• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-14-18 Нижанковичі – Самбір – Дрогобич – Стрий км 66+290 – км 78+591, Львівської області (ДК 021:2015: 45233142-6 Ремонт доріг)

Категорія замовника Служби автомобільних доріг у Львівській області – відповідно до п.3 ч.1. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" – юридична особа є одержувачем бюджетних коштів. Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції. Забезпечення тендерної пропозиції надається у формі безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії (далі – банківська гарантія), виданої банком, який включено до переліку системно важливих банків, визначеного, чинним на дату подання тендерної пропозиції, рішенням правління Національного банку України (далі — банк-гарант), з накладеним кваліфікованим електронним підписом такого банку-гаранта відповідно до вимог чинного законодавства. Банківська гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково повинен надати такий договір разом з банківською гарантією. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням КЕП гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Банківська гарантія надана банком-нерезидентом, повинна бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 – URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 – ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії банківської гарантії) – не менше 120 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Забезпечення тендерної пропозиції повинне бути чинним впродовж дії тендерної пропозиції. У разі, якщо учасник бере участь в одному тендері замовника, проте за певними лотами, то на кожен лот він надає окрему банківську гарантію. Гарантія повинна передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати – заборонені). В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: - Зобов’язання банку-гаранта сплатити замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання вимог замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов; - Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою учасника, без згоди та погодження з замовником, після її передавання / надсилання замовнику. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані банком-гарантом, завірені печаткою банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від банку-гаранта. Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку учасника на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена замовником. Реквізити замовника для оформлення банківської гарантії: Служба автомобільних доріг у Львівській області, IBAN UA968201720355179011088001058 у ГУДКСУ у Львівській області, МФО – 820172, ЄДРПОУ – 25253009.

Завершена

162 218 188.43 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 811 090.94 UAH
Період оскарження: 03.02.2021 15:57 - 15.03.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга до тендерної документації

Номер: 791df5eb38054194a2d91bb8e3b88d3e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-03-005351-c.a3
Назва: Скарга до тендерної документації
Скарга:
Скарга до тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.03.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2021 21:25
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 18.03.2021 21:16
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 18.03.2021 21:16
Автор: ТОВ ГРАНІТ-001, Западня Віталій Валерійович +380931400845 granit-001@ukr.net
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: ea71e529fd8140249d99f5a6f4e698b3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-03-005351-c.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.03.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2021 14:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.03.2021 18:34
Автор: КОНСОРЦІУМ «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДОРОЖНІЙ КОНСОРЦІУМ», Артем Гриненко +380688842675 road.consorcium@gmail.com
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо внесення змін до тендерної документації.

Номер: 82a28e4b00164f5a946efa429dc5dbc7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-03-005351-c.a1
Назва: Вимога щодо внесення змін до тендерної документації.
Вимога:
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації. Відповідно до п.2. Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» вимагається надання забезпечення тендерної пропозиції у формі оригіналу електронної банківської гарантії. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. При цьому Замовник визначає, що: «Банківська гарантія повинна бути видана банком, який включено до переліку системно важливих банків, визначеного, чинним на дату подання тендерної пропозиції, рішенням правління Національного банку України.» Дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує засади та принципи публічних закупівель з огляду на наступне: Відповідно до ст.2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» - Банк - юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги, відомості про яку внесені до Державного реєстру банків; Системно важливий банк - банк, що відповідає критеріям, встановленим Національним банком України, діяльність якого впливає на стабільність банківської системи; Рішенням Правління Національного Банку України від 03.03.2020р. №155-рш «Про визначення системно важливих банків» визначено перелік системо важливих банків до якого включено лише 14 банків. Відносини з оформлення Банківських гарантій регулюються Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 №69 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 41/10321. Це Положення регулює загальний порядок, умови надання та отримання банками гарантій/контргарантій та їх виконання всіма банками України без виключення та незалежності від того віднесено банк до системно важливих банків чи ні, та відповідно до п.4. Положення його вимоги поширюються на всі банки-резиденти України, які беруть участь у здійсненні операцій за гарантіями. Відтак, банківська гарантія є аналогічною за своєю суттю та правовою природою в незалежності від того чи є банк, який її видав, системно важливим чи ні. Обсяг зобов’язань щодо виконання банківської гарантії обмежено виключною сумою гарантії, та у момент настання гарантійного випадку підлягає обов’язковому виконанню в незалежності від статусу банку гаранта (державний, комерційний, системно важливий тощо). Більше того, банківська гарантія за цією процедурою закупівлі повинна бути оформлена з повним грошовим покриття на весь строк дії такої гарантії, що повністю нівелює застереження щодо того яким банком повинна бути видана банківська гарантія, оскільки виконання зобов’язань за гарантією забезпечено грошовими коштами і не залежить від надійності та стабільності банківської установи. Наведені вище обставини безумовно свідчать, що вимога Замовника про те, що: «Банківська гарантія повинна бути видана банком, який включено до переліку системно важливих банків, визначеного, чинним на дату подання тендерної пропозиції, рішенням правління Національного банку України.» є такою що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки штучно обмежує коло банківських установ в яких учасник може отримати банківську гарантію. Така вимога обмежує учасників у вільному вибору контрагентів під час здійснення господарської діяльності, що суперечить положенням ст. 627 ЦК України, відповідно до якої Сторони договору є вільним у виборі контрагента. Аналогічною, з цього питання, є правова позиція Антимонопольного комітету України, викладена в рішеннях від 11.04.2020 №4383-р/пк-пз та від 10.02.2021 №2362-р/пк-пз. Частина 4 статті 5, частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначає, що Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно вимагаємо приведення тендерної документації у відповідність вимогам законодавства про публічні закупівлі шляхом виключення з тендерної документації викладену у пункті п.2. Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» вимогу/умову про, те, що: «Банківська гарантія повинна бути видана банком, який включено до переліку системно важливих банків, визначеного, чинним на дату подання тендерної пропозиції, рішенням правління Національного банку України.»
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Відповідно до ч.1 ст.25 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції. З урахуванням зазначеного вище, замовником серед іншого встановлено вимогу надання забезпечення тендерної пропозиції банком, який включено до переліку системно важливих банків, визначеного, чинним на дату подання тендерної пропозиції, рішенням правління Національного банку України. Така вимога тендерної документації зумовлена, перш за все, систематичними випадками невиконання банківськими установами гарантійних зобов’язань за наданими банківськими гарантіями, чим нівельовано норму Закону України «Про публічні закупівлі» та право замовників на стягнення з недобросовісних організацій гарантійних сум. Окрім цього, враховуючи, що закупівлі робіт та послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення здійснюються за рахунок бюджетних коштів, а забезпечення тендерних пропозицій відповідно до чинного законодавства у разі неповернення учаснику підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, то, в результаті, державний бюджет недоотримав надходжень на значну суму неповернутих гарантій. Відповідно, Замовником не буде внесено зміни до тендерної документації в цій частині, оскільки, зазначена вимога тендерної документації є цілком обґрунтована, не суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель та не є дискримінаційною, оскільки, очевидно можлива до виконання усіма бажаючими взяти участь у цій закупівлі учасниками. Враховуючи все вищезазначене, замовник та його Уповноважений орган (Державне агентство автомобільних доріг України, як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у дорожньому господарстві) вважають за доцільне передбачити оспорювану вами вимогу у тендерній документації (обґрунтування Уповноваженого органу додається).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.03.2021 21:02
Скарга
Розгляд припинено

Скарга на рішення Замовника

Номер: 2d52499df5d645558c5e7dc34ce7c2f2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-03-005351-c.a4
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Скарга на рішення Замовника
Дата розгляду скарги: 30.04.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2021 11:31
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 07.05.2021 20:20
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 07.05.2021 20:20
Задовільнена: Так
Автор: КОНСОРЦІУМ "ДОРЛІДЕР", Назаренко Роман Олегович +380638804542 kzm2021@ukr.net