Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (встановлення дорожніх знаків на вулично-дорожній мережі міста) на основі CPV за ДК 021:2015 – 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Категорія Замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі», мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій – розмір – 20 000 грн., вид - банківська гарантія у вигляді електронного документа, скріпленого ЕЦП/КЕП (електронним цифровим підписом/кваліфікованим електронним підписом) особи, уповноваженої на підписання банківської гарантії, умови надання забезпечення тендерних пропозицій такі як строк дії банківської гарантії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, умови повернення забезпечення тендерної пропозиції, тощо - прописані в тендерній документації, що додається до оголошення. Обсяг надання послуг - 1 шт. (послуги) детальний обсяг закупівлі передбачено у Додатку 3 ТД
Торги не відбулися
2 000 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
Період оскарження:08.02.2021 21:27 - 14.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:937319dbfc8e4660adf11a5eb214f3a0
Пов'язана прекваліфікація:ТОВ ДОРСИСТЕМС
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-08-006623-b.b3
Назва:СКАРГА щодо порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
08.02.2021р. в електронній системі закупівель була оголошена процедура закупівлі, предметом якої є «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (встановлення дорожніх знаків на вулично-дорожній мережі міста) на основі CPV за ДК 021:2015-45230000-8- Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь».
Відповідно до Протокольного рішення № 86 уповноваженої особи департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам’янської міської ради від 10.03.2021р. до тендерної документації було внесено зміни та продовжено строк подання тендерних пропозицій до 18.03.2021р.
18.03.2021р. відбулася процедура прекваліфікації.
12.04.2021р. Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Кам’янської міської ради було оприлюднено протокол прекваліфікації, відповідно до якого тендерну пропозицію ТОВ «ДОРСИСТЕМС» було відхилено як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції (п.1 ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі»), тендерна пропозиція такого учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (п.2 ч.1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Вважаємо таке рішення Замовника закупівлі безпідставним, необгрунтованим та таким, що суперечить чинним нормам законодавства України, з наступних причин:
1. Відповідно до змін, внесених Замовником 18.03.2021р.до п.2 розділу 3 Тендерної документації, «банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України, крім банків щодо яких прийнято рішення Національного банку України про визнання неплатоспроможними, та є обслуговуючим банком учасника, реквізити якого зазначені у довідці, яка містить відомості про учасника та у проекті договору».
При обгрунтуванні причин відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» Замовник посилається на те, що « у складі пропозиції Учасника подано банківську гарантію з Банку Інвестицій та Заощаджень, при цьому у довідці про «Відомості про підприємство» від 09.03.2021р. № 13/03 найменування фінансової установи (банку) в якій Учасником відкрито рахунок; номер банківського рахунку, на який буде здіснюватись оплата за договором, МФО зазначено АТ «ПРИВАТБАНК».
Банком, який обслуговує господарську діяльність ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є АТ КБ «ПРИВАТБАНК», тобто всі розрахунки за укладеними договорами здійснюються на поточний рахунок Товариства, відкритий у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», реквізити якого вказані у проекті договору та у наданій у складі тендерної пропозиції довідці №13/03 від 09.03.2021р. «Відомості про учасника».
Відповідно до Постанови НБУ від 21.01.2004р. № 22 «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» обслуговуючим банком визначається банк, у якому відкрито рахунок учаснику безготівкових розрахунків та/або який здійснює для нього на договірних умовах будь-яку з операцій чи послуг, передбачених Законом України «Про банки та банківську діяльність».
Обслуговуючим банком Товариства з надання банківських гарантій є АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ», тобто ТОВ «ДОРСИСТЕМС» не здійснює розрахунково-касове обслуговування у АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ», натомість користується послугами банку з надання банківських гарантій на договірних умовах, що є цілком законним видом ділових відносин відповідно до вищезазначеної Постанови НБУ від 21.01.2004р. № 22 та цивільного законодавства.
Дана інформація була зазначена у довідці ТОВ «ДОРСИСТЕМС» № 13/03 від 09.03.2021р. «Відомості про учасника», а також у Листі АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ» № 03-9/03/1850 від 10.03.2021р.
Окрім уже зазначених Довідки № 13/03 від 09.03.2021р. та Листа № 03-9/03/1850 від 10.03.2021р., на підтвердження забезпечення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» у складі тендерної пропозиції було надано наступні документи:
- копію ліцензії АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ»;
- лист про платоспроможність банку;
- довідка щодо грошового покриття;
- довіреність на уповноважену особу банку;
- згода уповноваженої особи банку на обробку персональних даних;
- виписку банку про внесення грошового покриття.
Вважаємо, що документи, надані ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є достатнім підтвердженням того, що Товариство надало забезпечення тендерної пропозиції у відповідності до вимог чинного законодавства.
2. Що стосується посилання Замовника на абз.1 ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», хочемо наголосити на тому, що хоч зазначена норма і надає Замовнику процедури закупівлі право на включення до тендерної документації інформації, вимоги щодо наявності якої Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, вимоги про наявність такої інформації повинні бути передбачені законодавством.
ТОВ «ДОРСИСТЕМС» детально проаналізувало Господарський та Цивільний кодекси України, Закон України «Про публічні закупівлі», Постанову НБУ від 21.01.2004р. № 22 «Про затвердження Інструкції про безготівковий розрахунок в Україні в національній валюті», а також Постанову НБУ від 15.12.2004р. № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах» (на яку посилається Замовник) та дійшло висновку про те, що жоден із перелічених законодавчих актів не містить норм, що зобов’язують учасника процедури закупівлі отримувати забезпечення тендерної пропозиції лише у тому банку, у якому такий учасник здійснює розрахунково-касове обслуговування, а, отже, вимога про це Замовника даної процедури закупівлі є такою, що прямо суперечить вищезазначеним законодавчим актам та п. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якого замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників процедури закупівлі.
3. Закон України «Про публічні закупівлі» наділяє учасників процедури закупівлі наступними правами:
- правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції (ст.3 Закону);
- правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст. 11 Закону);
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3 ст. 5 Закону);
- право на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них (п.4.ст. 5 Закону) ;
Відповідно до ч. 3 п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Про публічні закупівлі» технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч.4 ст. 5 вищезазначеного закону, тобто з дотриманням принципів недискримінації учасників закупівлі та рівного ставлення до них.
У п.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Всі вищезазначені права та принципи були порушені Замовником при здійсненні процедури закупівлі, оскільки тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, які спрямовані на обмеження конкуренції. Слід також зазначити, що окрім безпідставної вимоги про надання забезпечення тендерної пропозиції у конкретному банку, Замовник не знайшов жодних інших об’єктивних та законних причин для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС».
Тому, вважаємо, що рішення Замовника про відхиленння тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є необгрунтованим, незаконним, дискримінаційним і таким, що штучно створює додаткові підстави для відхилення тендерних пропозицій.
На підставі вищезазначеного, керуючись статтями 5,16,17,18,22,23,24,29,31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО :
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС».
Додатки :
1. Копія Протокольного рішення № 86 від 10.03.2021р.
2. Копія Протоколу про відхилення пропозиції учасника від 12.04.2021р.
3. Копія Довідки № 13/03 від 09.03.2021р. «Відомості про учасника».
4. Копія Листа № 03-9/03/1850 від 10.03.2021р. щодо встановлення ділових відносин.
5. Копія банківської ліцензії № 221 від 24.10.2011р.
6. Копія Довідки № 03-9/03/1849 від 10.03.2021р щодо грошового покриття банківської гарантії.
7. Копія Листа-підтвердження платоспроможності банку від 10.03.2021р.
8. Копія Довіреності № 05-1/07-225 від 29.12.2020р.
9. Копія Додатку № 1 до Довіреності № 05-1/07-225 від 29.12.2020р.
10. Копія Виписка про внесення грошового покриття від 10.03.2021р.
11. Докази здійснення оплати за подання скарги.
Дата прийняття скарги до розгляду:16.04.2021 16:54
Дата розгляду скарги:27.04.2021 15:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:21.04.2021 14:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:17.05.2021 18:47
Дата виконання рішення Замовником:07.06.2021 11:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:- Скасувати рішення від 12.04.2021 року про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ДОРСИСТЕМС" за процедурою закупівлі — "Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (встановлення дорожніх знаків на вулично- дорожній мережі міста) на основі CPV за ДК 021:2015 – 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-02-08-006623-b.
Задовільнена:Так
Автор:ТОВ ДОРСИСТЕМС, Халаш Олег Петрович +380996673356 dorsystems.llc@gmail.com
resolved
Вимога
Є відповідь
Вимога про відміну рішення про дискваліфікацію учасника процедури закупівлі
Номер:f5791f982c2549f291ccb138483593d5
Пов'язана прекваліфікація:ТОВ ДОРСИСТЕМС
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-08-006623-b.a1
Назва:Вимога про відміну рішення про дискваліфікацію учасника процедури закупівлі
Вимога:
08.02.2021р. в електронній системі закупівель була оголошена процедура закупівлі, предметом якої є «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг;вирівнювання поверхонь (встановлення дорожніх знаків на вулично-дорожній мережі міста) на основі CPV за ДК 021:2015-45230000-8- Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь».
12.04.2021р. Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Кам’янської міської ради було оприлюднено протокол прекваліфікації, відповідно до якого тендерну пропозицію ТОВ «ДОРСИСТЕМС» було відхилено як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції (п.1 ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі»), тендерна пропозиція такого учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (п.2 ч.1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Вважаємо таке рішення Замовника закупівлі безпідставним, необгрунтованим та таким, що суперечить чинним нормам законодавства України, з наступних причин:
Відповідно до змін, внесених Замовником 18.03.2021р.до п.2 розділу 3 Тендерної документації, «банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України, крім банків щодо яких прийнято рішення Національного банку України про визнання неплатоспроможними, та є обслуговуючим банком учасника, реквізити якого зазначені у довідці, яка містить відомості про учасника та у проекті договору».
При обгрунтуванні причин відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» Замовник посилається на те, що « у складі пропозиції Учасника подано банківську гарантію з Банку Інвестицій та Заощаджень, при цьому у довідці про «Відомості про підприємство» від 09.03.2021р. № 13/03 найменування фінансової установи (банку) в якій Учасником відкрито рахунок; номер банківського рахунку, на який буде здіснюватись оплата за договором, МФО зазначено АТ «ПРИВАТБАНК».
Банком, який обслуговує господарську діяльність ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є АТ КБ «ПРИВАТБАНК», тобто всі розрахунки за укладеними договорами здійснюються на поточний рахунок Товариства, відкритий у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», реквізити якого вказані у проекті договору та у наданій у складі тендерної пропозиції довідці №13/03 від 09.03.2021р. «Відомості про учасника».
Відповідно до Постанови НБУ від 21.01.2004р. № 22 «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» обслуговуючим банком визначається банк, у якому відкрито рахунок учаснику безготівкових розрахунків та/або який здійснює для нього на договірних умовах будь-яку з операцій чи послуг, передбачених Законом України «Про банки та банківську діяльність».
Обслуговуючим банком Товариства з надання банківських гарантій є АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ», тобто ТОВ «ДОРСИСТЕМС» не здійснює розрахунково-касове обслуговування у АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ», натомість користується послугами банку з надання банківських гарантій на договірних умовах, що є цілком законним видом ділових відносин відповідно до вищезазначеної Постанови НБУ від 21.01.2004р. № 22 та цивільного законодавства.
Дана інформація була зазначена у довідці ТОВ «ДОРСИСТЕМС» № 13/03 від 09.03.2021р. «Відомості про учасника», а також у Листі АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ» № 03-9/03/1850 від 10.03.2021р.
Окрім уже зазначених Довідки № 13/03 від 09.03.2021р. та Листа № 03-9/03/1850 від 10.03.2021р., на підтвердження забезпечення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» у складі тендерної пропозиції було надано наступні документи:
- копію ліцензії АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ»;
- лист про платоспроможність банку;
- довідка щодо грошового покриття;
- довіреність на уповноважену особу банку;
- згода уповноваженої особи банку на обробку персональних даних;
- виписку банку про внесення грошового покриття.
Вважаємо, що документи, надані ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є достатнім підтвердженням того, що Товариство надало забезпечення тендерної пропозиції у відповідності до вимог чинного законодавства.
Що ж стосується посилання Замовника на абз.1 ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», хочемо наголосити на тому, що хоч зазначена норма і надає Замовнику процедури закупівлі право на включення до тендерної документації інформації, вимоги щодо наявності якої Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, вимоги про наявність такої інформації повинні бути передбачені законодавством.
ТОВ «ДОРСИСТЕМС» детально проаналізувало господарський та цивільний кодекси України, Закон України «Про публічні закупівлі», Постанову НБУ від 21.01.2004р. № 22 «Про затвердження Інструкції про безготівковий розрахунок в Україні в національній валюті», а також Постанову НБУ від 15.12.2004р. № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах» (на яку посилається Замовник) та дійшло висновку про те, що жоден із перелічених законодавчих актів не містить норм, що зобов’язують учасника процедури закупівлі отримувати забезпечення тендерної пропозиції лише у тому банку, у якому такий учасник здійснює розрахунково-касове обслуговування, а, отже, вимога про це Замовника даної процедури закупівлі є такою, що прямо суперечить вищезазначеним законодавчим актам та п. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якого замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників процедури закупівлі.
Закон України «Про публічні закупівлі» наділяє учасників процедури закупівлі наступними правами:
- правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції (ст.3 Закону);
- правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст. 11 Закону);
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3 ст. 5 Закону);
- право на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них (п.4.ст. 5 Закону) ;
Відповідно до ч. 3 п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Про публічні закупівлі» технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч.4 ст. 5 вищезазначеного закону, тобто з дотриманням принципів недискримінації учасників закупівлі та рівного ставлення до них.
У п.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тому, вважаємо, що рішення Замовника про відхиленння тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є необгрунтованим, незаконним, дискримінаційним і таким, що штучно створює додаткові підстави для відхилення тендерних пропозицій.
На підставі вищезазначеного, керуючись статтями 5,16,17,18,22,23,24,29,31 Закону України «Про публічні закупівлі»
ВИМАГАЄМО :
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС».
Додатки :
1. Довідка № 13/03 від 09.03.2021р. «Відомості про учасника».
2. Лист № 03-9/03/1850 від 10.03.2021р. щодо встановлення ділових відносин.
3. Копія банківської ліцензії № 221 від 24.10.2011р.
4. Довідка № 03-9/03/1849 від 10.03.2021р щодо грошового покриття банківської гарантії.
5. Лист-підтвердження платоспроможності банку від 10.03.2021р.
6. Довіреність № 05-1/07-225 від 29.12.2020р.
7. Додаток № 1 до Довіреності № 05-1/07-225 від 29.12.2020р.
8. Виписка про внесення грошового покриття від 10.03.2021р.
Слід також зазначити, що у випадку незадоволення вимог ТОВ «ДОРСИСТЕМС» ми будемо вимушені звернутися за захистом своїх прав та законних інтересів до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та до Державної аудиторської служби України.
Вирішення:Відповідь на вимогу ТОВ «ДОРСИСТЕМС» 14.04.2021, 11:51. ID: UA-2021-02-08-006623-b.a1 на закупівлю «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (встановлення дорожніх знаків на вулично-дорожній мережі міста) на основі CPV за ДК 021:2015 – 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»
Скаржник вважає, що рішення Замовника від 12.04.2021 року про відхилення пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є безпідставним, необгрунтованим та таким, що суперечить чинним нормам законодавства України. Але в своїй вимозі скаржник наголошує лише на одну із причин його відхилення.
Повторно нагадуємо Вам, що Вашу пропозицію відхилено з трьох підстав, а саме:
1. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Пунктом 2. Розділу 3 ТД передбачено, що «Банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України, крім банків щодо яких прийнято рішення Національного банку України про визнання неплатоспроможними, та є обслуговуючим банком Учасника, реквізити якого зазначені у довідці, яка містить відомості про учасника та у проекті договору». Пунктом 2. Розділу 5 ТД передбачено, що «Сканована довідка складена у довільній формі, яка містить відомості про Учасника: повна назва Учасника; ідентифікаційний код юридичної особи (код ЄДРПОУ); юридична адреса; фактична адреса; телефон, електронна адреса; тип суб’єкта господарювання; обрана система оподаткування; основні види діяльності згідно КВЕД; відомості про керівника; найменування фінансової установи (банку) в якій Учасником відкрито рахунок; номер банківського рахунку, на який буде здійснюватися оплата за договором, МФО; зазначення коду доступу за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи (статуту та/або останніх змін до статуту (нова редакція) відповідно Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»».
У складі пропозиції Учасника подано банківську гарантію з Банку Інвестицій та Заощаджень, при цьому у довідці про «Відомості про підприємства» від 09.03.2021 № 13/03 найменування фінансової установи (банку) в якій Учасником відкрито рахунок; номер банківського рахунку, на який буде здійснюватися оплата за договором, МФО зазначено АТ «ПРИВАТБАНК» і також в даній довідці зазначено, що тільки АТ «ПРИВАТБАНК» є обслуговуючим банком. Також у складі пропозиції подано «Проєкт договору» файл «Довідки.7z» який містить реквізити тільки обслуговуючого банку АТ «ПРИВАТБАНК».
2. При цьому на вимогу тендерної документації «Сканована довідка/довідки з обслуговуючого банку/банків про наявність рахунків в банківських установах, про відсутність (наявність) позичкової заборгованості за кредитами та про залишок коштів на рахунку (ах). Довідка/ довідки повинні бути надана з тих обслуговуючих/ обслуговуючого банку/ банків, які Учасник зазначив у тендерній пропозиції. Довідка повинна бути не більше двотижневої давнини до кінцевої дати подання тендерних пропозицій.» Учасником подано довідки тільки з АТ «ПРИВАТБАНК» файл «Довідки з банку.pdf»
3. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Пунктом 1. Розділу 3 ТД передбачено, що «Внесення інформації в електронні поля під час подання пропозиції підтверджуються документально із зазначенням даних особи.» Учасником у складі пропозиції не подано даного документу.
Ураховуючи викладене вище прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ ДОРСИСТЕМС, так як вона не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, Учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції (п.1 ч.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»), тендерна пропозиція такого учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (п.2 ч.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Уповноважена особа Кірсік Анна
Статус вимоги:Не задоволено
invalid
answered
Скарга
Скасована
СКАРГА щодо порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:2eedc27f64414473b5c1e180501c892f
Пов'язана прекваліфікація:ТОВ ДОРСИСТЕМС
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-08-006623-b.a2
Назва:СКАРГА щодо порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
08.02.2021р. в електронній системі закупівель була оголошена процедура закупівлі, предметом якої є «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (встановлення дорожніх знаків на вулично-дорожній мережі міста) на основі CPV за ДК 021:2015-45230000-8- Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь».
Відповідно до Протокольного рішення № 86 уповноваженої особи департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам’янської міської ради від 10.03.2021р. до тендерної документації було внесено зміни та продовжено строк подання тендерних пропозицій до 18.03.2021р.
18.03.2021р. відбулася процедура прекваліфікації.
12.04.2021р. Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Кам’янської міської ради було оприлюднено протокол прекваліфікації, відповідно до якого тендерну пропозицію ТОВ «ДОРСИСТЕМС» було відхилено як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції (п.1 ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі»), тендерна пропозиція такого учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (п.2 ч.1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Вважаємо таке рішення Замовника закупівлі безпідставним, необгрунтованим та таким, що суперечить чинним нормам законодавства України, з наступних причин:
1. Відповідно до змін, внесених Замовником 18.03.2021р.до п.2 розділу 3 Тендерної документації, «банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України, крім банків щодо яких прийнято рішення Національного банку України про визнання неплатоспроможними, та є обслуговуючим банком учасника, реквізити якого зазначені у довідці, яка містить відомості про учасника та у проекті договору».
При обгрунтуванні причин відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» Замовник посилається на те, що « у складі пропозиції Учасника подано банківську гарантію з Банку Інвестицій та Заощаджень, при цьому у довідці про «Відомості про підприємство» від 09.03.2021р. № 13/03 найменування фінансової установи (банку) в якій Учасником відкрито рахунок; номер банківського рахунку, на який буде здіснюватись оплата за договором, МФО зазначено АТ «ПРИВАТБАНК».
Банком, який обслуговує господарську діяльність ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є АТ КБ «ПРИВАТБАНК», тобто всі розрахунки за укладеними договорами здійснюються на поточний рахунок Товариства, відкритий у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», реквізити якого вказані у проекті договору та у наданій у складі тендерної пропозиції довідці №13/03 від 09.03.2021р. «Відомості про учасника».
Відповідно до Постанови НБУ від 21.01.2004р. № 22 «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» обслуговуючим банком визначається банк, у якому відкрито рахунок учаснику безготівкових розрахунків та/або який здійснює для нього на договірних умовах будь-яку з операцій чи послуг, передбачених Законом України «Про банки та банківську діяльність».
Обслуговуючим банком Товариства з надання банківських гарантій є АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ», тобто ТОВ «ДОРСИСТЕМС» не здійснює розрахунково-касове обслуговування у АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ», натомість користується послугами банку з надання банківських гарантій на договірних умовах, що є цілком законним видом ділових відносин відповідно до вищезазначеної Постанови НБУ від 21.01.2004р. № 22 та цивільного законодавства.
Дана інформація була зазначена у довідці ТОВ «ДОРСИСТЕМС» № 13/03 від 09.03.2021р. «Відомості про учасника», а також у Листі АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ» № 03-9/03/1850 від 10.03.2021р.
Окрім уже зазначених Довідки № 13/03 від 09.03.2021р. та Листа № 03-9/03/1850 від 10.03.2021р., на підтвердження забезпечення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» у складі тендерної пропозиції було надано наступні документи:
- копію ліцензії АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ»;
- лист про платоспроможність банку;
- довідка щодо грошового покриття;
- довіреність на уповноважену особу банку;
- згода уповноваженої особи банку на обробку персональних даних;
- виписку банку про внесення грошового покриття.
Вважаємо, що документи, надані ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є достатнім підтвердженням того, що Товариство надало забезпечення тендерної пропозиції у відповідності до вимог чинного законодавства.
2. Що стосується посилання Замовника на абз.1 ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», хочемо наголосити на тому, що хоч зазначена норма і надає Замовнику процедури закупівлі право на включення до тендерної документації інформації, вимоги щодо наявності якої Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, вимоги про наявність такої інформації повинні бути передбачені законодавством.
ТОВ «ДОРСИСТЕМС» детально проаналізувало Господарський та Цивільний кодекси України, Закон України «Про публічні закупівлі», Постанову НБУ від 21.01.2004р. № 22 «Про затвердження Інструкції про безготівковий розрахунок в Україні в національній валюті», а також Постанову НБУ від 15.12.2004р. № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах» (на яку посилається Замовник) та дійшло висновку про те, що жоден із перелічених законодавчих актів не містить норм, що зобов’язують учасника процедури закупівлі отримувати забезпечення тендерної пропозиції лише у тому банку, у якому такий учасник здійснює розрахунково-касове обслуговування, а, отже, вимога про це Замовника даної процедури закупівлі є такою, що прямо суперечить вищезазначеним законодавчим актам та п. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якого замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників процедури закупівлі.
3. Закон України «Про публічні закупівлі» наділяє учасників процедури закупівлі наступними правами:
- правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції (ст.3 Закону);
- правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст. 11 Закону);
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3 ст. 5 Закону);
- право на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них (п.4.ст. 5 Закону) ;
Відповідно до ч. 3 п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Про публічні закупівлі» технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч.4 ст. 5 вищезазначеного закону, тобто з дотриманням принципів недискримінації учасників закупівлі та рівного ставлення до них.
У п.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Всі вищезазначені права та принципи були порушені Замовником при здійсненні процедури закупівлі, оскільки тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, які спрямовані на обмеження конкуренції. Слід також зазначити, що окрім безпідставної вимоги про надання забезпечення тендерної пропозиції у конкретному банку, Замовник не знайшов жодних інших об’єктивних та законних причин для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС».
Тому, вважаємо, що рішення Замовника про відхиленння тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є необгрунтованим, незаконним, дискримінаційним і таким, що штучно створює додаткові підстави для відхилення тендерних пропозицій.
На підставі вищезазначеного, керуючись статтями 5,16,17,18,22,23,24,29,31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО :
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС».
Додатки :
1. Копія Протокольного рішення № 86 від 10.03.2021р.
2. Копія Протоколу про відхилення пропозиції учасника від 12.04.2021р.
3. Копія Довідки № 13/03 від 09.03.2021р. «Відомості про учасника».
4. Копія Листа № 03-9/03/1850 від 10.03.2021р. щодо встановлення ділових відносин.
5. Копія банківської ліцензії № 221 від 24.10.2011р.
6. Копія Довідки № 03-9/03/1849 від 10.03.2021р щодо грошового покриття банківської гарантії.
7. Копія Листа-підтвердження платоспроможності банку від 10.03.2021р.
8. Копія Довіреності № 05-1/07-225 від 29.12.2020р.
9. Копія Додатку № 1 до Довіреності № 05-1/07-225 від 29.12.2020р.
10. Копія Виписка про внесення грошового покриття від 10.03.2021р.
11. Докази здійснення оплати за подання скарги.