-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«ДК 021:2015: 15530000-2 Вершкове масло»
«ДК 021:2015: 15530000-2 Вершкове масло (5000кг)»
Торги не відбулися
950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
Період оскарження:
03.02.2021 18:58 - 22.02.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога скасувати рішення щодо визначення ФОП Глущенко Євгена Олексійовича переможцем процедури закупівлі
Номер:
69ceafe15ccb4e55b7221c8c7e6c21a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-03-014187-a.c2
Назва:
Вимога скасувати рішення щодо визначення ФОП Глущенко Євгена Олексійовича переможцем процедури закупівлі
Вимога:
Відповідно закупівлі UA-2021-02-03-014187-a Приватне підприємство «Никольтрейд» повідомляє про неправомірне акцептування пропозиції ФОП "ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ" з наступних причин:
Учасник ФОП "ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ" у складі пропозиції надав декларацію виробника № М-0202 від 02.02.2021р , на масло вершкове жирністю 82,0% жиру, що не відповідає умовам Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні,якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» згідно якого вимагалось закупівля масла вершкового 72,5% .
Разом з тим надає цінову пропозицію № 4/11 від 23.02.2021 в якій зазначається , що ФОП "ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ» пропонує поставляти масло вершкове 72,5%, що не відповідає декларації виробника наданою учасником.
Відповідно з п.п. 1.1 п.1 Таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати «копія або оригінал експлуатаційного дозволу для потужностей (об’єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів, виданого на ім’я учасника торгів та/або копія документу, що підтверджує державну реєстрацію потужностей оператора ринку виданого на ім’я учасника торгів. У випадку якщо експлуатаційний дозвіл виданий не на ім’я учасника торгів, та/або документ, що підтверджує державну реєстрацію потужностей оператора ринку, виданого на ім’я власника потужностей, учасник до копії/оригіналу експлуатаційного дозволу та/або копії/оригіналу державної реєстрації потужностей оператора ринку зобов’язаний надати документ (н-д. копію договору оренди тощо), який підтверджує право користування потужностями (об’єктами) власника, на ім’я якого виданий експлуатаційний дозвіл та/або на ім’я якого є проведена державна реєстрація потужностей оператора ринку.
При цьому договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи, а також договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Проте, згідно з аналізу документів, які були розміщені за посиланням, https://gov.e-tender.ua/tender/produkti-harchuvannya/UA-2021-02-03-014187-a-dk-021-2015-15530000-2-vershkove-maslo ФОП Глущенко Євген Олексійович :
- надав експлуатаційний дозвіл, який видано ТОВ «АТЛАНТ+», згідно якого зареєстровано потужності з виробництва, зберігання та реалізації продуктів тваринного походження (маргарин і подібні харчові жири).
- надав договір №15/1-20 на оренду нежитлових приміщень від 15.03.2020р з ТОВ «АТЛАНТ+» ,згідно п. п. 3.1 п.3 «Строк оренди визначається з 15.03.2020 року до 31.12.2021р..»
Виходячи з чого пропозиція ФОП Глущенко Є.В. не відповідає вимогам закупівлі так як строк оренди нежитлових приміщення у яких ФОП "ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ» здійснює свою діяльність не відповідає вимогам ТД замовника , а саме п.п. 1.1 п.1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
ФОП "ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ» надає у складі пропозиції Довідку не надання ліцензії № 17 від 23.02.2021р в якій зазначає, що «… даний вид діяльності згідно оголошення про проведення процедури закупівлі не підлягає до обов’язкового ліцензування та не потребує спеціального дозволу і не може стати причиною відхилення»
Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
Експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження.
Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:
первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;
транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
експлуатацію закладів громадського харчування та закладів роздрібної торгівлі, що відповідають вимогам, встановленим Кабінетом Міністрів України. До моменту встановлення таких вимог цей виняток поширюється на всі заклади громадського харчування та заклади роздрібної торгівлі.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» особи, зазначені у частині першій цієї статті, зобов’язані отримати експлуатаційний дозвіл на кожну окрему потужність до початку її експлуатації. Експлуатаційний дозвіл видається на потужності, що розташовані за однією адресою (з деталізацією на рівні виробничої лінії та/або харчових продуктів залежно від виду діяльності оператора ринку) і визначені оператором ринку.
Наголошуємо на тому, що предметом закупівлі «Вершкове масло» є продукт тваринного походження, відповідно до Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» №3392-VI від 19.05.2011 року в діючій редакції від 03.07.2020 року Додатку до нього пунктом №80 документом дозвільного характеру є «Експлуатаційний дозвіл», відповідним законодавчим актом якого є Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Але це суперечить вимогам ТД, а сама згідно ч.3) п.п. 3.1. п.3 р. 5 «) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі:
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону.
Згідно Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності " від 2 березня 2015 року № 222-VIII (зі змінами) та Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» №3393-VI від 19 травня 2011 року (зі змінами) - провадження певного виду господарської діяльності, що пов'язана з виконанням договору, щодо предмету закупівлі, не підлягає ліцензуванню, в той час потребує отримання дозволів на провадження певного виду господарської діяльності.
Виходячи з вище викладеного ФОП "ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ» повідомляє про те, що він не потребує спеціального дозволу, що суперечить ЗУ «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 3392-VI від 19.05.2011 року в діючій редакції від 03.07.2020 року Додатку до нього пунктом №80 документом дозвільного характеру є «Експлуатаційний дозвіл»,відповідним законодавчим актом якого є Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та унеможливлює подання документів переможця закупівлі.
Згідно з п.п. 6.1 п.6 розділу 3 Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи,які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі:
документ, що підтверджує проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту(ів) згідно чинного законодавства України, яким здійснюватиметься поставка товарів зазначених в технічному завданні (подається в складі пропозиції договір на проведення санітарної обробки автотранспорту чинний впродовж 2021 року та документ(и), який(і) підтверджує(ють) проведення санітарної обробки (дезінфекції) та дослідження змивів на патогенну та умовно патогенну мікрофлору автотранспорту виданий не раніше січня 2021 р.);
документ обстеження/перевірки приміщення(ь) виданого територіальним управлінням держпродслужби не раніше 2020 року
ФОП "ГЛУЩЕНКО ЄВГЕН ОЛЕКСІЙОВИЧ" не надав у складі пропозиції дослідження змивів на патогенну та умовно патогенну мікрофлору автотранспорту виданий не раніше січня 2021 р., а тому, пропозиція Учасника ФОП Глущенка Євгена Олексійовича підлягала відхиленню.
Виходячи з вище викладеного , тендерна пропозиція не відповідає вимогам Оголошення про проведення відкритих торгів, і як наслідок, пропозиція Учасника ФОП Глущенка Євгена Олексійовича підлягала відхиленню.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.03.2021 17:37
Вирішення:
Проаналізовано вимогу від Учасника ПП «Никольтрейд», прийнято рішення задовольнити її, тому що дійсно було неправомірно визначено переможця ФОП «Глущенко Євген Олексійович» за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 15530000-2 Вершкове масло.
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
3ccbfb2d71c54d22906e8907aa6bef35
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-03-014187-a.c1
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Відповідно до оголошення UA-2021-02-03-014187-а, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 03 лютого 2021 року (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2021-02-03-014187-а) Замовником - Управління освіти, культури, молоді та спорту Білозерської селищної ради було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю «ДК 021:2015: 15530000-2 Вершкове масло (5000кг)».
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 19 лютого 2021 00:00.
Відповідно до абзацу першого частини восьмої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Отож, ця скарга подана з дотриманням строків, встановлених частиною восьмою статті 18 Закону, а отже може бути прийнята органом оскарження до розгляду.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження:
Скаржник є суб’єктом господарювання, який провадить господарську діяльність із постачання харчових продуктів, які є предметом цієї закупівлі. Скаржник зареєстрований як оператор ринку харчових продуктів у встановленому законодавством порядку, має експлуатаційний дозвіл, а отже документально підтверджене право на здійснення діяльності, пов’язаної із обігом харчових продуктів – що відповідає суті правовідносин, які мають виникнути на підставі договору про закупівлю в разі завершення оскаржуваної процедури закупівлі.
Скаржник має намір взяти участь у оскаржуваної процедури закупівлі.
Проте під час вивчення тендерної документації замовника нами було виявлено, що тендерна документація, оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу для проведення оскаржуваної процедури закупівлі містить ряд дискримінаційних умов.
Дискримінаційні умови, закладені Замовником до тендерної документації, дискримінують нас як учасника відкритих торгів та унеможливлюють нашу участь у закупівлі, що проводиться замовником.
Вищевикладене доводить, що замовник своїм рішення про затвердження тендерної документації в існуючій редакції порушив права та охоронювані законом інтереси Скаржника, а отже у Скаржника є всі підстави для подання цієї скарги.
На нашу думку, умови, викладені у тендерний документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
1. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 12 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), або ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), який підтверджено звітом за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів, що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив, впровадив та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), згідно із вимогами діючого законодавства. Документи повинні бути видані на ім'я учасника, які є дійсними на момент проведення аукціону.
Окрім того, згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації предмета закупівлі пункту 3 п.п 4 «Для документального підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам, Учасник обов’язково повинен надати наступні документи:
- Копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), виданого на ім'я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону.»
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно частини 7 статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», мати сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), виданого на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначений сертифікат виданий на ім’я учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимоги Замовника до учасників надати у складі Пропозиції сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), виданого на ім'я учасника містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дані вимоги із тендерної документації.
2. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 12 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), або ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), який підтверджено звітом за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів, що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив, впровадив та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), згідно із вимогами діючого законодавства. Документи повинні бути видані на ім'я учасника, які є дійсними на момент проведення аукціону.
Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації предмета закупівлі пункту 3 п.п. 5 «Для документального підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам, Учасник обов’язково повинен надати наступні документи:
- Звіт за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів, що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив, впровадив та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), згідно із вимогами діючого законодавства. Документ повинен бути видано не раніше 1 року з моменту отримання сертифікату на систему управління безпечності харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005,ITD),виданого на ім’я учасника.
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно частини 7 статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», мати сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT) та відповідно проходити аудит за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів. Крім того, Замовником встановлена вимога що зазначений звіт повинен бути виданий на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначений звіт та виданий на ім’я учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимоги Замовника до учасників надати у складі Пропозиції Звіт за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів , що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив,впровадив та застосовує постійно діючі процедури,що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) виданого на ім'я учасника, містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити зазначені вимоги із тендерної документації.
3. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 13 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копія сертифікату на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону.
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно до чинного законодавства України, мати сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначений сертифікат виданий на ім’я учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дану вимогу із тендерної документації.
4. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 14 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
Скан-копії документів, що підтверджують виконання програм сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), а саме:
- Програма аудиту;
- Висновок за результатами першого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015;
- ЗВІТ про проведення другого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно до чинного законодавства України, мати сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та відповідно не зобов’язаний мати:
- програму аудиту;
- Висновок за результатами першого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015;
- ЗВІТ про проведення другого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначені документи, що є дискримінаційним до учасників, у т.ч. тих що не зобов’язані мати та/або не мають сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції вищезазначені документи, містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дану вимогу із тендерної документації.
5. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 16 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копію сертифікату на систему екологічного управліннявідповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону.
Окрім того, Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 6 пункту 6.7:
- Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник у складі технічної частини тендерної пропозиції повинен додатково надати довідку у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, яка повинна містити інформацію з переліком заходів із захисту довкілля, які планує застосовувати учасник. Додатково учасник в складі пропозиції подає сертифікат на систему екологічного менеджменту (ДСТУ ISO 14001:2015).
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно до чинного законодавства України, мати сертифікат на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначені документи, що є дискримінаційним до учасників, у т.ч. тих що не зобов’язані мати та/або не мають сертифікат на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції вищезазначені документи, містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дану вимогу із тендерної документації.
З огляду на вищезазначене, Скаржник має всі підстави вважати, що його права як учасника публічних закупівель та законні інтереси порушені внаслідок неправомірних дій та протиправних прийнятих рішень Замовника щодо встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, які перешкоджають участі нашої компанії у цій закупівлі та унеможливлюють запропонування якісних товарів за найвигіднішою ціною, та тим самим обмежують коло потенційних учасників. У зв’язку з чим, Скаржник змушений звернутися до органу оскарження з метою захисту своїх прав та законних інтересі.
Враховуючі викладене та керуючись статею 3, 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ПП «Никольтрейд» до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, привести документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ Білозерська с.р. масло.pdf 12.02.2021 16:12
- рішення від 16.02.2021№2773+лист замовнику.pdf 17.02.2021 11:19
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.02.2021 №3547.pdf 26.02.2021 17:49
- рішення від 25.02.2021№3547.pdf 02.03.2021 21:35
- Відповідь на скаргу Вершкове масло.pdf 22.02.2021 21:51
- Відповідь на скаргу Вершкове масло.doc 22.02.2021 21:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.02.2021 17:18
Дата розгляду скарги:
25.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.02.2021 11:19
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
02.03.2021 21:35
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
02.03.2021 21:35