• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капуста, буряк, морква, цибуля, яблука, лимони, огірки, перець, кабачки (код за ДК 021: 2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи)

Завершена

122 750.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 613.75 UAH
Період оскарження: 05.02.2021 20:16 - 11.02.2021 09:00
Вимога
Відхилено

скарга

Номер: 5c7123fa8882491cb0f07caba162be39
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-05-013897-a.b1
Назва: скарга
Вимога:
На порушення Замовником ЗУ з питань про публічні закупівлі
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановні колеги! Згідно вимог ч.2. ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв. Згідно ч.4 ст. 16 Закону: під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені ч.2. ст. 16. Тобто, для торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, а для спрощених торгів замовник на свій розсуд установлює кількість критеріїв - один або декілька та вказує в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Згідно ч.3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно ч.5. ст. 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Згідно ч.7. ст.21 Закону України № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках не є обов’язковою. Але цей Закон не скасовує сертифікацію, а лише залишає право за оператором ринку отримувати чи не отримувати Сертифікат. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати від Учасника наявності сертифікату (сертифікатів) на відповідність вимогам стандарту ISO 22000 (Рішення постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №16289-р/пк-пз від 28.08.2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-07-20-003179-c, Рішення постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №546 -р/пк-пз від 14.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-18-003131-b та Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №645-р/пк-пз від 15.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2020-12-21-011798-c). Ця вимога Замовника цілком відповідає чинному законодавству України Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, виданого на виробника (або учасника, якщо він не є виробником), що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Таким чином, вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не є дискримінаційною, що також підтверджується Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9528-р/пк-пз від 14.09.2018 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-26-001288-b, Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №546-р/пк-пз від 14.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-18-003131-b та Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №645-р/пк-пз від 15.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2020-12-21-011798-c. До того ж не зрозуміло, в чому саме полягає обмеження та дискримінація щодо вимог оголошення надати сертифікати за стандартами ІSО 45001:2018 та ДСТУ ІSО 14001:2015 та чому учасник не може отримати данні документи? Адже отримання сертифікатів передбачено цими стандартами. Крім того наявність сертифікатів - це гарантія спроможності учасника стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність робіт, постачання товару протягом всього часу їх виконання; забезпечення упевненості в тому, що роботи, постачання товару, які виконуються відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість робіт, постачання товару та використовуваних під час робіт, постачання товару матеріалів, знаходяться під контролем; наявність кваліфікованого персоналу. Отримати необхідні сертифікати відповідності, які вимагає Замовник може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови відповідності учасника стандартам. Наявність сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ЗАМОВНИКОМ ділових якостей учасника, його спроможності щодо якості робіт, постачання товару в налагодженій системі менеджменту на підприємстві, котра характеризує учасника як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору у будь-якому разі, та своєчасно реагувати (приймати оперативні рішення) при виникненні різних обставин, у тому числі пов’язаних зі здоров’ям персоналу, випадками травматизму та ін. Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України –відповідним ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ, вимога щодо надання сертифікату цілком відповідає вимогам законодавства, діючого на території України. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати відповідності Учасника вимогам ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ. АМКУ у своїх рішенням вже підтверджувала те, що дані вимоги не є дискримінаційними (Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-25-003122-b ; Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-10-001583-c). Ця вимога Замовника цілком відповідає чинному законодавству України. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст.3 Закону, та з дотриманням законодавства в цілому.
Статус вимоги: Відхилено