-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо (природний газ)
Закупівля на потреби 2021 року
Завершена
2 850 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 250.00 UAH
Період оскарження:
05.02.2021 15:50 - 23.02.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
83042f8cbf8c47d79733cde0e066a404
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-05-011535-a.c5
Назва:
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга .pdf 16.02.2021 23:43
- рішення від 18.02.2021 № 2965 + лист Замовнику.pdf 19.02.2021 10:12
- інформація про резулятивну частину рішення від 02.03.2021 № 3966.pdf 03.03.2021 20:34
- рішення від 02.03.2021№ 3966.pdf 05.03.2021 20:15
- Повідомлення 24.02.2021 16:56
- Повідомлення 24.02.2021 16:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.02.2021 23:38
Дата розгляду скарги:
02.03.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.02.2021 10:12
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.03.2021 20:15
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.03.2021 20:15
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
a905f41afdd9443a85235c42153926bf
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-05-011535-a.a4
Назва:
вимога
Вимога:
Повідомляємо, що 1 вересня 2020 року набула чинності Постанова НКРЕКП №1611 від 26.08.2020 року. Вказаною Постановою внесено зміни до Кодексу газотранспортної системи України, щодо розміру величини коригування небалансів. Відповідно, станом на сьогодні у випадку позитивного або негативного небалансу, допустиме відхилення розраховується щоденно та дорівнює +/- 3% від обсягу природного газу поданого та відібраного на точках входу/виходу з газотранспортної системи у відповідну газову добу. У зв'язку з чим просимо внести відповідні правки в Проект договору, а саме наступну редакцію: "Добовий обсяг відбору (споживання) газу Споживачем не повинен відрізнятись від підтвердженого обсягу газу більш ніж на ±3%"
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.02.2021 11:32
Вирішення:
Шановний потенційний учаснику закупівлі,згідно Постанови НКРЕКП №1611 від 26.08.2020 року допустиме відхилення від 3% до 5%, що свідчить про відповідність умов проекту договору чинному Законодавству, адже дана Постанова передбачає відхилення у 5%.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.03.2021 20:20
Вимога
Вирішена
вимога
Номер:
c971e5d3c789420592255470313bdd9e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-05-011535-a.a3
Назва:
вимога
Вимога:
Тендерною документацією передбачена наступна дискримінаційна вимога: Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає у складі своєї пропозиції чинний договір з акредитованою, згідно чинного законодавства України, установою та/або підприємством на провадження таких досліджень, разом із з чинним документом, що підтверджує відповідність стану системи вимірювань такої установи та/або підприємства вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання, а також отриманий безпосередньо на ім’я учасника у 2020 році паспорт якості природного газу на одну з попередніх партій поставок товару, яка здійснена безпосередньо учасником до кінцевого споживача, що підтверджується договором постачання природного газу даному споживачу, який також додається у складі тендерної пропозиції Учасника. Ця умова є дискримінаційною, адже наявність договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного значно обмежує права потенційних учасників торгів, чим звужує їх коло. Слід зазначити, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 201 від 16.02.2017року – не встановлено вимоги щодо наявності у Постачальника природного газу договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного. А також не встановлено вимоги щодо наявності договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного ані Законом України «Про ринок природного газу», ані Кодексом Газотранспортної системи України. Враховуючи вище наведене, повідомляємо, що за паспорти якості природного газу відповідає ТОВ «Оператор ГТС України», який є оператором української газотранспортної системи щодо транспортування природного газу, тому звертаємось з проханням виключити вимогу, щодо надання чинний договір з акредитованою, згідно чинного законодавства України, установою та/або підприємством на провадження таких досліджень, разом із з чинним документом, що підтверджує відповідність стану системи вимірювань такої установи та/або підприємства вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання, а також отриманий безпосередньо на ім’я учасника у 2020 році паспорт якості природного газу на одну з попередніх партій поставок товару, яка здійснена безпосередньо учасником до кінцевого споживача, що підтверджується договором постачання природного газу даному споживачу, який також додається у складі тендерної пропозиції Учасника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.02.2021 11:15
Вирішення:
Дякуємо, Ваше зауваження взято до уваги та відповідні зміни внесені.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
вимога
Номер:
c18a654e5c9c45a28f484829bcb4f0be
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-05-011535-a.a2
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Тендерною документацією передбчено, що учасники повинні надати Довідку, складена в довільній формі, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для здійснення постачання товару, що є предметом закупівлі. Ця довідка, у тому числі повинна містити інформацію про створення точок контакту для надання необхідної інформації споживачам, сайту та інформацію про наявність у власності учасника чи користуванні будівлі та/або приміщення, в яких організовано точки контакту для прийому та обслуговування споживачів, згідно з умовами постанови НРКЕКП від 16.02.2017 № 201, учасники повинні мати у власності чи користуванні будівлі та/або приміщення, в яких організовано точки контакту для прийому та обслуговування споживачів за місцезнаходженням Замовника
(надати відповідне документальне підтвердження (договір купівлі-продажу/договір оренди чи інші відповідні правовстановлюючі документи).
Відповідно до п.2.2 ч.2 «Вимоги до провадження ліцензіатом господарської діяльності з постачання природного газу» ПОСТАНОВИ НКРЕКП 16.02.2017 № 201 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності на ринку природного газу» При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог:
1) забезпечити функціонування та підтримувати на належному рівні персональний веб-сайт у мережі Інтернет;
2) створити точки контакту (які можуть знаходитись за місцезнаходженням ліцензіата) для надання інформації споживачам стосовно, зокрема, їх прав, чинного законодавства та наявних способів для вирішення спорів. Контактні дані і режим роботи кожної контактної точки повинні бути передбачені у договорі постачання природного газу і на сайті ліцензіата;
3) у разі укладання договору постачання природного газу із побутовим споживачем забезпечити наявність особистого кабінету споживача на власному веб-сайті, що має містити і персоніфіковані дані споживача, статистичні дані про ціни та нарахування, і сплату за договором постачання природного газу та іншу інформацію, пов'язану з виконанням зазначеного договору;
4) організувати та забезпечити доступ до точки контакту для здійснення реєстрації вхідної кореспонденції, з можливістю отримання вхідного номера на момент подання вхідної кореспонденції;
5) зберігати документи, копії яких подавалися до НКРЕКП відповідно до вимог законодавства України;
6) повідомляти НКРЕКП про всі зміни даних, зазначених у документах, що мають додаватися до заяви про отримання ліцензії. У разі виникнення таких змін протягом одного місяця з дня їх настання подати до НКРЕКП відповідне повідомлення в письмовій формі;
7) провадити ліцензовану діяльність виключно з використанням засобів провадження господарської діяльності, що зазначені у відомостях про них, які подані до НКРЕКП згідно з вимогами цих Ліцензійних умов;
8) забезпечити якість комерційних послуг, які надаються споживачам, що передбачає вчасне та повне інформування споживача про умови постачання, ціни на природний газ та вартість надаваних послуг, роз'яснення значення актів законодавства, якими регулюються відносини між постачальником і споживачем, ведення точних та прозорих розрахунків із споживачем, докладання всіх можливих зусиль для вирішення спірних питань шляхом досудового врегулювання;
9) у разі планового або позапланового припинення провадження ліцензованої діяльності загалом або за певним місцем провадження ліцензованої діяльності ліцензіат зобов’язаний повідомити сторону, з якою укладено договір постачання природного газу, у встановлений договором строк про дату і причини припинення ліцензованої діяльності із визначенням приблизної дати відновлення її провадження;
10) забезпечити присутність керівника ліцензіата, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення НКРЕКП в установленому законом порядку перевірки дотримання ліцензіатом вимог цих Ліцензійних умов;
11) здійснювати постачання природного газу на підставі договорів постачання природного газу, що укладаються зі споживачами, у тому числі побутовими споживачами відповідно до вимог статті 12 Закону України «Про ринок природного газу» та чинних Правил постачання природного газу;
12) здійснювати постачання природного газу за цінами, що вільно встановлюються між постачальником та споживачем, крім випадків, передбачених законодавством України;
13) виконувати умови (вимоги) чинних Правил постачання природного газу, що затверджуються НКРЕКП, а також договорів постачання природного газу;
14) у разі прийняття НКРЕКП рішення про усунення порушень вимог Ліцензійних умов подати в установлений у рішенні строк до НКРЕКП інформацію про усунення зазначених у такому рішенні порушень із наданням копій підтвердних документів;
15) дотримуватися вимог статті 14 Закону України «Про ринок природного газу» щодо реалізації права споживачів на зміну постачальника та порядку зміни постачальника, встановленого Правилами постачання природного газу;
16) здійснювати постачання природного газу споживачам за умови наявності у споживача договору розподілу природного газу (якщо об'єкт споживача підключений до газорозподільної системи) або договору транспортування природного газу (якщо об'єкт споживача підключений до газотранспортної системи), укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором газорозподільної/газотранспортної системи;
17) вести окремий облік за ліцензованим видом діяльності та затверджувати правила розподілу активів і зобов'язань, доходів та витрат між ліцензованим та іншими видами господарської діяльності;
18) складати звітність, затверджену НКРЕКП, щодо провадження господарської діяльності з постачання природного газу та подавати її до НКРЕКП у встановленому порядку;
19) подавати до НКРЕКП річну фінансову звітність у встановленому законодавством порядку;
20) сплачувати щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внески на регулювання, що визначаються НКРЕКП;
21) виконувати рішення НКРЕКП, прийняті відповідно до порядку розгляду скарг на дії суб'єктів ринку природного газу (крім споживачів) і вирішення спорів між суб'єктами ринку природного газу, що затверджується НКРЕКП;
22) здійснювати розрахунки із оператором газотранспортної системи за надані послуги транспортування у строки та на умовах, визначених договором транспортування природного газу.
П.2.5. ч.2 «Вимоги до провадження ліцензіатом господарської діяльності з постачання природного газу» ПОСТАНОВИ НКРЕКП 16.02.2017 № 201 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності на ринку природного газу» При провадженні господарської діяльності з постачання природного газу ліцензіат повинен дотримуватися таких технологічних вимог:
1) мати у власності чи користуванні будівлі та/або приміщення, в яких організовано точки контакту для прийому та обслуговування споживачів;
2) створювати страховий запас природного газу відповідно до чинного законодавства України.
Отже, ліцензійними умовами постачання природного газу передбачено створення точки контакту за місцезнаходженням ліцензіата. Жодних законодавчих обмежень чи застережень немає. А дана вимога обмежує та дискримінує коло інших учасників з інших регіонів, у яких немає точок контакту у Полтавській області, смт. Оржиця.Тож просимо внести зміни до тендерної документації в частині створення точки контакту для прийому та обслуговування споживачів за місцезнаходженням Замовника шляхом видалення цієї умови з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.02.2021 11:10
Вирішення:
Дякуємо, Ваше зауваження взято до уваги та відповідні зміни внесені.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
вимога
Номер:
8079d09032cf44258a73659d22bf3472
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-05-011535-a.a1
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. У тендерній документації встановлено, що учасник повинен надати: Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління гігієною та безпекою праці; екологічного управління учасника закупівлі згідно ДСТУ OHSAS 18001:2010; ДСТУ ISO 14001:2015 та міжнародного стандарту ISO 50001 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та керівництво з використання» з метою безпечності надання послуг із обслуговування клієнтів-споживачів у точках контакту/сервісу.
……Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015, Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому, одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Тому, можемо стверджувати, що у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого він лобіює, і при чому, це робиться без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно, як вбачається, на власному бажанні.
Отже, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель.
Крім цього, для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно великі затратити і тривалий час, хоч згідно законодавства отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників.
Отже, дана умова прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»).
Крім того, ще раз звертаємо увагу на недоречність такої вимоги, зокрема, частиною 1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації.
Пунктом 01 Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, що система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку.
Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не її обов’язок.
І ці вимоги Замовника обмежують коло учасників безпосередньо пов'язаними з предметом закупівлі, що обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та права інших учасників, у тому числі, Заявника на участь у Процедурі закупівлі (дану позицію підтримує АМКУ у рішенні № 303-р/пк-ск від 19.02.2016).
Таким чином, просимо змінити умови ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.02.2021 10:56
Вирішення:
Дякуємо, Ваше зауваження взято до уваги та відповідні зміни внесені.
Статус вимоги:
Задоволено