-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів)
Торги не відбулися
1 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
Період оскарження:
02.02.2021 14:01 - 15.02.2021 00:00
Скарга
Відхилено
оскарження рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
6f0f5304a7e24d7aac69a74118baab03
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-02-009312-a.b3
Назва:
оскарження рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
04210 м. Київ, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518
проспект Героїв Сталінграда, 12 Г, офіс 1 п/р UA263052990000026004016700478 в ПАТ КБ «ПриватБанк»
тел/факс: +38 044 537 28 38 МФО 380775 ІПН 348925126546 св-во №100040919
№284 від 09.06.2021 р.
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України,
вул. Митрополита Василя Липківського, 45,
м. Київ, 03035;
Постійно діюча адміністративна колегія
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю
«ДОРЕКС – БЕЗПЕКА РУХУ»,
ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518,
місцезнаходження: проспект Героїв Сталінграда, будинок 12Г, офіс 1, місто Київ, 04210;
Замовник: Бучанська міська рада,
ідентифікаційний код ЄДРПОУ 04360586,
08292, Україна, Київська область, місто Буча, вулиця Енергетиків, будинок 12;
380459748517 bucha_tender@ukr.net
Інформація про закупівлю: 6b90b8866db541e098f83c81fc3a95e1
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-009312-a
Плата за подання скарги: 8400,00 грн., без ПДВ;
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері закупівель
та оскарження дій замовника
02 лютого 2021 р. Замовником було оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів з закупівлі: Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів), очікувана вартість: 1 400 000,00 UAH, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-009312-a, інформація про закупівлю: 6b90b8866db541e098f83c81fc3a95e1, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-02-009312-a.
Суб’єкт оскарження взяв участь в зазначеній процедурі закупівлі, подав у встановленому порядку тендерну пропозицію, при проведенні відкритих торгів (аукціону), що відбувся 19 лютого 2021 р., запропонував найбільш економічно вигідну ціну тендерної пропозиції (остаточна пропозиція) в розмірі 1 319 221,32 грн. (з ПДВ).
24 лютого 2021 р. Замовником на майданчику було розміщено вимогу до суб’єкта оскарження про усунення ним невідповідностей до 25 лютого 2021 р. 14:34 год.
На виконання вищезазначеної вимоги замовника суб’єктом оскарження було розміщено на майданчику відповідні документи та пояснення від 24.02.2021 р. (вих. №23/4)
26 лютого 2021 р. о 14:40 суб’єкт оскарження був дискваліфікований Замовником, а переможцем 03 березня 2021 р. о 12:36 був визнаний інший учасник.
Суб’єкт оскарження не погодився з рішенням Замовника та подав скаргу про порушення законодавства у сфері закупівель та оскарження дій Замовника до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України, в якій просив прийняти рішення про встановлення порушення замовником в процедурі закупівлі вимог Закону України «Про публічні закупівлі», що привело до незаконного відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження; зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника; зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення іншого учасника переможцем торгів закупівлі.
За результатами розгляду скарги суб’єкта оскарження АМКУ було прийнято рішення від 02.04.2021 № 6790, яким задоволено вимогу суб’єкта оскарження, зобов’язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження.
Замовником було скасоване оскаржене рішення.
16 квітня 2021 р. Замовником через електронну систему закупівель було надіслано повідомлення учаснику закупівлі про його дискваліфікацію наступного змісту:
«Назва закупівлі №9429427: Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів)
Замовник: Бучанська міська рада
В тендері "Бучанська міська рада" №9429427 "Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів)" змінився статус Вашої пропозиції:
Вас дискваліфікували.
Рішення:
Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації…».
Суб’єкт оскарження не погодився з рішенням Замовника та подав скаргу про порушення законодавства у сфері закупівель та оскарження дій Замовника до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України, в якій просив прийняти рішення про встановлення порушення замовником в процедурі закупівлі вимог Закону України «Про публічні закупівлі», що привело до незаконного відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження; зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника; зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення іншого учасника переможцем торгів закупівлі.
За результатами розгляду скарги суб’єкта оскарження органом оскарження було прийнято рішення від 02.04.2021 р. № 6790-р/пк-пз, яким задоволено вимогу суб’єкта оскарження, зобов’язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Старелектро» переможцем процедури закупівлі – «Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-02-02-009312-a.
На підставі рішення органу оскарження від 02.04.2021 р. № 6790-р/пк-пз Замовником було скасоване (відмінено) оскаржене рішення тендерного комітету Бучанської міської ради від 15.04.2021 р. (протокол №42).
Проте 31.05.2021 р. Замовник відхилив пропозицію учасника – суб’єкта оскаржування на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства (протокол засідання тендерного комітету Бучанської міської ради №72 від 31 травня 2020 р.).
Суб’єкт оскарження вважає зазначене рішення замовника таким, що підлягає скасуванню повністю з наступних підстав:
1) П. 1.4. тендерної документації Замовника встановлено: «1.4. Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки, документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ) або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа).
П. 23) ч. 1 ст. 1 «Визначення термінів» розділу I «Загальні положення» Закону України «Про електронні довірчі послуги» встановлено, що «кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа».
В оскаржуваному рішенні замовника про відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження, викладеного ним у протоколі №72 від 31.05.2021 р., в абз. 2 стор. 2 протоколу зазначено, що при перевірці Замовником файлу, який містить електронний підпис, було встановлено:
«Тип підпису
Удосконалений
Сертифікат
Кваліфікований».
З наведеного вбачається, що накладений суб’єктом оскарження в електронній системі публічних закупівель на свою тендерну пропозицію електронний підпис є кваліфікованим електронним підписом в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги», в тендерній документації замовника відсутні вимоги про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, а відтак зазначене рішення замовника підлягає скасуванню повністю.
2) Ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі, а саме:
…1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
З наведеного вбачається, що:
- зазначена в п.1.4. розділу 3 тендерної документації вимога замовника щодо зобов’язання суб’єкта оскарження як учасника закупівлі накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію не є кваліфікаційною вимогою в розумінні приписів ст.. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а відтак не є безумовною підставою для відхилення його тендерної пропозиції;
- замовником у вимозі до суб’єкта оскарження про усунення ним невідповідностей до 25 лютого 2021 р. 14:34 год., розміщеної ним на електронному майданчику 24 лютого 2021 р., не було зазначено вимогу про усунення зазначеної невідповідності;
а відтак це не є належною та законною підставою для відхилення пропозиції (дискваліфікації) суб’єкта оскарження, а оскаржуване рішення замовника про відхилення пропозиції (дискваліфікацію) суб’єкта оскарження підлягає скасуванню.
3) Ст. 19 Конституції України встановлено, що «правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».
Ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що ради - представницькі органи місцевого самоврядування, а саме «сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, а відтак зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як вбачається з оголошення про проведення закупівлі та тендерної документації Замовника – Бучанської міської ради, він є органом місцевого самоврядування, а відтак повинен діяти діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені … законами України.
Ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», що є спеціальним законом з питань проведення публічних закупівель, встановлено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Критеріями оцінки є:
1) ціна; або
2) вартість життєвого циклу; або
3) ціна/вартість життєвого циклу разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
Як вбачається з тендерної документації на проведення публічної закупівлі, рішення Замовника у якій оскаржується суб’єктом оскарження, Замовником був встановлений єдиний критерій оцінки тендерних пропозицій – ціна.
Оскільки суб’єктом оскарження як учасником зазначеної публічної закупівлі було запропоновано найбільш економічно вигідну ціну, через електронну систему закупівель в складі його тендерної пропозиції було надано документи про відповідність кваліфікаційним критеріям процедури закупівлі, встановленим тендерною документацією замовника в межах вичерпного переліку кваліфікаційних критеріїв, визначеного ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», що можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції, у замовника відсутні підстави, встановлені Законом України «Про публічні закупівлі», для відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження, а відтак оскаржуване рішення замовника про відхилення пропозиції (дискваліфікацію) суб’єкта оскарження підлягає скасуванню.
4) Абз 2 ч. 12 ст. 29 «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що …за результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
3) перелік тендерних пропозицій;
4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;
5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону);
6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.
Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій може містити іншу інформацію».
З наведеного вбачається, що
а) Замовником не дотримано вимог Закону щодо оприлюднення протоколу розгляду всіх тендерних пропозицій за результатами їх повторної оцінки на виконання рішення органу оскарження;
б) замовником закупівлі безпідставно та незаконно прийнято рішення про відхилення суб’єкта оскарження як учасника закупівлі “Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів)”, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-009312-a, інформація про закупівлю: 6b90b8866db541e098f83c81fc3a95e1, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-02-009312-a з підстав, прямо не передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», а відтак оскаржуване рішення замовника про відхилення пропозиції (дискваліфікацію) суб’єкта оскарження підлягає скасуванню в повному обсязі.
5) Ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія та ефективність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників;
5) об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі викладеного вище суб’єкт оскарження вважає, що втретє приймаючи рішення про відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження, а саме рішення від 31.05.2021 р. (протокол засідання тендерного комітету Бучанської міської ради №72 від 31 травня 2020 р.) замовник порушив приписи здійснення закупівель, встановлені ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- недискримінація учасників;
- об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- максимальна економія та ефективність.
Допущені Замовником під час розгляду тендерної пропозиції порушення призвели до неправомірного та безпідставного відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження як учасника закупівлі “Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів)”, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-009312-a, інформація про закупівлю: 6b90b8866db541e098f83c81fc3a95e1, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-02-009312-a, порушення Замовником прав суб’єкта оскарження на об’єктивну та неупереджену оцінку його тендерної пропозиції; запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі викладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення від 31 травня 2021 р. (протокол засідання тендерного комітету Бучанської міської ради №72 від 31 травня 2020 р.) про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДОРЕКС – БЕЗПЕКА РУХУ» в закупівлі: «Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів)», очікувана вартість: 1 400 000,00 UAH, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-009312-a, інформація про закупівлю: 6b90b8866db541e098f83c81fc3a95e1, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-02-009312-a;
Директор Є. В. Скобченко
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ТОВ_Д-БР_до АМКУ_9_6_21.pdf 09.06.2021 22:58
- Відхилення Дорекс_20210531.pdf 09.06.2021 22:58
- рішення від 14.06.2021 № 13307 + лист Замовнику.pdf 15.06.2021 13:34
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.06.2021 № 14276.pdf 25.06.2021 17:17
- рішення від 24.06.2021 №14276.pdf 30.06.2021 16:21
- Заперечення_20210618.pdf 18.06.2021 11:52
- Заперечення останнє .docx 18.06.2021 11:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.06.2021 09:40
Дата розгляду скарги:
24.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.06.2021 13:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.06.2021 16:22
Скарга
Виконана замовником
оскарження рішення про дискваліфікацію
Номер:
1be043fdd09c450aa3e0815a414acbb6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-02-009312-a.b2
Назва:
оскарження рішення про дискваліфікацію
Скарга:
скарга про порушення законодавства у сфері закупівель иа оскарження дій замовника ТОВ "ЛРЕКС - БЕЗПЕКА РУХУ" вих. №214 від 23.04.2021 р.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ТОВ_Д-БР_до АМКУ_26_4_21.pdf.p7s 26.04.2021 15:43
- скарга_ТОВ_Д-БР_до АМКУ_26_4_21_Validation_Report(1).pdf 26.04.2021 15:43
- скарга_ТОВ_Д-БР_до АМКУ_26_4_21_Validation_Report.pdf 26.04.2021 15:43
- скарга_ТОВ_Д-БР_до АМКУ_26_4_21.doc 26.04.2021 15:43
- скарга_ТОВ_Д-БР_до АМКУ_26_4_21.pdf 26.04.2021 15:43
- рішення від 28.04.2021 № 9298 + лист Замовнику.pdf 29.04.2021 10:06
- інформація про перенесення розгляду скарги від 12.05.2021 № 8259.pdf 14.05.2021 10:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.05.2021 № 11454.pdf 26.05.2021 16:31
- рішення від 25.05.2021 № 11454.pdf 28.05.2021 18:54
- Заперечення_20210505.pdf 05.05.2021 16:16
- Заперечення .docx 05.05.2021 16:16
- Протокол 71_20210531.pdf 31.05.2021 16:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.04.2021 16:07
Дата розгляду скарги:
12.05.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.04.2021 10:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.05.2021 18:55
Дата виконання рішення Замовником:
31.05.2021 17:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення тендерного комітету Бучанської міської ради від 15.04.2021р. Протокол № 42 та рішення від 15.04.2021р. Протокол 43 та повернути учасників ТОВ «Дорекс – Безпека Руху» та ТОВ «Старелектро» на повторну кваліфікацію.
Скарга
Виконана замовником
скарга про порушення законодавства у сфері закупівель та оскарження дій замовника
Номер:
cd3dd5ea46d34411b079fd40d212a26f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-02-009312-a.a1
Назва:
скарга про порушення законодавства у сфері закупівель та оскарження дій замовника
Скарга:
№137 від 05.03.2021 р.
Антимонопольний комітет України,
вул. Митрополита Василя Липківського, 45,
м. Київ, 03035;
Постійно діюча адміністративна колегія
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю
«ДОРЕКС – БЕЗПЕКА РУХУ»,
ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518,
місцезнаходження: проспект Героїв Сталінграда, будинок 12Г, офіс 1, місто Київ, 04210;
Замовник: Бучанська міська рада,
ідентифікаційний код ЄДРПОУ 04360586,
08292, Україна, Київська область, місто Буча, вулиця Енергетиків, будинок 12;
380459748517 bucha_tender@ukr.net
Інформація про закупівлю: 6b90b8866db541e098f83c81fc3a95e1
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-009312-a
Плата за подання скарги: 8400,00 грн., без ПДВ;
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері закупівель
та оскарження дій замовника
02 лютого 2021 р. Замовником було оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів з закупівлі: Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів), очікувана вартість: 1 400 000,00 UAH, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-009312-a, інформація про закупівлю: 6b90b8866db541e098f83c81fc3a95e1, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-02-009312-a.
Суб’єкт оскарження взяв участь в зазначеній процедурі закупівлі, подав у встановленому порядку тендерну пропозицію, при проведенні відкритих торгів (аукціону), що відбувся 19 лютого 2021 р., запропонував найбільш економічно вигідну ціну тендерної пропозиції (остаточна пропозиція) в розмірі 1 319 221,32 грн. (з ПДВ).
24 лютого 2021 р. Замовником на майданчику було розміщено вимогу до суб’єкта оскарження про усунення ним невідповідностей до 25 лютого 2021 р. 14:34 год., а саме:
«Вимога про усунення невідповідностей
1. Не надано дозвіл територіального органу Держпраці на експлуатацію підйомників (відповідно до «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений постановою Кабінету міністрів України за № 1107 від 26.10.2011 року). Абзац 6 п.1 таблиці 4 Додатку 2 до Тендерної документації Відповідно до довідки від 18.02.2021 вихідний №22 «Довідка про навність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», договору про послуги техніки № 01/12/2020 від 01.12.2020р. та листа ФОП Сарнацький А.В. від 18.02.2021 вихідний №7 надати дозвіл територіального органу Держпраці на експлуатацію підйомників (відповідно до «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений постановою Кабінету міністрів України за № 1107 від 26.10.2011 року) на експлуатацію підйомників NISSAN Cаbstar та IVECО EUROCARGO MLI20E18, видані Фізичній особі-підприємцю Сарнавському Андрію Володимировичу.
2. Не надано копії посвідчень про проходження навчання з безпечної експлуатації робочої платформи підйомника. Абзац 3 п.2 таблиці 4 Додатку 2 до Тендерної документації Відповідно до договору про послуги техніки № 01/12/2020 від 01.12.2020р. та листа ФОП Сарнацький А.В. від 18.02.2021 вихідний №7 надати копії посвідчень про проходження навчання з безпечної експлуатації робочої платформи підйомника водіїв, які будуть надавати послуги відповідно до зазначеного договору за допомогою автопідйомників NISSAN Cаbstar та IVECO EUROCARGO MLI20E18.
3. Не надані копії посвідчень з електробезбезпеки та охорони праці персоналу Абзац 2 п.2 таблиці 4 Додатку 2 до Тендерної документації.
Відповідно до довідки вихідний №21 від 18.02.2021р. «Довідка про працівників відповідної кваліфікації із зазначенням їх спеціальності та досвіду роботи» надати копії посвідчень з електробезбезпеки та охорони праці персоналу , а саме електромонтажників, техніків-електриків, які безпосередньо задіяні при наданні послуг: - Меленевський В.П.; - Золотов В.П.; -Савчук В.В.; - Петров І.В.; - Городний І.С.; - Мулик В.І. - Миненко А.І.; - Осадчий В.В.
4. Не надані копії посвідчень про проходження навчання з безпечної експлуатації робочої платформи підйомника. Абзац 3 п.2 таблиці 4 Додатку 2 до Тендерної документації Відповідно до довідки вихідний №21 від 18.02.2021р. «Довідка про працівників відповідної кваліфікації із зазначенням їх спеціальності та досвіду роботи» надати копії посвідчень про проходження навчання з безпечної експлуатації робочої платформи підйомника , а саме електромонтажників, техніків-електриків, які безпосередньо задіяні при наданні послуг: - Меленевський В.П.; - Золотов В.П.; -Савчук В.В.; - Петров І.В.; - Городний І.С.; - Мулик В.І. - Миненко А.І.; - Осадчий В.В.».
На виконання вищезазначеної вимоги замовника суб’єктом оскарження було розміщено на майданчику відповідні документи та пояснення від 24.02.2021 р. (вих. №23/4), а саме:
«Щодо «1. Не надано дозвіл територіального органу Держпраці на експлуатацію підйомників (відповідно до «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений постановою Кабінету міністрів України за № 1107 від 26.10.2011 року).
Абзац 6 п.1 таблиці 4 Додатку 2 до Тендерної документації
Відповідно до довідки від 18.02.2021 вихідний №22 «Довідка про навність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», договору про послуги техніки № 01/12/2020 від 01.12.2020р. та листа ФОП Сарнацький А.В. від 18.02.2021 вихідний №7 надати дозвіл територіального органу Держпраці на експлуатацію підйомників (відповідно до «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений постановою Кабінету міністрів України за № 1107 від 26.10.2011 року) на експлуатацію підйомників NISSAN Cаbstar та IVECO EUROCARGO MLI20E18, видані Фізичній особі-підприємцю Сарнацькому Андрію Володимировичу».
Згідно п. 10 Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, викладеного у Додатку 7 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 207) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, можуть експлуатуватися (застосуваватися) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці вантажопідіймальні крани та машини, ліфти, ескалатори, пасажирські конвеєри, підйомники та колиски для підіймання працівників.
Завірена копія зазначеної декларації учасника закупівлі додається.
Додатково зазначаємо, що умовами тендерної документації замовника закупівлі не передбачено обов`язок надання при проведенні процедури закупівлі копії дозволу територіального органу Держпраці на експлуатацію підйомників, виданого фізичній особі-підприємцю Сарнацькому Андрію Володимировичу, який буде надавати послуги учаснику у випадку його визнання переможцем процедури закупівлі.
Щодо «2. Не надано копії посвідчень про проходження навчання з безпечної експлуатації робочої платформи підйомника. Абзац 3 п.2 таблиці 4 Додатку 2 до Тендерної документації.
Відповідно до договору про послуги техніки № 01/12/2020 від 01.12.2020р. та листа ФОП Сарнацький А.В. від 18.02.2021 вихідний №7 надати копії посвідчень про проходження навчання з безпечної експлуатації робочої платформи підйомника водіїв, які будуть надавати послуги відповідно до зазначеного договору за допомогою автопідйомників NISSAN Cаbstar та IVECO EUROCARGO MLI20E18.
Абз. 3 п.2 таблиці 4 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено: «На підтвердження наявності у учасника процедури закупівлі працівників відповіднолї кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник подає довідку, складену в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою ( у разі її використання ) , про наявність працівників відповідної кваліфікації із зазначенням їх спеціальності та досвіду роботи. На підтвердження кваліфікації персоналу учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
- копії посвідчень з електробезпеки та охорони праці персоналу;
- копії посвідчень про проходження навчання з безпечної експлуатації робочої платформи підйомника».
Учасником в складі тендерної пропозиції надано на л. 12 документу «1. Посвідчення та протоколи» копію витягу з протоколу №1163 засідання кваліфікаційної атестаційної комісії від 11 вересня 2020 р. про перевірку знання, уміння та навичок з професії «Машиніст автовишки та автогідропідіймача» щодо техніка учасника Луковського М. В. та головного інженера Самуся С.В. На л. 11 зазначеного документу наявні посвідчення техніка учасника Луковського М. В. та головного інженера Самуся С.В.
Повідомляємо, що для надання послуг (виконання робіт) за договором закупівлі з використанням автовишки з робочою платформою підйомника будуть залучатися саме ці особи.
Щодо «3. Не надані копії посвідчень з електробезбезпеки та охорони праці персоналу.
Абзац 2 п.2 таблиці 4 Додатку 2 до Тендерної документації Відповідно до довідки вихідний №21 від 18.02.2021 р. «Довідка про працівників відповідної кваліфікації із зазначенням їх спеціальності та досвіду роботи» надати копії посвідчень з електробезбезпеки та охорони праці персоналу , а саме електромонтажників, техніків-електриків, які безпосередньо задіяні при наданні послуг:
- Меленевський В.П.; - Золотов В.П.; -Савчук В.В.; - Петров І.В.; - Городний І.С.; - Мулик В.І. - Миненко А.І.; - Осадчий В.В.».
Учасником в складі тендерної пропозиції надані копії посвідчень з електробезпеки на Миненко А. І., Луковського М.В., Самуся С.В., Мулика В.І., Меленевського В. П. (л.л. 3, 4 документу «1. Протоколи та посвідчення»).
Щодо охорони праці учасником в складі тендерної пропозиції надані копії посвідчень з охорони праці на , Луковського М.В., Самуся С.В., Андерсона І. В. (л.л. 18, 23 документу «1. Протоколи та посвідчення»).
Повідомляємо, що для надання послуг (виконання робіт) за договором закупівлі будуть залучатися саме ці особи.
Щодо «4. Не надані копії посвідчень про проходження навчання з безпечної експлуатації робочої платформи підйомника. Абзац 3 п.2 таблиці 4 Додатку 2 до Тендерної документації Відповідно до довідки вихідний №21 від 18.02.2021р. «Довідка про працівників відповідної кваліфікації із зазначенням їх спеціальності та досвіду роботи» надати копії посвідчень про проходження навчання з безпечної експлуатації робочої платформи підйомника , а саме електромонтажників, техніків-електриків, які безпосередньо задіяні при наданні послуг:
- Меленевський В.П.;
- Золотов В.П.;
- Савчук В.В.;
- Петров І.В.;
- Городний І.С.;
- Мулик В.І.
- Миненко А.І.;
- Осадчий В.В.»
Учасником в складі тендерної пропозиції надано на л. 12 документу «1. Посвідчення та протоколи» копію витягу з протоколу №1163 засідання кваліфікаційної атестаційної коміссії від 11 вересня 2020 р. про перевірку знання, уміння та навичок з професії «Машиніст автовишки та автогідропідіймача» щодо техніка учасника Луковського М. В. та головного інженера Самуся С.В. На л. 11 зазначеного документу наявні посвідчення техніка учасника Луковського М. В. та головного інженера Самуся С.В.
Повідомляємо, що для надання послуг (виконання робіт) за договором закупівлі з використанням автовишки з робочою платформою підйомника будуть залучатися саме ці особи.
Додаток: - копія декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (ел. документ)».
26 лютого 2021 р. о 14:40 суб’єкт оскарження був дискваліфікований Замовником, а переможцем 03 березня 2021 р. о 12:36 був визнаний інший учасник.
В резолютивній частині оприлюдненого Замовником протоколу №22 засідання його тендерного комітету від 26 лютого 2021 р. зазначено, що: «УХВАЛИЛИ:
1. Відхилити пропозицію учасника ТОВ «Дорекс-Безпека руху» на підставі абзацу 6 частини 1 статті 31 Закону (Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо учасник не виправив виявлені замовником невідповідності в іформацїї протягом 24 годин з моменту розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), внаслідок чого виникли обставини для відхилення відповідно абзацу 2 частини 1 статті 31 Закону, а саме: Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційному критерію, встановленому статтею 16 Закону та на підставі абзацу 4 частини 1 статті 31 Закону учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною 15 статті 29 Закону».
Також замовником в вищезазначеному протоколі зазначені відповідні «підстави для відхилення тендерної пропозиції:
абзац 6 частини 1 статті 31 Закону (Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо учасник не виправив виявлені замовником невідповідності в іформації протягом 24 годин з моменту розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей);
внаслідок чого виникли обставини для відхилення відповідно абзацу 2 частини 1 статті 31 Закону, а саме: Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційному критерію, встановленому статтею 16 Закону;
на підставі абзацу 4 частини 1 статті 31 Закону, якщо учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною 15 статті 29 Закону».
В п.п. 1.1. протоколу №22 засідання тендерного комітету Бучанської міської ради від 26 лютого 2021 р., у якому зазначено про прийняття замовником рішення про відхиленння тендерної пропозиції суб'єкта оскарження, зазначено наступне:
«1.1. Відповідно до довідки від 18.02.2021 вихідний №22 «Довідка про навність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» зазначено, що учасник планує надавати послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення із застосуванням підйомників NISSAN Саbstar та ІVЕСО ЕUROCARGO МLI20Е18 на підставі договору про надання послуг.
В пункті 1.1. договору про послуги техніки № 01/12/2020 від 01.12.2020 р. зазначено: «Виконавець (ФОП Сарнацький А.В. - примітка Бучанської міської ради) зобов’язується надати Замовнику (ТОВ «Дорекс-Безпека Руху» - примітка Бучанської міської ради) послуги будівельною технікою (далі по тексту Спецтехніка) згідно Додатку, що є невід’ємною частиною Договору, з особами, які мають право на керування транспортними засобами, в технічно справному стані.
На підставі зазначеної в договорі інформації та вимоги тендерної документації, що для своєчасного та якісного надання вказаних в Додатку №1 послуг з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення учасник обов’язково повинен мати:
- автогідропідйомник (автовишка), який технічно відповідає вимогам чинного законодавства (пройдені технічний та частковий технічний огляд) з можливістю підіймати робітників на висоту не менше 10 м над рівнем поверхні землі;
- дозвіл територіального органу Держпраці на експлуатацію підйомників (відповідно «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений постановою Кабінету Міністрів України за № 1107 від 26.10.2011 року) тендерним комітетом Бучанської міської ради була виставлена вимога:
Відповідно до довідки від 18.02.2021 вихідний №22 «Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», договору про послуги техніки № 01/12/2020 від 01. 12.2020р. та листа ФОН Сарнацький А.В. від 18.02.2021 вихідний №7 надати дозвіл територіального органу Держпраці на експлуатацію підйомників (відповідно до «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений постановою Кабінету міністрів України за № 1107 від 26.10.2011 року) на експлуатацію підйомників NISSAN Саbstar та ІVЕСО ЕURОСАRGO МLI20Е18, видані Фізичній особі-підприємцю Сарнавському Андрію Володимировичу.
Учасник ТОВ «Дорекс-Безпека Руху» не виконав дану вимогу, посилаючись, що дані механізми можуть працювати на підставі Декларації відповідності маретіально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, виданої безпосередньо ТОВ «Дорекс- Безпека Руху», хоча відповідно до зазначеного вище договору фактично послуги автогідропідйомника буде надавати ФОП Сарнацький А.В. і відповідно дозвільні документи на експлуатацію повинен надати саме власник механізмів і надавач послуг».
Суб’єкт оскарження вважає, що вищевикладене замовником спростовується наступним:
1) В складі документів тендерної пропозиції суб’єкта оскарження ним було дійсно надано замовнику належно завірену копію договору про послуги техніки №01/12/2020 від 01.12.2020 р. та листа ФО-П Сарнацький А.В. від 18.02.2021 р., вихідний №7, згідно з умовами якого виконавець ФО-П Сарнацький А. В. зобов’язується надати суб’єкту оскарження (ТОВ «ДОРЕКС – БЕЗПЕКА РУХУ») як замовнику послуги будівельною технікою з особами, які мають право на керування транспортними засобами, в технічно справному стані.
Ч. ч. 1, 2 ст. 14 «Учасники дорожнього руху» Закону України «Про дорожній рух» встановлено, що «учасниками дорожнього руху є особи, які використовують автомобільні дороги, вулиці, залізничні переїзди або інші місця, призначені для пересування людей та перевезення вантажів за допомогою транспортних засобів. До учасників дорожнього руху належать водії та пасажири транспортних засобів, пішоходи, особи, які рухаються в кріслах колісних, велосипедисти, погоничі тварин».
Ст. 15 «Основні положення щодо допуску до керування транспортними засобами» зазначеного Закону України «Про дорожній рух» встановлено, що «кожний громадянин, який досяг визначеного цим Законом віку, не має медичних протипоказань та пройшов повний курс навчання за відповідними програмами, може в установленому порядку отримати право на керування транспортними засобами відповідної категорії.
Право на керування транспортними засобами відповідної категорії може бути надано:
мототранспортними засобами і мотоколясками (категорії A1, A) - особам, які досягли 16-річного віку;
автомобілями, колісними тракторами, самохідними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, які експлуатуються на вулично-дорожній мережі, всіх типів (категорії B1, B, C1, C, T), за винятком автобусів, трамваїв і тролейбусів, - особам, які досягли 18-річного віку;
автомобілями з причепами або напівпричепами (категорії BE, C1E, CE), а також призначеними для перевезення великогабаритних, великовагових і небезпечних вантажів, - особам, які досягли 19-річного віку;
автобусами, трамваями і тролейбусами (категорії D1, D, D1E, DE, T) - особам, які досягли 21-річного віку.
Перелік медичних протипоказань (захворювань і вад), за наявності яких особа не може бути допущена до керування відповідними транспортними засобами, визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я.
Особа, яка бажає отримати право на керування транспортними засобами відповідної категорії чи типу, зобов'язана пройти медичний огляд, підготовку або перепідготовку відповідно до типової навчальної програми, успішно скласти теоретичний і практичний іспити. Порядок підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів визначається Кабінетом Міністрів України».
Відповідно до викладеного, згідно умовам договору про послуги техніки №01/12/2020 від 01.12.2020 р. та листа ФО-П Сарнацький А.В. від 18.02.2021 р., вихідний №7, виконавець ФО-П Сарнацький А. В. зобов’язується надати суб’єкту оскарження (ТОВ «ДОРЕКС – БЕЗПЕКА РУХУ») як замовнику послуги будівельною технікою з особами, які мають право на керування транспортними засобами, тобто водіями.
Керування підіймальними пристроями, змонтованими на автомобілях NISSAN Саbstar та ІVЕСО ЕURОСАRGO МLI20Е18, що належать фізичній особі - підприємцю Сарнацькому А. В., будуть працівники суб’єкта оскарження, що мають необхідні знання, досвід та документи на право керування підіймальними пристроями, відомості про яких були надані суб’єктом оскарження замовнику закупівлі у відповідній довідці, разом з копіями їх документів на право керування підіймальними пристроями, в складі документів тендерної пропозиції суб’єкта оскарження.
З наведеного вбачається, що викладені вище обставини не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції замовником закупівлі, а відтак рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження підлягає скасуванню в повному обсязі.
2) У розділі «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”: (надаються у складі тендерної пропозиції)» Таблиці 4 додатку 2 тендерної документації замовника закупівлі; Замовником зазначено наступне:
№
з/п Кваліфікаційні критерії Документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям
1 Наявність у учас-ника процедури закупівлі облад-нання, матеріаль-но-технічної бази та технологій На підтвердження наявності у учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник подає:
- Інформаційну довідку, складену в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою ( у разі її використання) про наявність матеріально технічної бази учасника , а саме фактична наявність, справність та кількість спеціалізованого транспорту;
- Копії документів, що підтверджують, що вказане майно перебуває у власності учасника або в оренді ( копії технічних паспортів, інвентарні картки обліку спеціалізованого транспорту, договорів оренди, тощо).
Для своєчасного та якісного надання вказаних в Додатку №1послуг з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення учасник обов’язково повинен мати:
- автогідропідйомник (автовишка), який технічно відповідає вимогам чинного законодавства (пройдені технічний та частковий технічний огляд) з можливістю підіймати робітників на висоту не менше 10 м над рівнем поверхні землі;
- дозвіл територіального органу Держпраці на експлуатацію підйомників (відповідно «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений постановою Кабінету міністрів України за № 1107 від 26.10.2011 року);
- дозвіл територіального органу Держпраці на виконання робіт за допомогою механічних підіймачів (відповідно «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений постановою Кабінету міністрів України за № 1107 від 26.10.2011 року);
Для забезпечення вчасного реагування служб учасника при виникненні аварійних ситуацій матеріально-технічна база учасника повинна знаходитись в радіусі не більше 10 км. від місця знаходження замовника (надати підтверджуючі документи )
З наведеного вбачається, що замовником в абз. 1 колонки 3 п.1 таблиці 4 додатку 2 до тендерної документації визначено вичерпний перелік документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а саме:
«На підтвердження наявності у учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник подає:
- Інформаційну довідку, складену в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її використання) про наявність матеріально технічної бази учасника , а саме фактична наявність, справність та кількість спеціалізованого транспорту;
- Копії документів, що підтверджують, що вказане майно перебуває у власності учасника або в оренді (копії технічних паспортів, інвентарні картки обліку спеціалізованого транспорту, договорів оренди, тощо)».
Далі в абз. 2 колонки 3 п.1 таблиці 4 додатку 2 до тендерної документації замовник зазначив про наступне:
«Для своєчасного та якісного надання вказаних в Додатку №1послуг з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення учасник обов’язково повинен мати:
- автогідропідйомник (автовишка), який технічно відповідає вимогам чинного законодавства (пройдені технічний та частковий технічний огляд) з можливістю підіймати робітників на висоту не менше 10 м над рівнем поверхні землі;
- дозвіл територіального органу Держпраці на експлуатацію підйомників (відповідно «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений постановою Кабінету міністрів України за № 1107 від 26.10.2011 року);
- дозвіл територіального органу Держпраці на виконання робіт за допомогою механічних підіймачів (відповідно «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений постановою Кабінету міністрів України за № 1107 від 26.10.2011 року);».
З наведеного вбачається, що зазначені в абз. 2 колонки 3 п.1 таблиці 4 додатку 2 до тендерної документації документи повинні бути наявні в учасника для своєчасного та якісного надання вказаних в Додатку №1 послуг з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, та, відповідно не вимагаються від учасника при поданні в складі його тендерної пропозиції, а відтак ненадання зазначених документів не може бути підставою для дискваліфікації учасника закупівлі.
Крім того, згідно п. 10 Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, викладеного у Додатку 7 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. №207) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. №1107, можуть експлуатуватися (застосовуватися) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці вантажопідіймальні крани та машини, ліфти, ескалатори, пасажирські конвеєри, підйомники та колиски для підіймання працівників. Завірена належним чином копія зазначеної декларації учасника закупівлі була надана в складі документів тендерної пропозиції учасника.
З наведеного вбачається, що замовник не має права вимагати виключно дозвіл територіального органу Держпраці на виконання робіт за допомогою механічних підіймачів (відповідно «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, оскільки це:
- не передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, а, навпаки, дозволяється експлуатація (застосування) …підйомників … для підіймання працівників за наявності декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
- є дискримінаційною умовою, внаслідок якої безпідставно та протиправно звужується коло учасників закупівлі, що призводить до зменшення конкуренції, безпідставного надання переваги одному учаснику закупівлі в порівнянні з іншими.
Суб’єктом оскарження в складі його тендерної пропозиції було надано замовнику належно завірену копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а також копію а відтак рішення замовника про відхилення пропозиції скаржника підлягає скасуванню.
В оскаржуваному рішенні замовника закупівлі зазначено: «Оскільки послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів плануються проводитись із застосуванням автопідіймачів, то персонал який буде виконувати ці роботи, а саме електромонтери, повинні пройти перевірку знань з питань безпечної експлуатації робочої платформи підйомників відповідно НПАОП 0.00-1.80-18 (Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання.
Слід зазначити, що з даного переліку осіб головного інженера Самуся С.В. та техніка Луковського М.В. учасник планував залучати для роботи як операторів робочої платформи, так і в якості електромонтерів, а відповідно вони одночасно повинні виконувати роботи і як оператори робочої платформи і як електромонтери».
Суб’єкт оскарження зауважує, що НПАОП 0.00-1.80-18 «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання», затв. наказом Міністерства соціальної політики України "Про затвердження Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання" від 19.01.2018 р. №62 не містить приписів про те, що «…саме електромонтери, повинні пройти перевірку знань з питань безпечної експлуатації робочої платформи підйомників відповідно НПАОП 0.00-1.80-18 (Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання».
Невідомо, з яких підстав замовник дійшов висновку про необхідність виключно одночасного виконання робіт зазначеними особами і як операторами робочої платформи і як електромонтерами, оскільки, наприклад, працівник суб’єкта оскарження головний інженер Самусь С. В., що має відповідні документи на право керувати робочою платформою, з якої, відповідно, працівник суб’єкта оскарження технік Луковський М. В. буде виконувати роботи, як особа, що має документи на право виконання робіт на висоті та на право виконання робіт в електроустановках напругою до 1000 в.
Ч. 4 ст. 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, з чого вбачається, що вимога замовника про те, що «…саме електромонтери, повинні пройти перевірку знань з питань безпечної експлуатації робочої платформи підйомників відповідно НПАОП 0.00-1.80-18 (Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» є дискримінаційною.
З наведеного вбачається, що замовник внаслідок прийняття оскаржуваного рішення про відхилення пропозиції скаржника на підставі встановленої ним дискримінаційної вимоги протиправно звужує коло учасників закупівлі, що призводить до зменшення конкуренції, а відтак рішення замовника про відхилення пропозиції суб’єкта оскарження, викладене замовником в протоколі №22 засідання тендерного комітету Бучанської міської ради від 26 лютого 2021 року підлягає скасуванню в повному обсязі.
3) Замовником в оскаржуваному рішенні про відхилення пропозиції суб’єкта оскарження, викладеному в протоколі №22 засідання тендерного комітету Бучанської міської ради від 26 лютого 2021 р. зазначено наступне: «Окрім зазначеного вище слід відмітити, що відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та умов тендерної документації на закупівлю умовои договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозицїї/пропозицїї за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. При розгляді тендерної пропозицїї учасника ТОВ «Дорекс-Безпека Руху» було встановлено, що в його тендерній пропозиції в позиціях 1-7; 27; 31; 48 (Додаток 3 до Тендерної документації) ціна за одиницю вимірювання не відповідає загальній вартості і фактична вартість всіх послуг з урахуванням вартості витратних матеріалів не відповідає загальній сумі тендерної пропозиції, визначеної учасником в даній закупівлі.
Суб’єкт оскарження зауважує, що замовником у п.п. 1.9. тендерної документації встановлено, що «у разі якщо учасниками в тендерних пропозиціях допущено формальні (несуттєві) помилки, то вони не призведуть до відхилення їх пропозицій». У п.п. 1.9.1. встановлено «Опис та приклади формальних несуттєвих помилок», а саме «згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій у наступній редакції: … «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Опис формальних помилок:… 1.9.2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / ….заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі», а відтак зазначеня в окаржуваному рішенні не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження.
З наведеного вище вбачається, що:
- замовником закупівлі безпідставно та незаконно прийнято рішення про відхилення суб’єкта оскарження як учасника закупівлі “Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів)”, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-009312-a, інформація про закупівлю: 6b90b8866db541e098f83c81fc3a95e1, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-02-009312-a з підстав не відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія та ефективність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників;
5) об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі викладеного вище суб’єкт оскарження вважає що приймаючи рішення про відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження замовник порушив приписи здійснення закупівель, встановлені ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- недискримінація учасників;
- об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- максимальна економія та ефективність
Допущені Замовником під час розгляду тендерної пропозиції порушення призвели до неправомірного та безпідставного відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження як учасника закупівлі “ Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів)”, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-009312-a, інформація про закупівлю: 6b90b8866db541e098f83c81fc3a95e1, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-02-009312-a з підстав невідповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, порушення Замовником прав суб’єкта оскарження на об’єктивну та неупереджену оцінку його тендерної пропозиції; запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі викладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення про встановлення порушення замовником в процедурі закупівлі вимог Закону України «Про публічні закупівлі», що привело до незаконного відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДОРЕКС – БЕЗПЕКА РУХУ» в закупівлі: «Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів)», очікувана вартість: 1 400 000,00 UAH, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-009312-a, інформація про закупівлю: 6b90b8866db541e098f83c81fc3a95e1, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-02-009312-a, яке оформлено протоколом №22 засідання тендерного комітету Замовника – Бучанської міської ради (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 21575489) від 26 лютого 2021 р.;
4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ “Старелектро" (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 34780280), переможцем торгів закупівлі “ Послуги з технічного обслуговування мереж вуличного освітлення, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 50230000-6 – Послуги з технічного обслуговування дорожньої інфраструктури, пов’язаного обладнання та супутні послуги (5023200-0 Послуги з технічного обслуговування системи освітлення вулиць і громадських місць та світлофорів)” та рішення про намір укласти договір про закупівлю, яке оформлено протоколом №24 засідання тендерного комітету Замовника – Бучанської міської ради (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 21575489) від 03 березня 2021 р.
Додатки:
1. документ про сплату плати за подання скарги в розмірі 8400,00 грн., без ПДВ – 1 док., 1 арк.;
Директор Скобченко Є.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ТОВ_Д-БР_до АМКУ_5_3_21.pdf 08.03.2021 21:15
- Рішення від 11.03.2021 № 4655 (+лист Замовнику).pdf 11.03.2021 21:31
- інформація про перенесення розгляду скарги від 22.03.2021 № 4073.pdf 23.03.2021 09:01
- інформація про перенесення розгляду скарги від 30.03.2021 № 4850.pdf 31.03.2021 19:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.04.2021 № 6790.pdf 05.04.2021 17:48
- Рішення від 02.04.2021 № 6790.pdf 07.04.2021 17:08
- Заперечення по скарзі_20210316.pdf 16.03.2021 13:43
- Заперечення на скаргу.docx 16.03.2021 13:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.03.2021 21:19
Дата розгляду скарги:
22.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.03.2021 21:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.04.2021 17:08
Дата виконання рішення Замовником:
16.04.2021 11:19
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Скасувати рішення тендерного комітету Бучанської міської ради від 26.02.2021р. Протокол № 22 та рішення від 03.03.2021р. Протокол 24 та повернути учасників ТОВ «Дорекс – Безпека Руху» та ТОВ «Старелектро» на повторну кваліфікацію