-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
«Охоронні послуги (послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації)» (ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги)
Торги не відбулися
93 330.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 466.65 UAH
мін. крок: 0.5% або 466.65 UAH
Період оскарження:
02.02.2021 15:49 - 08.02.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
c7eb0219517b48ce86c569fbbcb66198
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-02-013268-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
02 лютого 2021 року Львівською гімназією «Престиж» з поглибленим вивченням іноземних мов оголошено спрощену закупівлю за ДК 021:2015: (CPV): Охоронні послуги (79710000- 4) (послуги з охорони території і приміщень)».
Даний спосіб надання охоронних послуг є захищений законодавством України та патентом на корисну модель номер 118627 – «Охоронна система «Аресконт».
Власником авторських прав на Охоронну систему «Аресконт» на підставі патенту на корисну модель номер 118627 – «Охоронну систему «Аресконт» від 10.08.2017, виданого Державним підприємством «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) та Свідоцтва про реєстрацію авторського права на Науковий твір «Проект Сазонова В.В.» №7 1159 від 27.03.2017, виданого Державною службою інтелектуальної власності являється Сазонов Володимир Володимирович.
Даний спосіб надання послуг охорони шляхом застосування переговорної процедури підтверджено також Висновком науково-правової експертизи № 9643 з питань необхідності проведення публічної закупівлі у формі переговорної процедури та необхідності зазначення в тендерній документації посилання на патент, якщо предмет закупівлі містить ознаки запатентованої корисної моделі від 04.02.2021 року про те, що згідно з чинним законодавством України у замовника публічних закупівель існує ОБОВ’ЯЗОК на проведення публічної закупівлі у формі переговорної процедури, якщо предмет закупівлі містить ознаки запатентованої корисної моделі, та надати/поставити/виконати предмет закупівлі може лише певний суб’єкт господарювання, який наділений відповідними правами щодо такої корисної моделі (копія Висновку №9643 від 04.02.2021 додається).
Оголосивши спрощену закупівлю в системі Prozorro, Замовник порушив Закон України «Про публічні закупівлі», оскільки предмет закупівлі містить всі ознаки запатентованої корисної моделі та вимагає проведення закупівлі у вигляді застосування переговорної процедури.
Відповідно до п.2 ч.2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності існування необхідності захисту прав інтелектуальної власності
В даному випадку існує захист у способі надання охоронних послуг відповідно до Патенту на корисну модель номер 118627.
Дискримінаційні вимоги при застосуванні п.2 ч.2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» стосовно посилання на патент відсутні, оскільки заява про готовність надання будь-якій особі дозволу на використання корисної моделі за патентом №118627, опублікована в офіційному бюлетені «Промислова власність» №20. Відповідні відомості внесено до Державного реєстру патентів України на корисні моделі» за посиланням:
https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=e0788492-986e-4333-bcd7-29bca82a88e2&title=OfitsiiniiBiuletenpromislovaVlasnist.
Згідно чинного законодавства, дотримання авторських прав жодним чином не є порушенням принципу конкуренції, шляхом звуження числа потенційних учасників.
Також, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України в листі від 07.10.2019 №2311-12/41018-09 надано роз’яснення щодо законності використання патенту при здійснення публічних закупівель. Зокрема Міністерством акцентовано увагу на тому, що відповідно до статті 28 Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» використанням винаходу (корисної моделі) визнається:
- застосування процесу, що охороняється патентом, або пропонування його для застосування в Україні, якщо особа, яка пропонує цей процес, знає про те, що його застосування забороняється без згоди власника патенту або, виходячи з обставин, це і так є очевидним.
Додатково зазначаємо, Ухвалою Печерського районного суду міста Києва від 05.06.2019 року роз’яснено, що Ухвалою Печерського районного суду міста Києва від 28 січня 2019 року власнику Патенту на корисну модель №118627 – «охоронна система «Аресконт» Сазонову Володимиру Володимировичу не заборонено використовувати його у своїй господарській діяльності та не обмежено право забороняти чи надавати дозвіл на використання Патенту на корисну модель №118627.
Враховуючи все вище викладене, вимагаємо:
1. Відмінити Замовником спрощену закупівлю № UA-2021-02 -02-013268-а , ДК 021:2015: (CPV): Охоронні послуги (79710000- 4) (послуги з охорони території і приміщень)».
2. Оголосити у системі Prozorro переговорну процедуру на підставі п.2 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі»(існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності корисної моделі «Охоронна система «Аресконт» відповідно до Патенту №118627).
Пов'язані документи:
Учасник
- Науково-правова експертиза щодо застосування перег. процедури.pdf 05.02.2021 14:07
Дата подачі:
05.02.2021 14:07
Вирішення:
02 лютого 2021 року Львівською гімназією «Престиж» з поглибленим вивченням іноземних мов оголошено спрощену закупівлю за ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги: (послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації)» (ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги).
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:
1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;
3) подання пропозицій учасниками;
4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;
5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;
6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;
7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.
05.02.2021 року з приводу оголошення Львівською гімназією «Престиж» з поглибленим вивченням іноземних мов спрощеної закупівлі UA-2021-02-02-013268-a Охоронні послуги: (послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації)» (ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги) скаржником подано скаргу, з якої, зокрема вбачається, що даний спосіб надання охоронних послуг є захищений законодавством України та патентом на корисну модель номер 118627 – «Охоронна система «Аресконт».
Власником авторських прав на Охоронну систему «Аресконт» на підставі патенту на корисну модель номер 118627 – «Охоронну систему «Аресконт» від 10.08.2017, виданого Державним підприємством «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) та Свідоцтва про реєстрацію авторського права на Науковий твір «Проект Сазонова В.В.» №7 1159 від 27.03.2017, виданого Державною службою інтелектуальної власності являється Сазонов Володимир Володимирович.
Даний спосіб надання послуг охорони, на думку скаржника, повинен відбуватися шляхом застосування переговорної процедури, оскільки це передбачено Висновком науково-правової експертизи №9643 з питань необхідності проведення публічної закупівлі у формі переговорної процедури та необхідності зазначення в тендерній документації посилання на патент, якщо предмет закупівлі містить ознаки запатентованої корисної моделі від 04.02.2021 року, про те, що згідно з чинним законодавством України у замовника публічних закупівель на думку скаржника, існує обов’язок на проведення публічної закупівлі у формі переговорної процедури, якщо предмет закупівлі містить ознаки запатентованої корисної моделі, та надати/поставити/виконати предмет закупівлі може лише певний суб’єкт господарювання, який наділений відповідними правами щодо такої корисної моделі (копія Висновку №9643 від 04.02.2021 скаржником додається).
Оголосивши спрощену закупівлю в системі Prozorro, Замовник, на думку скаржника, порушив Закон України «Про публічні закупівлі», оскільки предмет закупівлі містить всі ознаки запатентованої корисної моделі та вимагає проведення закупівлі у вигляді застосування переговорної процедури.
Більше того, вказаною скаргою скаржник вимагає від Замовника:
1. Відмінити Замовником спрощену закупівлю №UA-2021-02 -02-013268-а, ДК 021:2015: (CPV): Охоронні послуги (79710000- 4) (послуги з охорони території і приміщень)».
2. Оголосити у системі Prozorro переговорну процедуру на підставі п.2 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» (існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності корисної моделі «Охоронна система «Аресконт» відповідно до Патенту №118627).
Враховуючи викладене, з такими пропозиціями не погоджуємось, виходячи з наступного.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII.
Статтею 13 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур:
відкриті торги;
торги з обмеженою участю;
конкурентний діалог.
Як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.
Замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою цієї статті, шляхом використання електронної системи закупівель.
З пункту 28 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» вбачається, що спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону.
Приписами ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників перелічені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно ч. 4, 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
Також, з приводу вимоги скаржника про відміну Замовником спрощеної закупівлі №UA-2021-02-02-013268-а, ДК 021:2015: (CPV): Охоронні послуги (79710000- 4) (послуги з охорони території і приміщень)» та оголошення у системі Prozorro переговорної процедури на підставі п.2 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі», зазначаємо наступне.
Статтею 40 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачені умови застосування переговорної процедури закупівлі.
Переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі:
1) якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації;
2) якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків:
предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
відсутність конкуренції з технічних причин;
існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності;
укладення договору з постачальником "останньої надії" на постачання електричної енергії або природного газу;
3) якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі:
виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера;
надання у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам;
розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника. Застосування переговорної процедури закупівлі в такому випадку здійснюється за рішенням замовника щодо кожного тендера;
оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується;
здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях замовниками, визначеними у Законі України "Про оборонні закупівлі";
4) якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, якщо в разі зміни постачальника замовник був би вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призвело б до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням. Закупівля додаткового обсягу товару у того самого постачальника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю;
5) якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера;
6) закупівлі товарів за процедурою відновлення платоспроможності боржника згідно із законодавством;
7) закупівлі юридичних послуг, пов’язаних із захистом прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів щодо розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або рішень Ради національної безпеки і оборони України, введених в дію в порядку, визначеному законом, а також закупівлі товарів, робіт і послуг у разі участі замовника на підставі рішення Кабінету Міністрів України в міжнародних виставкових заходах.
Підсумовуючи вищенаведене, зазначаємо, що приймаючи рішення про закупівлю товарів чи послуг, зокрема послуг охорони (послуг з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації) (ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги), Замовник не може керуватися Висновком науково-правової експертизи №9643, включати у тендерну документацію вимоги конкретного скаржника чи інші дискримінаційні положення, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, скаржник не є монополістом на ринку надання охоронних послуг чи єдиним суб’єктом господарювання, який надає вищевказані охоронні послуги та такі можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно скаржником. Наявність у скаржника патенту на корисну модель номер 118627 – «Охоронна система «Аресконт» власником авторських прав на Охоронну систему «Аресконт» на підставі патенту на корисну модель номер 118627 – «Охоронну систему «Аресконт» від 10.08.2017, виданого Державним підприємством «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) та Свідоцтва про реєстрацію авторського права на Науковий твір «Проект Сазонова В.В.» №7 1159 від 27.03.2017, виданого Державною службою інтелектуальної власності власником якого являється Сазонов Володимир Володимирович не відносить такого скаржника до суб’єктів господарювання, які мають право на укладення договорів на охоронні послуги, першочергово перед іншими учасниками. Також чинне законодавство та тендерна документація Замовника не містять вимог щодо наявності в учасника процедури закупівлі охоронних послуг наявності патенту на корисну модель.
Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року №222-VIII передбачено перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Зокрема, п. 30 ч. 1 ст. 7 Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року №222-VIII передбачено, що ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності як охоронна діяльність, а відтак жодних вимог законодавство України щодо наявності в учасника закупівлі охоронних послуг патенту на корисну модель не містить.
Також стаття 44 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає відповідальність за порушення вимог цього Закону, зокрема за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.
За придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, відповідно до вимог цього Закону, та укладення договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та за порушення вимог цього Закону службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.02.2021 23:04