• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Торги не відбулися

416 365.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 163.65 UAH
Період оскарження: 01.02.2021 11:25 - 13.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо бюджету закупівлі

Номер: 721c35a93d734d8698f3b6b6871fc24c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-01-003800-a.a1
Назва: Щодо бюджету закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Положення Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю КОД ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія, затвердженої Протокольним рішенням № 5 від 01.02.2021 року ( далі – Тендерна документація), суперечать законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам та порушують права учасників процедури. Замовником мають бути внесені зміни до Тендерної документації, якими її положення будуть приведені у відповідність до вимог чинного законодавства України, а порушення прав учасників - усунені, враховуючи нижчевикладене. Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 416 365,00 грн. з ПДВ про плановому обсязі споживання 203 900 кВт⋅года отже, очікувана вартість за 1 кВт*год складає 2,04 з ПДВ. Отже, визначена ціна є набагато нижчою за ринкову. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії. Оскільки, наразі ані Закон, ні нормативно-правові акти МЕРТУ не встановлюють порядок розрахунку очікуваної вартості електричної енергії, Законом України "Про публічні закупівлі" ст.4 п.4 зазначено "Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості електричної енергії, органи державної влади надають варіанти: -Виділену в кошторисних призначеннях суму на електричну енергію ділити на необхідні обсяги електричної енергії. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження. -Замовники також можуть брати за основу розрахунків ціни на електричну енергію формулу Законом України «Про електроенергетику» передбачено ринкове формування тарифів на електричну енергію. Відповідно до пункту 3.7.4 Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електроенергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.96 №15/1, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 08.08.96 1996 за № 433/1458 (із змінами), та Порядку розрахунку роздрібного тарифу на електричну енергію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» роздрібні тарифи формуються за ринковою формулою, яка складається із: закупівельної ціни електричної енергії на оптовому ринку електричної енергії та/або у безпосередніх виробників електричної енергії; тарифу на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами відповідного класу напруги ліцензіата з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, на території ліцензованої діяльності якого перебуває споживач; складової, яка забезпечує покриття витрат з постачання електричної енергії (тариф на постачання); нормативних технологічних витрат у місцевих (локальних) електричних мережах. Розрахунок вартості електричної енергії здійснюється за формулою: Ц = ЦВ + ЦОСП + ЦПОСЛ. Ц - ціна за одиницю електроенергії, грн за 1кВт*год. (з ПДВ); ЦВ – вільна ціна електричної енергії, що була підписана на момент укладання Угоди чи на дату останнього перегляду ціни Товару в Угоді грн/кВт*год (без урахування ПДВ); ЦОСП. – базовий тариф на послуги з передачі електричної енергії, що був встановлений відповідним рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), на дату укладання Угоди чи на дату останнього перегляду ціни Товару в Угоді грн/кВт*год (без урахування ПДВ); ЦПОСЛ. – тариф Постачальника електроенергії грн/кВт*год (без урахування ПДВ) та включає: • вартість небалансів у випадку позитивної або негативної різниці фактичного та прогнозованого споживання електроенергії погодинно; • прибуток Постачальника електроенергії; • витрати Постачальника електроенергії, пов’язані зі зборами на регулювання НКРЕКП; • витрати Постачальника електроенергії, пов’язані з виплатами постійних та змінних нарахувань за участь у ринках; • інші витрати, які не вказані вище. Якщо прорахувати вартість 1 кВт електричної енергії за вищенаведеною формулою без врахування маржі Постачальника на день оголошення даної закупівлі 01.02.2021 року, то вартість буде набагато вищою, ніж та, яка закладена Замовником: 2,652716 грн. = 2,30 + 0,352716 Згідно із частиною шостою статті 67 Закону № 2019 відповідно до правил ринку «НА ДОБУ НАПЕРЕД» та внутрішньодобового ринку за результатами торгів оприлюднюється ціна та обсяги купівлі-продажі електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що можуть використовуватись як орієнтир (індикатор) для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії. Оприлюднення результатів торгів на ринку «на добу наперед» та внутришньодобовому ринку відповідно до Закону № 2019 забезпечує ДП « Оператор ринку» на своєму вебсайті (https://www.oree.com.ua/) Якщо є можливість, замовити дослідження актуального ринку електричної енергії. Також замовники можуть придбати підписку на спеціалізовані видання, які на постійній основі інформують про ціни на ринку електричної енергії. Такі послуги надає низка інформаційних агентств, які спеціалізуються на публікації цінових котирувань на енергоносії, зокрема, Argus, Platts, ICIS. Ще одна перевага цього підходу полягає в тому, що інформаційні агентства надають і цінові прогнози. Таким чином, замовник може зорієнтуватися, якою буде ціна на електричну енергію ближче до дати завершення тендера. Якщо замовники не можуть придбати підписку, існують й інші шляхи визначення очікуваної вартості. Замовники можуть подивитися актуальні ціни договорів на електроенергію і в ProZorro, що також допоможе зрозуміти тенденції. Та врахуйте, ціни, за якими в ProZorro укладають договори, можуть сильно різнитися: від демпінгових до сильно завищених. До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. Відкриті торги зазвичай завершують приблизно через два місяці з моменту оголошення, а отже, і з моменту розрахунку очікуваної вартості. Оскільки для ринку електричної енергії характерна значна волатильність, ринкова ціна на товар через такий проміжок часу може сильно змінитися. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на електричну енергію на момент завершення торгів. Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку електричної енергії. Отже, застосуванням данного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів. Зазначений підхід має бути змінений Замовником, шляхом викладення Тендерної документації в новій редакції, з метою усунення порушень учасників оскаржуваної процедури. З огляду на вищевикладене Замовник повинен вчинити дії обумовлені Законом України "Про публічні закупівлі" Стаття 32 1. Замовник відміняє тендер у разі: 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Також, пропонуємо Замовнику зменшити заявлений обсяг електричної енергії без зменшення бюджету закупівлі.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учаснику закупівлі, дякуємо за увагу до нашої закупівлі та по суті питань, викладених у Вашій вимозі повідомляємо наступне. Використовуючи електронну систему закупівель Замовник, перш за все, забезпечує раціональне використання та економію бюджетних коштів. Бюджет закупівлі формується згідно затверджених бюджетних асигнувань, визначених у відповідному рішенні про місцевий бюджет на 2021 рік. Потреба у закупівлі визначається згідно реальної потреби по об’єктам енергоспоживання (з урахуванням їх безперебійного функціонування) та у межах лімітів, затверджених відповідним розпорядчим документом Замовника. Визначення очікуваної вартості предмету закупівлі може бути проведено Замовником відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, а саме методом моніторингу (порівняння) ринкових цін. При визначені очікуваної вартості Замовником враховано дані аналізу цін ринку електричної енергії, в т.ч. у сегменті публічних закупівель, який постійно проводиться Українською енергетичною біржею (www.ueex.com.ua), крім того враховано дані аналізу закупівель в електронній системі закупівель, в т.ч. за якими вже укладені договори. Враховуючи наведене, з метою забезпечення сталого та безперебійного функціонування об’єктів інфраструктури, які споживають електричну енергію, а також враховуючи обмеженість бюджетних коштів, Замовник не має підстав для внесення до Тендерною документації в частині зменшення обсягів закупівлі, та , як наслідок, збільшення вартості 1 кВт*год електричної енергії без зміни бюджету закупівлі. З огляду на наведене Ваша вимога відхиляється Замовником
Статус вимоги: Відхилено