• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Технічний нагляд за об’єктом: "Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141402 Садковичі-Чернихів, км 0+000 - км 10+100, Самбірського району Львівської області" (ДК 021:2015 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)

Місцезнаходження Замовника: 79008, Україна , Львівська область обл., Львів, вул. В. Винниченка, 18. Категорія замовника Департаменту дорожнього господарства Львівській обласної державної адміністрації – відповідно до п.1 ч.4. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції від 19.04.2020р.

Завершена

625 473.32 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 127.37 UAH
Період оскарження: 01.02.2021 19:05 - 07.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо дискримінаційних вимог замовника

Номер: cf895d49923c4b8aaaad459258f83d51
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-01-002982-b.c1
Назва: Скарга щодо дискримінаційних вимог замовника
Скарга:
Відповідно до оголошення № UA-2021-02-01-002982-b, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 01 лютого 2021 року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-01-002982-b), Замовником – Департамент дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (надалі – Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт за предметом Технічний нагляд за об’єктом: "Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141402 Садковичі-Чернихів, км 0+000 - км 10+100, Самбірського району Львівської області" (ДК 021:2015 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт). На нашу думку при проведені процедури складання тендерної документації було порушено Закон України «Про публічні закупівлі», необґрунтовано внесені деякі вимоги до учасників торгів, що полягає в наступному: 1. Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасника встановленим замовником кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 закону», а саме, п.2, Замовником встановлено вимоги щодо документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг згідно предмету закупівлі. Так, для документального підтвердження наявності в учасника працівників та інформації, учасник подає в складі пропозиції: «диплом про закінчення навчання за спеціальністю «Будівництво автомобільних доріг» на кожного інженера технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг зазначеного ним в довідці». Дана вимога є надмірною, дискримінаційною та незаконною, такою, що звужує коло потенційних учасників, та дискримінує Скаржника. В Скаржника в штаті наявна необхідна кількість працівників, а саме - інженерів технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг об’єктів класу наслідків СС2, які закінчили навчання за іншою спеціальністю, але досвід і стаж роботи у галузі технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг мають значно більший ніж 5 років, що підтверджує відповідну кваліфікацію у працівників, необхідні знання та досвід, а також гарантує Замовнику належну якість виконання робіт. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено вимогу для сертифікації інженерів технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг об’єктів класу наслідків СС2 необхідність наявності спеціалізації саме «Будівництво автомобільних доріг». Так, відповідно до ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» та Постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» до професійної атестації допускаються громадяни, які здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки. Отже, для підтвердження кваліфікаційних вимог Замовника, а саме наявності в структурі Учасника, інженера технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг, не потрібно вимагати наявність диплому про закінчення навчання за спеціальністю саме Будівництво автомобільних доріг. У штаті Скаржника наявні не менше 3 працівників зі спеціальністю інженер з технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг. Вищевказаними працівниками було успішно пройдено навчання, складено відповідні екзамени та отримано кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) класу наслідків - СС2, пов’язаних із створенням об’єкта архітектури із спроможністю виконувати роботи (послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури за спеціалізацією «Технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг». Проте, згідно дипломів про освіту – спеціальність у них «Промислове та цивільне будівництво». Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» від 29.04.2015 р. № 266 передбачено таку галузь знань, як «Архітектура та будівництво», що включає в себе такі спеціальності: Архітектура та містобудування, Будівництво та цивільна інженерія, Геодезія та землеустрій, Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про особливості запровадження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 266» від 06.11.2015 № 1151 вже більш конкретизовано, а саме – до спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія» передбачено більше 15 Напрямів підготовки, одним із яких є «будівництво, експлуатація і ремонт автомобільних доріг і аеродромів». Отже, Замовником під виглядом вимоги надання «диплому про закінчення навчання за спеціальністю Будівництво автомобільних доріг на кожного інженера технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг зазначеного ним в довідці» насправді встановив вимогу щодо підтвердження напряму підготовки. Вимога щодо диплому про закінчення навчання за спеціальністю «Будівництво автомобільних доріг» є необґрунтованою і дискримінаційною, оскільки сильно звужує конкурентність між учасниками. Для підтвердження кваліфікаційних вимог, які викладені замовником до працівників Учасника достатньо встановлення вимоги про надання диплому про закінчення навчання за спеціальністю «Промислове та цивільне будівництво (Будівництво та цивільна інженерія)», а не конкретно «Будівництво автомобільних доріг». Просимо змінити вищезазначену умову тендерної документації. 2. Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасника встановленим замовником кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 закону», а саме, п.3, Замовником встановлено вимоги щодо документального підтвердження наявності в Учасника досвіду виконання ним аналогічного договору. Аналогічним договором є договір на надання послуг (виконання робіт) з технічного нагляду за будівництвом та/або капітальним ремонтом, та/або поточним ремонтом автомобільних доріг визначених статтею 5 Закону України «Про автомобільні дороги». Дана вимога є дискримінаційною, та такою, що не відповідає чинному законодавству, оскільки Замовник не вказав про можливість підтвердити досвід із надання послуг (виконання робіт) з технічного нагляду за реконструкцією автомобільної дороги, яка входить до переліку видів дорожніх робіт. Повідомляємо, що дорожні роботи поділяються на будівельні, а саме: будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та ремонтні роботи: поточний середній або дрібний ремонт. Наявні стандарти та правила визначають однакові вимоги як для будівництва, капітального ремонту, поточного ремонту автомобільних доріг, так і для реконструкції автомобільної дороги. Також, зазначаємо, що реконструкція автомобільної дороги – це перебудова існуючої автомобільної дороги, пов'язана із підвищенням її техніко-економічного рівня та пропускної спроможності шляхом зміни її основних технічних параметрів. У результаті реконструкції дороги її категорія може підвищуватись. Тому з наведеного вище можна чітко встановити, що реконструкція є, за технічною складністю, вищою ніж поточний або капітальний ремонт. Якщо учасник має досвід з технічного нагляду за реконструкцією доріг, то він також може надати послуги (виконати роботи) з технічного нагляду за поточним середнім ремонтом автомобільної дороги загального користування місцевого значення, згідно предмету закупівлі. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч.4 ст.22 Закону України «Про публічну закупівлю»). Враховуючи вищенаведені положення законодавства та відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір», виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати коло ймовірних Учасників закупівлі. Відповідно до вищевказаного вважаємо дані вимоги дискримінаційними та такими, які обмежують конкуренцію між учасниками. Просимо внести зміни у Тендерну документацію, а саме, доповнити п.3 додатку 1 та викласти його наступним чином: Аналогічним договором є договір на надання послуг (виконання робіт) з технічного нагляду будівництвом та/або реконструкцією, та/або капітальним ремонтом, та/або поточним ремонтом автомобільних доріг визначених статтею 5 Закону України «Про автомобільні дороги». Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Законом України «Про публічну закупівлю» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладання договору з Замовником у майбутньому. Кореспондуючись з викладеним, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. З урахуванням викладеного, керуючись вимогами ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. 4. Повернути Скаржнику кошти сплачені за подання скарги.
Дата розгляду скарги: 22.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.02.2021 11:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.02.2021 20:52
Дата виконання рішення Замовником: 02.03.2021 13:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано Замовником
Автор: КОНСОРЦІУМ "ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ", Дьякова Юлія Сергіївна 380975848977 tender_k@tew.com.ua