• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку

Торги не відбулися

388 414.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 942.07 UAH
Період оскарження: 05.02.2021 14:57 - 17.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дикримінаційні умови

Номер: 4e6e64eaeee346f9bb1274f13fb299a7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-05-009868-a.a1
Назва: Дикримінаційні умови
Вимога:
Добрий день. Шановний Замовнику, 05.02.2021 року було оголошено про відкриті торги на закупівлю UA-2021-02-05-009868-a за предметом: «ДК 021:2015: 30120000-6 — Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку». Під час аналізу Тендерної документації було виявлено ряд вимог, що суперечать положенням Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі. Серед таких вимог можна виділити наступні: 1. Відповідно до п. 1 Додатку №1 до Тендерної документації наявна вимога наступного змісту: «Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даними торгами учасники торгів повинні надати оригінал авторизаційного листа (листів) про повноваження від виробника друкуючих пристроїв або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропонований товар на території України та для підтвердження того, що картриджі нові та входять до переліку витратних матеріалів рекомендованих виробниками пристроїв друку (оригінальним). Лист надається із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro. У разі надання авторизаційного листа від офіційного представника необхідно надати підтвердження повноважень офіційного представника на території України. У разі надання оригіналу листа про повноваження від виробників іноземною мовою, цей лист повинен супроводжуватись перекладом на українську мову.» Так вимогу слід вважати свого роду вимогою про надання гарантії поставки. Проте, чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного представника) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні представники), не практикують видачу декількох таких документів. Наявність листа про повноваження від виробника друкуючих пристроїв або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропонований товар на території України та для підтвердження того, що картриджі нові та входять до переліку витратних матеріалів рекомендованих виробниками пристроїв друку (оригінальним) не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Відсутність «оригіналу авторизаційного листа (листів) про повноваження від виробника друкуючих пристроїв або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропонований товар на території України та для підтвердження того, що картриджі нові та входять до переліку витратних матеріалів рекомендованих виробниками пристроїв друку (оригінальним)», ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «оригіналу авторизаційного листа (листів) про повноваження від виробника друкуючих пристроїв або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропонований товар на території України та для підтвердження того, що картриджі нові та входять до переліку витратних матеріалів рекомендованих виробниками пристроїв друку (оригінальним)» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції. 2. У п. 2 Додатку №1 до Тендерної документації зазначено: «Пропозиція Учасника, що передбачає еквівалент типу картриджів та тонерів, має містити офіційне підтвердження представництва фірми-виробника/офіційного представника виробника принтерів щодо сумісності картриджів та тонерів». При цьому у Тендерній документації відсутня інформація та підтвердження, що Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області у своїй роботі використовує обладнання, яке знаходиться на гарантійному обслуговуванні у виробника, що є єдиною причиною чому Замовник може вимагати від учасників «офіційне підтвердження представництва фірми-виробника/офіційного представника виробника принтерів щодо сумісності картриджів та тонерів». Вимога надати «офіційне підтвердження представництва фірми-виробника/офіційного представника виробника принтерів щодо сумісності картриджів та тонерів» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи представником товаровиробника в Україні, та стосується виключно учасників, що пропонують еквівалент, тобто є дискримінацією, обмежує конкуренцію, спричиняє штучне завищення видатків замовника на закупівлю витратних матеріалів. Таким чином, внаслідок дії дискримінаційної вимоги п. 2 Додатку №1 до Тендерної документації усуваються від участі в торгах учасники, що пропонують еквівалент товару, який за технічними характеристиками відповідає товару виробників та торгових марок, що вказані в Додатку №1 до Тендерної документації, що призводить до обмеження конкуренції. Враховуючи викладене та керуючись положеннями ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, вимагаємо: 1. Усунути дискримінаційну умову п. 1 Додатку №1 до Тендерної документації на закупівлю UA-2021-02-05-009868-a за предметом: «ДК 021:2015: 30120000-6 — Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку»: «Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даними торгами учасники торгів повинні надати оригінал авторизаційного листа (листів) про повноваження від виробника друкуючих пристроїв або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропонований товар на території України та для підтвердження того, що картриджі нові та входять до переліку витратних матеріалів рекомендованих виробниками пристроїв друку (оригінальним). Лист надається із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro. У разі надання авторизаційного листа від офіційного представника необхідно надати підтвердження повноважень офіційного представника на території України. У разі надання оригіналу листа про повноваження від виробників іноземною мовою, цей лист повинен супроводжуватись перекладом на українську мову» 2. Усунути дискримінаційну умову п. 2 Додатку №1 до Тендерної документації на закупівлю UA-2021-02-05-009868-a за предметом: «ДК 021:2015: 30120000-6 — Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку»: «Пропозиція Учасника, що передбачає еквівалент типу картриджів та тонерів, має містити офіційне підтвердження представництва фірми-виробника/офіційного представника виробника принтерів щодо сумісності картриджів та тонерів.»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Тендерним комітет Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (далі – Головне управління) розглянуто вашу вимогу та повідомляємо наступне. Статтею 22 Закону України від 25.12.2015 № 922 «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що тендерна документація обов’язково повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Водночас, частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до пунктів 1 та 2 Додатку № 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі”, для Учасників передбачено слідуючи вимоги: 1. Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даними торгами учасники торгів повинні надати оригінал авторизаційного листа (листів) про повноваження від виробника друкуючих пристроїв або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропонований товар на території України та для підтвердження того, що картриджі нові та входять до переліку витратних матеріалів рекомендованих виробниками пристроїв друку (оригінальним). Лист надається із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro. У разі надання авторизаційного листа від офіційного представника необхідно надати підтвердження повноважень офіційного представника на території України. У разі надання оригіналу листа про повноваження від виробників іноземною мовою, цей лист повинен супроводжуватись перекладом на українську мову. 2. Пропозиція Учасника, що передбачає еквівалент типу картриджів та тонерів, має містити офіційне підтвердження представництва фірми-виробника/офіційного представника виробника принтерів щодо сумісності картриджів та тонерів. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції, максимальної економії, відкритості та прозорості, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Тендерна документація Головного управління розроблена з урахуванням вимог статті 5 Закону, а зазначені вимоги в п. 1 та п. 2 Додатком № 1 обумовлені метою захисту інтересів Замовника. Враховуючи вищезазначене, тендерний комітет вважає, вимогу Учасника безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено