-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Профілактичні та винищувальні послуги по боротьбі з гризунами, комахами та шкідниками у відповідності до вимог Закону України «Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини» та за методиками МОЗ України, з використанням механічних пристроїв та препаратів, дозволених до застосування в медичних закладах, об’єктах харчової промисловості та житлових приміщеннях на території України
Завершена
155 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 775.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 775.00 UAH
Період оскарження:
01.02.2021 19:53 - 05.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Скарга на дії Замовника
Номер:
67ac7a510b5841e5a1bff889d7cb3026
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-01-015143-a.a3
Назва:
Скарга на дії Замовника
Вимога:
Просимо розглянути нашу скаргу у додатку.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Санаторій СБУ.pdf 10.03.2021 19:00
Дата подачі:
10.03.2021 19:00
Вирішення:
Шановний скаржнику!
Відповідно Постанови КМУ від 18.09.1995 №746 (зі змінами) «Про затвердження Порядку отримання допуску (посвідчення) на право роботи, пов'язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами» персонал Виконавця, що буде задіяний безпосередньо до процесу
надання послуг, повинен мати в наявності Допуск (посвідчення) на право роботи з пестицидами і агрохімікатами, виданий Державною службою України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів або її територіальними органами, дійсний на момент надання послуг повідомляємо:
На момент проведення закупівлі (з 01.02.2021 по 11.02.2021 рр.) ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "АНТ-ГРУП" було подано дійсні посвідчення на спеціалістів на право роботи з пестицидами і агрохімікатами. Компанія додала гарантійний лист №2021-92 від 05.02.2021 р. про те, що всі працівники, які будуть залучені до надання послуг згідно предмету закупівлі, будуть мати дійсні:
- посвідчення про проходження спеціальної підготовки з питань безпечного проведення робіт з пестицидами і агрохімікатами;
- медичні книжки особи, яка працює з пестицидами і агрохімікатами видані відповідним закладом охорони здоров’я населення, які оформлені згідно відповідних Додатків Постанови КМУ від 18.09.1995 №746 (зі змінами) «Про затвердження Порядку одержання допуску (посвідчення) на право роботи, пов'язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами».
Також компанією зазначено, що навчання зі спеціальної підготовки з питань безпечного проведення робіт з пестицидами і агрохімікатами відбувається щорічно, тим самим виключаючи можливість відсутності дійних посвідчень у фахівців. Стосовно розбіжностей у датах прийому спеціалістів та у посвідченнях на право роботи
з пестицидами і агрохімікатами: у зв’язку з тим, що навчання за даною програмою проводиться у м. Дніпро лише 2 рази на рік, компанія заздалегідь направила на навчання фахівців, які були у в резерві.
Дійсні посвідчення на право роботи з пестицидами і агрохімікатами на фахівців додано додатково.
Дії замовника при визначенні переможця спрощеної процедури закупівлі були об'єктивними і неупередженими. Дискримінації учасників не виявлено.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога
Номер:
b47fac787cd84c3a8f0ac77523cfec48
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-01-015143-a.a2
Назва:
Вимога
Вимога:
23 лютого 2021 року опубліковано протокол за № 17 тендерного комітету (уповноваженої особи) Санаторію «Одеса» СБ України «Про визначення переможця спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі ДК 021:2015 код 90920000-2 - Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (90921000-9 Послуги з дезінфікування та витравлювання, 90922000-6 Послуги з боротьби зі шкідниками, 90923000-3 Послуги з дератизації) «Профілактичні та винищувальні послуги по боротьбі з гризунами, комахами та шкідниками у відповідності до вимог Закону України «Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини» та за методиками МОЗ України, з використанням механічних пристроїв та препаратів, дозволених до застосування в медичних закладах, об’єктах харчової промисловості та житлових приміщеннях на території України». У протоколі засідання тендерного комітету п.1 визначено переможцем процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі учасника торгів – Товариство з обмеженою відповідальністю «Чела Україна», - учасника, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації.
Важаємо, що пропозиція учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю «Чела Україна» - є такою, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. Для підтвердження кваліфікаційних вимог, викладених у Додатку 1 Розділі ІІ п. 2, не надано свідоцтва про навчання або підвищення кваліфікації за програмою для фахівців дезінфекційного профілю, видані компетентним органом у відповідності до вимог ДСТУ EN 16636:2015 «Послуги по боротьбі зі шкідниками. Вимоги та компетенції». Натомість Учасником надано: Посвідчення на спеціаліста пест контролю (дана спеціальність відсутня у переліку спеціальностей України), посвідчення видано громадською організацією, яка не є компетентним органом та не має жодного відношення до підготовки спеціалістів дезінфекційного профілю. Другий документ, що надало підприємство ТОВ «Чела Україна», сертифікат, що відповідає вимогам стандарту «Надання послуг з контролю за шкідниками: вимоги, рекомендації та компетенції», стосується підприємства в цілому, а не спеціалістів, що будуть надавати послуги, та знову ж таки видано некомпетентним органом. Такі сертифікати мають право видавати виключно ООВ (органи з оцінки відповідності), що, у свою чергу, повинні бути акредитованими.
2. Також звертаємо вашу увагу, що орган сертифікації, що надав вищезазначеному учаснику сертифікат ISO не є правомочним, він не має акредитації НААУ. Та акредитація, що надана, є сумнівною. (http://pravda.in.ua/rassledovaniya/SIC-mezhdunarodniy-puzir-ukrainskogo-proishozhdeniya/).
ТОВ «Торгівельна Компанія «АНТ-ГРУП» вимагає:
1. Скасувати протокол від 23.02.2021 р. за № 17 тендерного комітету (уповноваженої особи) Санаторію «Одеса» СБ України «Про визначення переможця спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі ДК 021:2015 код 90920000-2 - Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (90921000-9 Послуги з дезінфікування та витравлювання, 90922000-6 Послуги з боротьби зі шкідниками, 90923000-3 Послуги з дератизації) «Профілактичні та винищувальні послуги по боротьбі з гризунами, комахами та шкідниками у відповідності до вимог Закону України «Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини» та за методиками МОЗ України, з використанням механічних пристроїв та препаратів, дозволених до застосування в медичних закладах, об’єктах харчової промисловості та житлових приміщеннях на території України».
2. Прийняти рішення відповідно до п.1, п.2 ч.1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Чела Україна».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.02.2021 15:28
Опис причини скасування:
cancelled
Дата скасування:
26.02.2021 16:32
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога стосовно надання документів, які підтверджують що учасник здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства
Номер:
6d67b903a7174517b57b107cbfcc8b89
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-01-015143-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога стосовно надання документів, які підтверджують що учасник здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства
Вимога:
Додатком №1 Розділ І. Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того,
що він здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства Замовник зазначив:
п.п. 4. Сертифікати підтвердження своєї кваліфікації, видані підприємству органом сертифікації (обов’язково акредитованим Національним агентством акредитації України та внесеним до реєстру акредитованих ООС), які засвідчують, що система менеджменту підприємства щодо надання послуг з дезінфекції, дезінсекції та дератизації відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю» або ДСТУ ISO 22000: 2018 (або 22000:2005, або 22000:2007) «Системи управління безпекою харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга», дійсні на момент подання пропозиції.
Учасник не може погодитися із зазначено вимогою з наступних причин:
Системи управління безпечністю харчових продуктів застосовують практично в усьому світі як надійний захист споживачів від небезпек, які можуть супроводжувати харчову продукцію. В Україні застосування систем ХАССП (НАССР - Hazard Analysis and Critical Control Points) є обов’язковим для всіх підприємств, які займаються виробництвом або введенням в обіг харчових продуктів. Наводимо витяг з Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
« Стаття 20. Обов’язки операторів ринку
2. Оператори ринку зобов’язані:
1) забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу;
2) розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів;…» Як бачимо, що Законом «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» не встановлено вимог щодо підтвердження кваліфікації обов’язково акредитованим Національним агентством акредитації України та внесеним до реєстру акредитованих ООС, Разом з тим, Закон не пердбачає та не забороняє здійснювати господарську діяльність юридичних осіб та фізичних осіб підприємців , які які засвідчують, що система менеджменту підприємства щодо надання послуг з дезінфекції, дезінсекції та дератизації відповідає вимогам ДСТУ/ ISO 9001:2015 «Система управління якістю» або ДСТУ/ ISO 22000: 2018 (або 22000:2005, або 22000:2007) «Системи управління безпекою харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга», ВИДАНІ МІЖНАРОДНИМИ АКРЕДИТОВАНИМ ОРГАНАМИ сертифікації та працють в аналогічній сфері як на ринку України так і на міжнародному ринку( де стандарт ДСТУ акредитованим Національним агентством акредитації України та внесеним до реєстру акредитованих ООС НЕ Є ПРИЙНЯТНИМ).
Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», що введений в дію 19.04.2020) (далі Закон), відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.
Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно із статтею 5 Закону здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Зазначені вимоги порушують вимоги вимоги частини четвертої статті 22, статті 29 Закону і принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, призводять до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію Згідно із частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. Просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статтею 5 Закону України « Про Публічні закупівлі»
Слід зазначити, що відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються: - необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види. Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 3392-VI від 19 травня 2011 року затверджений Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності. Статтею1 Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого цим законом. В той же час, в Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності відсутній дозвіл на надання послуг з дератизації та дезінсекції.
Враховуючи зазначене, просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу «(обов’язково акредитованим Національним агентством акредитації України та внесеним до реєстру акредитованих ООС» , як такі, що порушують законодавство та добросовісну конкуренцію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.02.2021 11:57
Вирішення:
Згідно з п. 3 ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про спрощену закупівлю міститься інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, які Замовник вважає за необхідне включити до оголошення про спрощену закупівлю.
Відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), як і стандарт ДСТУ ISO 22000:2018, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 грудня 2019 року на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.12.2019 р. № 340.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит.
Акцентуємо Вашу увагу, що впровадити систему управління якістю та систему управління безпекою харчових продуктів і пройти сертифікацію за стандартами ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 22000: 2018 може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO, а наявність зазначених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності якісно, кваліфіковано та своєчасно виконувати обов’язки за договором.
Зважаючи на те, що на території (у складі) об’єкта наявні приміщення з приготування та споживання харчової продукції, дана вимога встановлена з метою залучення підрядника, що буде надавати якісні послуги з дотриманням норм безпеки харчової продукції відповідно до Закону «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» №771/97-ВР від 16.10.2020 р.
Отже, на підставі вище викладеного, вимоги вказані в оголошенні про спрощену закупівлю стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги, які не суперечать законодавству. Законодавство України передбачає для покращення та підтвердження якості функціонування контрагентів на відповідному ринку отримання сертифікатів ISO відповідно до діючих державних стандартів.
Вимога щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» є в повній мірі правомірною.
Статус вимоги:
Відхилено