надало Замовнику повністю достовірну інформацію стосовно досвіду виконання об’єктів за аналогічними послугами/роботами. Особливо слід відзначити, що апеляційна скарга на рішення Господарського суду Сумської області по справі № 920/1252/16 від 02.03.2017 року була подана саме Службою автомобільних доріг у Сумській області (Замовником). Як і ТОВ "ДП "Алькор" Служба автомобільних доріг у Сумській області не погоджується з висновками суду першої інстанції про визнання договору нечинним, вважає Договір № 4 Пк-ДД від 23.08.2016 року дійсним та приводить у своїй апеляційній скарзі чимало аргументів на підтвердження цього, просить суд апеляційної інстанції скасувати таке рішення повністю (рішення Харківського апеляційного господарського суду про прийняття апеляційної скарги Служби автомобільних доріг у Сумській області від 27.03.2017 року міститься в Єдиному державному реєстрі судових рішень за номером 65509878 у вільному доступі). Стає незрозумілим, на підставі чого Замовник визнає досвід ТОВ "ДП "Алькор" за Договором № 4 Пк-ДД від 23.08.2016 року недостовірною інформацією, в той час як даний договір є чинним і таку позицію Замовник відстоює в судових інстанціях. Крім того, навіть якщо не брати до оцінки досвід за Договором № 4 Пк-ДД від 23.08.2016 року, ТОВ "ДП "Алькор" має досвід ще за шістнадцятьма договорами на виконання об’єктів за аналогічними послугами/роботами. Досвід нашого підприємства за цими договорами разом із досвідом субпідрядної організації, яку ТОВ "ДП "Алькор" планує залучити до виконання робіт за предметом Закупівлі, повністю відповідає вимогам Замовника, встановлених в Тендерній документації (загальна вартість улаштування асфальтобетонного покриття та основ за цими договорами перевищує 50% обсягу закупівлі за даною Закупівлею). Відповідно до роз’яснень Замовника, опублікованих на веб-порталі Уповноваженого органу, відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям (в т.ч. кваліфікаційному критерію «5.3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору») приймається Замовником з урахуванням кваліфікації Субпідрядника (ів) за умови підтвердження кваліфікаційних критеріїв Субпідрядника (ів) відповідно до вимог Тендерної документації (викладених в п. 1 Інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям Інструкції з підготовки тендерної пропозиції). З огляду на викладене, висновки Тендерного комітету про надання ТОВ "ДП "Алькор" у складі Тендерної пропозиції недостовірної інформації та відсутність у нашого підприємства документально підтвердження досвіду виконання аналогічного договору є такими, що не відповідають дійсності. 2. Відповідно п. 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації, для підтвердження кваліфікаційної вимоги щодо досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати позитивні відгуки замовника робіт/послуг (балансоутримувача об’єкту будівництва або ремонту) за вказаними у довідці (Додаток 2 Тендерної документації) договорами. У разі наявності досвіду виконання робіт/послуг по предмету договору, де Замовником виступала Служба автомобільних доріг у Сумській області документальне підтвердження наявності відповідного досвіду не вимагається. На виконання даної вимоги ТОВ "ДП "Алькор" завантажило у сканованому вигляді оригінали позитивних відгуків Замовників робіт/послуг за вказаними у довідці про досвід аналогічними договорами (окрім тих договорів, де замовником (балансоутримувачем) виступала Служба автомобільних доріг у Сумській області), а саме: а) відгук від Департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації вих. № 01-10/824 від 13.03.2017 року; б) відгук від Комунального підприємства "Кролевецька житлово-експлуатаційна контора" вих. № 87 від 13.03.2017 року; в) відгук від Підлипенської сільської ради міста Конотоп Сумської області вих. № 162 від 13.03.2017 року; г) відгук від Служби автомобільних доріг у Сумській області вих. № 06с/1283 від 06.04.2017 року; д) відгук від Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради вих. № 3/5-350 від 15.03.2017 року; е) відгук від Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради вих. № 3/1-641 від 06.04.2017 року. В протоколі розкриття тендерних пропозицій представниками Тендерного комітету завантажені файли оригіналів відгуків від Комунального підприємства "Кролевецька житлово-експлуатаційна контора", Підлипенської сільської ради міста Конотоп Сумської області та Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради безпідставно визначені як копії, нехтуючи тим фактом, що вказані файли містять кольорові зображення підпису керівників, печатки та вихідні номери документів. Безпідставно визнаючи дані документи копіями, Тендерний комітет робить висновок про невідповідність нашої Тендерної пропозиції умовам тендерної документації та відхиляє її, оскільки вони не завірені належним чином. Таке зухвале перекручування фактів вражає! ТОВ "ДП "Алькор" продовжує наполягати, що завантажені файли є сканованими оригіналами документів. У випадку будь-яких сумнівів з приводу справжності поданих документів або їх змісту Замовник, відповідно до частини сьомої ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», мав змогу звернутися до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, що їх видали, для підтвердження інформації, але не скористався такою можливістю. Тобто, Замовник не піддає сумніву справжність поданих нами документів та їх змісту, а тільки вигадує формальну причину, за якою матиме змогу відхилити нашу Тендерну пропозицію. З цього випливає, що дана підстава для відхилення нашої пропозиції абсолютна надумана. Крім того, Тендерним комітетом зроблено висновок про невідповідність Тендерної пропозиції ТОВ "ДП "Алькор" умовам тендерної документації, оскільки відгуки Комунального підприємства "Кролевецька житлово-експлуатаційна контора", Департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації, Служби автомобільних доріг у Сумській області та Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради не містять відтиску печатки. З даного приводу слід пояснити наступне. Вимоги до оформлення документів, створюваних органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та їх об’єднаннями усіх форм власності (надалі - організації) встановлені Національним стандартом України ДСТУ 4163-2003. Відповідно до п. 4.4 даного стандарту, обов’язковими реквізитами документу визначені наступні: назва організації, назва виду документу (не зазначають на листах), дата, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документу, текст документа, підпис. Таким чином відбиток печатки не є обов’язковим реквізитом документу. Пунктом 5.26 ДСТУ 4163-2003 визначено, що перелік документів, на які ставлять відбиток печатки, визначає організація на підставі нормативно-правових актів. Його подають в інструкції з діловодства організації. Надані ТОВ "ДП "Алькор" відгуки складені у відповідності з внутрішньою інструкцією даних організацій та законодавством України. А тому вимагати проставляння відбитку печатки на тих документах, на яких це не передбачено, є незаконним. Представники Тендерного комітету не зазначили, вимоги якого саме нормативно-правового акту були порушені. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовнику забороняється вимагати від учасника документи, що не передбачені законодавством. Відсутність документів, що не передбачені законодавством, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. З огляду на викладене, висновок Тендерного комітету про невідповідність Тендерної пропозиції ТОВ "ДП "Алькор" умовам тендерної документації через відсутність відбитку печатки на відгуках Комунального підприємства "Кролевецька житлово-експлуатаційна контора", Департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації, Служби автомобільних доріг у Сумській області та Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради є таким, що суперечить законодавству України, а підстава для відхилення Тендерної пропозиції - незаконною. Ще раз треба відзначити, що Замовник не піддає сумніву справжність поданих ТОВ "ДП "Алькор" відгуків та їх змісту, оскільки не вважав за потрібне скористатись правом, передбаченим частиною сьомою ст. ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», звернутись до організації, що їх видали, за підтвердженням або спростуванням інформації. Очевидно, що дані підстави для недопущення нашого підприємства до участі в аукціоні є формальними, оскільки жодним чином не стосуються змісту та суті інформації, наведеної в Тендерній пропозиції ТОВ "ДП "Алькор". 3. Для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» субпідрядної організації Товариства з обмеженою відповідальністю "Українсько-польське підприємство з іноземними інвестиціями "УПС" (скорочена назва ТОВ "УПП ІІ "УПС"), яку ТОВ "ДП "Алькор" планує залучити до виконання послуг за Закупівлею, у складі Тендерної пропозиції наше підприємство завантажило у сканованому вигляді оригінал Договору № 01-04/042017 на послуги машин та механізмів від 04.04.2017 року, укладений між ТОВ "УПП ІІ "УПС" та ТОВ "ФПГ "Алькор". П. 1 інструкції з підготовки тендерної пропозиції визначено, що файли завантажуються у сканованому вигляді оригіналів документів або належним чином завірених копій. При підготовці Тендерної пропозиції ТОВ "УПП ІІ "УПС" надало нашому підприємству оригінал Договору № 01-04/042017 від 04.04.2017 року для його сканування. Незрозуміло на підставі чого, представники Тендерного комітету, знову таки визначають оригінал даного договору копією, нехтуючи тим фактом, що вказаний файл містить кольорові зображення підпису керівників та печатки підприємств. Безпідставно визнаючи даний документ копією, Тендерний комітет робить висновок про невідповідність нашої Тендерної пропозиції умовам тендерної документації та відхиляє її, оскільки договір не завірений належним чином. Вважаємо такі дії Тендерного комітету незаконними. Наполягаємо, що завантажений файл є сканованим оригіналом Договору № 01-04/042017 від 04.04.2017 року. З огляду на це, відсутні будь-які підстави вважати Тендерну пропозицію ТОВ "ДП "Алькор" такою, що не відповідає умовам тендерній документації, та відхиляти її. Підсумовуючи викладене вище, є очевидним, що Замовником Тендерну пропозицію ТОВ "ДП "Алькор" оцінено необ’єктивно та упереджено, з порушенням вимог, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі». Всі наведені в протоколі № 26.04 засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Сумській області від 26.04.2017 року підстави для відхилення Тендерної пропозиції ТОВ "ДП "Алькор" є формальними та незаконними. Частиною 7 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у разі прийняття скарги до розгляду електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює договір про закупівлю і звіт про результати проведення процедури закупівлі. Замовнику заборонено вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо закупівлі, у тому числі укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. Всупереч даній вимозі закону Замовник – Служба автомобільних доріг у Сумській області 27 квітня 2017 року в день оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій учасників розмістив нове оголошення на проведення процедури закупівлі за тим самим предметом код - ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-07 Шостка-Кролевець (окремими ділянками) ( 45233142-6 — Ремонт доріг) (номер у ЦБД UA-2017-04-27-000914-a; ID у ЦБД edda88f5afcf45e5a6eb78276988cde1). Відповідно до п. 3 частини другої ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій учасник має право подати скаргу, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям. За таких умов розміщення нового оголошення про закупівлю того ж самого предмета є незаконним, оскільки попередня процедура ще незакінчена та остаточне рішення за нею не прийнято. Фактично в результаті незаконних дій Служби автомобільних доріг у Сумській області за одним і тим самим предметом закупівлі одночасно відбувається дві процедури закупівлі. Замовником створена ситуація, яка може зробити неможливим виконання майбутнього рішення органу оскарження або суду за даною процедурою закупівлі. Враховуючи викладене вище, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Організувати та здійснити перевірку викладеної у скарзі інформації. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель та скасувати рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ДП "Алькор". 3. Зобов’язати Замовника провести процедуру закупівлі у відповідності із вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» 4. На час розгляду скарги призупинити процедуру Закупівлі оголошену, 15.03.2017 року. 5. Скасувати процедуру Закупівлі за тим самим предметом закупівлі, оголошену Замовником 27.04.2017 року, код - ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-07 Шостка-Кролевець (окремими ділянками) ( 45233142-6 — Ремонт доріг) (номер у ЦБД UA-2017-04-27-000914-a; ID у ЦБД edda88f5afcf45e5a6eb78276988cde1). Додаток: 1. Ухвала Харківського апеляційного господарського суду про прийняття апеляційної скарги до провадження по справі № 920/1252/16 від 27.03.2017 року. 2. Платіжне доручення № 251 від 28.04.2017 про сплату плати за подання скарги. Директор ТОВ "ДП "Алькор" О.Є. Сімаков
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.05.2017 22:29
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.05.2017 22:29
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ "ДП "АЛЬКОР", Сімаков Олександр Євгенович +380443741119 office@alcor.ua