Розробка проєктної документації стадії «Робоча документація» по об'єкту: «Будівництво аеродрому Міжнародного аеропорту «Дніпропетровськ» в Дніпропетровській області в Дніпровському районі»
Вид забезпечення тендерної пропозиції – безумовна та безвідклична банківська гарантія (електронний документ з електронно-цифровим підписом, який є доступним для перегляду та перевірки без необхідності використання окремого програмного продукту) із грошовим покриттям.
Банківська гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 "Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах", обов’язково містити реквізити щодо назви закупівлі та її номеру на веб-порталі Уповноваженого органу.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції – 178 094,63 грн.
Реквізити для оформлення банківської гарантії:
ДП «Фінінпро»;
03118, Україна, м. Київ,
вул. Хотівська, буд. 4 (літера А)
код ЄДРПОУ 37264503;
UA433204780000026008924865035
в АТ “Укргазбанк”, м. Київ
код банку 320478
УВАГА! Розмір забезпечення тендерної пропозиції повинен становити суму РІВНУ 178 094,63 грн. Якщо в гарантії буде вказано не точну цифру та/або формулювання, наприклад: «будь-яку суму, але не більше 178 094,63 грн.», тощо, пропозицію учасника, що подав таку банківську гарантію буде відхилено Замовником.
Разом з банківською гарантією надаються:
- документи, які підтверджують повноваження особи, яка підписує банківську гарантію,
- копія ліцензії, виданої банку,
- довідка з банку, що підтверджує наявність грошового покриття по наданій гарантії. У випадку, якщо зміст банківської гарантії містить посилання на договір про отримання гарантії (надання гарантії тощо) Учасник повинен надати такий договір.
Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття (окремий документ), яка підтверджує зарахування грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від Банку-гаранта.
Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше, ніж 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Забезпечення тендерної пропозиції повинне бути чинним впродовж дії тендерної пропозиції.
Усі витрати, пов'язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника, не компенсуються Замовником, в тому числі і при відміні торгів або визнанні торгів такими, що не відбулися.
Серед переліку документів, подання яких Гаранту покладається на Бенефіціара для підтвердження своєї вимоги про сплату гарантійного забезпечення, не має бути документів, отримання (надання) яких залежить від волі інших осіб, а не виключно від Бенефіціара.
Текст банківської гарантії не може містити умов про зменшення відповідальності гаранта в будь якому випадку (окрім випадку прострочення подання вимоги).
Завершена
35 618 926.84UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 178 094.63 UAH
Період оскарження:05.02.2021 17:59 - 20.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-05-013353-a
Номер:1edf69c0a1d149beb6026615d75a9093
Пов'язана кваліфікація:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАВІАПРОЕКТ", UA-EDR 42593662
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-05-013353-a.c1
Назва:СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-05-013353-a
Скарга:
Cem balkan mimarlik mühendislik müçavirlik înçaat ve ticaret ltd. Sti.
25.03.2021 р. №_146_
Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія
Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних
закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя
Липківського, 45
Скаржник: CEM BALKAN MIMARLIK
MUHENDISLIK MUSAVIRLIK INSAAT
TICARET LTD.STI
Номер в комерційному реєстрі 353350
Турецька Республіка, Чанкая/ Анкара,
проспект Хошдере 41/9
Тел.: +90 312 428 10 63
Електронна пошта: cem@balkanmimarlik.com
Замовник: Державне підприємство «Фінансування
інфраструктурних проектів»
Код ЄДРПОУ 37264503
03118, Україна , м. Київ обл., м. Київ, вул.
Хотівська, буд. 4-А
Тел.: +38(044)257-02-31
Електронна пошта:
tender.fininpro@gmail.com
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
05 лютого 2021 року Державним підприємством «Фінансування інфраструктурних
проектів» було оголошено про проведення відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2021-
02-05-013353-a) щодо предмету закупівлі «Розробка проєктної документації стадії «Робоча
документація» по об'єкту: «Будівництво аеродрому Міжнародного аеропорту
«Дніпропетровськ» в Дніпропетровській області в Дніпровському районі» (код за ДК 021:2015:
71320000-7 Послуги з інженерного проектування) на очікувану вартість 35 618 926, 84 гривень
з ПДВ із кінцевим строком подання тендерних пропозицій 24 лютого 2021 року до 21 год. 00
хв.
25 лютого 2021 року по даній процедурі було проведено аукціон, участь у якому взяли
наступні учасники: CEM BALKAN MIMARLIK MUHENDISLIK MUSAVIRLIK INSAAT
TICARET LTD.STI, Приватне підприємство «МАКРОПРОЕКТ», Товариство з обмеженоювідповідальністю «УКРАВІАПРОЕКТ» та Товариство з обмеженою відповідальністю
«ІНСТИТУТ УКРДОРПРОЕКТ».
За результатами розгляду тендерних пропозиції по списку пропозицій, розташованих за
результатами їх оцінки, починаючи з найбільш економічно вигідної, 17 березня 2021 року
Замовником було прийнято рішення про визначення Товариства з обмеженою
відповідальністю «УКРАВІАПРОЕКТ» переможцем даної процедури закупівлі та
оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з Товариством з обмеженою
відповідальністю «УКРАВІАПРОЕКТ» (надалі – ТОВ «УКРАВІАПРОЕКТ»).
Проте, Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням про визначення
ТОВ «УКРАВІАПРОЕКТ» переможцем даної процедури закупівлі та вважає його
незаконними, неправомірними та таким, що порушує його права, інтереси та положення
Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав.
Відповідно до пункту 3 Додатку № 3 до тендерної документації під аналогічним (ими)
договором (ами) необхідно розуміти: виконаний (і) у 2011-2020 роках в повному обсязі договір
(ори) з розробки проєктної документації стадії "робоча документація" з будівництва
аеродромних комплексів включаючи наступні об'єкти аеродромного комплексу: +штучна
злітно-посадкова смуга та руліжна доріжка та перон та світлосигнальне обладнання та
радіотехнічні засоби посадки (глісадний та курсовий радіомаяки, DVOR (VOR) інші засоби
точного заходу на посадку), які за класом наслідків (відповідальності) належать до значних
наслідків (СС3) або V категорії складності.
Інформація про наявність досвіду виконання аналогічного договору обов'язково має
містити графи встановлені Таблицею № 4.
Учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджує наявність досвіду
виконання аналогічного(них) договору (рів) по влаштуванні об’єкта наступними
документами:
Учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджує наявність досвіду
виконання аналогічного(них) договору (рів) наступними документами:
- копія кожного виконаного (них) в повному обсязі аналогічного (них) договору (рів)
зазначеного (их) у Таблиці № 4 з усіма додатками, які вказані у договорі (рах);
- копію актів здачі - прийняття виконаних робіт;
- копію позитивного (них) відгуку (ків) за кожним (и) договором (ами) вказаним (их) у
Таблиці № 4 від замовника.
На виконання вищезазначеного, ТОВ «УКРАВІАПРОЕКТ» у складі тендерної пропозиції
надано довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору № 31-3 від 24 лютого
2021 року, Договір № 138 від 23.12.2020 року щодо виконання робіт з коригування проекту
«Реконструкція аеродромного комплексу комунального підприємства «Міжнародний аеропорт
«Чернівці» імені Леоніда Каденюка» по вул. Чкалова, 30 у м. Чернівці в частині кошторису»,
Акт № 23-02 приймання-передачі виконаних робіт з коригування проекту від 23.02.2021 року
та лист-відгук № 01-08/245 від 24.02.2021 року.
Відповідно до пункту 1 договору № 138 від 23.12.2020 року замовник доручає, а
Виконавець зобов’язується виконати роботи з коригування проекту «Реконструкція
аеродромного комплексу комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Чернівці»імені Леоніда Каденюка» по вул. Чкалова, 30 у м. Чернівці в частині кошторису, а Замовник
зобов’язаний прийняти та оплатити виконані роботи.
Проте, до предмету даного договору не входять роботи з розробки проєктної
документації з будівництва аеродромних комплексів включаючи наступні об'єкти
аеродромного комплексу: штучна злітно-посадкова смуга та руліжна доріжка та перон та
світлосигнальне обладнання та радіотехнічні засоби посадки (глісадний та курсовий
радіомаяки, DVOR (VOR) інші засоби точного заходу на посадку). Даний Договір, наданий, як
аналогічний, не передбачає розробки чи деталізації жодних проектних рішень, а тільки
коригування кошторисів.
Тобто, всупереч умов тендерної документації, ТОВ «УКРАВІАПРОЕКТ» у складі
тендерної пропозиції надано договір, предметом якого є коригування проекту в частині
кошторису з реконструкції аеродромного комплексу, а не розробка проєктної
документації з будівництва аеродромних комплексів, що свідчить про те, що наданий
договір не є аналогічним в розумінні тендерної документації.
Також, відповідно до пункту 3 Додатку № 3 до тендерної документації під аналогічним
(ими) договором (ами) необхідно розуміти: виконаний (і) у 2011-2020 роках в повному обсязі
договір (ори) з розробки проєктної документації стадії "робоча документація".
Відповідно до пункту 3.23. ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на
будівництві» визначено наступні стадії проектування:
- техніко-економічне обґрунтування (ТЕО);
- техніко-економічний розрахунок (ТЕР);
- ескізний проект (ЕП);
- проект (П);
- робочий проект (РП);
- робоча документація (Р).
Проте, учасником надано договір щодо проектування в частині кошторису на стадії
«ПРОЕКТ», всупереч вимогам тендерної документації, якими чітко визначено надання
договору з розробки проєктної документації стадії «РОБОЧА ДОКУМЕНТАЦІЯ», що
відповідно до пункту 3.23. ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на
будівництві» є зовсім іншою стадією проектування.
Також, відповідно до пункту 3 Додатку № 3 до тендерної документації під аналогічним
(ими) договором (ами) необхідно розуміти: виконаний (і) у 2011-2020 роках в повному обсязі
договір (ори). Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРАВІАПРОЕКТ» надано Акт №
23-02 приймання-передачі виконаних робіт з коригування проекту від 23.02.2021 року, який
підтверджує повне виконання даного договору 23 лютого 2021 року. Тобто, всупереч умов
тендерної документації наданий договір виконаний в повному обсязі в 2021 році, а не в 2020
році, як це вимагалось, чим порушено пункт 3 Додатку № 3 до тендерної документації.
Вищезазначене свідчить, про невідповідність учасника процедури закупівлі ТОВ
«УКРАВІАПРОЕКТ» кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, а саме
наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за
предметом закупівлі договору (договорів).Відповідно до частини 16 статті 29 Закону якщо замовником під час розгляду тендерної
пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані
учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією,
він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку
розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких
невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з
вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним
критеріям відповідно до статті 16 Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Проте, Замовником не було розміщено вимогу про усунення невідповідностей в
документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційному
критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного
(аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) в електронній системі закупівель,
чим порушено вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26
Закону, що свідчить про незаконність рішення про визначення ТОВ «УКРАВІАПРОЕКТ»
переможцем процедури закупівлі та є підставою для його скасування.
Визнавши переможцем ТОВ «УКРАВІАПРОЕКТ», Замовник порушив вимоги статті 29
Закону, відповідно до якої, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника
виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній
пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк,
який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних
пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній
системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення
невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника
процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
Визнавши переможцем ТОВ «УКРАВІАПРОЕКТ», Замовник порушив право Скаржника
на неупереджений підхід, що є порушенням вимог статті 5 Закону України «Про публічні
закупівлі».
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників
не дотримуючись положень статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник
порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення публічних
закупівель, визначеного статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме –
недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені
шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «УКРАВІАПРОЕКТ»
переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за
результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі
порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі,
передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника
повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення,
усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній
специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну
документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити
допущені порушення відмінити процедуру закупівлі
Спираючись на вищезазначене та керуючись статтею 5, статтею 18 Закону України «Про
публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу CEM BALKAN MIMARLIK MUHENDISLIK MUSAVIRLIK
INSAAT TICARET LTD.STI до розгляду.
2. Зобов’язати Державне підприємство «Фінансування інфраструктурних проектів»
скасувати рішення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю
«УКРАВІАПРОЕКТ» переможцем процедури закупівлі по предмету «Розробка
проєктної документації стадії «Робоча документація» по об'єкту: «Будівництво
аеродрому Міжнародного аеропорту «Дніпропетровськ» в Дніпропетровській області
в Дніпровському районі» (код за ДК 021:2015: 71320000-7 Послуги з інженерного
проектування), оголошення про проведення якої оприлюднене в електронній системі
закупівель за UA-2021-02-05-013353-a.
__________________________ ________________ ___________________