-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 15510000-6 – Молоко та вершки
ДК 021:2015: 15510000-6 – Молоко та вершки (Молоко коров’яче пастеризоване жирністю 2,5 %, фасоване в поліетеленові пакети по 1 л – 40000 літрів, молоко згущене-400кг)
Торги не відбулися
974 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 872.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 872.00 UAH
Період оскарження:
03.02.2021 14:17 - 15.02.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
98f59e03eb314de3a11816b748bed0ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-03-008042-a.c1
Назва:
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
на незаконні вимоги тендерної документації
Відповідно до оголошення UA-2021-02-03-008042-а, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 03 лютого 2021 року (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2021-02-03-008042-а) Замовником - Управління освіти, культури, молоді та спорту Білозерської селищної ради було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю «ДК 021:2015:15510000-6 – Молоко та вершки (Молоко коров’яче пастеризоване жирністю 2,5 %, фасоване в поліетеленові пакети по 1 л – 40000 літрів та молоко згущене – 400кг).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 19 лютого 2021 00:00.
Відповідно до абзацу першого частини восьмої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Отож, ця скарга подана з дотриманням строків, встановлених частиною восьмою статті 18 Закону, а отже може бути прийнята органом оскарження до розгляду.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження:
Скаржник є суб’єктом господарювання, який провадить господарську діяльність із постачання харчових продуктів, які є предметом цієї закупівлі. Скаржник зареєстрований як оператор ринку харчових продуктів у встановленому законодавством порядку, має експлуатаційний дозвіл, а отже документально підтверджене право на здійснення діяльності, пов’язаної із обігом харчових продуктів – що відповідає суті правовідносин, які мають виникнути на підставі договору про закупівлю в разі завершення оскаржуваної процедури закупівлі.
Скаржник має намір взяти участь у оскаржуваної процедури закупівлі.
Проте під час вивчення тендерної документації замовника нами було виявлено, що тендерна документація, оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу для проведення оскаржуваної процедури закупівлі містить ряд дискримінаційних умов.
Дискримінаційні умови, закладені Замовником до тендерної документації, дискримінують нас як учасника відкритих торгів та унеможливлюють нашу участь у закупівлі, що проводиться замовником.
Вищевикладене доводить, що замовник своїм рішення про затвердження тендерної документації в існуючій редакції порушив права та охоронювані законом інтереси Скаржника, а отже у Скаржника є всі підстави для подання цієї скарги.
На нашу думку, умови, викладені у тендерний документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
1. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 12 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), або ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), який підтверджено звітом за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів, що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив, впровадив та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), згідно із вимогами діючого законодавства. Документи повинні бути видані на ім'я учасника, які є дійсними на момент проведення аукціону.
Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації предмета закупівлі пункту 1 «Вимоги щодо предмету закупівлі (товару)»:
- Якість товару відповідає вимогам відповідних діючих нормативних документів ГОСТ, ДСТУ 2661:2010 Строк придатності від 72 годин до 7 діб, ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), виданого на ім'я учасника,який є дійсним на момент проведення аукціону.
Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації предмета закупівлі пункту 5 п.п 4 «Для документального підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам, Учасник обов’язково повинен надати наступні документи:
- Копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), виданого на ім'я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону.»
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно частини 7 статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», мати сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), виданого на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначений сертифікат виданий на ім’я учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимоги Замовника до учасників надати у складі Пропозиції сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), виданого на ім'я учасника містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дані вимоги із тендерної документації.
2. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 12 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), або ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), який підтверджено звітом за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів, що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив, впровадив та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), згідно із вимогами діючого законодавства. Документи повинні бути видані на ім'я учасника, які є дійсними на момент проведення аукціону.
Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації предмета закупівлі пункту 5 п.п. 5 «Для документального підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам, Учасник обов’язково повинен надати наступні документи:
- Звіт за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів , що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив,впровадив та застосовує постійно діючі процедури,що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), згідно із вимогами діючого законодавства. Документ повинен бути видано не раніше 1 року з моменту отримання сертифікату на систему управління безпечності харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005,ITD),виданого на ім’я учасника.
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно частини 7 статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», мати сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT) та відповідно проходити аудит за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів. Крім того, Замовником встановлена вимога що зазначений звіт повинен бути виданий на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначений звіт та виданий на ім’я учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимоги Замовника до учасників надати у складі Пропозиції Звіт за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів , що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив,впровадив та застосовує постійно діючі процедури,що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) виданого на ім'я учасника, містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити зазначені вимоги із тендерної документації.
3. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 13 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копія сертифікату на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону.
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно до чинного законодавства України, мати сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначений сертифікат виданий на ім’я учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дану вимогу із тендерної документації.
4. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 14 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
Скан-копії документів, що підтверджують виконання програм сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), а саме:
- Програма аудиту;
- Висновок за результатами першого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015;
- ЗВІТ про проведення другого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно до чинного законодавства України, мати сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та відповідно не зобов’язаний мати:
- програму аудиту;
- Висновок за результатами першого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015;
- ЗВІТ про проведення другого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначені документи, що є дискримінаційним до учасників, у т.ч. тих що не зобов’язані мати та/або не мають сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції вищезазначені документи, містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дану вимогу із тендерної документації.
5. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 16 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копію сертифікату на систему екологічного управліннявідповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону.
Крім того, Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 6 пункту 6.7:
- Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник у складі технічної частини тендерної пропозиції повинен додатково надати довідку у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, яка повинна містити інформацію з переліком заходів із захисту довкілля, які планує застосовувати учасник. Додатково учасник в складі пропозиції подає сертифікат на систему екологічного менеджменту (ДСТУ ISO 14001:2015).
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно до чинного законодавства України, мати сертифікат на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначені документи, що є дискримінаційним до учасників, у т.ч. тих що не зобов’язані мати та/або не мають сертифікат на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції вищезазначені документи, містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дану вимогу із тендерної документації.
З огляду на вищезазначене, Скаржник має всі підстави вважати, що його права як учасника публічних закупівель та законні інтереси порушені внаслідок неправомірних дій та протиправних прийнятих рішень Замовника щодо встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, які перешкоджають участі нашої компанії у цій закупівлі та унеможливлюють запропонування якісних товарів за найвигіднішою ціною, та тим самим обмежують коло потенційних учасників. У зв’язку з чим, Скаржник змушений звернутися до органу оскарження з метою захисту своїх прав та законних інтересі.
Враховуючі викладене та керуючись статею 3, 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ПП «Никольтрейд» до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, привести документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ Білозерська с.р. молоко.pdf 12.02.2021 14:23
- рішення від 16.02.2021 №2770 (+лист замовнику).pdf 17.02.2021 14:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.02.2021 №3549.pdf 26.02.2021 15:32
- рішення від 25.02.2021 №3549.pdf 02.03.2021 21:50
- Відповідь АМКУ молоко 136.pdf 22.02.2021 11:52
- Відповідь АМКУ МОЛОКО.doc 22.02.2021 11:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.02.2021 16:35
Дата розгляду скарги:
25.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.02.2021 14:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.03.2021 21:50