-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015-03210000-6 «Зернові культури та картопля»
Картопля - 35000 кг
Торги не відбулися
490 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 450.00 UAH
Період оскарження:
03.02.2021 11:18 - 22.02.2021 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
bf7bdedd0fca4ad5b1afb22368a1aa96
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-03-003924-a.c1
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Відповідно до оголошення UA-2021-02-03-003924-а, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 03 лютого 2021 року (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2021-02-03-003924-а) Замовником - Управління освіти, культури, молоді та спорту Білозерської селищної ради було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю «Картопля» (ДК 021:2015: (CPV): Зернові культури та картопля (03210000-6)).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 19 лютого 2021 00:00.
Відповідно до абзацу першого частини восьмої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Отож, ця скарга подана з дотриманням строків, встановлених частиною восьмою статті 18 Закону, а отже може бути прийнята органом оскарження до розгляду.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження:
Скаржник є суб’єктом господарювання, який провадить господарську діяльність із постачання харчових продуктів, які є предметом цієї закупівлі. Скаржник зареєстрований як оператор ринку харчових продуктів у встановленому законодавством порядку, має експлуатаційний дозвіл, а отже документально підтверджене право на здійснення діяльності, пов’язаної із обігом харчових продуктів – що відповідає суті правовідносин, які мають виникнути на підставі договору про закупівлю в разі завершення оскаржуваної процедури закупівлі.
Скаржник має намір взяти участь у оскаржуваної процедури закупівлі.
Проте під час вивчення тендерної документації замовника нами було виявлено, що тендерна документація, оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу для проведення оскаржуваної процедури закупівлі містить ряд дискримінаційних умов.
Дискримінаційні умови, закладені Замовником до тендерної документації, дискримінують нас як учасника відкритих торгів та унеможливлюють нашу участь у закупівлі, що проводиться замовником.
Вищевикладене доводить, що замовник своїм рішення про затвердження тендерної документації в існуючій редакції порушив права та охоронювані законом інтереси Скаржника, а отже у Скаржника є всі підстави для подання цієї скарги.
На нашу думку, умови, викладені у тендерний документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
1. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 12 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), або ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), який підтверджено звітом за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів, що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив, впровадив та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), згідно із вимогами діючого законодавства. Документи повинні бути видані на ім'я учасника, які є дійсними на момент проведення аукціону.
Окрім того, згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації предмета закупівлі пункту 5 п.п 4 «Для документального підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам, Учасник обов’язково повинен надати наступні документи:
- Копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), виданого на ім'я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону.»
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно частини 7 статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», мати сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), виданого на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначений сертифікат виданий на ім’я учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимоги Замовника до учасників надати у складі Пропозиції сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), виданого на ім'я учасника містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дані вимоги із тендерної документації.
2. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 12 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), або ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), який підтверджено звітом за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів, що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив, впровадив та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), згідно із вимогами діючого законодавства. Документи повинні бути видані на ім'я учасника, які є дійсними на момент проведення аукціону.
Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації предмета закупівлі пункту 5 п.п. 5 «Для документального підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам, Учасник обов’язково повинен надати наступні документи:
- Звіт за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів, що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив, впровадив та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), згідно із вимогами діючого законодавства. Документ повинен бути видано не раніше 1 року з моменту отримання сертифікату на систему управління безпечності харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005,ITD),виданого на ім’я учасника.
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно частини 7 статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», мати сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT) та відповідно проходити аудит за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів. Крім того, Замовником встановлена вимога що зазначений звіт повинен бути виданий на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначений звіт та виданий на ім’я учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимоги Замовника до учасників надати у складі Пропозиції Звіт за результатами наглядового аудиту за сертифікованою системою управління безпечності харчових продуктів , що підтверджує дотримання учасником норм та вживання заходів, які учасник розробив,впровадив та застосовує постійно діючі процедури,що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) виданого на ім'я учасника, містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити зазначені вимоги із тендерної документації.
3. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 13 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копія сертифікату на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону.
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно до чинного законодавства України, мати сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначений сертифікат виданий на ім’я учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дану вимогу із тендерної документації.
4. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 14 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
Скан-копії документів, що підтверджують виконання програм сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), а саме:
- Програма аудиту;
- Висновок за результатами першого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015;
- ЗВІТ про проведення другого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно до чинного законодавства України, мати сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та відповідно не зобов’язаний мати:
- програму аудиту;
- Висновок за результатами першого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015;
- ЗВІТ про проведення другого етапу первинного сертифікаційного аудиту відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначені документи, що є дискримінаційним до учасників, у т.ч. тих що не зобов’язані мати та/або не мають сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції вищезазначені документи, містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дану вимогу із тендерної документації.
5. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 1 пункту 16 Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Скан-копію сертифікату на систему екологічного управліннявідповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону.
Окрім того, Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу 3 частини 6 пункту 6.7:
- Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник у складі технічної частини тендерної пропозиції повинен додатково надати довідку у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, яка повинна містити інформацію з переліком заходів із захисту довкілля, які планує застосовувати учасник. Додатково учасник в складі пропозиції подає сертифікат на систему екологічного менеджменту (ДСТУ ISO 14001:2015).
Скаржник повідомляє, що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чинним законодавством) та не зобов’язаний, відповідно до чинного законодавства України, мати сертифікат на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначені документи, що є дискримінаційним до учасників, у т.ч. тих що не зобов’язані мати та/або не мають сертифікат на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції вищезазначені документи, містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дану вимогу із тендерної документації.
6. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації предмета закупівлі пункту 7 п.п. 5 «Для підтвердження якості товару при постачанні кожна партія супроводжується копією сертифікату якості на товар, декларації виробника, посвідченням якості або іншим документом, завірені виробником або постачальником, згідно діючим ДСТУ 4506:2005», Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Документальне підтвердження (у т.ч. довідка виробника у довільній формі) відсутності в продукції нітратів, радіонуклідів та пестицидів вище норм, встановлених МОЗ.
Скаржник зазначає що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чиним законодаством) та може не бути виробником або представником виробника.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі тендерної пропозиції довідку виробника, є дискримінаційною, оскільки суб’єкт господарювання може не співпрацювати безпосередньо з виробником, а отримувати товар від офіційних представників виробника, диллерів, дистриб'юторів тощо.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які співпрацюють безпосередньо з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі Пропозиції вищезазначені документи, містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник просить Колегію зобов’язати Замовника видалити дискримінаційну вимогу або викласти у наступній редакції: «Документальне підтвердження (у т.ч. довідка виробника або постачальника у довільній формі) відсутності в продукції нітратів, радіонуклідів та пестицидів вище норм, встановлених МОЗ».
З огляду на вищезазначене, Скаржник має всі підстави вважати, що його права як учасника публічних закупівель та законні інтереси порушені внаслідок неправомірних дій та протиправних прийнятих рішень Замовника щодо встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, які перешкоджають участі нашої компанії у цій закупівлі та унеможливлюють запропонування якісних товарів за найвигіднішою ціною, та тим самим обмежують коло потенційних учасників. У зв’язку з чим, Скаржник змушений звернутися до органу оскарження з метою захисту своїх прав та законних інтересі.
Враховуючі викладене та керуючись статею 3, 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ПП «Никольтрейд» до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, привести документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ Білозерська с.р. картопля.pdf 12.02.2021 16:53
- рішення від 16.02.2021 №2763 + лист замовнику.pdf 17.02.2021 14:57
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.02.2021 №3548.pdf 26.02.2021 17:08
- рішення від 25.02.2021 № 3548.pdf 02.03.2021 20:11
- Відповідь АМКУ картопля 135.pdf 22.02.2021 11:49
- Відповідь АМКУ картопля.doc 22.02.2021 11:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.02.2021 17:49
Дата розгляду скарги:
25.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.02.2021 14:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.03.2021 20:11