• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

33140000-3 - Медичні матеріали (Шовний матеріал, що розсмоктується, USP 2-0, колюча голка 26 мм, 1/2 кола, довжина нитки 30см, колір зелений./60480 - Нитка хірургічна самофіксуються з полігліконата (33141121-4), Шовний матеріал, що не розсмоктується (з ізотактичного поліпропілену) монофіламентний, стерильний USP 4-0, ріжуча зворотна голка 18 мм, 3/8 кола, довжина 45 см, синій./13909 - Хірургічна поліпропіленова нитка (33141121-4), Шовний матеріал, що не розсмоктується (з ізотактичного поліпропілену) монофіламентний, стерильний. USP 5-0, дві колючі голки 12 мм, 3/8 кола, довжина нитки 75см, синій./13909 - Хірургічна поліпропіленова нитка (33141121-4), Шовний матеріал, що не розсмоктується (з ізотактичного поліпропілену) монофіламентний, стерильний. USP 4-0, дві колючі голки 12 мм, 3/8 кола, довжина нитки 75см, синій./13909 - Хірургічна поліпропіленова нитка (33141121-4), Хірургічний шовний матеріал, що розсмоктується, з сополімера гліколевої кислоти і е-капролактона, монофіламентний, стерильний. USP 3-0, довжина нитки 70 см, колюча голка 27 мм, 1/2 кола, фіолетовий./45814 - Хірургічна нитка з поліглекапрону (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 2-0, колюча голка 27 мм, 5/8 кола, довжина 70см, фіолетовий. / 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з кополімера молочної кислоти та е-капролактона) монофіламентний, стерильний. USP 1, колюча голка 48мм, збільшений діаметр, 1/2 кола, довжина петлі 180 см, фіолетовий./47193 - Хірургічна нитка з полі (L-лактид-ко-капролактона) (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 1, колюча голка 40 мм, збільшений діаметр, 1/2 кола, довжина 90см, фіолетовий. / 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 2-0, колюча голка 35 мм, збільшений діаметр, 1/2 кола, довжина 90см, фіолетовий. / 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 3-0, колюча голка 22 мм, 1/2 кола, довжина 70см, фіолетовий. / 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 2-0, колюча голка 40 мм, 1/2 кола, довжина 90см, фіолетовий. / 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 3-0, колюча голка 27 мм, 1/2 кола, довжина 70см, фіолетовий. / 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 3-0, ріжуча зворотна голка 24 мм, 3/8 кола, довжина 70см, незабарвлений. / 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 4-0, колюча голка 17 мм, 1/2 кола, довжина 70см, фіолетовий. / 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 5-0, ріжуча зворотна голка 18 мм, 3/8 кола, довжина 45см, фіолетовий./ 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 3-0, колюча голка 30 мм, 1/2 кола, довжина 70см, фіолетовий. / 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з полімеру гліколевої кислоти з покриттям) плетений, стерильний USP 2-0, колюча голка 35 мм, 1/2 кола, довжина 90см, фіолетовий. / 13908 - Полигліколеве кислотне шво (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується (з кополімера молочної кислоти та е-капролактона) монофіламентний, стерильний. USP 2, колюча голка 48мм, збільшений діаметр, 1/2 кола, довжина 90 см, фіолетовий./47193 - Хірургічна нитка з полі (L-лактид-ко-капролактона) (33141121-4), Хірургічний шовний матеріал, що розсмоктується, з сополімера гліколевої кислоти і е-капролактона, монофіламентний, стерильний. USP 1, довжина нитки 90 см, колюча голка 35 мм, збільшений діаметр, 1/2 кола, фіолетовий./45814 - Хірургічна нитка з поліглекапрону (33141121-4) Шовний матеріал, що не розсмоктується, з фібрину волокон шовку-сирцю, з восковим покриттям, плетений, стерильний. USP 1, у відрізках 2*0,75см, чорний./13910 - Стерильна хірургічна нитка з натурального шовку (33141121-4), Шовний матеріал, що не розсмоктується, з фібрину волокон шовку-сирцю, з восковим покриттям, плетений, стерильний. USP 3, у відрізках 2*0,75см, чорний./13910 - Стерильна хірургічна нитка з натурального шовку (33141121-4), Шовний матеріал, що розсмоктується, кетгут полірований, USP 2 (М6), без голки, відрізок 1,5 м./13898 - Хірургічна нитка, кетгут (33141121-4), Шовний матеріал, що не розсмоктується, з шовку, плетений. USP 3-4 (M6), колюча голка 50 мм, 1/2 кола, довжина нитки 75 см./13910 - Стерильна хірургічна нитка з натурального шовку (33141121-4), Шовний матеріал, що не розсмоктується, з фібрину волокон шовку-сирцю, з восковим покриттям, плетений, стерильний. USP 1, колюча голка 40 мм, 1/2 кола, довжина 75 см, чорний./13910 - Стерильна хірургічна нитка з натурального шовку (33141121-4), Шовний матеріал, що не розсмоктується (з полівінілдендіфлюориду) монофіламентний, стерильний. USP 3-0, ріжуча зворотна голка 18 мм, 3/8 кола, довжина петлі 30 см, синій./38873 - Нитка хірургічна з полівініліденфториду (33141121-4), Шовний матеріал, що не розсмоктується (з полівінілдендіфлюориду) монофіламентний, стерильний. USP 2-0, з кліпсами, ріжуча зворотна голка типу преміум 24 мм, 3/8 кола, довжина нитки 60 см, синій./38873 - Нитка хірургічна з полівініліденфториду (33141121-4), Матеріал колагеновий гемостатичний стерильний. Розмір 7см*3см./47201 - Гемостатичний засіб на основі колагену (33141127-6))

Торги не відбулися

935 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 675.00 UAH
Період оскарження: 05.02.2021 18:15 - 05.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації

Номер: 2f41476981cb4ea7a09449f907e6c6f4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-05-006220-b.c5
Назва: СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації
Скарга:
В Тендерній документації серед шовного матеріалу (номери позицій Замовник не зазначав) вказано, що лікарні потрібні колагенові вироби визначених характеристик: «Хірургічний колагеновий матеріал, що розсмоктується, без покриття, для місцевого гемостазу. Стерильний. Вміст в 1 см² природних колагенових волокон кінського походження від 2,4 до 3,1 мг. Розмір 7см*3см». Дане замовлення є специфічним, описані медико-технічні характеристики відповідають продукту лише одного виробника – медичному виробу KOLLAGEN resorb німецької компанії Resorba, яка в свою чергу є підприємством міжнародного концерну ADVANCED MEDICAL SOLUTIONS LTD. Офіційним уповноваженим представником обох компаній в Україні є ТОВ «Український медичний дім».Слід звернути увагу, що в кожної компанії свої особливі характеристики для продажу зазначених гемостатичних матеріалів, але реалізація їх саме розміром 7см*3см, та ще й з уточненням, що це колаген кінського походження з вмістом на 1 см від 2,4 до 3,1 мг – це вказано лише в характеристиках колагенової губки «Kollagen resorb».Дане прописування тендерних умов порушує принцип відкритості і прозорості закупівлі, та принцип недискримінації учасників, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».Згідно умов Тендерної документації вказано, що закуповується «Хірургічний шовний матеріал синтетичний, монофіламентний, що розсмоктується. Складається з кополімеру молочної кислоти і е-капролактона з покриттям із суміші стеарату кальцію і полікапролактона. …Повне розсмоктування 25 тижнів (175 днів)». 16.02.2021 р. мною було задано запитання, в якому повідомлялося, що описаний шовний матеріал ЗА СВОЇМ СКЛАДОМ Є УНІКАЛЬНИМ І БЕЗЕКВІВАЛЕНТНИМ, і запитувалося які еквіваленти будуть прийняті. У відповідь Замовник 17.02.2021 повідомив, що розглядатися будуть запропоновані АНАЛОГІЧНІ ЗА СКЛАДОМ шовні матеріали. Дана відповідь свідчить, що Замовник повністю проігнорував зауваження про те, що аналогічного за складом шовного матеріалу в Україні НЕ ІСНУЄ. Даний шовний матеріал є унікальним і безеквівалентним, називається Caprolon (http://resorba.ru/produkcziya/shovnyie-materialyi/rassasyivayushhiesya/caprolon.html) і виробляється тією ж німецькою компанією Resorba із концерну ADVANCED MEDICAL SOLUTIONS LTD (http://admedsol.com/our-divisions/surgical/) офіційним уповноваженим представником яких в Україні є ТОВ «Український медичний дім»У відповідь на вимогу усунути порушення у вигляді прописування конкретного виробу конкретного виробника Замовник відповів, що мої прямі слова, що тендерною документацією прописаний Caprolon від компанії Resorba є «абстрактними обґрунтуваннями та припущеннями», і ними «не доводиться наявність посилань на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника». Назвати інших виробників такого ж шовного матеріалу Замовник відмовився. Таким чином, Замовник в Тендерній документації здійснив опис унікальної, безеквівалентної позиції і відмовився це визнавати.Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає, що учасник ПОВИНЕН МАТИ МОЖЛИВІСТЬ запропонувати еквівалент, який може дійсно замінити виріб, вказаний в тендерній документації. А відсутність такої можливості говорить про порушення принципів, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - принципу відкритості і прозорості закупівлі, принципу недискримінації учасників.В Тендерній документації в позиції № 1 вказано, що Замовник серед іншого закуповує: «Одноразовий пристрій для накладання швів із монофіламентного шовного матеріалу, що розсмоктується, із із сополімера гліколієвої кислоти і триметилен карбоната для зшивання тканин без вузлів. Розмір USP 2-0, голка 26 мм ½ кола колюча довжина 30 см, колір зелений». З даного опису однозначно слідує, що замовник закуповує медичний виріб «V-loc 180»: https://www.optimatrading.com.ua/catalog/catalog-covidien/suture/v-loc%D0%B2i-%D0%BB%D0%BE%D0%BA/Даний шовний матеріал є унікальним і безеквівалентним від виробника Covidian (Medtronik). Тобто на ринку України відсутній адекватний еквівалент, який би підходив до даного опису замовника за всіма ознаками, який би був рівнозамінний.Цими діями Замовник встановив, що участь у закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, а це є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, і тому знову свідчить про порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».Умова в Тендерній документації про надання гарантійного листа свідчить про створення штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має домовленість з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) щодо надання гарантійного листа, не зміг прийняти участь у закупівлі, за якою закуповуються дані шовні матеріали.ВИМОГА ДО УЧАСНИКА НАДАВАТИ ГАРАНТІЙНІ ЛИСТИ ВІД ВИРОБНИКА (ОФІЦІЙНОГО ПРЕДСТАВНИКА ВИРОБНИКА) Є ПРОТИЗАКОННОЮ.Отже: В тендерній документації безпідставно прописані конкретні характеристики конкретних медичних виробів конкретного виробника, хоч і без зазначення його назви, при цьому надання еквівалентів не буде прийняте через неспівпадіння цих детальних характеристик, надання еквівалентів неможливе через унікальність (безеквівалентність) характеристик. І на додачу, на цього ж конкретного виробника (його офіційного представника) покладено контроль за закупівлею вцілому шляхом надання чи ненадання гарантійних листів на поставку цьому Замовнику унікальної продукції цього виробника. Наведене свідчить про повністю непрозору, невідкриту закупівлю, про порушеннями вимог ст. 5 та ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». П Р О Ш У: 1. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство "Черкаський обласний онкологічний диспансер Черкаської обласної ради" у вигляді внесення до Додатку 3 Тендерної документації відкритих торгів позицій конкретних і безеквівалентних медичних виробів конкретного виробника; 2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Черкаський обласний онкологічний диспансер Черкаської обласної ради" видалити з Тендерної документації відкритих торгів наведені позиції Додатку 3 до Тендерної документації; 3. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство "Черкаський обласний онкологічний диспансер Черкаської обласної ради" у вигляді внесення до пункту 10 Додатку 3 до Тендерної документації вимоги про надання гарантійного листа виробника або його офіційного представника; 4. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Черкаський обласний онкологічний диспансер Черкаської обласної ради" видалити з Тендерної документації пункт 10 Додатку 3 з вимогою про надання гарантійного листа виробника або його офіційного представника.
Дата розгляду скарги: 18.03.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.03.2021 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.03.2021 12:33
Дата виконання рішення Замовником: 25.03.2021 16:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до Тендерної документації процедури закупівлі UA-2021-02-05-006220-b на виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5386-р/пк-пз від 18.03.2021. Зміни було внесено в назву номенклатурних позицій та безпосередньо до додатку 3 Медико-технічні вимоги Тендерної документації.
Автор: ФОП "ЗІНЧЕНКО ВІКТОР МИКОЛАЙОВИЧ", Віктор Зінченко +380973822672 vikvikzinchenko@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога про вилучення з тендерної документації унікальну і безеквівалентну позицію V-loc тм 180 виробника Covidian (Medtronik)

Номер: a6a31e3d367f4a54b21d07f11e461af9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-05-006220-b.b4
Назва: Вимога про вилучення з тендерної документації унікальну і безеквівалентну позицію V-loc тм 180 виробника Covidian (Medtronik)
Вимога:
Шановний замовник! В Тендерній документації в позиції № 1 вказано, що лікарня серед іншого закуповує: Одноразовий пристрій для накладання швів із монофіламентного шовного матеріалу, що розсмоктується, із із сополімера гліколієвої кислоти і триметилен карбоната для зшивання тканин без вузлів. Розмір USP 2-0, голка 26 мм ½ кола колюча довжина 30 см, колір зелений». З даного опису однозначно слідує, що замовник закуповує медичний виріб «V-loc 180»: «V-locтм 180 - розсмоктуючий пристрій для закриття ран, що представляє собою розсмоктуючу нитку з насічками, з'єднану з хірургічної голкою з одного боку, і має петлю з іншого. Насічки і петля створені для можливості з’єднувати тканини без необхідності зав'язування вузлів. V-loc 180 виготовлений з сополимера гліколевої кислоти і тріметілен карбонату. V-loc 180 випускається як незабарвленим, так і зеленим». https://www.optimatrading.com.ua/catalog/catalog-covidien/suture/v-loc%D0%B2i-%D0%BB%D0%BE%D0%BA/ Даний шовний матеріал є унікальним і безеквівалентним від виробника Covidian (Medtronik). Тобто на ринку України відсутній адекватний еквівалент, який би підходив до даного опису замовника за всіма ознаками, який би був рівнозамінний. До того ж, згідно з Інструкцією із застосування описаного медичного виробу, він використовується виключно зі зшиваючим пристроєм Endo Stitchтм та SILS Stitchтм. Дані пристрої, як видно, теж є унікальними і торговою маркою цього ж виробника Covidian (Medtronik). Дані зшиваючі пристрої є окремим медичним виробом, реалізуються окремо, не входять до складу виробу V-loc 180. Тобто, після закупівлі описаного безеквівалентного шовного виробу конкретного виробника Замовник буде вимушений оголошувати ще одну закупівлю на придбання зшиваючого пристрою цього ж виробника, без якого не зможе використовувати придбаний V-loc 180 за призначенням, не зможе проводити хірургічні операції із застосуванням V-loc 180. З цього можна зробити висновок, що переможцем у відкритій публічній закупівлі можуть бути лише учасник, який запропонує товар певного, чітко визначеного виробника. Вказане свідчить про суттєве порушення принципів відкритості закупівель, добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивного визначення переможця, максимальної економії та ефективності, рівності учасників. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово розглядала скарги учасників про те, що безеквівалентна позиція є дискримінацією учасників, і визнавала це дискримінацією. Також в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглядала питання об’єднання в одну закупівлю різних за характеристиками виробів, і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі. Тобто, унікальний, безеквівалентний пристрій V-locтм 180 виробника Covidian (Medtronik), який суттєво обмежує коло можливих учасників, повинен закупатися або окремим лотом, або взагалі за прямою закупівлею серед постачальників Covidian (Medtronik). Виокремлення предмету закупівлі в окремі лоти буде лише сприяти залученню максимальної кількості учасників, від чого економічну вигоду отримає лікарня. Невиокремлення предмету закупівлі за функціональністю свідчитиме лише про порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»: «2. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів». Враховуючи викладене, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу внести зміни до тендерної документації в процедурі закупівлі шляхом видалення з шовного матеріалу дискримінаційної позиції, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду вимоги, розміщеної 19.02.2021 о 13:03 ID: a6a31e3d367f4a54b21d07f11e461af9 (ідентифікатор: UA-2021-02-05-006220-b.b4) через електронну систему закупівель, в частині внести зміни до Тендерної документації у закупівлі UA-2021-02-05-006220-b щодо предмета закупівлі позиції № 1 (Шовний матеріал, що розсмоктується, USP 2-0, колюча голка 26 мм, 1/2 кола, довжина нитки 30см, колір зелений./60480 - Нитка хірургічна самофіксуються з полігліконата (33141121-4)), а саме вилучити з тендерної документації унікальну і безеквівалентну позицію V-loc тм 180 виробника Covidian (Medtronik) повідомляємо наступне: Тендерна документація не містить такого предмету закупівлі як виріб «V-loc 180», на який посилається Скаржник. Пов’язуючи предмет закупівлі виключно із продукцією конкретного виробника Covidian (Medtronik) і медичним виробом «V-loc 180», Скаржник вказує, що до складу виробу «V-loc 180» входить зшиваючий пристрій (колюча голка 26 мм): «V-loc 180 - розсмоктуючий пристрій для закриття ран, що представляє собою розсмоктуючу нитку з насічками, з'єднану з хірургічної голкою з одного боку, і має петлю з іншого. Насічки і петля створені для можливості з'єднувати тканини без необхідності зав'язування вузлів. V-loc 180 виготовлений з сополимера гліколевої кислоти і тріметілен карбонату. V-loc 180 випускається як незабарвленим, так і зеленим». В ТД до найменування вказаного виробу медичного призначення або еквівалент Замовником наведено наступні Медико-технічні вимоги: «Одноразовий пристрій для накладання швів із монофіламентного шовного матеріалу, що розсмоктується, із сополімера гліколієвої кислоти і триметиленкарбоната для зшивання тканин без вузлів. Розмір USP 2-0, голка 26 мм ½ кола колюча довжина 30 см, колір зелений». При цьому Скаржник вказує, що для використання V-loc 180 потрібен окремий зшиваючий пристрій, у зв’язку з чим Замовник буде змушений оголошувати ще одну закупівлю на придбання такого пристрою, чим фактично спростовує своє твердження про закупівлю товару чітко визначеного виробника. Стаття 22 Закону містить вичерпний перелік вимог до тендерної документації, а саме: тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством, та інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Вказані вимоги є вичерпними. Замовник в п. 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації вказано: «6.3. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «..або еквівалент». В п. 7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації вказано: «7.3. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам». Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. (ч. 3 ст. 22 Закону) При цьому медико-технічні характеристики визначаються замовником виходячи із СПЕЦИФІКИ РОБОТИ МЕДИЧНОЇ УСТАНОВИ, саме з такими показниками, котрі забезпечують НАЙКРАЩУ РОБОТУ ХІРУРГІЇ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЯКУ НЕСЕ ЗАМОВНИК. Закон не вимагає обґрунтовувати цілі та необхідність закупівлі предмета закупівлі, у зв’язку з чим вимога скаржника внести зміни до тендерної документації в процедурі закупівлі шляхом видалення з шовного матеріалу, що розсмоктується: USP 2-0, колюча голка 26 мм, 1/2 кола, довжина нитки 30см, колір зелений - має ознаки маніпулювання з метою отримання преференції.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога внести зміни до тендерної документації в процедурі закупівлі шляхом видалення з шовного матеріалу блокуючої дискримінаційної позиції, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію.

Номер: a03b9926c3f946ebbeb4e353d0ec3e66
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-05-006220-b.b3
Назва: Вимога внести зміни до тендерної документації в процедурі закупівлі шляхом видалення з шовного матеріалу блокуючої дискримінаційної позиції, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію.
Вимога:
Шановний Замовник! Згідно умов Тендерної документації вказано, що закуповується «Хірургічний шовний матеріал синтетичний, монофіламентний, що розсмоктується. Складається з кополімеру молочної кислоти і е-капролактона з покриттям із суміші стеарату кальцію і полікапролактона. …Повне розсмоктування 25 тижнів (175 днів)». 16.02.2021 р. мною було задано запитання, в якому повідомлялося, що описаний шовний матеріал ЗА СВОЇМ СКЛАДОМ Є УНІКАЛЬНИМ І БЕЗЕКВІВАЛЕНТНИМ, і запитувалося які еквіваленти будуть прийняті. У відповідь Замовник 17.02.2021 повідомив, що розглядатися будуть запропоновані АНАЛОГІЧНІ ЗА СКЛАДОМ шовні матеріали. Дана відповідь свідчить, що Замовник повністю проігнорував зауваження про те, що аналогічного за складом шовного матеріалу в Україні НЕ ІСНУЄ. Даний шовний матеріал є унікальним і безеквівалентним, називається Caprolon і виробляється німецькою компанією Resorba. У всіх інших виробників, представлених в Україні, за складом вироби інші, а приблизне можливе співпадіння строків розсмоктування, як видно з відповіді, є лише однією з умов необхідної Замовнику еквівалентності. Тому вимушений знову звернути увагу Замовника, що об’єднання в один предмет закупівлі доступного в Україні шовного матеріалу разом із унікальним, безеквівалентним, чітко визначених характеристик шовним матеріалом виробника Resorba, позбавляє всіх українських виробників і імпортерів, окрім постачальників Resorba, права взяти участь у процедурі закупівлі, що є очевидною дискримінацією. Згідно ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент». В тендерній документації прописано конкретно конструкцію та тип виробу, який чітко відповідає лише виробу Caprolon, який є виробом лише одного виробника Resorba. При цьому дотримана «формальність» - назва виробника в тендерній документації прямо не написана - не спростовує того, що з тендерної документації можливо чітко встановити конструкцію, тип, джерело походження і виробника, а отже ця формальність все одно свідчить про порушення ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». У Тендерній документації не обґрунтовано необхідності закупівлі саме цього медичного виробу цього виробника і, хоч є згадка про можливість надання еквівалента, але не вказано і ніяк не слідує який еквівалент буде ПРИЙНЯТО замовником, зважаючи на унікальність технічних характеристик Caprolon. З наведеного очевидно, що ніхто інший, окрім постачальників Resorba, не зможе стати переможцем у даному тендері. Таким чином, дана позиція є блокуючою, порушує принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово розглядала скарги учасників про те, що безеквівалентна позиція є дискримінацією учасників, і визнавала це дискримінацією. Також в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглядала питання об’єднання в одну закупівлю різних за характеристиками виробів, і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі. Тобто, унікальний шовний матеріал Caprolon виробника Resorba, який суттєво обмежує коло можливих учасників, повинен закупатися або окремим лотом, або взагалі за прямою закупівлею серед постачальників Resorba. Виокремлення предмету закупівлі в окремі лоти буде лише сприяти залученню максимальної кількості учасників, від чого економічну вигоду отримає лікарня. Невиокремлення предмету закупівлі за функціональністю свідчитиме лише про порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»: «2. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.». Враховуючи викладене, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу внести зміни до тендерної документації в процедурі закупівлі шляхом видалення з шовного матеріалу блокуючої дискримінаційної позиції, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, щодо вимог до вказаної вам позиції «Хірургічний шовний матеріал синтетичний, монофіламентний, що розсмоктується. Складається з кополімеру молочної кислоти і е-капролактона з покриттям із суміші стеарату кальцію і полікапролактона» повідомляємо наступне. По-перше, вам вже було надано відповідь на запитання «Прошу повідомити які саме еквіваленти будуть прийматися замовником по даним позиціям. Прошу назвати конкретну заміну, оскільки відсутність чіткої і прямої відповіді призведе до неможливості запропонувати еквівалент у відкритій закупівлі, а значить буде свідчити про непрозорість і не відкритість закупівлі, про порушення принципів закупівель», а саме: «Ви можете надати еквівалент хірургічного шовного синтетичного монофіламентного матеріалу, що розсмоктується, аналогічного за складом, важливою характеристикою якого, є залишкова міцність на розтягнення від початкової 50% через 6-7 тижнів, повне розсмоктування – 25 тижнів (175 днів)». Пошук для Вас конкретних виробників шовного матеріалу був би дискримінацією по відношенню до інших учасників закупівлі. Зважаючи надане статтею 22 Закону безумовне право Замовника визначати предмет закупівлі з огляду на медичну необхідність (потреби) Замовника, вказавши його технічні, функціональні характеристики, які Замовник має за необхідність вказати, в даному Замовник діє виключно в рамках вимог та наданих йому прав Законом. Тендерна документація повинна містити зокрема: 1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Повідомляємо, що в п. 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації вказано: «6.3. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «..або еквівалент». В п. 6 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації вказано: «Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам». Отже, наведеними у Скарзі абстрактними обґрунтуваннями та припущеннями не доводиться наявність посилань на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. При цьому всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як "або еквівалент".
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога про видалення з тендерної документації умови про надання гарантійного (авторизаційного) листа від виробника або його офіційного представника

Номер: 28a8dba2adf54fd4a578abb85524bf50
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-05-006220-b.b2
Назва: Вимога про видалення з тендерної документації умови про надання гарантійного (авторизаційного) листа від виробника або його офіційного представника
Вимога:
Шановний Замовник! Згідно пункту 10 Додатку 3 Тендерної документації: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати дату оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі згідно оголошення та назву Замовника». Таким чином, за умовами Тендерної документації учасниками в оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, яким виробник чи його офіційний представник нададуть гарантійний лист (лист авторизації) та документи, що підтверджують їх повноваження. Однак, виробник продукції або його представник мають можливість НА ВЛАСНИЙ РОЗСУД обрати кому надавати зазначені листи авторизації, а кому відмовляти в їх наданні чи зволікати, щоб не надавати. Не існує закону, який би зобов’язував виробника (представника виробника) надавати будь-які гарантійні листи своєму покупцю, дилеру, учаснику закупівлі. Тобто, УЧАСТЬ УЧАСНИКА В ЗАКУПІВЛІ (А ВІДПОВІДНО І ВЗАГАЛІ ЗАВЕРШЕННЯ ЗАКУПІВЛІ ПІДПИСАННЯМ ДОГОВОРУ) ПОСТАВЛЕНІ В ПРЯМУ ЗАЛЕЖНІСТЬ ВІД ВОЛІ ПЕВНОГО ВИРОБНИКА АБО ЙОГО ПРЕДСТАВНИКА в Україні, що, в свою чергу, призводить до дискримінації інших учасників. Хочу звернути увагу, що наявність листа авторизації жодним чином не гарантує належної поставки товару належної якості у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником. Так само наявність листа авторизації не гарантує в подальшому належну якість виробів, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Гарантійний лист виробника (його представника) жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим від учасника, що б не вкладалося в дане поняття. Умова в Тендерній документації про надання листа авторизації свідчить про створення штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має домовленість з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) щодо надання листа авторизації, не зміг прийняти участь у закупівлі. В той же час: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядала питання законності вимог замовників про надання листів авторизації чи діючих договорів. Так, в рішеннях № 8435-р/пк-пз від 17.08.2018 р., № 10218-р/пк-пз від 04.10.201 та №21265-р/пк-пз 16.11.2020 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала, що вимога надати лист авторизації є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі. Таким чином, уповноваженим органом вже неодноразово встановлювалося, що вимога надавати гарантійний лист від виробника або його офіційного представника (лист авторизації) порушує принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». в статтях 16, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачається що саме, ВИКЛЮЧНО, може вимагати замовник від учасників, і СЕРЕД ЦЬОГО ПЕРЕЛІКУ ПОВНІСТЮ ВІДСУТНЄ БУДЬ-ЯКЕ ЗГАДУВАННЯ ПРО ПРАВО ВИМОГИ ГАРАНТІЙНИХ ЛИСТІВ ВІД ВИРОБНИКІВ (ЇХ ОФІЦІНИХ ПРЕДСТАВНИКІВ). Вимога надати гарантійний лист не підпадає ні під кваліфікаційні критерії, ні під опис характеристик товару, ні під фінансову спроможність учасника поставити товар. Так само подібна вимога не підтверджує ні виконання аналогічних договорів учасником, ні наявність кваліфікованих працівників у учасника. Тобто, ВИМОГА ДО УЧАСНИКА НАДАВАТИ ГАРАНТІЙНІ ЛИСТИ ВІД ВИРОБНИКА (ОФІЦІЙНОГО ПРЕДСТАВНИКА ВИРОБНИКА) Є ПРОТИЗАКОННОЮ. Наголошую, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, ВИМОГИ ЩОДО НАЯВНОСТІ ЯКОЇ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації», акцентуючи на словах «іншу інформацію». І повторно звертаю увагу, що з тексту даної частини статті не існує інших трактувань, окрім того, що інша інформація в тендерній документації може бути лише у випадку, якщо така інша інформація передбачена законодавством, тобто якщо її існування в природі є обов’язковим. Ні вимога про надання гарантійних листів від виробника (офіційного представника), ні взагалі обов’язкове існування гарантійних листів від виробника не передбачені жодним законодавством – ні законодавством про публічні закупівлі, ні законодавством, що регулює діяльність виробників (офіційних представників), ні законодавством, що регулює діяльність суб’єктів господарювання. Тобто, вимога до учасників надавати гарантійний лист від виробника (його офіційного представника) включена БЕЗПІДСТАВНО І ПРОТИЗАКОННО. ЗАКОНОДАВСТВО НЕ ДОЗВОЛЯЄ ТАКОГО ЗАМОВНИКУ. Закон України «Про публічні закупівлі» був прийнятий саме для регулювання закупівель і регламентації вимог замовників. Тобто, повністю відсутні правові підстави для включення Замовником інформації з вимогою надавати гарантійний лист від виробника до Тендерної документації (п. 10. Додатку 3), порушені принципи відкритості і прозорості, максимальної ефективності, недискримінації учасників, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів». Враховуючи викладене, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації: видалити з тендерної документації вимогу про надання гарантійного (авторизаційного) листа від виробника або його офіційного представника – п. 10 Додатку 3 Тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учаснику! Тендерна документація (п. 10 Додатку 3) містить наступну вимогу: «З метою ЗАПОБІГАННЯ ЗАКУПІВЛІ ФАЛЬСИФІКАТІВ та ПІДТВЕРДЖЕННЯ СВОЄЧАСНОГО ПОСТАЧАННЯ товару у КІЛЬКОСТІ, ЯКОСТІ ТА ЗІ СТРОКАМИ ПРИДАТНОСТІ, учасник надає оригінал гарантійного ЛИСТА ВИРОБНИКА (ПРЕДСТАВНИЦТВА, ФІЛІЇ ВИРОБНИКА – ЯКЩО ЇХ ВІДПОВІДНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ПОШИРЮЮТЬСЯ НА ТЕРИТОРІЮ УКРАЇНИ) АБО ПРЕДСТАВНИКА, ДИЛЕРА, ДИСТРИБ’ЮТОРА УПОВНОВАЖЕНОГО НА ЦЕ ВИРОБНИКОМ, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати дату оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі згідно оголошення та назву Замовника». Ваші твердження про те, що зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, не відповідає дійсності, оскільки тендерна ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ МІСТИТЬ ОСОБЛИВИХ ВИМОГ ДО ТАКОГО ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА, направлених на надання переваг конкретному учаснику, наприклад таких як надання гарантійного безпосередньо на ці торги та з номером оголошення електронної закупівлі. Скарга обґрунтована можливими, потенційними на думку Скаржника перешкодами в отриманні такого листа, що по суті є припущеннями. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість отримання ним зазначеного гарантійного листа виробника або від ЙОГО УПОВНОВАЖЕНОГО ПРЕДСТАВНИКА В УКРАЇНІ (ЯКЩО УЧАСНИК НЕ Є ВИРОБНИКОМ ТОВАРУ) та неможливість виконати зазначену умову Документації та не довів, яким чином дана вимога перешкоджає Скаржнику взяти участь у Процедурі закупівлі. Виробники здійснюють реалізацію своєї продукції, в тому числі тієї, що є предметом закупівлі цих торгів, через систему дистриб’юторів, дилерів чи партнерів. Листи виробників або їх представників, яким також є дистриб’ютори, потрібні для гарантії того, що переможець торгів матиме змогу своєчасно поставити нам необхідну кількість продукції, адже вони ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ТЕ, ЩО ВИРОБНИКИ ВРАХУВАЛИ У ПЛАНАХ ВЛАСНОГО ВИРОБНИЦТВА НА РІК ТОВАР У ОБ’ЄМАХ ЦИХ ТОРГІВ. Декларації про відповідність, сертифікати якості, тощо, які надаються у складі тендерної пропозиції, підтверджують якість запропонованої учасником продукції, її повну чи еквівалентну відповідність за своїми медико-технічними показниками предмету закупівлі, але НЕ ГАРАНТУЮТЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТЕНДЕРУ БЕЗПЕРЕБІЙНОЇ ТА СВОЄЧАСНОЇ ПОСТАВКИ ПОТРІБНИХ МЕДИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ БЕЗПЕРЕБІЙНОЇ РОБОТИ НАШОГО ЗАКЛАДУ. Додатково до вищенаведеного, повідомляємо, що надання гарантійного листа також направлене на підтвердження дотримання вимог абзацу 4 пункту 2 частини першої розпорядження Кабінету Міністрів України "Про пропозиції щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів" від 11.09.2014 №829-р, згідно з яким заборонено здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів Російської Федерації державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності Російської Федерації, а також у інших суб'єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з Російської Федерації, крім випадків, коли заміщення таких предметів закупівлі іншими неможливе, що підтверджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі. Враховуючи оптову закупівлю даного товару, ланцюг постачальників, надмірна кількість посередницьких ланок, як правило, негативно впливає на ціну товару у бік її підвищення, тому ринковий механізм регулює кількість посередників. На підтвердження недискримінаційності даної вимоги просимо звернути увагу на аналогічні рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України: № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018; №10459-р/пк-пз від 10.10.2018; №1279-р/пк-пз від 16.03.2017; № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018; № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018. Посилання на рішення № 8435-р/пк-пз від 17.08.2018 р., № 10218-р/пк-пз від 04.10.201 та №21265-р/пк-пз 16.11.2020 р. Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України є некоректними та безпіставними, оскільки як вказав сам Скаржник такі рішення стосуються «листа авторизації». Тобто Скаржник плутає поняття «гарантійний лист» та «лист авторизації». Враховуючи викладене, підстави для задоволення Скарги відсутні.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога про внесення змін до тендерної документації в процедурі закупівлі шляхом видалення з шовного матеріалу блокуючої дискримінаційної позиції, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію

Номер: edb28deea3a941438cfec314717c5069
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-05-006220-b.b1
Назва: Вимога про внесення змін до тендерної документації в процедурі закупівлі шляхом видалення з шовного матеріалу блокуючої дискримінаційної позиції, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію
Вимога:
Шановний Замовник! В Тендерній документації серед шовного матеріалу вказано, що лікарні потрібні колагенові вироби визначених характеристик: «Хірургічний колагеновий матеріал, що розсмоктується, без покриття, для місцевого гемостазу. Стерильний. Вміст в 1 см² природних колагенових волокон кінського походження від 2,4 до 3,1 мг. Розмір 7см*3см». Дане замовлення є специфічним, описані медико-технічні характеристики відповідають продукту лише одного виробника – медичному виробу KOLLAGEN resorb торгової марки Resorba «Kollagen resorb» німецької компанії Resorba http://www.resorba.com/region/row/product/biosurgicals/kollagen-resorb/. У всіх інших виробників, представлених в Україні, такий продукт відсутній. Об’єднання всіх найменувань шовного матеріалу в один предмет закупівлі разом із унікальними колагеновими губками чітко визначених характеристик торгової марки Resorba, які не є шовним матеріалом, позбавляє всіх українських виробників і імпортерів, окрім постачальників Resorba, права взяти участь у процедурі закупівлі, що є очевидною дискримінацією. Згідно ст. 23 Закону України «Про публічні закпівлі» «4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент». В тендерній документації прописано конкретно конструкцію та тип виробу, який чітко відповідає лише виробу KOLLAGEN resorb, який є виробом лише одного виробника Resorba. При цьому дотримана «формальність» - назва виробника в тендерній документації прямо не написана - не спростовує того, що з тендерної документації можливо чітко встановити конструкцію, тип, джерело походження і виробника, а отже ця формальність все одно свідчить про порушення ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». У Тендерній документації не обґрунтовано необхідності закупівлі саме цього медичного виробу цього виробника і, хоч є згадка про можливість надання еквівалента, але не вказано і ніяк не слідує який еквівалент буде прийнято замовником, зважаючи на унікальність технічних характеристик KOLLAGEN resorb. З наведеного очевидно, що ніхто інший, окрім постачальників Resorba, не зможе стати переможцем у даному тендері. Таким чином, дана позиція є блокуючою, порушує принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово розглядала скарги учасників про те, що безеквівалентна позиція є дискримінацією учасників, і визнавала це дискримінацією. Також в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглядала питання об’єднання в одну закупівлю різних за характеристиками виробів, і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі. Тобто, унікальний гемостатичний колагеновий матеріал KOLLAGEN resorb виробника Resorba, який суттєво обмежує коло можливих учасників, повинен закупатися або окремим лотом, або взагалі за прямою закупівлею серед постачальників Resorba. Виокремлення предмету закупівлі в окремі лоти буде лише сприяти залученню максимальної кількості учасників, від чого економічну вигоду отримає лікарня. Невиокремлення предмету закупівлі за функціональністю свідчитиме лише про порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Також хочу звернути увагу, що виключення даних позицій з одного лоту з досить поширеними шовними матеріалами різних виробників дозволить прийняти участь в закупівлі іншим постачальникам шовного матеріалу, при цьому ціни таких постачальників у два, а по деяким позиціям і у три рази менші, ніж на аналогічні шовні матеріали торгової марки Resorba. Для порівняння приводжу навіть роздрібні (вищі за оптові) ціни на якісний шовний матеріал належних виробників, які мають усі необхідні сертифікати та відповідають технічним регламентам, на загальнодоступному ресурсі Prom.ua: https://prom.ua/ua/c2850321-golnit.html https://prom.ua/ua/c968523-kompaniya-prestizh-medikal.html?category=161301 І для порівняння – єдиний сайт, де вдалося знайти у відкритому доступі ціни торгової марки Resorba http://biogentech.com.ua/4-shovnye-materialy. Сайт містить роздрібні ціни на вироби Resorba, які можуть відрізнятися від оптових, але підтверджують оціночну вартість на вироби Resorba. Відповідно ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»: «2. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.». Враховуючи викладене, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу внести зміни до тендерної документації в процедурі закупівлі шляхом видалення з шовного матеріалу блокуючої дискримінаційної позиції, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду вимоги UA-2021-02-05-006220-b.b1, розміщеної 18.02.2021 о 17:24 ID:edb28deea3a941438cfec314717c5069 через електронну систему закупівель, в частині внести зміни до Тендерної документації у закупівлі UA-2021-02-05-006220-b щодо предмета закупівлі 33140000-3 Медичні матеріали (матеріал колагеновий гемостатичний стерильний; розмір 7смх3см./47201 - гемостатичний засіб на основі колагену (33141127-6)) шляхом виділу вказаного товару в окремий лот, повідомляємо наступне. Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно зі ст. 3 Закону, закупівлі здійснюються зокрема за принципами максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників. Частиною 2 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити: - один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.; - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Вказані вимоги є вичерпними. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. (ч. 3 ст. 22 Закону) При цьому медико-технічні характеристики визначаються замовником виходячи ІЗ СПЕЦИФІКИ РОБОТИ МЕДИЧНОЇ УСТАНОВИ, саме з такими показниками котрі забезпечують НАЙКРАЩУ РОБОТУ ХІРУРГІЇ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЯКУ НЕСЕ МЕДИЧНИЙ ПЕРСОНАЛ ЗАМОВНИКА. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників, тобто встановлення таких вимог до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Закон не вимагає обґрунтовувати цілі та необхідність закупівлі предмета закупівлі, у зв’язку з чим посилання скаржника на те, що «у тендерній документації не обґрунтовано необхідності закупівлі саме цього медичного виробу» є безпідставним та має ознаки маніпулювання з метою отримання преференції. Відповідно до статті 5 Закону замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 2 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити: - один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.; - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Вказані вимоги є вичерпними. Пунктом 18 частини 1 статті 1 цього ж Закону визначено, що предмет закупівлі це товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі. Зазначення сукупності певної номенклатури товару не є дискримінаційною умовою, оскільки викликане потребою замовника (лікувального закладу) в забезпеченні непереривності (одночасності) лікувального процесу такого закладу, специфікою діяльності замовника, та спрямоване зокрема на дотримання принципу максимальної економії та ефективності. При цьому згідно ч. 7 ст. 2 Закону замовник не має права ділити предмет закупівлі на частині з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Законодавством чітко визначено необхідність проведення процедури відкритих торгів в разі, коли загальна вартість предмету закупівлі перевищує 200 тис. грн., та встановлено заборону ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. При цьому стаття 20 Закону та стаття 43 Господарського кодексу України не містять в собі обмежень щодо участі в процедурі публічних закупівель посередників, а виробники товарів не позбавлені можливості здійснювати торгівлю товарами, які ними не виробляються, при цьому всі потенційні учасники процедури закупівлі - як посередники, так і виробники продукції, мають рівний обсяг прав та обов'язків. Із змісту даної вимоги вбачається протиправність вимоги здійснити поділ предмета закупівлі в межах єдиної категорії на частини, що є неприпустимим з точки зору ч. 7 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі», може мати наслідком зменшення вартісних меж предмета закупівлі, негативні наслідки для замовника у вигляді відсутності пропозицій за окремими найменуваннями медичних виробів, порушення частини першої статті 3 вказаного Закону. Технічна специфікація предмета закупівлі 33140000-3 Медичні матеріали (матеріал колагеновий гемостатичний стерильний; розмір 7смх3см./47201 - гемостатичний засіб на основі колагену (33141127-6)) не містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, Крім того, скаржник сам Скаржник погоджується з ти, що Тендерна документація містить положення про можливість надання еквівалента: міститься вираз "або еквівалент". Департамент сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України в своєму листі від 19.02.2021 в розділі «консультації» надав наступну відповідь щодо того «який еквівалент буде прийнято замовником»: «З огляду на викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Тому, у разі якщо у тендерній документації встановлені вимоги щодо технічних характеристик предмета закупівлі, замовник самостійно визначає відповідність запропонованого еквіваленту таким вимогам». (https://www.me.gov.ua/inforez/Print?id=47c6732b-d7f3-40ac-9fbb-11ce7bc8577b&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA) Нагадуємо, що одним із принципів є максимальна економія, у зв’язку із чим цінова складова враховується як пріоритетна за умови відповідності запропонованого товару технічним характеристикам. Щодо посилання на рішення № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України, то предметом розгляду спору було питання об’єднання в одну закупівлю різних за характеристиками виробів, в той час як в даному випадку закуповуються медичні матеріали однієї цільової групи (галузі використання), а саме матеріали для закриття раневої поверхні з одночасним припиненням кровотечі. Зважаючи на вищевикладене, порушень під час проведення процедури закупівлі в частині дискримінації учасників через визначення предмету закупівлі, не вбачається, тендерна документація на закупівлю в частині медичних матеріалів код 33141127-6 відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», а реалізація умов вказаної тендерної документації, їх застосування має правомірну, об'єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Статус вимоги: Відхилено