-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Електрична енергія для потреб закладів освіти і культури Турківської міської ради
Торги не відбулися
2 704 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 520.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 520.00 UAH
Період оскарження:
01.02.2021 23:00 - 13.02.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
d4c008d708764fcb807c6d86eb0a2f4c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-01-015763-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Під час аналізу умов Тендерної документації була встановлена наявність характерних рис дискримінаційних положень.
Зокрема, відповідно до додатку 2 Порядок постачання товару, Учасник повинен надати в електронному вигляді в складі своєї тендерної пропозиції документи, зокрема:
У разі, якщо створення кол-центру, який відповідає вимогам Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов‘язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби комунікації із споживачами, підрозділ на який учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або, у разі відсутності підрозділу, про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи).
Для документального підтвердження того, що створення кол-центру, який відповідає вимогам Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, затвердженими Постановою НКРЕКП від 1206.2018 р. № 373, вимоги до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами поширюються на суб’єктів господарювання, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та які мають споживачів, кількість яких перевищує 100000.
З зазначеного вбачається, що у електропостачальника одночасно повинні бути в наявності дві обов’язкові складові, які є вирішальними для виникнення зобов‘язання щодо облаштування кол-центру- ліцензія та споживачі у кількості більше 100 000.
Враховуючи, те, якщо станом на час подання тендерної пропозиції учасник не має такої кількості споживачів, то вказане зумовлює відсутність обов‘язку на даний час облаштовувати кол-центр.
Щодо довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує:
Перш за все слід зазначити, що надання довідки від всіх операторів не обґрунтовано належним чином замовником, що виключає необхідність виконання вимоги, яка є дискримінаційною та не доведено необхідність її надання.
Не є належним обґрунтування замовником такої вимоги можливістю оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог пунктів 8.3.2, 8.3.6, 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо проведення особистого
прийому споживачів.
Пункт 8.3.2. містить вимоги до інформації, яка повинна міститися на веб-сайті
електропостачальника. Вказані вимоги диференціюються в залежності від особливостей кількості споживачів у постачальника.
Посилання на вимоги п.п. 8.3.6., 8.3.17 як на підставу надання довідки від всіх
операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує є безпідставним, оскільки вказані пункти також розмежовують учасників ринку електроенергії на категорії в залежності від кількості споживачів. Вказані норми дають можливість постачальникам в залежності від кількості осіб, яких вони обслуговують обрати встановлені саме для них правила та порядок взаємодії
з споживачами чи то облаштовувати кол-центр, центр обслуговування споживачів чи то покласти обов’язки на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Таким чином, вимагання довідок від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує жодним чином не впливає на спроможність учасника виконувати свої обов’язки за договором.
Залучення третіх – сторонніх сторін, до підготовки тендерної документації обмежує коло учасників, з огляду на те, що не кожен ймовірний учасник має в розпорядженні рівні ресурси. Крім того, не у кожного учасника рівні можливості та кількість відведеного часу для отримання необхідних документів.
Крім того, законодавцем до функцій та обов’язків оператора системи розподілу не віднесено надання довідки щодо кількості споживачів постачальника.
Вважаємо, що умови Тендерної документації, порушують Принципи здійснення закупівель встановлених Законом України «Про публічні закупівлі», а саме принципами відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівель та не дискримінації учасників що в свою чергу призводить до неможливості участі суб’єктів господарювання (потенційних учасників) в цій закупівлі (обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у вказаній закупівлі).
Просимо: видалити вище проаналізовану вимогу.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч.4 ст.22 Закону України «Про публічну закупівлю»). Враховуючи вище наведені положення законодавства та відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір», виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати коло ймовірних Учасників закупівлі.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Законом України «Про публічну закупівлю» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Виходячи з викладеним, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.02.2021 00:22
Вирішення:
Доброго дня, Ваша вимога буде розглянута і за необхідності до Документації буде внесено зміни.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.02.2021 23:09