-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з відновлення та заправки картриджів(ДК 021:2015: Код «50310000-1» – «Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки» («50313200-4» – «Послуги з технічного обслуговування фотокопіювальних пристроїв»)).
Місцезнаходження Замовника: 18000, Україна, Черкаська область, місто Черкаси, вул.О.Дашковича,62. Категорія Замовника згідно п.4 ч.1 ст.2 Закону: юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання.
Завершена
814 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.8% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 1.8% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
01.02.2021 17:18 - 05.02.2021 08:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "МАЙСТЕР ПРИНТ"
Номер:
028fb87fd1a74a6ea34e5b5414e14770
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-01-013819-a.b1
Назва:
Вимога щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "МАЙСТЕР ПРИНТ"
Вимога:
Згідно протоколу рішення уповноваженої особи від 15.02.2021 № 545, який розміщено на сайті закупівлі 15.02.2021 о 17 год. 16 хв, прийнято рішення про відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ» в зв’язку з тим, що учасником ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ» надано ціну без ПДВ меншу, ніж ФОП Патрус Д.В.
Згідно протоколу рішення уповноваженої особи від 15.02.2021 № 546, який розміщено на сайті закупівлі 15.02.2021 о 17 год. 24 хв., прийнято рішення про визнання переможцем ФОП Патрус Д.В.
В оголошеннi (абз.3 п.2 ч.16) зазначено, що в разі, якщо пропозиція буде подана двома або більше учасниками, і при цьому хоча б один з учасників не є платником податку на додану вартість, Замовник закупівлі, з метою застосування принципу рівності всіх учасників, розглядає цінові пропозиції всіх учасників без урахування суми податку на додану вартість. В такому випадку переможця буде визначено за найнижчою ціною, яка не враховує податок на додану вартість.
Відхилення пропозиції ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ» на цій підставі є порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне.
1. Відповідно до пункту 13 Тендерної документації єдиним критерієм оцінки пропозицій є ціна. Питома вага цінового критерію – 100 %.
В абз.2 п.2 ч.16 Оголошення також зазначено, що ціною пропозиції (!) вважається сума, зазначена учасником у його пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, витрат на транспортування товару, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
Таким чином, за умовами оголошення, ціна пропозиції, подана учасником, повинна включати також і всі суми належних податків та зборів.
Цінова пропозиція ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ» з усіма витратами, з урахуванням всіх податків і зборів становить 198 000,00 грн., а ФОП Патрус Д.В. - 199 500,00 грн., що на 1 500,00 грн. менше ніж цінова пропозиція ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ».
Отже, Замовник не може застосовувати інші критерії оцінки, ніж ціна. Ціна пропозиції ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ» є нижчою, ніж ФОП Патрус Д.В. з урахуванням всіх податків та зборів, як зазначено в оголошенні про спрощену систему закупівлі.
2. На сайті «zakupki.prom.ua» система визначила переможцем ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ» як учасника з найнижчою ціновою пропозицією.
Відповідно до частини 2 статті 28 Закон України «Про публічні закупівлі» під час розкриття тендерних пропозицій/пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в тендерних пропозиціях/пропозиціях учасників, крім інформації, зазначеної в абзаці другому цієї частини, та формується список учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни.
Тобто після розкриття пропозицій система автоматично формує список учасників від найнижчої ціни до найвищої.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 1 Закону електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Відповідно до статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Частина 1 статті 30 Закону зазначає, що електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. Приведені ціни визначаються з урахуванням значень інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки.
Отже, ціни в електронному аукціоні зазначаються з урахуванням всіх критеріїв оцінки, визначених Замовником, відповідно,
Тобто Замовник не вправі самостійно визначати найменшу цінову пропозицію, яку автоматично визначила електронна система закупівель з урахуванням методики оцінки Замовника.
3. Щодо врахування цін Учасників без ПДВ.
Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до Податкового кодексу України (надалі – ПКУ) «ринкова ціна - ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах;» - ст.14.1.219.
Податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу - ст.14.1.178. Податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді; База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) – ст.188.1.
Таким чином, враховуючи норми ПКУ, оскільки предмет закупівлі, а саме послуги є об’єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни продажу послуги, що передбачається до закупівлі, підприємство, як платник ПДВ, повинно включати до неї передбачені законодавством податки й збори (насамперед, ПДВ). Саме така ціна відповідає ринковій й саме ця ціна відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Згідно пункту 9 частини другої статті 22 Закону, у одному з обов’язкових складників тендерної документації — в описі методики оцінки тендерних пропозицій, за критерієм «ціна» повинна бути вказана інформація про врахування ПДВ.
Отже, відповідно до Закону вартість закупівлі товарів, робіт та послуг повинна відображати всі витрати замовника на закупівлю, у т. ч. і ПДВ.
Спроба Замовника застосовувати при розгляді тендерних пропозицій учасників, які є або не є платниками ПДВ, оцінку ціни пропозицій без урахування ПДВ та укладення в подальшому договору про закупівлю за ціною без ПДВ є таким, що не відповідають Закону й є дискримінаційною враховуючи наступне:
1) Відповідно до ПКУ у учасника, який не є платником ПДВ, не виникає обов’язку нарахування та сплати податкового зобов’язання на суму ПДВ, а у учасника який у встановленому законодавством порядку зареєстрований як платник ПДВ такі зобов’язання виникають. Сума податку у розмірі 20% у будь-якому разі буде нарахована учасником – платником ПДВ на суму цінової пропозиції й в подальшому, у разі надання послуг, сплачена до бюджету. Таким чином (у разі неврахування в ціні суми ПДВ) фактично отриманий від продажу послуги Замовнику дохід учасника, який є платником ПДВ, буде на 20% нижче від доходу учасника, який не є платником ПДВ. Такі дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до тих учасників, зокрема Скаржника, які є платниками ПДВ, та порушують основні принципи державних закупівель, визначені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема не дискримінацію учасників .
2) З цього питання є однозначна позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України висловлена, наприклад, за результатами розгляду скарги № UA-2016-05-04-000047-с чи у рішенні АМКУ № 40-р/пк-пз від 10.06.2016. Це значить, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників, які мають статус платника ПДВ, а для учасників, які не є платниками цього податку - ціна без ПДВ.
3) В результаті визначення переможцем ФОП Патрус Д.В. з ціновою пропозицією 166 500,00 грн. без ПДВ буде наявне порушення вимог законодавства, оскільки за результатами аукціону у ФОП Патрус Д.В. ціна пропозиції становить 199 500,00 грн., в протоколі визначення переможця зазначено 166 500,00 грн., а договір буде укладено на суму 199 500,00 грн. При цьому в протоколі № 546 від 15.02.2021 зазначено, що цінова пропозиція ФОП Патрус Д.В. становить 199 500,00 грн. та взагалі необґрунтовано, чому сума 199 500,00 грн. є меншою ніж пропозиція ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ» із ціною 198 000,00 грн.
Таким чином, Замовник протиправно врахував, що ФОП Патрус Д.В. подав найнижчу пропозицію в сумі 166 250,00 грн. без ПДВ, оскільки фактично цінова пропозиція ФОП Патрус Д.В. становить 199 500,00 грн. (про що й зазначено в протоколі уповноваженої особи № 546 від 15.02.2021) з усіма податками та зборами, як визначено в умовах тендерної пропозиції.
Відхилення Замовником пропозиції ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ» є безпідставним та таким, що порушує Закон України «Про публічні закупівлі», особливо принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури спрощеної закупівлі. Пропозиція ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ» повністю відповідає вимогам оголошення про спрощену закупівлю та вимогам до предмету закупівлі.
Учасник вимагає від Замовника:
1) Скасувати рішення уповноваженої особи від 15.02.2021 № 546 про визначення переможцем ФОП Патрус Д.В., скасувати рішення уповноваженої особи від 15.02.2021 № 545 про відхилення пропозиції ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ» та визначити переможцем учасника ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ».
АБО
2) Відмінити процедуру спрощеної закупівлі у зв’язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель відповідно до частини 17 статті 14
У разі відмови ми вимушені будемо звернутись до суду про визнання протиправним та скасування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАЙСТЕР ПРИНТ».
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №566від22.02.2021р ТОВ МАЙСТЕР ПРИНТ.pdf 22.02.2021 11:00
Дата подачі:
17.02.2021 17:14
Вирішення:
На вашу Вимогу щодо відміни процедури закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель відповідно до частини 17 статті 14 за предметом закупівлі «Послуги з відновлення та заправки картриджів (ДК 021:2015: Код «50310000-1» – «Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки» («50313200-4» – «Послуги з технічного обслуговування фотокопіювальних пристроїв»))» (UA-2021-02-01-013819-a) повідомляю, що вимога є безпідставною та такою, що не підлягає до задоволенню.
Згідно ч.13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє пропозицію Учасника, якщо пропозиція Учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Згідно із частиною 2 статті 5 Закону, учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Згідно частини 3 статті 5 Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Оскільки предмет закупівлі є об’єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни на послугу з відновлення та заправки картриджів, Замовник включив до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ). Відповідно в оголошенні про закупівлю зазначено, що очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником із врахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, витрат на транспортування товару, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі на послуги з відновлення та заправки картриджів було зазначено: «В разі, якщо пропозиція буде подана двома або більше учасниками, і при цьому хоча б один з учасників є платником податку на додану вартість, Замовник закупівлі, з метою застосування принципу рівності всіх учасників, розглядає цінові пропозиції всіх учасників без урахування суми податку на додану вартість. Дана вимога не містить вимоги, що обмежує конкуренцію, не призводить до дискримінації учасників та не порушує принципів здійснення закупівель, передбачених ст.5 Закону «Про публічні закупівлі», а має на меті захист законних інтересів Замовника закупівлі в частині повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість».
Аналізом цін Учасників спрощеної закупівлі за рахунок приведення їх до порівняння через вирахування суми ПДВ у учасників, які є платниками ПДВ із учасниками, які не є платниками ПДВ було встановлено найнижчу вартість закупівлі у фізичної особи – підприємця Патруса Дмитра Васильовича, яка якщо вирахувати ПДВ і порівняти з іншими учасниками (без ПДВ) склала 166 250 грн та є нижчою від ФОП «Буряк Світлани Вячеславівни» на 17 750 грн., від ТОВ «Майстер Принт» - на 31 750 грн., що і зазначено в протоколі уповноваженої особи від 15.02.2021 за №545.
КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» є платником ПДВ на загальних підставах. Переможець закупівлі – фізична особа – підприємець Патрус Дмитро Васильович є платником ПДВ. Загальна вартість пропозиції переможця з урахуванням всіх витрат, що вказані вище по тексту, становить 199 500 грн., зокрема сума ПДВ у вартості - 33 250 грн. Переможець сплатив ПДВ в Державний бюджет. Підприємство-замовник на суму ПДВ має право на податковий кредит. Вартість запропонованої вами послуги складає 198 000 грн. (без ПДВ). Таким чином, втрати підприємства складуть 31 750 грн.
Враховуючи вищезазначене, Комунальне підприємство теплових мереж «Черкаситеплокомуненерго» Черкаської міської ради не погоджується з висновками Вимоги та вважає, що пропозицію Фізичної особи – підприємця Патрус Дмитра Васильовича розглянуто з дотриманням принципів, передбачених статтею 5 Закону: недискримінації учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості, об'єктивного та неупередженого визначення переможця спрощеної закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено