• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля

Вугілля марки ДГКО (фракція 25-80)

Завершена

1 317 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 173.00 UAH
Період оскарження: 19.04.2017 16:24 - 06.05.2017 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

наявні дискримінаційні вимоги в тендерній документації замовника

Номер: 804ee37c33f34f6bb09d19f71287ee4e
Ідентифікатор запиту: UA-2017-04-19-001066-c.c1
Назва: наявні дискримінаційні вимоги в тендерній документації замовника
Вимога:
1) Відповідно до оголошення про проведення процедури відкритих торгів замовником проводиться закупівля визначеної марки Вугілля ДГКО (фракція 25-80). ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" в Україні не передбачено такої марки вугілля, як ДГ з розміром куска від 25 до 80 мм (КО). Зауважимо, що у зв’язку з відсутністю виразу "або еквівалент", зазначена вимога Документації є дискримінаційною та такою, що суттєво звужує коло можливих учасників торгів. Оскільки, ні дана марка, ні якісні характеристики не передбачено в ДСТУ 7146:2010 та є рідкісною і такою, яку виробляють обмежене коло виробників, визначення предметом закупівлі вугілля марки ДГКО 25-80 може призвести до здорожчання пропозицій учасників та перевитрат державних коштів. Практика розгляду справ Антимонопольним комітетом України зазначає вимогу замовника щодо встановлення предметом закупівлі вугілля марки ДГКО 25-80 дискримінаційною до учасників. Дії Замовника (в частині встановлення зазначених умов Документації) порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. Отже, Замовник, з урахуванням наведеної вище інформації, повинен привести умови Документації у відповідність до вимог Закону шляхом внесення відповідних змін до Документації. 2) Відповідно до Додатку 2 тендерної документації , замовником на підтвердження відповідності предмета закупівлі технічним і якісним характеристикам вимагається надати: -Копію сертифікату відповідності на вугілля. Проте, дана вимога є незаконна та дискримінаційна виходячи з наступного. Сертифікат відповідності не є обов’язковим згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного на підтвердження його технічним і якісним характеристикам вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля кам’яного. Крім того, документ, який вимагає Замовник, надається лише за заявою виробника до уповноважених установ. Оскільки Учасник не є виробником вугілля, то Замовник зобов’язує його до договірних відносин із безпосереднім виробником вугілля. У випадку придбання вугілля безпосередньо не у виробника, а у посередника, та за відсутності договірних відносин із виробником надати вищевказані документи не вбачається можливим, а тим більше – зобов’язати виробника звертатися до уповноважених установ та отримувати дані документи, які не передбачені та не вимагаються нормативно-правовими актами України. Отже, даною вимогою Замовник надає переваги виробникам вугілля і дискримінує учасників, що не є виробниками. Тому ця вимога є незаконною та дискримінаційною. Враховуючи все наведене вище, просимо внести відповідні зміни до документації та привести її у відповідність із вимогами чинного законодавства України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: відповідь на вимогу щодо дискримінації
Статус вимоги: Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником: 27.04.2017 12:43
Підтвердження вирішення: У тендерній документації передбачено вугілля ДГКО, згідно з ДСТУ 7146:2010, з розміром кусків від 25-80 мм, ГОСТ 19242-73. При формуванні вимог додатку 2 тендерної документації Замовник керувався пунктом 1 примітки ГОСТу 19242-73: "Допускаются классы с заменой соответственно верхнего и нижнего пределов крупности 100 мм на 80 мм, а также совмещенные классы ПК, КО, ОМ, MC при условии соотношения между нижним и верхним пределом не более 1:4" та стверджує, що вугілля марки ДГКО (25-80) вважали таким, яке передбачено діючими стандартами України. Під час планування та визначення предмета закупівлі тендерний комітет Замовника керується необхідністю закупівлі якісного товару (який задовольнить потреби навчальних закладів) та наявністю постачальників відповідного товару, а не наявністю/відсутністю декількох виробників товару. Відповідно до вимог затвердженої тендерної документації учасники Процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника Процедури закупівлі якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, та зазначені Замовником у технічному завданні (додаток 2 до тендерної документації). У додатку 2 до тендерної документації міститься інформація про необхідні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. В даному додатку 2 до тендерної документації зазначено, що якісні характеристики предмета закупівлі надаються згідно із сертифікатом генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля кам’яне марки ДГКО – розмір кусків - згідно ГОСТ 19242-73 від 25 до 80 мм; зольність на робочий стан - не більше 9,6 %; вологість - не більше 8 %. Відповідно до ч. 2 Розділу V тендерної документації: «В разі неможливості надання учасником будь-якого документа в складі тендерної пропозиції, через його відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, він повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин відсутності та посиланням на норми діючих нормативно-правових актів» Окрім того, було проведено аналіз ринко України, щодо марки ДГКО (25-80) та виявлено багато виробників відповідної марки. Також, аналогічна ситуація мала практичний розгляд уповноваженим органом щодо розгляду скарг, а саме: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель прийняла скаргу (1257-р/пк-ск від 13.06.2016р.) і за результатами розгляду даної Скарги винесла рішення № 1553-р/пк-ск від 13.07.2016р. в якому відмовлено Скаржнику у задоволені його Скарги. Дана ситуація стосувалася саме даного питання, тому тендерний комітет опираючись на дане рішення Уповноваженого органу з розгляду скарг вносити зміни до тендерної документації не планує.