-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Картопля, картопля молода, горох сушений, квасоля сушена.
Завершена
416 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 082.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 082.50 UAH
Період оскарження:
02.02.2021 10:45 - 20.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дії Замовника
Номер:
a7a515888e1147988ef4feb84111e8b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-02-003568-a.b1
Назва:
СКАРГА на дії Замовника
Скарга:
02 лютого 2021 року замовником Комунальний заклад Херсонської обласної ради «Голопристанський геріатричний пансіонат» (далі - Замовник) було оголошено процедуру закупівлі за ДК 021:2015(CPV): 03212000–0 – «Картопля та сушені овочі» (Картопля, картопля молода, горох сушений, квасоля сушена) UA-2021-02-02-003568-a. Кінцевим терміном подачі пропозицій Замовником було визначено 24 лютого 2021 року. До завершення даного періоду Приватне підприємство «Никольтрейд» (далі також - Скаржник або ПП «Никольтрейд») подав свою тендерну пропозицію на участь у вказаній закупівлі.
Після проведення електронного аукціону, електронною системою закупівель була автоматично проведена оцінка тендерних пропозицій на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та визначено учасників в порядку від найбільш економічно вигідної пропозиції, а саме:
1. ФОП Анісімов Ю. М. з ціновою пропозицією 300 599,00 грн
2. Приватне підприємство «Никольтрейд» з ціновою пропозицією 300 600,00 грн з ПДВ
3. ТОВ "Даяна-С" з ціновою пропозицією 401 750,00 грн з ПДВ
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження:
Скаржник є Учасником оскаржуваної процедури закупівлі, оскільки подав свою тендерну пропозицію для участі у закупівлі (відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону) та його пропозиція є найбільш економічно вигідною, після відхилення учасника ФОП Анісімов Ю. М.
Відповідно до частини дев’ятої статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно з Протоколом розгляду тендерних пропозицій від 03.03.2021 № 65 відповідно до предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 03212000–0 – «Картопля та сушені овочі» (Картопля, картопля молода, горох сушений, квасоля сушена) (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-02-003568-a) Замовником прийнято рішення про відхилення пропозиції переможця аукціону ФОП Анісімова Ю. М, згідно абзацу другого пункту 2 частини 1 статті 31 Закону «Про публічні закупівлі» - замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо тендерної документації.
Відповідно до частини одинадцятої статті 29 Закону у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Згідно з Протоколом розгляду тендерних пропозицій від 04.03.2021 № 68 відповідно до предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 03212000–0 – «Картопля та сушені овочі» (Картопля, картопля молода, горох сушений, квасоля сушена) (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-02-003568-a) Замовником прийнято рішення про відхилення пропозиції Скаржника, згідно абзацу другого пункту 2 частини 1 статті 31 Закону «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо тендерної документації.
Першим пунктом обґрунтування підстав для відхилення тендерної пропозиції, вказано що:
«Всупереч прямій вимозі тендерної документації (Додаток 1) лист-відгук, наданий учасником, щодо виконання аналогічного договору не містить відомостей стосовно підстави укладання аналогічного договору.»
Щодо цього, учасник ПП «Никольтрейд» повідомляє, що надання зазначеного листа-відгуку встановлено частиною першою Додатку 1 до тендерної документації замовника, у якому наведено перелік документів які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Тому згідно ч.16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Замовник не надав можливості учаснику ПП «Никольтрейд» усунути невідповідності в інформації, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушив наші права та законні інтереси.
Другим пунктом обґрунтування підстав для відхилення тендерної пропозиції, вказано що:
« 2) У довідці про наявну матеріально-технічну базу ПП «Никольтрейд» вказав, що для постачання продуктів харчування ним використовуються 2 автотранспортних засоби: ВТ 4618 СК та ВТ 7644 СК. Згідно із свідоцтвами про реєстрацію цих транспортних засобів (містяться у складі тендерної пропозиції) жоден із них не належить учаснику на праві власності, а використовується ним згідно із укладеними договорами. Документація містить пряму вимогу про надання договорів, на підставі яких використовується транспортний засіб.
У довідці від 16.02.2021 «02/т-16-3 надана наступна інформація - авто ВТ 4618 СК використовується учасником на підставі договору від 20.01.2020 №3, укладеного з ФОП Чередниченко М.В. Згідно із свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу це авто ВТ 4618 СК належить фізичній особі Жбанкову Є.В. і переданий ним ФОП Чередниченку М.В. на підставі нікчемного договору позички.
У складі тендерної пропозиції учасника міститься нікчемний договір позички транспортного засобу від 05.09.2020: позичкодавцем за договором є фізична особа Жбанков Є.В. Згідно із частиною 4 статті 828 ЦК України – Договір позички транспортного засобу (Крім наземних самохідних транспортних засобів), в якому хоча б однією стороною є фізична особа, укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню. Стаття 215 підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою – третьою, п’ятою та шостою статті 203 ЦК України – серед них недотримання форми правочину, встановленою законом. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Окрім того, нікчемний договір позички транспортного засобу не надає ФОП Чередниченку права на здавання в оренду отриманого ним для провадження власної комерційної діяльності майна.
Отож, учасник не підтвердив у спосіб, визначений документацією, наявність у його транспортних засобів для постачання продуктів харчування.»
Щодо цього, учасник ПП «Никольтрейд» повідомляє, що по перше надання зазначених документів встановлено частиною першою Додатку 1 до тендерної документації замовника, у якому наведено перелік документів які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Тому згідно ч.16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Замовник не надав можливості учаснику ПП «Никольтрейд» усунути невідповідності в інформації, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушив наші права та законні інтереси.
По друге щодо цього пункту відхилення, учасник ПП «Никольтрейд» повідомляє що зазначена Замовником стаття ЦК України, а саме «Згідно із частиною 4 статті 828 ЦК України – Договір позички транспортного засобу (Крім наземних самохідних транспортних засобів), в якому хоча б однією стороною є фізична особа, укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.» прямо вказує що ця норма закону не застосовується до договорів позики щодо наземних самохідних транспортних засобів (на що вказує зазначений у скобках вираз «(Крім наземних самохідних транспортних засобів)» у наведеній нормі законодавства, до яких й відносяться зазначені транспортні засоби.
А саме згідно з ст. 1 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» наземні транспортні засоби – це пристрої, призначені для перевезення людей та/або вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів, які підлягають державній реєстрації та обліку у відповідних підрозділах Міністерства внутрішніх справ України та/або допущені до дорожнього руху, а також ввезені на митну територію України для тимчасового користування, зареєстровані в інших країнах. Підпункт “Ь” статті 1 Європейської угоди, що стосується праці екіпажів транспортних засобів, здійснюючих міжнародні автомобільні перевезення (дата приєднання Україною 07.09.2005) визначає, що під «автомобілем» мається на увазі будь-який самохідний транспортний засіб, що використовується зазвичай для перевезення на дорогах людей або вантажів або для буксирування дорогами транспортних засобів, що використовуються для перевезення людей або вантажів; цей термін не включає сільськогосподарські трактори. Відповідно до статті 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України. Таким чином, автомобілі належать до наземних самохідних транспортних засобів, а відтак договір позички транспортного засобу не потребує обов’язкового нотаріального посвідчення.
Також ПП «Никольтрейд» повідомляє, що згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ФО-П Чередниченко М.В. має право здійснювати підприємницьку діяльність за наступними КВЕД:
77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів;
77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів;
49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду);
49.41 Вантажний автомобільний транспорт
Тому твердження Замовника щодо того, що ФОП Чередниченко не має права на здавання в оренду отриманого ним для провадження власної комерційної діяльності майна є таким, що не відповідає дійсності.
Разом з тим, Скаржник повідомляє що зазначена Замовником підстава відхилення пропозиції Скаржника не відповідає наведеним пунктам обґрунтування відхилення, а саме: Замовник вказує як підставу відхилення: «абзац другий пункту 2 частини 1 статті 31 Закону «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо тендерної документації». Тоді як на справді відхиляє за невідповідність в інформації та/або документах що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, вчинених Комунальним закладом Херсонської обласної ради «Голопристанський геріатричний пансіонат» під час проведення відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-02-003568-a).
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «Никольтрейд».
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА картопля горох ГПП 12.03.21.pdf.p7s.zip 12.03.2021 12:12
- рішення від 16.03.2021 № 5092 + лист Замовнику.pdf 17.03.2021 13:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.03.2021 № 6059.pdf 26.03.2021 11:35
- рішення від 25.03.2021 № 6059.pdf 30.03.2021 21:16
- Пояснення замовника по скарзі(картопля) 19.03.2021 13:24
- Пояснення замовника по скарзі(картопля) 19.03.2021 13:24
- Протокол 31.03.2021 10:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.03.2021 14:48
Дата розгляду скарги:
25.03.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.03.2021 13:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.03.2021 21:17
Дата виконання рішення Замовником:
31.03.2021 10:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№ 6059-р/пк-пз від 25.03.2021р. розглянуто тендерним комітетом та прийнято до виконання(протокол №96 від 30.03.2021р.)